Meillä on rakentaminen aluillaan, ja keittiötä ei pääse laittamaan vielä piiiitkään aikaan, mutta suunnitella saa ja pitää silti :) Minkä firman puoleen suosittelette kääntymään, kun haluaa kokonaan uuden keittiön kohtuulliseen hintaan? Ikea näyttäisi olevan selvästi halvin, mutta siitä olen kuullut vähän huononpuoleista kommenttia... En vaadi huippulaatua mutta haluan arjenkestävän keittiön. Maku on perinteinen, joten mitään erityisen designia ei tarvitse tai saa olla. Kodinkoneet osaan hankkia erikseenkin, jos tarvis on.
Uusi kyökki kohtuuhintaan
20
3654
Vastaukset
- http://www.ylijaama.fi/
kelpaako ? http://www.ylijaama.fi/
- juuri kasattu
Meitillä kasattiin juuri Ikean keittiö - eikä mitään valittamista! Laatu on aivan asiallista, ovet, vetolaatikot jne. toimivat ihan kuten pitää. Hidastusvimpulatkin toimivat nätisti. Työnjälki siistiä ja asiallista. HINTAAN NÄHDEN ERINOMAISET KALUSTEET. Kaapistoilla 25 vuoden takuu - jos joku sellaista tarvitsee, kodinkoneilla 5 vuoden takuu Ikeasta hankittuna (Whirlpool), jos ostat tavallisesta kodinkoneliikkeestä niin takuu lienne se 2 vuotta! Ja se hinta! Yli puolet edullisempaa kuin kotimaiset kalusteet!!! Ikean sivuilla näppärä suunnittelukone, jolla tumpelokin suunnittelee oman keittion jne. Suosittelen.
- jormantonni
Joo totta ennemmin kyllä ikea kuin tukut!
- toista pohjoismaista
eli Kvikiä. Meille tuli iso ja hyvä keittiö, ei mitään valittamista vielä 3 vuoden jälkeenkään. Itse suunniteltiin ja asennettiin. Kvikillä vakiona paljon sellaista mikä muilla maksaa, esim vaimentimet sekä mitoitetut sisuskalut.
- ja kohtuulaatuista
http://www.keittiokalustetukut.fi/ Tuolta me ostimme.
- ex ostaja
Kotkan tukussa ainakin niin hidas palvelu ja suunittelutaito 0. Ja olihan sieltä varastopoika varastanut asiakkaan ovet, jotka oli maksanut. Nyt oikeuteen...kauppias ei ota kantaa!
- juuri remonttoinut
Käy ihmeessä kysymässä s-raudoista tai agreista tarjousta! Oli muuten kilpailukykyiset hinnat, ja silti oli hidastimet sun muut vempeleet mitä ei monessa kalliimmassakaan ole! http://www.agrimarket.fi/Rakentaminen/Sisustaminen/Keittiot_ja_kodinhoito/11_-keittiot/
- paras kokemuksesta
IKEAsta saa halpaa ja ei kovin laadukasta mutta aina hintansa arvoista. Saa sieltä myös huippulaatua alle puoleen hintaan. Minä otin keskiluokkaa ja olen erittäin tyytyväinen. Kasaus oli helppo ja kaikki sopii uskomattoman hyvin yhteen. VIHJE: Ota kokopuu ovet niin ovat aina hyvät. Parasta IKEAssa on se että SAA KAIKEN MUKAAN!! Kun yritin kasata papettia muilta AINA puuttui jotain heidän "keskusvarastossa" ja mitä olen kuullut muilta tulee AINA jotain viallista / puutteellista. IKEAsta otat ITSE kaiken hyllystä HETI mukaan. Ei arvailua, ei odotusta ja jos ostat liikaa tai väärää, kuten minä tein vahingossa, ne otetaan KOKO arvosta takaisin ilman pienintäkään nipotusta. Yritä tätä muilta.... ei onnistu. PS. Onnea uuteen taloosi!
- monesta paikasta
Tuota noin. Varmasti nuokin ihan hyviä mutta joskus sitä tarvitsee apua suunnittelussa ja osaava suunnittelija kyllä voi säästääkin sulta hyvän rahan. Reilu suunnittelija kertoo mitä mikäkin maksaa kun kysyy asioita. Vieraile eri firmoissa ja vaikustele meininkiä. Itselle teki paikallisessa K-raudassa toimiva Petra-keittiöt yllättävän hyvän tarjouksen, korkea laatu ja löi kuitenkin yhden vähän halpisfirmana tunnetun paikallisen Mellanoa myyvän liikkeen, olin positiivisesti yllättynyt. Saa sitten nähdä, miten menee toimitukset...
