Olen polttanut ainaki 20 vuotta. Kaikki uskovat ystäväniki polttaa. Nyt haluaisin eroon koko rökäleestä, se vie terveyden. Aina yskää ja nuhaa. Usein kurkkukipua. Mutta miten pääsen eroon? Tiedän purukumit, ei auta. Päivän oon koittanu olla ilman, mutta kun tapaa ystäviä niin voi, kun haisee hyvälle se tupakki.Turhaa tulla neuvomaan että rukoile. Rukoile, mitä? Kun meillä on sallittua tupakointi. Onko muut teistä taistellu samassa asiassa? Neuvoja:
Tupakista eroon?
45
688
Vastaukset
- taistellut
lähes 40 vuotta. Hyvin palaa! Apteekissa näin pullon, jossa oli mustaa töhnää puolisen litraa. Siinä sanottiin, että vuoden tupakoinnin jälkeen keuhkoissani on semmoinen paska. No, minussa sitä on siis jo parikymmentä litraa. Jos elän vielä 40 vuotta ja tupakoin koko ajan, minussa on sitten 40 litraa tupakkasontaa arkkuun pantavaksi ja muuta materiaalia saman verran. Hyvin pyyhkii ja kaikki pelittää! Miksi suotta kiusata itseään lopettamisajatuksilla?
- (taistellut)
olen vain pohdiskellut, että jospa kuolematon sielunikin on tullut tervatuksi elämänmittaisen tupakoinnin aikana. Silloin terva pakostakin tihkuu valkea vaatteen läpi. Luonnollisesti haluaisin, että minulla olisi yhtä puhtoiset hepeneet kuin toisillakin taivaassa. Voisikohan valkean vaatteen alla ehkä käyttää muovikalvoa taikka vaikka sadetakkia? Sielun povitaskuun olen iankaikkisuuden varalle säilönyt pari askia punaista norttia ja sätkävehkeet. Luulen, että ne riittävät iankaikkisuudeksi, koska siellähän ei ole aikaa vaan ainoastaan yksi nykyhetki.
- raitis ja reilu
Ihme, että olet vielä elävien kirjoissa noin pitkän ajan röökittelyn jälkeen. Mutta on sinulla kummiski tupakkayskä ja jos et vielä ole sairastunut kurkkusyöpään, keuhkosyöpään tai keuhkoastmaan, tulet takuuvarmasti jossain vaiheessa saamaan sellaisen tällin, joka vie tuskallisen hitaaseen kuolemaan.
Ei sodassakaan kaikki kuole, haavoittuu ehkä. Pitkäaikaisella tupakanpolttajalla on erinäisiä vaivoja aina.
Sinä olet siis piintynyt tupakan orja. Älä siis lopeta, koska kärsisit heroinin kaltaista vierotusoiretta, mikä on samaa kuin ei pääse enää irti koskaan.
Mutta kun te tupakoijat olette sikoja. Kaikkialla näkee teidän sotkujanne. Heittelette auton ikkunasta sotkunne aina ja roskitatte joka piakan, missä ikinä liikutte.
Kerrostaloissa häiritsette raittiita parveketupakoinnillanne.
Kahvi ja epäterveellinen ruoka ei haittaa minua, vaikka muut sitä nauttii, koska niistä ei koidu ympäristölle haittaa samalla tavalla kuin tupakan jätöksistä.
Yupakointi on kansanterveydellinen ongelma ja Kajaanissa Kainuun ammattiopistossa puolet vetää röökiä ja roskittaa lähialueita. Tupakkaa vastaan käydään voimakasta taistelua varsinkin koulumaailmassa ja kaikesta näkee, miten tyhmää sakkia tämä tupakkajengi on, ei tajuta, vaikka tupakkiaskin kannessa lukee varoitustekstit ja tupakoidaan oikein uhallakin kielloista ja valistuksista piittaamatta.
- esim.
osoitteesta www.paihdeklinikka.fi. Sieltä saa ammattiapua ja vertaistukea myös muihin aineriippuvuuksiin.
- kyllä, mutta
vaatii pitkään mietityn päätöksen ja sen toteuttamisen. Ei vain ota sitä ensimmäistäkään, vähän samalla kuin alkoholistillakaan ei oo varaa ottaa ekaa kaljaa...
- 4 kuukautta
täyteen tupakatonta elämää. Tätä aikaisemmin olin polttanut n. 22 vuotta. Pitkän harkinnan jälkeen se voi onnistua. Käytin apuna Champix - nimistä lääkettä. Aika kallis, mutta toimii hyvin.
- kasvattaa
keuhkoihin havupuita. Havupuista puolestaan voidaan tehdä paperia. Paperille voidaan painaa setelirahoja. Miksemme siis tupakoisi? http://www.hs.fi/videot/1135245213374?kategoria=Uutiset&sivu=1
- ja niin terveellistäkin
ei tartte muuta laihdutuskeinoa kun tupruttelee kaksi askia kääryleitä päivittäin. On lisäksi sangen edullistakin.
- -polttaneen vaimo-
päivittäisten sätkiensä määrää puolisoni onnistui lopulta lopettamaan monia monia vuosia kestäneen ja minua suuresti raivostuttaneen haisemisensa. Yritäppä sitä! Raportoisitko tuloksista uudella aloituksella vaikka parin kuukauden päästä? Tsemppiä! Ps: Kun sanot: "en en en", sano tästä lähtien 3:sti "kyllä"!
- Tämä on tärkeintä
se vaatii.
- sanotaan..
eix juu, vaikeeta se on lopetus, tiedän kokemuksest
- tupak alla
Mikä estää meitä ihmisiä lopettamasta tupakanpolton?
Pelko.
Me pelkäämme, miten me voimme nauttia enää koskaan elämästämme ilman tupakkaa, me pelkäämme sosiaalisia tilanteita, mitä ne ovat ilman tupakkaa, voiko elämästä enää koskaan nauttia niinkuin ennen?
Tupakka on aivopesu, se tehoaa ihmiseen yhtä innokkaasti, kuin vanhoillislestadiolaisuus (ü). Me kuvittelemme, että tupakka on meidän ihana kaveri, jonka avulla aamu lähtee ihanammin käyntiin (valhetta), joka kruunaa meidän ihanan ruokamme (valhetta), ja jonka avulla me siedämme stressiä (valhetta) jne... Miten niin valhetta? No eiväthän tupakoimattomatkaan tarvitse tupakkaa nauttiakseen elämästään ja selviytyäkseen stressistä!! Sitä paitsi tupakka on aivan kammottavan hajuista, joka vie rahasi ja terveytesi. Se tappaa enemmän ihmisiä maailmassa kuin heroiini, huumeista kovin.
Yksi este on se, että kun me lopetamme, me ajattelemme luopuvamme jostakin. Katsomme ihaillen niitä, jotka vielä saavat käprytellä, kun me kärsimme tuskissamme. Sitten mekin ajattelemme: Jos yksi rööki. Ei vain ole kovinkaan monesti olemassa yhtä röökiä. Tämä ongelma tulee eteen, kun yritämme lopettaa tahdonvoimalla: Me kuvittelemme vielä pitkään luopuvamme jostakin, kun joudumme olemaan ilman tupakkaa.
Vaikka asiahan on päinvastoin: Meidän ei tarvitse enää polttaa sitä kauheaa, tappavaa myrkkyä. Sen oivaltaminen onnistuu jokaiselta.
Älä koskaan kiellä olevasi nikotiinikoukussa, sillä sinä olet. Heti, kun sytytät tupakan, nikotiini virtaa sinuun ja kun sinä sammutat savukkeesi, alkaa elimistösi välittömästi huutaa sitä lisää. Poltatpa tunnin tai kymmenen päästä, ruokit silti sitä nikotiinihirviötä sisälläsi!!
Tupakka on maailman tappavin huume. On absurdia, että ihmiset kauhistelevat heroinistejä, kun itse samalla hengittävät tuplamyrkkyä keuhkoihinsa ja vielä maksavat siitä..
Lukekaapa kirja Stumppaa tähän (Allen Carr), missä otteita tässäkin oli, siitä se lähteepi. (: - raitis ja reilu
tupak alla kirjoitti:
Pelko.
Me pelkäämme, miten me voimme nauttia enää koskaan elämästämme ilman tupakkaa, me pelkäämme sosiaalisia tilanteita, mitä ne ovat ilman tupakkaa, voiko elämästä enää koskaan nauttia niinkuin ennen?
Tupakka on aivopesu, se tehoaa ihmiseen yhtä innokkaasti, kuin vanhoillislestadiolaisuus (ü). Me kuvittelemme, että tupakka on meidän ihana kaveri, jonka avulla aamu lähtee ihanammin käyntiin (valhetta), joka kruunaa meidän ihanan ruokamme (valhetta), ja jonka avulla me siedämme stressiä (valhetta) jne... Miten niin valhetta? No eiväthän tupakoimattomatkaan tarvitse tupakkaa nauttiakseen elämästään ja selviytyäkseen stressistä!! Sitä paitsi tupakka on aivan kammottavan hajuista, joka vie rahasi ja terveytesi. Se tappaa enemmän ihmisiä maailmassa kuin heroiini, huumeista kovin.
