Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

SISÄSIISTEYS

jelppiä kiitos

Mulla on n. 6 kk ikäinen kleini tyttö. Se on hyvin alkanut oppimaan sisäsiistiksi ja on osannut pyytää ulos. KAkkoja se ei ole tehnyt sisälle kolmeen kuukauteen. Se kuitenkin pissaa aina silloin tällöin sisälle, vaikka vien sitä usein ulos. Se tietää ettei niin saa tehdä ja kattoo mua aina kun se tekee niin. Olen rankaissut sitä pissaamisesta torumalla. MIkä keinoksi? Se on jo niin vanha, että pitäs alkaa jo oppimaan ja musta tuntuu että se tietää oikeesti että pissat pitää ulos tehdä. Miksi se sitten välillä päästää sisälle. Suurin ongelma on se, että se saattaa päästää vieraassa paikassa sisälle myöskin. Haluaako se jotenkin merkata? Mulla ei vaa riitä kärsivällisyys. On kyl sanottu, että pikkukoirilla kestäis pidempää tuo oppiminen, mutta kuitenkaan se ei pissaa sisälle ku aika harvoin. Kuitenkin sekin jo ärsyttää ku kokoajan pitää olla tarkkailemassa!! Onko jollain vinkkejä tai selitystä tälle asialle..

4

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä kaikki koirat

      varsinkin pienet rodut ei opi sisäsiisteiksi kun vuoden ikäisinä.vanha keino paras jos pissaa kuono kuseen ja sitten vaikka vessaan häpeen eli pois laumasta ja siivoat pissan ja sitten koira takaisin.nuo uudet metodit ollu aina naurettavia minun mielestä sillä kaikki 8 koiraa olleet 4-5kk täysin sisäsiistejä aina ja rotujakin on ollut 4.

      • dille-dong...

        alle 6 kk pennulta on turha vaatia täyttä sisäsiisteyttä, ottaa oman aikansa että pentu on fyysisesti kypsä pidättämään. kuonon työntämisellä pissaan saa helposti aikaan piiloon vielä aikuisenakin pissivän koiran.


    • Hukka-Musti

      Jos koirasi on ottanut johtajan roolin? Siinä tilanteessa koira esittää muita lujempaa ja merkitsee monet paikat omistukseensa. Kleinin luonteesta saattaa tulla esiin isoa koiraa.

      • samaa mieltä

        olen samaa mieltä. koirasi on tulossa murrosikään, ja haluaa ottaa mittaa siitä, että kuka on pomo. no, kurituksella saat itsellesi pelolla tottelevan koiran, joka ei oikeasti kunnioita sinua johtajana. käytteko missään koirakoulussa? oletko lukenut koirankasvatusta käsitteleviä kirjoja? nyt olisi hyvä aika ilmoittautua koirakouluun ja lukea esim. tuire kaimion koira kirjoja. en ala tässä nyt luettelemaan johtajuutta vahvistavia toimia, lue kirjoista. hyvää kevään jatkoa sinulle ja koirallesi. muista: sinnikkyys palkitaan. sinulla on erittäin oppivaisen ja uskollisen rodun yksilö, josta koulutuksella saat hiottua timantin esiin. terv. mitteli-tytön mami


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1944
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      79
      1685
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe