Mazda 3:n ruostuminen

autoa etsimässä

Onko kellään kokemusta Mazda 3:n ruostumisesta? Onko samanlaista kuin 6:n, jota on parjattu tosi paljon? Yksi Mazda 3:n vm 2006 olisi tähtäimessä, mutta mietityttää toi ruostuminen. Kiitos asiallisista vastauksista!

64

23857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mazda3mies

      ei ruostu mulla 3.5 vuotta vanha 3 ei ole ollut mitään ongelmia koko aikana eikä kyseistä ruoste ongelmaa se taitaa olla vaan mazda6 02-04 vuosien valmistus vika sitä se teettää ko kaveraa fortinkaa. mut voin suositella mazda3 hyvällä oma tunnolla.

      • nipponisti

        Mutta kuules, tämä mazda3 on paljon enemmän fordin kanssa tehty, jopa alustarakenne ja koko pohjalevy on sama, toisin kun kuutosessa, elikkä jos ford on ne ongelmat aiheuttanut kuutoseen, luulis että kolmosessa niitä olisi vielä enemmän.


      • vikatilastoissa
        nipponisti kirjoitti:

        Mutta kuules, tämä mazda3 on paljon enemmän fordin kanssa tehty, jopa alustarakenne ja koko pohjalevy on sama, toisin kun kuutosessa, elikkä jos ford on ne ongelmat aiheuttanut kuutoseen, luulis että kolmosessa niitä olisi vielä enemmän.

        toi Mazda 3:n oli pärjännyt hyvin, 1. sija.


      • Aivan näin juu
        vikatilastoissa kirjoitti:

        toi Mazda 3:n oli pärjännyt hyvin, 1. sija.

        Hesarin vikatilasto onkin loistava paikka katsoa missä autoissa on vikaa ja miten paljon. Kun nyt aloittaa uuden mallinimen, ei siinä ole paljon vikoja. Toista se vaan on sellaisissa merkeissä joissa samaa mallinimeä on käytetty pari-kolmekymmentä vuotta.... Kun kaikki viat kaikista vuosimalleista lyödään samaan pötköön niin tulee pitkä lista. Eli mazda kolmonen on virheetön auto.


      • kyllä se ruostuu

        on kokemus oli 2.0 sport -05 niin takatukivarret oli pahasti ruostessa samoin jarruosat


      • mazda3mies
        kyllä se ruostuu kirjoitti:

        on kokemus oli 2.0 sport -05 niin takatukivarret oli pahasti ruostessa samoin jarruosat

        minä pesen ja putsaan aina ennen talvea tukivarret ja akselistot jouset ja kaikki muu mitä ei ole voitu suojata sen paremmin niinkun ei muissakin autoissa ei ole voinut.. pesun jälkeen vahamainen suoja aine ei ole ruostunut tuu vaikka kattoo.. ps: autosta huolta pitävä.


      • minäkin pesen
        mazda3mies kirjoitti:

        minä pesen ja putsaan aina ennen talvea tukivarret ja akselistot jouset ja kaikki muu mitä ei ole voitu suojata sen paremmin niinkun ei muissakin autoissa ei ole voinut.. pesun jälkeen vahamainen suoja aine ei ole ruostunut tuu vaikka kattoo.. ps: autosta huolta pitävä.

        pidän kyllä autostani huolta ,mutta tukivarsia en kuitenkaan ala pesemään niiden pitää kestää pesemättä.eikä minua niin paljon kiinnosta että onko ruostetta vai ei kerroin vain oman kokemukseni.joka auto ruostuu ei mazda ole poikkeus vaikka kuinka niin haluaisimme uskoa


      • golfista
        minäkin pesen kirjoitti:

        pidän kyllä autostani huolta ,mutta tukivarsia en kuitenkaan ala pesemään niiden pitää kestää pesemättä.eikä minua niin paljon kiinnosta että onko ruostetta vai ei kerroin vain oman kokemukseni.joka auto ruostuu ei mazda ole poikkeus vaikka kuinka niin haluaisimme uskoa

        ruostui kuskinpuoleinen etuovi vaikka kuinka oli sinkittyä peltiä


    • Mazda3 GT Aero -05

      No eipä ruostu ainakaan 4-vuodessa. Itsellä on GT-sedan versio ja eipä tunnu mitään muutakaan vikaa vielä löytyneen - toistaiseksi.

    • pietro

      samaan tyyliin se jatkaa vuosikymmeniä vanhoja mazdan perinteitä eli ruostuu ja nopeasti,kymmenen vuotta vanhat mazdathan on jo harvinaisuuksia.

    • ostaa mitään

      käyt.autoa jos ei ruostesuojattu.Jos uudesta asti ja meinaat pitää pitkään samaa niin vie se ekana vuonna suojaamoon,loppuu huolet.

    • ihan kuin kutonen

      Ruostuu samalla tavalla yliherkästi, kuin kutonenkin. Just hiljattain katselin Tuusulassa yhden maalaamon pihalla, kun siellä napotti melko tuore kolmonen ilman takapuskuria: takakaaret, helman takaosaa ja puskurin takaa oli paikkamaalattu reiluja alueita, odotti ilmeisesti pintaväriä.

      • kerrohan

        Kerrohan Tuusulan maalaamon nimi, niin voidaan muutkin käydä ihmettelemässä ja tutkimassa. Sinä olet se outo tyyppi, joka aikaisemmin moneen otteeseen on kirjoittanut Tuusulan maalaamoista ja korikorjaamoista, joissa pihat on väärällään korjausta odottavia Mazdoja. Yhtään firman nimeä et vaan saa kerrottua. Eihän sinua enää usko hullukaan. Ihmetyttää enintään, mikä kumma mielentila pakottaa ihmisen jauhamaan silkkaa paskaa. Sen verran olet tullut järkiisi, että enää näit vain yhden tuoreen Mazda3:n. Lääkitys ilmeisesti alkaa olla aika kohdillaan, vielä pientä viilausta, niin harhanäyt loppuu.


      • kutonen on
        kerrohan kirjoitti:

        Kerrohan Tuusulan maalaamon nimi, niin voidaan muutkin käydä ihmettelemässä ja tutkimassa. Sinä olet se outo tyyppi, joka aikaisemmin moneen otteeseen on kirjoittanut Tuusulan maalaamoista ja korikorjaamoista, joissa pihat on väärällään korjausta odottavia Mazdoja. Yhtään firman nimeä et vaan saa kerrottua. Eihän sinua enää usko hullukaan. Ihmetyttää enintään, mikä kumma mielentila pakottaa ihmisen jauhamaan silkkaa paskaa. Sen verran olet tullut järkiisi, että enää näit vain yhden tuoreen Mazda3:n. Lääkitys ilmeisesti alkaa olla aika kohdillaan, vielä pientä viilausta, niin harhanäyt loppuu.

        Itselläni on Mazda 6 . Ovien saumat korjattu ja ihan ok auto. Ei muita ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Luotettava peli. Tiedän myös sen paikan jossa kuutosia on menossa jonossa maalaamoon. Turha sitä on täällä mainostaa. Korjaukset hoituu takuuna kunhan hoitaa homman ennenkuin auto täyttää 6v. Hoitakaa auto kuntoon takuuaikana ja lopettakaa täällä valittaminen !! Ei Mazdankaan tarvi mikään ikiliikkuja olla. Kun pelllit on kunnossa takuun lopussa niin ne kyllä kestää siitä eteenpäin ihan riittävästi uuden kärryn hommaamiseen asti. ELi a) jos omistat Mazdan, hoida homma takuuaikana b) jos et omista Mazdaa, miksi urputat täällä -> Lopettakaa se ainainen valitus


      • huiputusta
        kutonen on kirjoitti:

        Itselläni on Mazda 6 . Ovien saumat korjattu ja ihan ok auto. Ei muita ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Luotettava peli. Tiedän myös sen paikan jossa kuutosia on menossa jonossa maalaamoon. Turha sitä on täällä mainostaa. Korjaukset hoituu takuuna kunhan hoitaa homman ennenkuin auto täyttää 6v. Hoitakaa auto kuntoon takuuaikana ja lopettakaa täällä valittaminen !! Ei Mazdankaan tarvi mikään ikiliikkuja olla. Kun pelllit on kunnossa takuun lopussa niin ne kyllä kestää siitä eteenpäin ihan riittävästi uuden kärryn hommaamiseen asti. ELi a) jos omistat Mazdan, hoida homma takuuaikana b) jos et omista Mazdaa, miksi urputat täällä -> Lopettakaa se ainainen valitus

        entäs sitten kun kuuden vuoden maaginen ikä on tullut täyteen,omistajilla on käsissään kasa ongelmajätettä joka ei kelpaa minnekkään.


      • Tuusulasta

        Ja höpö höpö, kyllä sinä olet ennenkin Mazdan palstalla kirjoitellut Tuusulan tarinoita, vaikka sulla ei ole edes Mazdaa. Pitkäänpä sait ja viitsitkin tutkia autoa, kun auton vuosimallin ja kilometrit selvitit, mutta et kuitenkaan tiennyt, missä liikkeessä olet. Harmittaako sinua, että itse joudut ajamaan huonolla autolla? Pian Suomessakin ajetaan uudella Mazda3:lla, jota voit seuraavaksi kadehtia. Tuleva M3 on saanut hyviä arvioita Euroopassa, luokassaan parhainta laatua ja niin hyvän näköinen.


      • kutonen on
        huiputusta kirjoitti:

        entäs sitten kun kuuden vuoden maaginen ikä on tullut täyteen,omistajilla on käsissään kasa ongelmajätettä joka ei kelpaa minnekkään.

        Tää täytyy vissiin vääntää rautalangasta kun ei mene muuten kaaliin. Minkähän ikäinen mahdat olla ? 1) Siis viimeistään kun auto on 5v 11kk vanha, tutkit sen ja katsot onko ruoste/maali ongelmia. 2) Jos löydät ongelmia, viet sen takuukorjaukseen 3) => auto on korjattu ja kunnossa takuun päätyttyä (ja siis noin 6 v vanha) 4) => voit taas ajaa monta vuotta ilman ongelmia 6) kun monta vuotta on kulunut, myyt vanhan pois ja ostat uuden (jos siis luulit että Mazda on muista autoista poiketen ikiliikkuja niin erehdyt) ps. keskustelun taso on sitä luokkaa että päätän kommenttini tähän Kiitos !


      • Focus 05
        Tuusulasta kirjoitti:

        Ja höpö höpö, kyllä sinä olet ennenkin Mazdan palstalla kirjoitellut Tuusulan tarinoita, vaikka sulla ei ole edes Mazdaa. Pitkäänpä sait ja viitsitkin tutkia autoa, kun auton vuosimallin ja kilometrit selvitit, mutta et kuitenkaan tiennyt, missä liikkeessä olet. Harmittaako sinua, että itse joudut ajamaan huonolla autolla? Pian Suomessakin ajetaan uudella Mazda3:lla, jota voit seuraavaksi kadehtia. Tuleva M3 on saanut hyviä arvioita Euroopassa, luokassaan parhainta laatua ja niin hyvän näköinen.

        ei ole muuten yhtään ruosteessa, eikä vikojakaan ole ollut. Kyllä Ford on hyvä kumppani. En toki kiellä, etteikö tuo kuuluisa ovikittien toimittajan valintavirhe olisi saanut jäädä väliin. Focuksen 2,0 145hv mikä mullakin on, on moottorin osalta Mazdan suunnittelupajan alulle saattama, kuulemma. Uskaltaisin ostaa mazda3:n mutta kun ei tarvi vaihtaa vielä pitkään aikaan. Niin että alkuperäiselle kysyjälle: siitä vaan, kunhan huollat ja ruostesuojautat kolmosen, niin saat pitkäaikaisen kumppanin.


      • uus6

        piru siinä Mazdassa kiinnostaa, kun tällä palstalla haukut toisia. Hauku siellä saksalaisten sivulla tollikka.


      • niin...
        kerrohan kirjoitti:

        Kerrohan Tuusulan maalaamon nimi, niin voidaan muutkin käydä ihmettelemässä ja tutkimassa. Sinä olet se outo tyyppi, joka aikaisemmin moneen otteeseen on kirjoittanut Tuusulan maalaamoista ja korikorjaamoista, joissa pihat on väärällään korjausta odottavia Mazdoja. Yhtään firman nimeä et vaan saa kerrottua. Eihän sinua enää usko hullukaan. Ihmetyttää enintään, mikä kumma mielentila pakottaa ihmisen jauhamaan silkkaa paskaa. Sen verran olet tullut järkiisi, että enää näit vain yhden tuoreen Mazda3:n. Lääkitys ilmeisesti alkaa olla aika kohdillaan, vielä pientä viilausta, niin harhanäyt loppuu.

        ....näet. Inchchape korjautti siellä isoja määriä kutosia ruostevaurioiden takia, autot seisoivat ilman ovia ja takaluukkuja taivasalla sateiden raiskattavana, karmean näköiset autonrangat, ovia hiekkapuhalluttivat ja maalauttivat takuuseen. Osa ala-arvoisesti kuulemma tehty.


      • mutta miksi
        niin... kirjoitti:

        ....näet. Inchchape korjautti siellä isoja määriä kutosia ruostevaurioiden takia, autot seisoivat ilman ovia ja takaluukkuja taivasalla sateiden raiskattavana, karmean näköiset autonrangat, ovia hiekkapuhalluttivat ja maalauttivat takuuseen. Osa ala-arvoisesti kuulemma tehty.

        Olet nyt pyörittänyt tuota samaa levyä noin viisi (5) vuotta, mutta vieläkään sinulla ei ole tietoa, missä on korjattu. Sulan teollisuusalue ei ole niin iso, etteikö joku muukin olisi nähnyt korjattavia kuutosia. Harvinaisen pahansuopa paskanpuhuja: "taivasalla sateiden raiskattavana", johan siinä olisi joutunut vaihtamaan istuimet ja kojelaudat mittareineen. Olet sairaalloinen kateudessasi ja varmaan ilkeä luonne.

        Opettele nyt edes kirjoittamaan nimi oikein, INCHCAPE.


      • Äänekäs ei kasvua
        Tuusulasta kirjoitti:

        Ja höpö höpö, kyllä sinä olet ennenkin Mazdan palstalla kirjoitellut Tuusulan tarinoita, vaikka sulla ei ole edes Mazdaa. Pitkäänpä sait ja viitsitkin tutkia autoa, kun auton vuosimallin ja kilometrit selvitit, mutta et kuitenkaan tiennyt, missä liikkeessä olet. Harmittaako sinua, että itse joudut ajamaan huonolla autolla? Pian Suomessakin ajetaan uudella Mazda3:lla, jota voit seuraavaksi kadehtia. Tuleva M3 on saanut hyviä arvioita Euroopassa, luokassaan parhainta laatua ja niin hyvän näköinen.

        No se uusi kolmonen käytiin ajamassa. On se kumma vaikka kuuhun on lennetty jo vuosikymmeniä sitten ja Japanissa tehty autoja ties kuinka kauan, niin Mazdalla ei osata vieläkään tehdä pehmeäkulkuista eikä hiljaista autoa. Uusi kolmonen jyrisi epämukavasti suomalaisella tiepäällysteellä eikä moottorin ääni sinänsä ollut paha mutta kuuluva kuitenkin.

        Sisämuotoilua kun on lisätty ja eikä auto mitoiltaan ole venynyt niin sisällä ei mitenkään väljältä tuntunut vieläkään eli kolmonen pysyy isommassa pikkuautoluokassa ja kun farkkuakaan ei tehdä niin perheautoksi siitä ei taida olla. Iskunvaimentimien, ensiasennusrengasmerkin ja jousitusratkaisujen alihankkijoita kannattaa tehtaan kyllä kilpailuttaa ja ottaa korroosionsuojauksessa konsultointia vaikka ruotsalaisilta autotehtailta.


    • fisu71

      Omistan vuoden 2006 mazda3 1.6 touring mallisen auton. Tänä vuonna havaitsin vasemman etuoven ja takaoven alhelmoissa kupruilevaa maalipintaa, jonka alta paljastui ruostetta.Olen ruostesuojannut autoni viime vuonna.Takuu ruosteelle on 72 kuukautta eli vaikka tehdas takuu menee umpeen kolmessa vuodessa niin ruostetakuu on pitempi.On aika harvinaista, että m3:ssa on ruostetta. Muuten auto on toiminut kuin unelma.

      • jos..

        olet ruostesuojauttanut autosi niin sittenhän tappelet sujuvasti sen firman kanssa. Olet juuri menettänyt auton takuun niiltä osin. ONNEA!


      • fisu71
        jos.. kirjoitti:

        olet ruostesuojauttanut autosi niin sittenhän tappelet sujuvasti sen firman kanssa. Olet juuri menettänyt auton takuun niiltä osin. ONNEA!

        En ole menettänyt takuuta. Takuu olisi menetetty jos ruostesuojauksen yhteydessä olisi tehty reikiä mistä ruostesuoja-ainetta laitettaisiin sisään oviin. Minulla ei ole tehty reikiä koska tiesin jo tämän ruostesuojatessani autoa.


      • jjjhilh
        fisu71 kirjoitti:

        En ole menettänyt takuuta. Takuu olisi menetetty jos ruostesuojauksen yhteydessä olisi tehty reikiä mistä ruostesuoja-ainetta laitettaisiin sisään oviin. Minulla ei ole tehty reikiä koska tiesin jo tämän ruostesuojatessani autoa.

        mulla ainakin korjattiin ja vaihdettiin kaksi ovea mukisematta,vaikka auto oli ruostesuojattu ja oviin porattu reiät. m6-06


    • ja kurakaaret

      En tiedä kuinka herkästi Mazda3 ruostuu, mutta ainakin
      323 on aika herkkä. Meikäläinen osti moisen uutena 2003
      ja massautan sen jokatoinen vuosi. Parin vuoden kuluttua
      havaittiin kolmessa ovessa liimasaumoissa maalin kupruilua
      ja myös takaluukussa rekkarin alla. (ko. autossa on myös
      otettu Ditec maalipintakäsittely, joka ei tosin vaikuta
      asiaan ainakaan negatiivisesti). Kaikki korjattiin ja meni
      takuuseen. No, nyt viimeisessä huollossa havaittiin
      sen viimeisen korjaamattoman oven liimasaumojen kupruilu
      ja myös alkanut ruostuminen. Menee nyt kuvattavaksi
      Mazda-korjaamoon ja mahdollisesti menee vieläkin takuuseen,
      koska kyse on aivan selvästä valmistusvirheestä, joka
      aiheuttaa galvaanista korroosiota. Samalla kuulemma
      tarkistetaan muutkin mahdolliset ruostevauriot.
      Yhdessä kurakaaressa on hiukan, mutta tuskin aiheuttaa
      pahemmin toimenpiteitä.
      Ihan asiallisesti ovat suhtautuneet Inchape:lla noihin
      ruoste-ongelmiin, koska niitä ilmeisesti on ollut
      enemmänkin. Jopa näin monen vuoden jälkeen (6v), jolloin
      periaatteessa puhkiruostumattomuustakuu on jo päättymässä,
      ottavat asiakseen selvittää ongelmat ja lupailivat, että
      menee takuun piikkiin.