Yksi este on se, että kun me lopetamme, me ajattelemme luopuvamme jostakin. Katsomme ihaillen niitä, jotka vielä saavat käprytellä, kun me kärsimme tuskissamme. Sitten mekin ajattelemme: Jos yksi rööki. Ei vain ole kovinkaan monesti olemassa yhtä röökiä. Tämä ongelma tulee eteen, kun yritämme lopettaa tahdonvoimalla: Me kuvittelemme vielä pitkään luopuvamme jostakin, kun joudumme olemaan ilman tupakkaa.
Vaikka asiahan on päinvastoin: Meidän ei tarvitse enää polttaa sitä kauheaa, tappavaa myrkkyä. Sen oivaltaminen onnistuu jokaiselta.
Älä koskaan kiellä olevasi nikotiinikoukussa, sillä sinä olet. Heti, kun sytytät tupakan, nikotiini virtaa sinuun ja kun sinä sammutat savukkeesi, alkaa elimistösi välittömästi huutaa sitä lisää. Poltatpa tunnin tai kymmenen päästä, ruokit silti sitä nikotiinihirviötä sisälläsi!!
Tupakka on maailman tappavin huume. On absurdia, että ihmiset kauhistelevat heroinistejä, kun itse samalla hengittävät tuplamyrkkyä keuhkoihinsa ja vielä maksavat siitä..
Lukekaapa kirja Stumppaa tähän (Allen Carr), missä otteita tässäkin oli, siitä se lähteepi. (:Minun lähipiirissäni on nuori mies, jolla on vaimo ja lapsia. Mies on tupakan orja niin maan perusteellisesti.
Lääkäri on kieltänyt ja kieltää aina jatkamasta tupakointia, koska tupakka on mitä ilmeisemmin sairastuttanut. Henkeä ahistaa, syvämmestä ottaa ja vaimon kanssa hermoillessa paras apu on tietysti tupakka.
Tupakkayksä vaivaa, yleiskunto heikko ja aina jotain vaivoja, lääkärissä pitää tuon tuostakin juosta.
Kohtauksia tulee, ettei pääse muuten lääkäriin kuin ambulanssilla.
Mutta tupakasta hän ei luovu, koska ei voi. On yrittänyt jonkun päivän, mutta mitä pitempään lakossa, sitä kovempi halu päästä taas vetämään savuja sisäänsä.
Mies ja perhe on lestadiolaisia, mutta usko ei auta tähän tupakanhimoon. Ruumiin terveyden vaaliminen kun ei kuulu lestadiolaiseen uskonelämään.
Perhe kärsii, sillä meneehän perheen muutenkin pienistä tuloista huomattava osa miehen tupakan tarpeen tyydyttämiseen. Ei edes sätkiä viitsi kääriä, vaan ostelee kalliita valmistupakoita.
Auto haisee tupakanlemulle ja natsoja on jalkatilassa. Miten vaimo ja lapset jaksaa haistaa aina tupakan lemulle tuoksahtavaa miestä ja isää, on minulle käsittämätön asia.
Ja tietenkään ei ne tupakan tumpit satu hänellä vieraissa paikoissa asianmukaiseen paikkaan, vaan mihin sattuu.
Että pitää olla sitten kovasti tupakan pauloissa ja uhmata tervetyttään ja elämäänsä.
Moni tupakoitsija lopettaa viimeistään silloin, kun on sairastunut, mutta kaikki eivät silloinkaan.
Heille voidaan kuvaannollisesti laittaa tupakka-aski vielä arkkuunkin taivasmatkaa varten. - Tupakointi = syöpä
tupak alla kirjoitti:
Pelko.
Lukekaapa kirja Stumppaa tähän (Allen Carr), missä otteita tässäkin oli, siitä se lähteepi. (:on kaikista tärkeintä, kun haluaa irti tupakasta.
Carr Allen: Stumppaa tähän. Suosittelen lämpimästi! Netistä saat sen googlaamalla kirjailijan ja hänen teoksensa nimellä. Hintakaan ei ole paha.
- minä ja tupakka ollaan erottu
osoitteesta saat kirjan muunmuassa, kun laitat hakukenttään: stumppaa tähän. Muistaaksein 16.90 euroa risat. Mutta kirja maksaa itsensä pian takaisin.(: Toimintuksessa ei mene kauan, joten muistakaahan tuprutella henkenne edestä, ku viimesen sivun jäläkeen ei enää tarvi. (:
- kysele
apteekista saa semmosen lääkkeen,, jolla pääsee eroon mutta on vaan melko kallis lääke,,
- Heino.
