Avensis III WG vs. Opel Insignia WG

STIG....

Kävin tsekkaamassa uuden Insignia farmarina. Tilat oli hyvät, laatuvaikutelma kohdallaan, ulkomuoto hiveli silmiä, kuskin jakkara oli hyvä. Sitten vilkaisin hintalappua... 1,8 litrainen 140 heppainen bensavekotin maksaa: 31.200 euroa! Siis melkein 3000 euroa enemmän kuin Avensis?! Sitten avasin takaluukun ja poistuin nauraen paikalta.... Luukun nosti vaivoin ylös kaksi singon putken halkaisijaltaan olevaa kaasujousta ja luukun sijasta koko auton perä valoineen päivineen nousi ylös. Koska tieliikennelaki vaatii, että parkkivalojen on toimittava, vaikka luukku olisi ylhäällä, on Opelin insinöörit sijoittaneet toiset takavalot peräluukun alle! Luukun sulkeminen oli sekin melko tuskan takana. Niin ja jos kuvittelitte, että luukusta lastaaminen on helpompaa kuin koko perä nousee autosta ilmaan, niin väärässä olitte. Lastausaukko on kyllä leveä, mutta itse tavaratila on kapeampi kuin Avensiksessa. No nyt on Inssi nähty ja voin laittaa sen Avensiksen tilaukseen. Kuulemma elokuussa saa auton, kun nyt tilaa. Hieman vituttaa, kun olisi ollut niin kiva kesällä jo päästellä uudella autolla. Mutta olihan se Inssin Sports Tourer pakko nähdä, kun sitä tälläkin palstalla niin hehkutettiin.

49

4820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvän menetit

      Tietty on hyvä jos on tarkka rahasta, mutta käsi sydämmelle. Et itse asiassa ollut Opelia ostamassa, vaan vanhana Toyota "uskovaisena" vain muuta merkkiä katsastamassa. Totesit 3000 euroa olevan ison rahan ja perustelit myöhemmin päätöksesi näennäisesti järkiperustein, vaikka päätöksesi teitkin ensisijassa lompakkosi perusteella. Näinhän se meni. Kaikesta huolimatta kummatkin valinnat olsivat varmasti olleet hyviä.

      • kaikessa....

        3000 erkkiä on paljon rahaa ja jos käden nyt sydämelle laitan, niin kyllä ne yöunet paremmin tulee, kun on Avensis autotallissa. Opelilla menee vielä toiset 10 vuotta ennen kuin maine epäluottavana autona katoaa pois. Mutta oikeasti se ostopäätös tehtiin seuraavien neljän kandin välillä: - Mazda 6 - Opel Insignia - Toyota Avensis - VW Passat - C-sarjan MB vuosimallia 2006 alle 50 tkm ajettuna Näistä Mazda 6 jäi heti pois, koska en todellakaan osta autoa, jossa on yhtään Fordin tekniikkaa. VW Passat oli muuten hyvä, mutta ei säväytä ulkoisella olemuksellaan tippaakaan. Insignia jäi pois jo viestin aloituksessa mainittujen syiden takia. MB jäi pois, koska juuri tullut uusi C-sarja ja ottaisihan se pannuun ajaa vanhalla mallilla. Avensis oli sopivan hintainen, näköinen ja tarpeeksi tuore. Kovat on odotukset myös tuon Valvematic koneen suhteen. Taitaa olla tuossa kokoluokassa pienin kulutus.


      • Ford
        kaikessa.... kirjoitti:

        3000 erkkiä on paljon rahaa ja jos käden nyt sydämelle laitan, niin kyllä ne yöunet paremmin tulee, kun on Avensis autotallissa. Opelilla menee vielä toiset 10 vuotta ennen kuin maine epäluottavana autona katoaa pois. Mutta oikeasti se ostopäätös tehtiin seuraavien neljän kandin välillä: - Mazda 6 - Opel Insignia - Toyota Avensis - VW Passat - C-sarjan MB vuosimallia 2006 alle 50 tkm ajettuna Näistä Mazda 6 jäi heti pois, koska en todellakaan osta autoa, jossa on yhtään Fordin tekniikkaa. VW Passat oli muuten hyvä, mutta ei säväytä ulkoisella olemuksellaan tippaakaan. Insignia jäi pois jo viestin aloituksessa mainittujen syiden takia. MB jäi pois, koska juuri tullut uusi C-sarja ja ottaisihan se pannuun ajaa vanhalla mallilla. Avensis oli sopivan hintainen, näköinen ja tarpeeksi tuore. Kovat on odotukset myös tuon Valvematic koneen suhteen. Taitaa olla tuossa kokoluokassa pienin kulutus.

        Olipa hienosti perusteltu valinta. Opelin luotettavuusmaine voi olla vielä huono johtuen Kadett E:n, Vectra A:n ja B:n sekä Omegan ongelmista. Merkin autot ovat olleet luotettavia jo vuosikausia. Ostat siis autosi perusteella "mitä muut ajattelee?" ei auton maineella ole merkitystä jos oma itsetuntosi on kohdallaan. Tällä hetkellä itse ajan Fordin tekniikalla, vähän PSA:takin seassa, hyvin on mennyt. Mondeo kannattais kokeilla ja Audi A4, sinulle ei BMW:Tä uskalla edes ehdottaa koska pelkäät sen ratissa muuttuvasi kusipäiseksi kaahariksi.


      • aikanaan sitten

        kun vaihdon aika koittaa, varmaan enemmänkin. Kyllä meistä itsensä palkallaan elättäjistä useimmat ajattelevat myös plompuukin kannalta näitä hankintoja. Kymppitonnin ero autokaupan tiskillä meinaa kahtakymmentä tilinauhalla. Vakavia rahoja joilla saa monenmoista mukavaa.


      • ssjddd

        Aika harvalle avensis kokoluokan asiakkaalle 3000 euroa on pikkuraha.Saahan sillä jopa parin vuoden bensat ostettua. Ja kun muistaa että 3-4 vuoden päästä avensiksen vaihtoarvo on parempi kuin opelilla, valinta kääntyy entistä vahvemmin aveen. Ja mitä liikenteessä on noita kahta autoa näkynyt, avensis on huomattavasti yleisempi kuin insignia eli kansa on puhunut.Uutta lagunaa taas on näkynyt insigniaakin vähemmän...eli pohjalta on vaikea ponnistaa kun sinne on joutunut.


      • Reino
        kaikessa.... kirjoitti:

        3000 erkkiä on paljon rahaa ja jos käden nyt sydämelle laitan, niin kyllä ne yöunet paremmin tulee, kun on Avensis autotallissa. Opelilla menee vielä toiset 10 vuotta ennen kuin maine epäluottavana autona katoaa pois. Mutta oikeasti se ostopäätös tehtiin seuraavien neljän kandin välillä: - Mazda 6 - Opel Insignia - Toyota Avensis - VW Passat - C-sarjan MB vuosimallia 2006 alle 50 tkm ajettuna Näistä Mazda 6 jäi heti pois, koska en todellakaan osta autoa, jossa on yhtään Fordin tekniikkaa. VW Passat oli muuten hyvä, mutta ei säväytä ulkoisella olemuksellaan tippaakaan. Insignia jäi pois jo viestin aloituksessa mainittujen syiden takia. MB jäi pois, koska juuri tullut uusi C-sarja ja ottaisihan se pannuun ajaa vanhalla mallilla. Avensis oli sopivan hintainen, näköinen ja tarpeeksi tuore. Kovat on odotukset myös tuon Valvematic koneen suhteen. Taitaa olla tuossa kokoluokassa pienin kulutus.