      En sitten tiedä ovatko Mazdat herkempiä ruostumaan kuin
      muut, mutta parin Mazdan perusteella sanoisin, että
      siltä vähän vaikuttaa. Muutoinhan autot ovat mitä
      mainioimpia ja varmatoimisia.

      Eli, jos käytettyä meinaat, niin tarkista ovien
      liimasaumat ja ovien alaosat, ettei ole yhtään, edes
      millimetrin kokoista kuplaa missään maalissa.
      Samoin kurakaaret rengaskotelon kautta. (tai paras
      jos koko auton saa ylös).

      T.S.

    • Puuttuva suojaus

      Mazdan takuuehdot eivät ole tunnetussa ruosteasiassa kovinkaan kuluttajaystävälliset eikä asiakaslähtöiset vaan ne on pitkälti tehty valmistajan ehdolla yleismaailmalliseti ja maahantuoja taasen liian helposti yrittää peittää vastuutaan korvauksissa menemällä pilkkuja viilaten kapulakielisten takuuehojen taakse.

      Suomen suolateillä ja meidän ilmastollisissa olosuhteissa sekä suolaa lilluvilla huonokuntoilla teillä auto ruostuu nopeasti. Mazdoissa tukirakenteet ja pohja ovat olleet erityisen arkoja ja niihin tuo em. syystä tuleva korroosio on päässyt tapauskohtaisesti puremaan aika nopallakin ajalla. Selitys on se, että jo lähtökohtaisesti tehdassuojaus on aivan olematon Suomen kaltaisiin olosuhteisiin. Maahantuontivaiheessa Mazdoihin ei jostain syystä tehdä lainkaan maahantuonnin ruostesuojausta joka olisi ehdottoman tärkeää. Joihinkin merkkeihin tällainen suojaus (esim. Kia) tehdään.

      Etenkin kuutosten ruostevaurioista löytyy paljon faktatietoa ja netinkin kautta jopa kuvallisia dokumentteja, omistajien kokemukset vahvistavat tätä Mazdojen korroosioherkkyyttä. Ei kun suojaamaan tai vahvempaan merkkiin vaihtamaan. Ikävä kyllä ruosteongelma laskee myös merkin vaihtoarvoa nopeasti ja etenkin kuutosten osalta.

      • inchapella

        Näyttäisi olevan takuuehdot tiukentunut Inchapella, kun tuli takapakkia
        ruostekorjausvaatimuksesta. Jo aikaisemmin mainitsemaani 323:n mazdaan ei
        sitten korjatakaan takuuseen sisältäpäin alkanutta oven liimasaumojen
        ruostumista. Tarkastaja määritteli "maalivaurioksi", vaikka aikaisemmin oli jo
        korjattu kolme ovea, kun oli tehtaan virhe, eli liimasaumat tehty huonosti ja
        maali kupruili.
        Yksi ovi jätettiin silloin korjaamatta, kun siinä silloin ei ollut vikaa.
        Nyt samassa ovessa ruoste tulee läpi liimasaumasta, mutta eivät
        siis suostu enää korjaamaan, koska vetoavat, että maalitakuu
        on ohi. Puhkiruostumattomuustakuu ei ollut vielä ohi, kun asiasta
        valitettiin ja tarkistus tehtiin. Kyseessä kuitenkin aivan selvä tuotevirhe,
        joka pitäisi korjata myös takuuajan päätyttyä.

        Jokatapauksessa ensin vetosivat, että puhkiruostumattomuustakuu
        ei korvaa, koska korjaus olisi pitänyt tehdä ennen takuun umpeutumista.
        Ilmoitus ja vaurion kuvaus tehtiiin kuitenkin ennen tätä ja kuvauskin
        viivästyi kuukaudella Inchapen omien jonojen takia.
        Sitten alkoivat vetoamaan, että ongelma kuuluu maalitakuun piiriin,
        joka on vain kolme vuotta, eikä näinollen korjata.
        Erittäin huonoa asiakaspalvelua Inchapeen taholta.

        Vakituinen ruostesuojaaja kehoitti tekemään
        valituksen kuluttajariitalautakuntaan, kun kuulemma
        vastaava päätös on jo olemassa:
        TNR 2351/33/2005 Liite6, 10.04.2007.

        En sitten tiedä ryhdynkö valittamaan, vai pistänkö vahingon kiertämään,
        mutta valitettavasti tämä sai kyllä nyt olla viimeinen Mazda, koska ei
        jaksa enää noiden ruosteongelmien kanssa taistella.

        T.S.


      • ostamatta

        Mazda niin säästyy harmeilta.


    • 3

      espanjalaiset ovat testanneet parhaat autot harrastaa kyseistä toimintaa (sex) ja taas KOLMONEN on kärkisijoilla eli voittaja luokassaan

    • ...

      ...ainakaan vielä. Vm.-05 Mazda 3 1.6 kone... Sadan tonnin huolto edessä reilun viikon päästä Delta Autossa. Samaan syssyyn saa korin suojauksen tehtaan piikkiin, tällänen kampanja Mazdalla menossa.

    • masaisti

      Joo hyvin on -06 kolmonen pelannut ei mitään vikoja. Perus huollot tehty ja myös korin lisäsuojaus on tehty maahantuojan toimesta pari viikkoa sitten. On parhaillaan menossa korinsuojaus kampanja jossa maahantuoja tekee kutosiin ja kolmosiin lisäsuojausta koteloihin,oviin ja lokasuojien kaariin.

      • mazda3 -04

        Just haettiin kolmonen -04 takuu maalauksesta... molemmat takaovet vaihdettiin kokonaan, sekä takalokasuojat ja alaosa maalattiin... oli kuulemma kupruja vähän joka paikassa ja takaovet oli jo mädäntyneet ... hyvä että meni takuuseen mutta oli se aikas p..... maista olla 2 viikkoa ilman autoa.....sitten tyhmä kysymys... missä sijaitsee matkustamon sulakerasia ? manuska sanoo että se olisi etumatkustajan edessä, mutta en löytänyt kun nopeasti vilkaisin :(


      • vetivätkö

        massat ruosteen päälle, vai putsasivatko ennen?
        3 vuotta vanha auto ja jos ei aikaisemmin suojattu, niin varmasti pintaruostetta jo alustassa. Siihen kun vedetään massat päälle, niin jopa muhii ruoste kivasti siellä alla.


      • Petsku2
        mazda3 -04 kirjoitti:

        Just haettiin kolmonen -04 takuu maalauksesta... molemmat takaovet vaihdettiin kokonaan, sekä takalokasuojat ja alaosa maalattiin... oli kuulemma kupruja vähän joka paikassa ja takaovet oli jo mädäntyneet ... hyvä että meni takuuseen mutta oli se aikas p..... maista olla 2 viikkoa ilman autoa.....sitten tyhmä kysymys... missä sijaitsee matkustamon sulakerasia ? manuska sanoo että se olisi etumatkustajan edessä, mutta en löytänyt kun nopeasti vilkaisin :(

        Apparin sulakerasia on hanskalokeron takana siellä alaosassa. Itse sulakerasiaa ei näy, jalkatilaan kun työntää nassun niin 2 kierrettävää lukkoa auki ja sulakeloota valahtaa alas. Se on saranoitu sieltä tulipellin päästä.


    • nainen autokaupoilla

      Vanha ketju, mutta kysympä kuitenkin :)
      Onko kommentteja mazda3, 1,6 elegance, 2005?
      Olis sellanen tarjolla 9 900 hintaan.
      Kannattaisko vai ei?
      Nätti farmari olis ja kiinnostais kovasti.

      • efweva

        Hei!
        Jätä tuohon hintaan ostamatta. Auton pitäisi olla n. 60tkm ajettu sekä ruostesuojattu kahden vuoden välein ja sulla pitäis olla 3tonnin vaihdokki. suoralla ostolla auton hinta n. 6000ekeä.
        2002-2005 tehtiin ruostuvia madzoja taka-akseliston kiinnitys ruostuu.
        2006 ja siitä eteenpäin laatu parani.
        Tuo akseliston ruostekorjaus on melkein mahdoton tehdä ja farkussa kestää vuoden.
        Kympillä saat 2006 farkkuja , muuten madza on hyvä auto itselläni 4v ei lapsen vikoja bensaa syö n.7-10litraa mut huoleton ja varma menijä..Netti-autosta kannatta hinnat tarkistaa niin saa tuntumaa..Onnea auton etsintään


      • nainen autokaupoilla
        efweva kirjoitti:

        Hei!
        Jätä tuohon hintaan ostamatta. Auton pitäisi olla n. 60tkm ajettu sekä ruostesuojattu kahden vuoden välein ja sulla pitäis olla 3tonnin vaihdokki. suoralla ostolla auton hinta n. 6000ekeä.
        2002-2005 tehtiin ruostuvia madzoja taka-akseliston kiinnitys ruostuu.
        2006 ja siitä eteenpäin laatu parani.
        Tuo akseliston ruostekorjaus on melkein mahdoton tehdä ja farkussa kestää vuoden.
        Kympillä saat 2006 farkkuja , muuten madza on hyvä auto itselläni 4v ei lapsen vikoja bensaa syö n.7-10litraa mut huoleton ja varma menijä..Netti-autosta kannatta hinnat tarkistaa niin saa tuntumaa..Onnea auton etsintään

        Tää oli 144 tkm ajettu. Paljonko siitä vois sit tarjota jos käteisellä ostasin?


    • ollikka

      Ei kai ne 3:et ruostu kun 6:et ?

    • efweva

      Tarjoa 5500 koska sillä kohta kytkin ja jakopään remontti 180000km kohdalla,,
      riippuu jos on uudet talvi ja kesäkumit niin 6000ekeä..

      • nainen autokaupoilla

        Kiitos paljon asiallisista vastauksista :)


    • Ruostuu ruostuu ku jaksaa outtoa. Vaemolla MAZDA 626 vuosimallie -98. Ei oo ees alakavoa ruostetta on meinoan kaenuun voaramaesemissa uskollisesti palavellu matukka. Tyhymä on se joka joka luuloo ettei suolavesi mee moalin läpi. Tajuvaahan sen tyhminki Näljänkäläenen nuista Helssinkiläesistä en sitten tiiä tajuvaako. Vetäkeä massoa aoton pohjaan jo aoton ollessa uuvenkarhea, niin ei tarvihe kitistä ja aena valittoa kotteron ruostumisesta. Moalaesjärkeä soapi käötteä jos sitä sattu omistammoan.

      • Anonyymi

        Syöppä sina savoalainen pullaa .. ja naurista.


    • turust päisi

      Mää sanosisi et kannattais fundeerata hiukka mimmossi suajauksi siin piilis o ennestäsi. Ei se sit ollenkka ruastu ku siin o rasvat ruipattu pohja iha uuten. Simmottis mää meinaa.

    • paskanmöivät

      mazda 3 vm 04 täys mätä mätä mätä.
      alustan kantava runko osa ihan mätä.
      liike josta poika osti kolme kuukautta sitten oli katsastannu ja menny läpi.
      aika outoa. kaaret taka kontti ym.
      pakkelia viksausta tehty myynti kuntoon.

      kattelin huolto kirjan takuuta,joka ei tietenkään tämän ikäiseen kuulu.
      mut aika ympäri pyöree on ollu takuu ehdot.

    • Anonyymi

      Itsellä oli Matzda 5, ajoin 450000 lähes korjauksitta. Joutikin jo ruostua.

    • Anonyymi

      Jos auto viedään ruosteenestokäsittelyyn heti uutena niin ongelmia ei tule. Tarkastukset esimerkiksi 3 vuoden välein liikkeessä. Suolatuilla teillä ajettaessa suojaamaton auto ruostuu varmasti. Koskee kaikkia merkkejä. Alustan osia voi olla hyvinkin vaikea irrottaa tarvittaessa. Ruostuminen alkaa koteloista ja näkyvä ruoste on kuolinilmoitus autolle.

      • Anonyymi

        Ketä uuden auton ostajaa kiinnostaa käyttää autonsa ruostesuojauksessa? Siitä ei ole mitään hyötyä.

        Ajavat kolme vuotta ja vaihtavat uuteen, ei se ruostu sinä aikana, on suojattu tai ei.


    • Anonyymi

      Kun autoa ei ensimmäinen omistaja ole suojattanut ruostumista vastaan. Peli on selvä. Ruostuminen lähtee kotelorakenteista ensin ja alusta ruostuu myös. Auto on asunnon jälkeen arvokkain hankinta, mutta auton 1. omistaja ei välttämättä suojausta teetä.

      • Anonyymi

        Itse pitäisin lasten hankkimista arvokkaampana hankintana kuin auton mutta saahan sitä autoaan arvostaa lapsien edelle jos sille tuntuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse pitäisin lasten hankkimista arvokkaampana hankintana kuin auton mutta saahan sitä autoaan arvostaa lapsien edelle jos sille tuntuu.

        Tuossa nyt arvokkuudella kai viitattiin kuitenkin hankinnan hintaan. Lasten hankkiminenhan sinänsä onnistuu yleensä ilmaiseksi, mutta voinee toki sille jonkinlaista hintaakin laskea, esim. hoitotarvikkeiden ym. hankintojen kautta. Joku ehkä vaihtaa sitä autoakin sellaiseen johon saa lapsen rattaat kätevästi kyytiin jne..