Olen itse polttanut tupakka, mutta myös lopettanut yli 20 - vuotta sitten. Haluan auttaa sinua ja jos teet neuvoni mukaan, pääset eroon tupakasta ja voit iloita, kun et ole sen "orjana enään"!
Yritin - tein monia lakkoja - ei onnistunut, joten ajattelin, että minulla on "heikko luonne". En sisimmässäni kuitenkaan tätä määritelmää hyväksynyt, sillä en mielestäni ollut langennut muihin paheisiin, joten ajattelin - ei minulla ole heikompi luonne kuin muillakaan.
Silloin päätin; lopetan tupakoinnin ikuisiksi ajoiksi - lopullisesti! Tein kuitenkin yhden varauksen - en halua kuolla "tupakantuskaan". Näin alkoi raitis elämäni, mutta minun täytyy tunnustaa, että ensimmäisen vuoden aikana istuin usein miettimään; Olenko nyt kuolemaisillaan, kun tekee niin hirveästi mieli tupakille?
Kun näin mietin ja kontrolloin itseäni, huomasin; en olekaan kuolemaisillaan, vaan paremminkin elän monien tuoksujen maailmassa - kesän tuoksut tunnen, joita ennen en juuri erottanut tupakansavun seasta. Vuoden kuluttua en juuri muistanutkaan, että olen joskus tupakoinut! Kannattaa lopetta tupakointi - vakuutan! Vaimokin tykkää kun ei "haise" ja muutenkin voi nauttia elämästä - Jumalan suuresta lahjasta - elämästä! - kukateillesalliimukamas
Miten te viitsitte leikkiä jotaibn uskovaista, kun ette sitö ole alkuunkaan!?
luuletteko te todella että kun kuulutte johonkin porukkaan, olette automaattisesti uskovia, ehei kyllä se on kuulkaas Nararetin lahkon jäsenyys jotain muuta kuin kuulua veeälpopulaan.
milloin olette uudestisyntyneet mukamas hah miettikääs sitä. KUKAAN aito todellinen uskovainen EI tupakoi ei ryyppää eikä elä muutenkaan kuin jumalaton!- kalle3
Kyllä vaan moni uskovainen ryyppää ja tupakoi. Ei se sitä sano et uskovaiset ei eläis huonosti.
- sokeamikäsokea
kalle3 kirjoitti:
Kyllä vaan moni uskovainen ryyppää ja tupakoi. Ei se sitä sano et uskovaiset ei eläis huonosti.
et taida paljoa tajuta mistä puhut!
- mies833
Kehtaatko tosissas väittää ettei uskovaiset jois tai polttais.....
kalle3 kirjoitti:
Kohtuullinen alkoholin käyttö on Raamatun mukaista, mutta tupakointi ei ole.
Israelin heimo ei juuri tupakoi ja ohje on tässä, sopii muuten kaikille, älä saastuata itseäsi nikotiinilla ja savulla;
Hes. 20:30
Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: Ettekö te saastuta itseänne isienne tiellä? Ettekö kulje uskottomina heidän iljetystensä jäljessä?- grööp
mies833 kirjoitti:
Kehtaatko tosissas väittää ettei uskovaiset jois tai polttais.....
Ei uskovaiset juopottele,Jos niin tekee ni ei se mikään uskovainen enää ole.
Mä oon syntynyt vl-perheeseen ja väliin juopottelen mutta en mä kyllä enää seuroissakaan ole käynyt varmaan jotain 8vuoteen. - dbdbdbdb
Kesitas kirjoitti:
Uskomassa, uskossa? Keneen sinä uskot, voi oletko vain uskossa?
Juice leskinen sano niin että se ei usko jumalaan vaan se usko sen että se on.
- vajaakirkolliselle
Kesitas kirjoitti:
Israelin heimo ei juuri tupakoi ja ohje on tässä, sopii muuten kaikille, älä saastuata itseäsi nikotiinilla ja savulla;
Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: Ettekö te saastuta itseänne isienne tiellä? Ettekö kulje uskottomina heidän iljetystensä jäljessä?Sinulle on yhdentekevää tupakoitko vai et, sillä miksi se vaikuttaisi jo valmiiseen saastaan.