- -roy-
Jos asennustila on selkeä ja tilaa riittää ovat Ikean kalusteet ihan hyvä vaihtoehto. Mutta kun tila on pienehkö ja täynnä haasteita on keittiö-ammattilainen paikallaan. En millään olisi itse tajunnut tehdä ratkaisuja joita suunnittelijamme ehdottti.. Lopputulokseen olen tyytyväinen. Jos vielä ajatellaan keittiön käyttöikää n.10v on suunnittelijan palkkio jaettuna vuosiin aika pieni.
- mahdatkaan asua
Kyseleppä paikallisista puusepänliikkeistä. Niistä saa samat vermeet (tai paremmat) yleensä halvemmalla kuin näistä ns. merkkiliikkeistä.
- samaa...
Pakettikeittiöiden laatu on parhaimmillaankin vain kelvollista, ei erinomaista. Ihmiset eivät vain osaa vaatia, kun eivät paremmasta tiedä. Totuus kuitenkin on, että heloista, rungoista ja ovista on löysät otettu pois ja laadunkin kustannuksella tingitään.
- miten heloista,
samaa... kirjoitti:
Pakettikeittiöiden laatu on parhaimmillaankin vain kelvollista, ei erinomaista. Ihmiset eivät vain osaa vaatia, kun eivät paremmasta tiedä. Totuus kuitenkin on, että heloista, rungoista ja ovista on löysät otettu pois ja laadunkin kustannuksella tingitään.
ovista ja rungoissa on otettu "löysät" pois? Muuten kuin tehostamalla tuotantoa ja suurilla sarjoilla. Laatu on ainakin Ikealla huippua.
- laadusta.
Ei keittiöiden laadussa suuria eroja ole. Jos haluaa kivitasot niin ne maksaa sitten enenmpi, valmistajasta riippumatta. Rungot on kokolailla samanlaista lastulevyä kaikilla ja ovet ovat sellaiset kuin ostaa. Viilua, mdf:ää jne. Keittiö ei siistillä pidolla mene uusittavaksi vuosikymmeniin, Muu on kauppiaitten höpinää. Toki kehnolla pidolla saa hyvänkin keittiön kehnon näköiseksi. Mutta äärettömän harvoin keittiö pitää remontoida siksi, että se olisi jotenkin rikki. Suurin syy keittiöremontteihin löytyy aivan ulkonäköasioista. Naapurilla on uus, meille kans. Normaaleja kaappeja keakin myy. Joku mainitsi puusepän. Hyvä vaihtoehto sekin. Suurin ero, että puusepältä saa valmiiksi kasattuna, Ikealta levyinä.
- jo suunnittelijassa
me tilasimme keittiösuunnitelmat useammalta firmalta. eräs halpafirma lähetti mittoja ottamaan 2 näppynaamasta poikalasta(varmaan ensimmäinen työpaikka). no pojat ottivat asiallisesti mittoja ja lupasivat toimittaa piirustukset jonku päivän kuluttua, kyllähän ne tulivatkin 2 viikon kuluttua ja yllätyksekseni keittiöön ei oltu saatu mahtumaan edes hellaa, astianpesukoneesta puhumattakaan. piirustukset olivat ihan ala-arvoiset, kyllähän meillä varmasti oli poikien kanssa puhetta mihinkä hella noin suurinpiirtein pitäisi sijoittaa tai oikeastaan liesitaso ja erillis uuni koska kyseessä oli ns. vammaisten asunnonmuutostyö.keittiö piti suunnitella yksilöllisesti, keittiön käyttäjien mukaan heidän erityistarpeet huomioden. lopulta päädyimme puustelliin josta saimme hyvän palvelun ja puustellinsetä toimitti vammaispalvelun vaatiman paperisodankin joka nippeliä myöten ja saimme vielä avustuksen keittiön uusimiseen .... hintaa keittiölle tuli kyllä riittävästi mutta työnjälki oli erinomaista ja toimitusaika piti minutilleen. suosittelen käyttämään kunnon suunnittelupalveluita ja tervettä järkeä.
- ..........
jo suunnittelijassa kirjoitti:
me tilasimme keittiösuunnitelmat useammalta firmalta. eräs halpafirma lähetti mittoja ottamaan 2 näppynaamasta poikalasta(varmaan ensimmäinen työpaikka). no pojat ottivat asiallisesti mittoja ja lupasivat toimittaa piirustukset jonku päivän kuluttua, kyllähän ne tulivatkin 2 viikon kuluttua ja yllätyksekseni keittiöön ei oltu saatu mahtumaan edes hellaa, astianpesukoneesta puhumattakaan. piirustukset olivat ihan ala-arvoiset, kyllähän meillä varmasti oli poikien kanssa puhetta mihinkä hella noin suurinpiirtein pitäisi sijoittaa tai oikeastaan liesitaso ja erillis uuni koska kyseessä oli ns. vammaisten asunnonmuutostyö.keittiö piti suunnitella yksilöllisesti, keittiön käyttäjien mukaan heidän erityistarpeet huomioden. lopulta päädyimme puustelliin josta saimme hyvän palvelun ja puustellinsetä toimitti vammaispalvelun vaatiman paperisodankin joka nippeliä myöten ja saimme vielä avustuksen keittiön uusimiseen .... hintaa keittiölle tuli kyllä riittävästi mutta työnjälki oli erinomaista ja toimitusaika piti minutilleen. suosittelen käyttämään kunnon suunnittelupalveluita ja tervettä järkeä.