        Kuka on sanomaan että kovat ovat odotukset uuden Avensiksen suhteen, malli on vielä sen verran tuore. Saattaa hyvinkin olla että parin-kolmen vuoden kuluttua Avensis osoittautuu täydeksi sudeksi, aika ja kilometrit sen vasta näyttävät. Uusi malli saattaa olla täysi floppi ajan mittaan merkillä millä hyvänsä.


      • Uusi rollisti
        ssjddd kirjoitti:

        Aika harvalle avensis kokoluokan asiakkaalle 3000 euroa on pikkuraha.Saahan sillä jopa parin vuoden bensat ostettua. Ja kun muistaa että 3-4 vuoden päästä avensiksen vaihtoarvo on parempi kuin opelilla, valinta kääntyy entistä vahvemmin aveen. Ja mitä liikenteessä on noita kahta autoa näkynyt, avensis on huomattavasti yleisempi kuin insignia eli kansa on puhunut.Uutta lagunaa taas on näkynyt insigniaakin vähemmän...eli pohjalta on vaikea ponnistaa kun sinne on joutunut.

        Uuden opelin jälleenmyyntiarvoa ei voi KUKAAN tässä vaiheessa tietää, kyseessä täysin uusi malli. Itse asiassa jo farkku-vectroista ovat yllättävän hyviä hintoja käytettyinä maksaneet. Ja sillä, että aveja näkyy täällä enemmän kuin opeleita, ei ole paljoakaan tekemistä auton suosion kanssa...opel on käsittääkseni joutunut siirtymään jopa viikonloput käsittävään tuotantoon suuren menekin kanssa. Mutta jokainen ostaa sen auton minkä parhaaksi tuntee. Turha siitä on ruveta elämää suurempaa kysymystä tekemään...


      • Valvematic
        kaikessa.... kirjoitti:

        3000 erkkiä on paljon rahaa ja jos käden nyt sydämelle laitan, niin kyllä ne yöunet paremmin tulee, kun on Avensis autotallissa. Opelilla menee vielä toiset 10 vuotta ennen kuin maine epäluottavana autona katoaa pois. Mutta oikeasti se ostopäätös tehtiin seuraavien neljän kandin välillä: - Mazda 6 - Opel Insignia - Toyota Avensis - VW Passat - C-sarjan MB vuosimallia 2006 alle 50 tkm ajettuna Näistä Mazda 6 jäi heti pois, koska en todellakaan osta autoa, jossa on yhtään Fordin tekniikkaa. VW Passat oli muuten hyvä, mutta ei säväytä ulkoisella olemuksellaan tippaakaan. Insignia jäi pois jo viestin aloituksessa mainittujen syiden takia. MB jäi pois, koska juuri tullut uusi C-sarja ja ottaisihan se pannuun ajaa vanhalla mallilla. Avensis oli sopivan hintainen, näköinen ja tarpeeksi tuore. Kovat on odotukset myös tuon Valvematic koneen suhteen. Taitaa olla tuossa kokoluokassa pienin kulutus.

        On näyttänyt kyntensä, 2 liranen kone ja mitattu teho 136 hv!


      • miten siellä
        Uusi rollisti kirjoitti:

        Uuden opelin jälleenmyyntiarvoa ei voi KUKAAN tässä vaiheessa tietää, kyseessä täysin uusi malli. Itse asiassa jo farkku-vectroista ovat yllättävän hyviä hintoja käytettyinä maksaneet. Ja sillä, että aveja näkyy täällä enemmän kuin opeleita, ei ole paljoakaan tekemistä auton suosion kanssa...opel on käsittääkseni joutunut siirtymään jopa viikonloput käsittävään tuotantoon suuren menekin kanssa. Mutta jokainen ostaa sen auton minkä parhaaksi tuntee. Turha siitä on ruveta elämää suurempaa kysymystä tekemään...

        vaihtoautokaupassa tulee aikanaan käymään.


      • ostaja vai haaveilija

        helvetissä 3tonnia on iso raha näistä valinnoista,etenkin kun aven ostajan ei taatusti tartte mistään tinkiä opeliin verrattuna ja 3vuoden päästä jos vaihtaa taas autoa niin tojosta saa vielä vaihdossa enemmän-ja sanottakoon vielä että en ole ihan pers"aukinen,mutta järkevä ostaa rahalleen parhaan vastineen siksi 3tonnia on merkittävä raha jos muuten pitää autoja kutakuinkin tasa-arvoisina


      • uskotko itse?
        Reino kirjoitti:

        Kuka on sanomaan että kovat ovat odotukset uuden Avensiksen suhteen, malli on vielä sen verran tuore. Saattaa hyvinkin olla että parin-kolmen vuoden kuluttua Avensis osoittautuu täydeksi sudeksi, aika ja kilometrit sen vasta näyttävät. Uusi malli saattaa olla täysi floppi ajan mittaan merkillä millä hyvänsä.

        oikein usko että olisi täydellinen floppi-kerro joku tojon malli joka olisi ollut täydellinen floppi?


      • maineella
        Ford kirjoitti:

        Olipa hienosti perusteltu valinta. Opelin luotettavuusmaine voi olla vielä huono johtuen Kadett E:n, Vectra A:n ja B:n sekä Omegan ongelmista. Merkin autot ovat olleet luotettavia jo vuosikausia. Ostat siis autosi perusteella "mitä muut ajattelee?" ei auton maineella ole merkitystä jos oma itsetuntosi on kohdallaan. Tällä hetkellä itse ajan Fordin tekniikalla, vähän PSA:takin seassa, hyvin on mennyt. Mondeo kannattais kokeilla ja Audi A4, sinulle ei BMW:Tä uskalla edes ehdottaa koska pelkäät sen ratissa muuttuvasi kusipäiseksi kaahariksi.

        Kyllä maineella on merkitystä kun viet autosi vaihtoon. Jälleenmyyntiarvoissa on edelleen isojakin eroja.


      • saas nähdä
        miten siellä kirjoitti:

        vaihtoautokaupassa tulee aikanaan käymään.

        Eipä se tojon markkina-arvo ole niin itsestäänselvyys. Kaverini kävi tarjoamassa Avensis farkkuaan 2.2 d-4-d, 177 hv, ajettu 120 tkm,vm-06 ja siinä on tojon paras varustelutaso. Siis käväisi useassa liikkeessä ja tuli hyytyneenä takas, tarjoukset autosta välillä 14-16 tonnia??????. Ko. peli maksoi vuonna 2006 42000 egeä


      • Kahtoppas
        saas nähdä kirjoitti:

        Eipä se tojon markkina-arvo ole niin itsestäänselvyys. Kaverini kävi tarjoamassa Avensis farkkuaan 2.2 d-4-d, 177 hv, ajettu 120 tkm,vm-06 ja siinä on tojon paras varustelutaso. Siis käväisi useassa liikkeessä ja tuli hyytyneenä takas, tarjoukset autosta välillä 14-16 tonnia??????. Ko. peli maksoi vuonna 2006 42000 egeä

        Kyseisessä mallissa on ollu tukehtumisongelmaa,oon huomannu itekin että 177heppaset ei mee kauheella hinkulla kyl eteenpäin vaan jää liikkeisiin.Siis käytetyt.


    • rahoillesi

      saat kun jätät sen Avensiksenkin kauppaan ja ajat vaikka taksilla, julkisilla pääset vieläkin pidemmälle, polkupyörästä puhumattakaan. Syöt hyvin ulkona, pistät välillä elämän risaiseksi tai vaikka matkustelet, 30:llä tontulla pääsee jo pitkälle.

      • hyvät ihmiset

        jokainen vähänkin autoista ja autokaupasta ymmärtävä tietää että toyota on ainoa oikeesti luotettava ja hintansa pitävä auto.Ainoa jolla on näyttöä luotettavuudesta ja muilla ykselitteisesti näyttöä ongelmista.Mutta ihan vapaasti kukin ostaa minkä haluaa eikä ilman kilpailua minkään taso säily hyvänä-ei edes tojon.