Uittoyhdistyksessä uskotaan kohtuulliseen alkoholin käyttöön ja sukellukseen. - Niioo
Kesitas kirjoitti:
Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: Ettekö te saastuta itseänne isienne tiellä? Ettekö kulje uskottomina heidän iljetystensä jäljessä?Voi voi, sinä vanha äijä. Monessa mukana, mutta paljosta vailla.
dbdbdbdb kirjoitti:
Juice leskinen sano niin että se ei usko jumalaan vaan se usko sen että se on.
Uskotko Sinä, että usko Jumalaan pelastaa?
- VL-rules
vajaakirkolliselle kirjoitti:
Sinulle on yhdentekevää tupakoitko vai et, sillä miksi se vaikuttaisi jo valmiiseen saastaan.
Uittoyhdistyksessä uskotaan kohtuulliseen alkoholin käyttöön ja sukellukseen.Olet idiootti, ilmeisesti sukurutsa.
- VL-rules
Niioo kirjoitti:
Voi voi, sinä vanha äijä. Monessa mukana, mutta paljosta vailla.
Oliki tuo vastaus??
- sukurutsalle
VL-rules kirjoitti:
Olet idiootti, ilmeisesti sukurutsa.
Mitä sinä vajaakirkon uppotukki möliset?
- dbdbdbdb
Kesitas kirjoitti:
Uskotko Sinä, että usko Jumalaan pelastaa?
Ei ehkä ihan yksistään usko vaan armo,Jos ei saa armosta syntejä anteeksi ni ei siitä uskosta mitään hyötyä oo.
dbdbdbdb kirjoitti:
Ei ehkä ihan yksistään usko vaan armo,Jos ei saa armosta syntejä anteeksi ni ei siitä uskosta mitään hyötyä oo.
Missä Vanhan Testamentin Herran Jumalan armo on Vanhassa Testamentissa?
- kylläonnistuu
Kokeile sähkötupakkaa tai muuta coloradoon ja polttele siellä kannabista.
- Täällä ei saa tupakoira.
- Saako sitten tupakissa?- veroo
Kyllä tupakasta pääsis kaikki eroon jos vaan nostettas tarpeeks veroo.
- savumerkki
Ei aloittajalla ole mitään syytä lopettaa tupakointia. Tupakointi ei ole syntiä.
Sen todistaa sakeat savupilvet kymmenien ja taas kymmenien Rauhanyhdistysten edustalla.
Mikäs sen parempaa, kuin vetää norttia ja samalla puhua muiden tupakoitsijoiden kanssa matkasta ja tiestä.- Pessijullikalle
Kesitas kirjoitti:
Polttiko Jeesus?
Joiko Jeesus viiniä (alkoholia)Missä tupakka mainitaan Raamatussa?
- Ze_on
Pessijullikalle kirjoitti:
Missä tupakka mainitaan Raamatussa?
Paavalin toinen kirje tupakoitsijoille.
Pessijullikalle kirjoitti:
Missä tupakka mainitaan Raamatussa?
Lue se mitä siitä aikoinaan kirjoitin, mutta sen saastuttava vaikutuss on niin merkittävä, ettei teissä juuri siksi elä Pyhä Henki, Hänestä tulisi passiivinen keuhkotautinen,
iitä johtuu se, ettei teillä ole Armolahjoja, kuten meillä kristityillä?
- pthyi
Ei sellaista sanaa voi uskoa, joka tulee tupakoivan suusta, kun äänikin on muuttunut jo tupakkaääneksi ja keuhkot tervaantuneet.
- todellaoutoporukka
koko veeältouhun sais lopettaa, kun eivät kerta ole kiinnostuneita totuudessa vaeltamisesta, ihan yhtä tyhjän kanssa hokea .. nimessä ja vereesä kun jo hetken päästä savut nousee ruksan nurkalta, varsinaista pelleilyä kaikki!
mutta suurin syy löytyy niistä puhujista ja johdosta joka ei koskaan tee tikkua ristiin terveen opin puolesta, vaan ovat tyhmyyksissään koko populan tuohon jamaan saatelleet. - sätikkä
Jos tupakointi olisi syntiä, olisi Jeesus sen kieltänyt.
Ja koska Jeesus ei kieltänyt pilvenpolttoakaan, niin meikäpoika vetää maria päivittäin.
Siinä muuten tulee jotenkin sellainen uskovainen olo. Haluaa halailla ja nuss...ia kaikkea liikkuvaa.
Viinaa sen sijaan en juo. Sen se Jumalan poika erikseen kielsi. En edes ehtoollisella ota sitä viinaryyppyä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412508Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101868Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse741816Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821318- 651238
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171198TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901060Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42914- 71913