Hyvän suunnitelmanhan ne finni pojat on tehny. Eihän keharit osaa tehdä ruokaa joten ei ne sillon tarvi uunia.
- hyviä kokemuksia
.......... kirjoitti:
Hyvän suunnitelmanhan ne finni pojat on tehny. Eihän keharit osaa tehdä ruokaa joten ei ne sillon tarvi uunia.
Purkasin vanhan keittiön itse ja marssin liikkeeseen keittiön mitat mukanani. Suunnittelija piirsi keittiön toivomuksieni mukaisesti, mutta asiantuntemuksellaan osasi neuvoa muutamissa asioissa, jotta keittiöstä saatiin mahdollisimman toimiva kokonaisuus. Suunnittelija myös ehdotti itse joitain ratkaisuja ja yhteistyöllä saatiin kaunis ja toimiva kokonaisuus. Katselin paljon keittiökuvastoja etukäteen, jotta tiesin minkätyyppinen keittiö minua miellyttää. Keittiöpisteen hinta oli erittäin kohtuullinen. Myös lisätilaukset on helppo tehdä ja tavaraa saa suoraan varastosta. Keittiö on ollut kaksi vuotta käytössä ja hyvin toimii. Ovet on helppo pitää puhtaina ja laatikostot toimii moitteettomasti. Stalan iso tiskipöytä on oivallinen. Massiivipuutasonkin sieltä sai edullisesti. Olen erittäin tyytyväinen. Myöhemmin olen uusinut myös eteisen, wc:n sekä kodinhoitohuoneen kaapistot saman firman tuotteita käyttäen. Tilasin kaikki osina ja kasasin itse. Asennukset hoitui tuttavien/sukulaisten avustuksella. terv. kolmekymppinen sinkkunainen
- keittiöpisteestä
hyviä kokemuksia kirjoitti:
Purkasin vanhan keittiön itse ja marssin liikkeeseen keittiön mitat mukanani. Suunnittelija piirsi keittiön toivomuksieni mukaisesti, mutta asiantuntemuksellaan osasi neuvoa muutamissa asioissa, jotta keittiöstä saatiin mahdollisimman toimiva kokonaisuus. Suunnittelija myös ehdotti itse joitain ratkaisuja ja yhteistyöllä saatiin kaunis ja toimiva kokonaisuus. Katselin paljon keittiökuvastoja etukäteen, jotta tiesin minkätyyppinen keittiö minua miellyttää. Keittiöpisteen hinta oli erittäin kohtuullinen. Myös lisätilaukset on helppo tehdä ja tavaraa saa suoraan varastosta. Keittiö on ollut kaksi vuotta käytössä ja hyvin toimii. Ovet on helppo pitää puhtaina ja laatikostot toimii moitteettomasti. Stalan iso tiskipöytä on oivallinen. Massiivipuutasonkin sieltä sai edullisesti. Olen erittäin tyytyväinen. Myöhemmin olen uusinut myös eteisen, wc:n sekä kodinhoitohuoneen kaapistot saman firman tuotteita käyttäen. Tilasin kaikki osina ja kasasin itse. Asennukset hoitui tuttavien/sukulaisten avustuksella. terv. kolmekymppinen sinkkunainen
Aluksi ei tarvi kuin keittiön päämitat ja sähkö ja vesi/viemäripisteiden sijainnit.
Karhulan keittiöpisteestä sai sunnitelman alle tunnissa kun tiesi mitä halusi.
Tarjouksessa oli jokainen kaapin runko, ovi sekä taso, allas ja nippelit lueteltuina ja kokonaishinta oli edullinen. (ei edullisin, mutta lähellä sitä)
Suunnitelmaa vielä muutettiin ja täsmennettiin ja siinä vaiheessa myyjä tuli kotiin ja suoritti tarkistusmittauksia sekä tarkisti sen, että suunnitelma voidaan toteuttaa mm. altaan asennuksen, putkien ja sähköjen osalta. Sentit meni tarkalle eikä tullut ikäviä yllätyksiä.