      • Toyotan huoltovält
        hyvät ihmiset kirjoitti:

        jokainen vähänkin autoista ja autokaupasta ymmärtävä tietää että toyota on ainoa oikeesti luotettava ja hintansa pitävä auto.Ainoa jolla on näyttöä luotettavuudesta ja muilla ykselitteisesti näyttöä ongelmista.Mutta ihan vapaasti kukin ostaa minkä haluaa eikä ilman kilpailua minkään taso säily hyvänä-ei edes tojon.

        Miksi Toyotan huoltovälit ovat niin tiheässä ? Miksi Toyotan huoltaminen on niin kallista ?


      • Sport Tourer
        hyvät ihmiset kirjoitti:

        jokainen vähänkin autoista ja autokaupasta ymmärtävä tietää että toyota on ainoa oikeesti luotettava ja hintansa pitävä auto.Ainoa jolla on näyttöä luotettavuudesta ja muilla ykselitteisesti näyttöä ongelmista.Mutta ihan vapaasti kukin ostaa minkä haluaa eikä ilman kilpailua minkään taso säily hyvänä-ei edes tojon.

        laadukkuus on heikompi kun vertaa Avensikseen. Kyllä sitä 3000euroa maksaa sen takia mielellään!.


      • Sport Tourer
        hyvät ihmiset kirjoitti:

        jokainen vähänkin autoista ja autokaupasta ymmärtävä tietää että toyota on ainoa oikeesti luotettava ja hintansa pitävä auto.Ainoa jolla on näyttöä luotettavuudesta ja muilla ykselitteisesti näyttöä ongelmista.Mutta ihan vapaasti kukin ostaa minkä haluaa eikä ilman kilpailua minkään taso säily hyvänä-ei edes tojon.

        laadukkuus on heikompi kun vertaa siis (Insigniaan)!. Kyllä sitä 3000euroa maksaa sen takia mielellään!.


      • miten voi
        Sport Tourer kirjoitti:

        laadukkuus on heikompi kun vertaa siis (Insigniaan)!. Kyllä sitä 3000euroa maksaa sen takia mielellään!.

        luotettavuudeltaan huonompi auto olla laadukkaampi???? Mikäli Insigniasi jättää sinut tien päälle, niin voitko sanoa että on kyse laatu-autosta??? Eikö luotettavuus autossa ole se ensisijainen laadun kriteeri? Vai arvostatko enemmän kaikenmaailman krominappeja ja hienosti muotoiltua vaihdetangon nuppia enemmän kuin sitä että auto tekee sen mitä sen ensisijaisesti pitäisi tehdä, eli viedä perille??? Onhan se tietysti hyvä jos sisusta ja penkit ovat upeita katsella, varsinkin silloin kun on aikaa istuskella ja odotella hinausapua tien reunassa. Itse en yleensä ehdi ihailla avensikseni sisätiloja sitä ajaessani, jolloin on aivan sama miltä se näyttää. Toimivuus ja käytännöllisyys ovat itselleni tärkeimpiä, ei ulkoinen pintakiilto keskipaneelissa.


      • sen sanoit
        miten voi kirjoitti:

        luotettavuudeltaan huonompi auto olla laadukkaampi???? Mikäli Insigniasi jättää sinut tien päälle, niin voitko sanoa että on kyse laatu-autosta??? Eikö luotettavuus autossa ole se ensisijainen laadun kriteeri? Vai arvostatko enemmän kaikenmaailman krominappeja ja hienosti muotoiltua vaihdetangon nuppia enemmän kuin sitä että auto tekee sen mitä sen ensisijaisesti pitäisi tehdä, eli viedä perille??? Onhan se tietysti hyvä jos sisusta ja penkit ovat upeita katsella, varsinkin silloin kun on aikaa istuskella ja odotella hinausapua tien reunassa. Itse en yleensä ehdi ihailla avensikseni sisätiloja sitä ajaessani, jolloin on aivan sama miltä se näyttää. Toimivuus ja käytännöllisyys ovat itselleni tärkeimpiä, ei ulkoinen pintakiilto keskipaneelissa.

