eli olen laittamassa kesäistutuksiin miekkaliljoja ja freesioita ruukkuihin asetelmien sekaan. Olen ensikertalainen, joten en hahmota, että kukkiinko ne kuinka kauan, kuukauden, kaksi vai koko kesän? eli pitääkö minulla olla jokin muu kukka ruukuun vielä loppukesäksi näiden kukkien tilalle, jotta ruukut kukkisivat koko kesän?
kuinka kauan kukkii
2
571
Vastaukset
kukkivat molemmat niin, että alimmainen kukka kuolee, ja latvaan avautuu aina uusi kukka. Mutta kuukausia ne eivät kuki kauniina, pari kolme viikkoa. Mutta jos ne mukulasta tai taimesta laitat, niin ei ne myöskään heti kuki. Kukinnan alku on aika hidasta.Mutta asetelmassasi on alkuun pitkät kauniit lehdet.
- Onttomukulakiurunkannus
Sipulit voi laittaa multaan parin viikon välein, jolloin kukinta-aikakin venyy. Kun yksi lopettaa, toinen on juuri aloittelemassa. Ehkä kannattaa hankkia taimitarhoilta pikkuisen eri kehitysvaiheessa olevia taimia. Itse olen tällä tavoin saanut esimerkiksi gladiolusten kukinnan kestämään kauan. Ensimmäiset sipulit laitan multaan maaliskuussa, viimeiset toukokuun alkupäivinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422792Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423492548- 352194
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta482114- 251723
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251619- 441490
- 1001439
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391395- 361206