Saimme selkeät havainnekuvat kolmesta eri katselusuunnasta sekä yksityiskohtaisen tarjouksen mikä hyväksyttiin.
Tavarat toimitettiin täsmällisesti sinä päivänä kuin oli sovittu. Kuljetukseen olin yhteydessä ja se tuli sinä tuntina kun ilmoittikin ja tavarat oli pihassa .
Kuljetus (150) ja kasaus(250) kuului eriteltynä hintaan. Sisään kannon hoidin itse (ei kuulu kuljetusfirmalle, sillä paalit oli 150-300 kg lavojen päällä)
Asentaja tuli sovittuna päivänä ja teki korkeatasoista työtä erityisen ahkerasti
3 x 8-9 tunnin päivää. Tuohon kuuluu kalusteiden (rungot,ovet) asennus, ylä ja alapeitelevyt sekä sivuille tulevat listat mitkä kaikki tehtiin mukana tulleista aihioista, joista oli taatusti riittävästi. Kahvat ja saranat vaikuttavat hyvälaatuisilta ja ovat siististi asennetut.
Koneet asennettiin oikeisiin korkoihin ja kaapelointeja ja putkia varten tehtiin siistit läpiviennit. Laatoituksessa leikkaus timanttileikkurilla ja jälki oli huolellisesti viimeisteltyä ja erinomaista. Asentajalla oli kiinnityslaasti mukana, vain saumausmassa, silikoni ja sekottaja tarvitsi hankkia itse. Lisäksi asentaja oli verkostoitunut sähkömiehen ja putkimiehen kanssa siten että he tulivat lyhyellä varoitusjalla paikalle. Pienet kalusteiden paikkojen muutoksista johtuvat muutostyöt ja asennukset olivat edullisia (sähkö 130 ja putki 170 €)
Kaikki ei kuitenkaan suju kommelluksitta, joten pientä jälkisäätöä kaivattiin . Jääkaapissa kepeä matkavaurio piiloon jäävässä paikassa, minkä Upo hoiti nopeasti hinnanalennuksen muodossa. (vaihdosta olisi ollut riesaa ja viivytystä)
Lisäksi hellan viereisten tasojen päädyt piti laittaa uudestaan paremmilla liimoilla kuin tehtaalla. Asentaja teki takuukorjauksen nopealla aikataululla.
Paketin kaikki osat tulevat eri suunnasta. Kaapit varmaan baltiasta, ovet suomesta, koneet suomesta ja italiasta,tiskiallas hollannista, asentaja virosta , maksaja suomesta. Kansainvälistä meininkiä siis.
Kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen laatuun , aikatauluun ja sekä työn jälkeen kuin myös myyjän sekä asentajan asenteeseen työhönsä. Kaikki sujui mallikkaasti.
Mutta jo asiakas sattuu olemaan nk. "syntymäjäärä", niin kyllähän kaiken voi tietysti riitauttaa. Asiallisesti keskustelemalla pikku puutteet ja itse oivalletut lisätilaukset hoituivat nopeasti.
Niin vielä mainitsen, että edeltävät purkutyöt, paklaukset ja katon/seinien maalaukset tein itse. Niistä voi sanoa vaatimattomasti kuin eteläisen pohjanmaan miehet "jotta priimaa tuli vaikka tavallista yritin".
Käytettyyn, melko vaatimattomaan budgettiin nähden ihan mieleinen lopputulos.
- nettokeittiöiltä
Ostimme kesämökille kaapit, saimme ne heti mukaan ja olivat helppo kasata, ihan tyytyväisiä olemme, joskin ovivalikoimaan ei kuulu kaikista moderneimpia.
- tv-tarjous
Noiden perusteella tuntuisi siltä, että hinnat on viime vuodesta laskeneet. Vai vaikuttaako lama siihen vai kiristynyt kilpailu.
Keittiöpisteen kamat on olleet 1,5 vuotta jo paikoillaan eikä mitään huomautettavaa ole löytynyt.
Koneilla on 2 vuoden takuu, mikä on sujunut ongelmitta. Upon sivuilla käydessä totesin, että tarjoukseen liittyvät koneet ovat Upon halvinta, valkoista peruskamaa, mutta toimivat kuitenkin. Jk/pak on yhdellä kompuralla, joten sille ei kovin pitkää elinkaarta kertyne. Mutta vaihdetaan sitten aikanaan. Samoin astis tuntuu heppoiselta verrattuna aiempiin meillä olleisiin AEG ja Siemens lady versioihin.
Ovet toimivat loistavasti ja laminaattitaso on uuden veroinen (40 mm korkeapainelaminaattia)
Kaappien päätyseinissä on ohut pinnoite, mutta kyllä se aikuisilla ihmisillä kestää.
kestihän ne edelliset Parmankin peruskamat 25 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285