        Laadukasta autoa ajaessa muuten ehtii ihailmeaan sitä omaa autoakin.


      • todellakin
        sen sanoit kirjoitti:

        Laadukasta autoa ajaessa muuten ehtii ihailmeaan sitä omaa autoakin.

        sanoit kuinka turhamainen ihminen voi olla. Housut märkänä ihaillaan insignian niiiiiiiiiiin upeita muotoja. IIIIIIIIHANAAAAAAA.


    • Inkku.

      180 heppainen 1.6T Edition business line maksaa karvan alle 31ke ja 1.8 on tonnin halvempi. En tosin ymmärrä kuka haluaa tuon vapaasti hengittävän tuolla hintaerolla. Hinta sisältää tutkat edessä/takana, bluetoothin ja aluvanteet perus editionin päälle. Ei paha. Vai oliko mainitussa vertailuhinnassa mukana renkaita, toimituskuluja, erikoisvärejä yms?

    • STIG....

      Miksi kukaan ei ota kantaa siihen, miksi nauraen poistuin Opel-myyntiliikkeestä pois. Siis eihän sellaista farmaria voi kukaan ostaa, jossa peräluukku painaa varmaan yli 100 kg ja se nousee ylös kahden singon putken avittamana. Idea on järjetön, ruma ja tyhmä. Luukun aukon leventäminen ei paranna mitään, koska luukun sisäpuolelle integroidut valot kaventavat lastausaukkoa kuitenkin. Koska kukaan Inssifani ei ole asiaa kommentoinut, voi tehdä vain yhden päätelmän. Ei tällä palstalla pyöri Inssifaneja, eikä kukaan tällä palstalla pyörivistä ole edes käynyt sitä Inssin wagonia katsomassa. Minua lukuunottamatta tietenkin. Tämähän on toisaalta melko loogista... Miksi kukaan Opelmies pyörisi Toyota palstalla?! Enhän minäkään pyöri homojen keskustelupalstoilla, kun olen hetero. Siksipä siis veikkaankin, että täällä Toyotaa haukkuvat tahot ovat: 1. Niitä joilla ei ole varaa edes käytettyyn Toyotaan, koska Toyotahan on kalliimpi vaihtoauto kuin vaikkapa saman ikäinen Laguna. 2. Niitä jotka pitävät kaikkia japanilaisia autoja riisikuppeina ja ajavat vain BMW:llä, Audilla, Volvolla tai muulla aina ja ikuisesti hyvässä maineessa olevalla autolla. 3. Niitä jotka haluaisi ostaa Toyotan, koska se ei jätä tielle ja koska se toimii, mutta joutuvat ostamaan Pösön tai Citikan, koska se on vaimon mielestä nätimpi ja persoonallisempi kuin Toyota. Näissä perheissä vaimo päättää muutenkin kaikesta, joten tämä on hyvä paikka purhaa turhautumista muutenkin. Lisäksi paikalla on näinä aikoina melko monta automyyjää, merkistä riippumatta, joilla ei ole päivisin muuta tekemistä kuin surffata netissä.

      • Ford

        Eihän Insignian farkkua ole vielä edes tuotannossa. Ja on aivan sama mitä luukku painaa jos sen liike on sopivasti kevennetty. Itselläni on Ford S-Max ja luukusta menee Emmaljungan isot tuplavaunut kokoon taittamatta. Laita ihmeessä sellainen, jos se luukku on niin tärkeä.


      • farkku on
        Ford kirjoitti:

        Eihän Insignian farkkua ole vielä edes tuotannossa. Ja on aivan sama mitä luukku painaa jos sen liike on sopivasti kevennetty. Itselläni on Ford S-Max ja luukusta menee Emmaljungan isot tuplavaunut kokoon taittamatta. Laita ihmeessä sellainen, jos se luukku on niin tärkeä.

        tuotannossa ja myynnissä! http://www.nettiauto.com/yritys/lansiautovnt/opel/insignia/2493812 itsekin näin kyseisen auton viikonloppuna jollakin koeajossa.


      • ohjelmassa

      • Ford
        farkku on kirjoitti:

        tuotannossa ja myynnissä! http://www.nettiauto.com/yritys/lansiautovnt/opel/insignia/2493812 itsekin näin kyseisen auton viikonloppuna jollakin koeajossa.

        Enpä ollut ihan ajan tasalla. Jos luukku ei miellytä voi sitten ostaa vaikka Avensiksen. Merkittävämmillä ominaisuuksilla voikin perustelu olla vaikeaa.


      • Ford

        Ei tällä palstalla pyöri kuin tojotisteja (paitsi minä). Eli ne toyotan haukkumiset ovat peräisin ihan tojomiesten ja naisten suusta, eli täyttä faktaa. By the way, on mullakin yksi Toyota.


      • sunkin kai
        Ford kirjoitti:

        Ei tällä palstalla pyöri kuin tojotisteja (paitsi minä). Eli ne toyotan haukkumiset ovat peräisin ihan tojomiesten ja naisten suusta, eli täyttä faktaa. By the way, on mullakin yksi Toyota.

        liikkeelle päästä


      • juu ja
        Ford kirjoitti:

        Ei tällä palstalla pyöri kuin tojotisteja (paitsi minä). Eli ne toyotan haukkumiset ovat peräisin ihan tojomiesten ja naisten suusta, eli täyttä faktaa. By the way, on mullakin yksi Toyota.

        Ei ole kuin Toyotisteja tällä palstalla? Tää on varmasti sarkasmia, kun tällä palstalla pyörii todellakin aivan muut kuin Toyotistit.


      • todellakin
        juu ja kirjoitti:

        Ei ole kuin Toyotisteja tällä palstalla? Tää on varmasti sarkasmia, kun tällä palstalla pyörii todellakin aivan muut kuin Toyotistit.

        siltä ettei palstalla kirjoittele kovinkaan montaa aitoa Avensiksen omistajaa tai edes sitä koeajanutta. Heitellään vaan lämpimikseen herjoja ja ajetaan kuitenkin sillä vanhalla bemarilla. Bemarihan vasta vanhemmiten muuttuu todella premiumiksi kun lisätään varustetasoa karvanopilla ja lasin tummennuksilla.


      • spr

        Haloo stigu, en tiedä mitä varustetasoa katsoit, mutta hommahan toimii sähköisesti ja jos sitä osaa käyttää on aivan sama vaikka luukku painais "tonnin". Siis avautuu sähköisesti, kuten myös sulkeutuu, helppoa eikö totta. Se on totta , että toki luukkukin ylhäällä jotain valoa vois näkyä, kuten kuvailit.


    • slowhandy

      toivottavasti otit sitten aven nelivedolla ja turbokoneella AUTOMAATILLA (siis oikealla eikä millään daffin remmivedolla)vai eikö niitä saakaan anjovikseen?

    • Insignia
      • testeissä

        on jo todettu keskikonsolin olevan hyvän näköinen mutta liian monimutkainen (= liian paljon namiskoita). Eli tässä menee taas näkö käytännöllisyyden edelle...et siitä virsi kaunis...paskan tekivät.


      • olennaista?
        testeissä kirjoitti:

        on jo todettu keskikonsolin olevan hyvän näköinen mutta liian monimutkainen (= liian paljon namiskoita). Eli tässä menee taas näkö käytännöllisyyden edelle...et siitä virsi kaunis...paskan tekivät.

        Mikä onkaan olennaista? GM/Opel ei ole koskaan kyennyt keskittymään olennaiseen. Siksi Opeleiden laatu on on olut surkeaa. Muoviosien pullotuksilla on yritetty luoda kuva nykyaikaisuudesta ja tukevuudesta. Mutta Opelien muovihilut ovat rapisseet puolessa vuodessa latioille. Se on ollut tyyli ja näyttää olevan edelleenkin. Toyota on olennaisuuden mestari. Toyota ei suosi käyttöä haittaavaa ylimuotoilua. Se on pitkässä juoksussa parasta. Toyotan osat kestävät jopa käyttöä. Eikö se ole mukavaa...


      • jos se

        Jos perus aven tai insihdin hinnalla saa sellaisen niin mikä ettei.


      • vanhamalli

        Onko tuo uusi vai vanha Audi? Saksalaiset merkit ovat melkoisen konservatiivisia autoja muotoillessaan. En sitten osaa sanoa onko se hyvä vai huono asia. Itse tykkään vaihdella autoja muutaman vuoden välein ja uuden tulee näyttää uudelta.


    • onko näin?.

      Mitat: Pituus: 4,91m,leveys: 1,86m,korkeus: 1,52m,akseliväli: 2,74m,vakio tavaratila: 540 l(VDA).

      • kovissakin nopeuksissa!.

      • puhu puolestaan

      • lehdessä luki
        puhu puolestaan kirjoitti:

        avensista myyty noin kymmen kertainen määrä opeliin verrattuna kesäkuussa!!!!

        että Insignia on ollut alkuvuonna luokkansa markkinajohtaja Euroopassa, tammi-huhtikuussa 100000 myytyä autoa. Paljonko Avensista meni kaupaksi?


      • kymmenen
        lehdessä luki kirjoitti:

        että Insignia on ollut alkuvuonna luokkansa markkinajohtaja Euroopassa, tammi-huhtikuussa 100000 myytyä autoa. Paljonko Avensista meni kaupaksi?

        kertotaulu!Opelia n. 100kpl ;avea lähes 1000kpl kesäkuussa.Nämä siis lukuja Suomessa missä autot samalla viivalla suhtessa valtionapuihin.Opelhan on sakujen lada,jota polkuhintaan myydään,kuten ladoja ennen meillä.


      • kuten aina
        kymmenen kirjoitti:

        kertotaulu!Opelia n. 100kpl ;avea lähes 1000kpl kesäkuussa.Nämä siis lukuja Suomessa missä autot samalla viivalla suhtessa valtionapuihin.Opelhan on sakujen lada,jota polkuhintaan myydään,kuten ladoja ennen meillä.

        "Opelhan on sakujen lada,jota polkuhintaan myydään,kuten ladoja ennen meillä."

        Insigniaa myydään Saksassa KALLIIMMASTA hinnastaan huolimatta moninkertaisesti Avensikseen verrattuna. Jos joku on polkumyynniissä, niin sitten Avensis!

        Hinnastot:
        http://www.opel.de/res/download/pdf/0I_69_price.pdf
        http://www.toyota.de/cars/new_cars/avensis/pricelist.aspx


      • ne kun

      • Anonyymi
        kuten aina kirjoitti:

        "Opelhan on sakujen lada,jota polkuhintaan myydään,kuten ladoja ennen meillä."

        Insigniaa myydään Saksassa KALLIIMMASTA hinnastaan huolimatta moninkertaisesti Avensikseen verrattuna. Jos joku on polkumyynniissä, niin sitten Avensis!

        Hinnastot:
        http://www.opel.de/res/download/pdf/0I_69_price.pdf
        http://www.toyota.de/cars/new_cars/avensis/pricelist.aspx

        toytaavenis 8vuotta nyt opelinsignia turpoon auto toytan rinnalla tosi auto ei väsy vaikka ajaa pitkänkin matkan toytassa olitämä onnelma


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe