Olin varhaisultrassa juuri. Omien laskujeni mukaan oli viikkoja 7 3 (tai 7 2, kierto vaihtelee). Sikiö löytyi ja vastasi mittauksen mukaan viikkoja 7 1. Sykettä ei kuitenkaan löytynyt. Onko teillä kokemusta? Onko sikiö varmuudella kuollut vai voiko syke olla vielä tässä vaiheessa jotenkin piilossa? Minulla on vähän alle kahden viikon kuluttua kontrolli. Elän toivon ja epätoivon välimaastossa.
Näkyykö syke aina 7+ viikolla?
7
1419
Vastaukset
- huolestu
Mulla näkyi syke viikolla 10 ekan kerran.
- Epätoivo vai toivo
Etsittiinkö sitä sykettä jo aikaisemminkin? Olen lueskellut näitä sivuja ja tuntuu, että kaikki ilmoittaa sykkeen löytyneen viikoilla 5-7. Siksi oli pakko kirjoittaa ja kysyä... Kiitos siis toivoa antavasta viestistäsi!
- laitteesta
Epätoivo vai toivo kirjoitti:
Etsittiinkö sitä sykettä jo aikaisemminkin? Olen lueskellut näitä sivuja ja tuntuu, että kaikki ilmoittaa sykkeen löytyneen viikoilla 5-7. Siksi oli pakko kirjoittaa ja kysyä... Kiitos siis toivoa antavasta viestistäsi!
Rippuu myös siitä miten tarkka ultralaite on kyseessä. Tarkimmassa tapauksessa eli yksityisellä gynellä alapään ultrassa sykkeen pitäisi näkyä viikolla 7. Tietysti varhaisraskauden aikana on moni asia myös päivistä kiinni, tilanne saattaa muuttua ihan toiseksi parissa päivässä.
- huono ultralaite
niin voi olla ettei sykettä näy, mutta toisaalta taas kyllä ammattitaitoisen lääkärin/kätilön pitäisi syke nähdä jos se on näkyäkseen. Mulla näkyi rv 6 4 syke ekan kerran. Sulla voi ihan hyvin olla, että viikkoja ei ole vielä niin paljon jos kerran kierto on ollut epäsäännöllinen. Itse olen ollut samanlaisessa tilanteessa, ja piti kans odottaa se 2 viikkoa. Kävin kuitenkin omatoimisesti labrassa otattamassa raskaushormonin hcG:n jotta tuona kahden viikon aikana näin onko arvo nousussa vai laskussa. Sehän alussa tuplaantuu joka toinen päivä jos raskaus jatkuu normaalisti. Tsemppiä ja onnea!!!
- vastauksista
Mä luulen, että ultralaite oli ihan hyvä ja että gynekologi osasi asiansa, mutta yritän nyt kuitenkin vielä elellä jonkinlaisessa toivossa..
- tuulimunaraskaudessakin
Joten sillä arvollakaan ei oikeasti juuri mitään tee.
- kirjoittaja
tuulimunaraskaudessakin kirjoitti:
Joten sillä arvollakaan ei oikeasti juuri mitään tee.
Palasin kertomaan vielä vastauksen omaan kysymykseeni, jos joku vaikka lukee tätä myöhemmin ja miettii juuri samaa asiaa.. Pieni rakkaani todettiin viime viikolla kuolleeksi, joten siksi ei sykettä löytynyt tuolloin 7 viikolla. Lääkkeellinen tyhjennys takana ja mieli maassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433523- 362134
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301809- 161567
- 231538
- 111467
- 241397
- 141257
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781215- 251145