outo olo ja kädet/jalat puutuu

kiiiihutti

raskausviikko 25 menossa (toka raskaus) ja on jotenkin outo olo.. semmonen epätodellinen olo. Kädet ja jalat puutuu välillä (nytkin yhtäkkiä). Mistä voi johtua? verensokeri ainakin on tiedossa koska mulla on 1. tyypin diabetes. Tänään ollut harjoitussupistuksia (maha menee ihan kovaksi) verenpaine ollut ok viime ku mitattu. huomasin että saan kunnon annoksen b12-vitamiinia, niasiinia, seleenia ja fosforia ruuasta, sen lisäksi vielä otan päivittäin 2 raskausmultitabsia.. joku yliannostus?

3

1926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normaalia.

Jalkojen ja käsien puutuminen on ihan normaalia raskaana ollessa. Johtuu siitä että kohtu kasvaessaan painaa verisuonia kasaan eikä veri pääse niin huilaamaan. Mulla tätä ollut viikosta 15 lähtien ja nyt vko 32 meneillään.

• myrkkyjä ole...

Miten voisit saada yliannostuksen vitamiineja ruoasta ja monivitamiinitableteista, joissa vitamiineja on ihan onnettoman vähän?????????? Ja olet kyllä ensimmäinen suomalainen, joka saisi esim. seleenimyrkytyksen ruoasta ja tuollaisista pillereistä...seleeniä pitää syödä pitkät ajat yli 800-900 ug päivässä että mennään myrkytyspuolelle ja seleenimyrkytys on hidas... Niin voi käydä esim. Aasiassa tietyillä alueilla. Ja miten tuosta B12 tai B3 -vitamiinista onnistuisit saamaan yliannostusta kun ovat vesiliukoisia...siis pitäisi syödä aika mahtavat määrät monivitamiinitabletteja ja ei varmaan silloinkaan... Forforia tuskin kukaan laskeskelee. Jos olet jostain vitamiinista huolissasi niin se on rauta, jos syöt yliannostuksia rautatabletteja...

• minä vaan

voisiko olla että ihan selkäpuolen hommia,eli vatsa muuttaa vartalonasentoa niin että hermot joutuu kovalle,varsinkin jalkojen tunnottomuus voi hyvinkin olla sitä,kädet harvemmin kyllä,ja verensokeri on pirullinen kaveri,jos yhtään laskee liianb alas alkaa harjoitusuppareita tuleen paljon...ainakin mulla..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3486
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2727
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16