eli olen laittamassa kesäistutuksiin miekkaliljoja ja freesioita ruukkuihin asetelmien sekaan. Olen ensikertalainen, joten en hahmota, että kukkiinko ne kuinka kauan, kuukauden, kaksi vai koko kesän? eli pitääkö minulla olla jokin muu kukka ruukuun vielä loppukesäksi näiden kukkien tilalle, jotta ruukut kukkisivat koko kesän?
kuinka kauan kukkii
2
544
Vastaukset
kukkivat molemmat niin, että alimmainen kukka kuolee, ja latvaan avautuu aina uusi kukka. Mutta kuukausia ne eivät kuki kauniina, pari kolme viikkoa. Mutta jos ne mukulasta tai taimesta laitat, niin ei ne myöskään heti kuki. Kukinnan alku on aika hidasta.Mutta asetelmassasi on alkuun pitkät kauniit lehdet.
- Onttomukulakiurunkannus
Sipulit voi laittaa multaan parin viikon välein, jolloin kukinta-aikakin venyy. Kun yksi lopettaa, toinen on juuri aloittelemassa. Ehkä kannattaa hankkia taimitarhoilta pikkuisen eri kehitysvaiheessa olevia taimia. Itse olen tällä tavoin saanut esimerkiksi gladiolusten kukinnan kestämään kauan. Ensimmäiset sipulit laitan multaan maaliskuussa, viimeiset toukokuun alkupäivinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389