    • Anonyymi

      Jos autoa ei ole heti uutena viety ruosteenestokäsittelyyn niin ruostetta löytyy varmasti. Auton ruostuminen lähtee kotelorakenteista ja 90 % tapahtuu niin, että se ei näy päällepäin. Suolatuilla teillä tämä koskee kaikkia autoja. Myös alustan osat kärsivät suojaamattomassa autossa.

    • Anonyymi

      Ruosteenestokäsittely heti uutena. Tarkastus alan liikkeessä esimerkiksi 3 vuoden välein ja asia on kunnossa. Muuten jokainen auto ruostuu suolatuilla teillä ajettaessa.

      • Anonyymi

        Mazdat eivät ole ruostunut yhtään nopeammin, kuin muut autovalmistajat jo vuoden 2012 jälkeen ! Jo kymmenenen vuotta lähes ruostumattomia , ja siltikin ihmiset luulevat niiden ruostuvan helposti vieläkin?!??! Ärsyttävää tietämätöntä toimintaa.


    • Anonyymi

      No on se sitten melkoinen ruostepommi jos ennen 10 vuoden (tai jopa 6:n?) ikää on jo korjattavia vaurioita.

      • Anonyymi

        Mazdat eivät ole ruostunut yhtään nopeammin kuin muut autot vuodesta 2012 lähtien. Kuinka monta kertaa se pitää sanoa , Tuttavallani on 2013vm 155tkm ajettu Mazda 6 , eikä sitä ole ruostesuojattu ja siinä ei ole yhtään ruostetta !


    • Anonyymi

      Nykyään Mazda on japseista vähiten ruostuvin , jo 10 vuotta putkeen... Parhain ruostesuojauskin Japseista. Sekä parhain luotettavuus Japseista , sekä paras turvallisuus Japseista JNE..... Eikä kuitenkaan kelpaa Suomalaisille, kun ostaa tylsiä harmaita laiskoja Tojotia. Toki varmaan kallein japski, mut on Mazda hintansa arvoinen tai enemmänkin !

    • Anonyymi

      Kaikki autot joilla ajetaan suolatuilla teillä ruostuvat ilman heti uutena tehtävää ruosteenestokäsittelyä . Ruostumisesta 90 % tapahtuu kotelorakenteissa. Näkyvä ruoste on auton kuolinilmoitus. Suojaus kannattaa tehdä jos pitää autoa kauemmin. Samoin maalipinnan pinnoitus ammattilaisen tekemänä.

      • Anonyymi

        "Kaikki autot joilla ajetaan suolatuilla teillä ruostuvat ilman heti uutena tehtävää ruosteenestokäsittelyä ."

        Näin on.

        Tammikuussa 1997 rekisteröityyn pösöönikään ei ole suojausta tehty uutena ja nyt jo siinä on ruostetta etulokasuojissa.


    • Anonyymi

      Jos auto on heti uutena suojattu kunnolla ruostumista vastaan asia on kunnossa. Jos tämä jätetään tekemättä peli on pelattu. Jokainen auto ruostuu, ruostuminen lähtee kotelorakenteista liikkeelle. Tarkastus esimerkiksi 3 vuoden välein on hyvä tehdä.

    • Anonyymi

      Kaikki autot ruostuvat jos ei heti uutena käsitellä koteloita ja alustaa oikeilla aineilla. Ruosteenestoliike pystyy hoitamaan asian kuntoon. Erityisesti suolatuilla teillä ajettaessa alusta joutuu koville. Ilman suojausta peli on selvä. Päälle näkyvä ruoste on auton kuolinilmoitus. Ruostuminen lähtee liikkeelle kotelorakenteista.

      • Anonyymi

        Tottakai kaikki raudasta tehdyt autot ruostuu, ero tulee siinä, miten nopeasti ruostuminen tapahtuu.

        Omistin 1980 luvulla datsuneita jotka oli ihan mätiä 12 vuoden iässä ja nyt ajan 26 vuotta vanhalla autolla jossa on kaksi ruostepaikkaa. Kyseistä autoa ei ole ruostesuojattu uutena, eikä vanhanakaan.

        Eroja on.


    • Anonyymi

      Eukon 2009 1-koppainen meni just leimasta läpi eikä korissa (kaan) ongelmia, samanikäiset samanlaiset pikkuvolvot ovat miltei paalikamaa pelleiltään, kolmonen on siis sama auto kuin Volvo S40/V50 ja Ford Focus vaikka ulkonäkö hämää, tekniikassa eroja moottoreissa ja jarruissa ja vanteiden pulttijaossa

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe