Canon vai Nikon?

jonttupaprika

Hellou. Oon harrastanu tässä jo jonkun aikaa valokuvausta ja tällä hetkellä kamerana toimii Canonin PowerShot SX100IS, Mutta nyt on sitten tullu aika ostaa järkkäri. Joten mietinkin tässä että kumpi olis parempi Nikon D60 vaiko Canon EOS 1000D molemmat on hintaluokiltaan aika samanlaisia mutten sit oikein tiedä kumpi on parempi. Kiintollinen oisin jos kertoisitte mielipiteenne, kokemuksia ym. :D kiitos jo etukäteen

13

2741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FF.

      saa hyviä kuvia. Riippuu kuvaajasta kumpi on parempi.

      • molempia, ja

        ota sitten se joka tuntui käteen paremmalta.


      • molempia, ja kirjoitti:

        ota sitten se joka tuntui käteen paremmalta.

        sopi käteen paremmin tuo D60. Lisäoptiikoilla sen ominaisuudet ovat aivan riittäviä siihen asti kunnes tulee aika päivittää runko. Mä miellyin tuohon jostain syystä vaikka Canonin filmijärkkärillä ennen kuvailinkin. Minä ainakin pidän tästä pelistä..


    • minä itte

      öö..ehkä nikon..itse canonisti..mut mut..canon ei huono ei huono..kannattaa miettiä tarkkaan myös siltä kantilta kun sitten hankkii optiikkaa ni sit on melkein pysyteltävä siinä merkissä minkä on joskus hankkinut, meinaan kun hankkii seuraavan rungon, jos vaihtaa merkkiä ni joutuu hankkimaan myös uudet optiikat..eikös se vaan näin mene.

      • Nikonistina sanoisin, että osta nikon, mutta en sano.
        Kumpikin tuottaa VARMASTI laadukasta kuvaa, eikä ominaisuudet lopu kesken.

        Ota se mikä tuntuu mukavalta kädessä ja jonka valikot tuntuvat sopivan sinulle paremmin. Mutta kuten edellä sanottiin, kumman sitten valitsetkin, niin siinä merkissä sinun tulee pysymän :)

        ps. Kun luet kameroiden arvosteluja, suhtaudu niihin kuten kolmosen mainoksiin, vaikka ne olisivatkin ns. ammattilaisten tekemiä.


    • kanin konit

      Et kuitenkaan huomaa kuvissa mitään eroa vaikka se olis sony tai olympus.

    • joku

      Mut siis kannattaisko ostaa nikon vai canon? ite mul on canonin yks vanha malli mut ei oo paljoo runkoja ja aattelin vaihtaa nyt vähän parempaan kameraan =)

    • Osta ompelukone

      "Mut siis kannattaisko ostaa nikon vai canon? ite mul on canonin yks vanha malli mut ei oo paljoo runkoja ja aattelin vaihtaa nyt vähän parempaan kameraan =) "

      osta molemmat jos se on niin vaikeaa ja heivaa se huonompi sit suolle kun olet päättänyt kumpi niistä on parempi.

      Kukaan ei täällä pysty sun puolesta päätöstä tekemään.

      • joku

        ... :D tarkotin siis lähinnä sitä että kumpi on paremi enkä sitä että en osaa päättää .......... -.-


    • retuuperä

      Jonttupaprika on harkitsevaista sorttia..kolme vuotta jo mennyt eikä vieläkään meinaa puhaltaa peliä poikki. Joskus olisi mukava lukea näiltä kyselijöiltä mikä se lopullinen valinta sitten olikaan, jos mikään. Kamerahomma menee muutenkin helposti hifistelyksi johon uppoaa kaikki varat. Joskus on syytä itse kunkin puhaltaa peli poikki ainakin omalla kohdallaan.

    • Vararikkoon mennyt

      "... :D tarkotin siis lähinnä sitä että kumpi on paremi enkä sitä että en osaa päättää .......... -.-"

      Kumpi nimi miellyttää enemmän niin osta se.

    • vbf

      Nikonin omistajana sanoisin Canon... Olen sen verran kyr**** Nikonin kestävyyteen, että nykyisin kehoitan ostamaan ihan mitä muuta, kuin Nikonia.

    • Mmorjenss

      Ikuisuuskysymys. Täällä ei kukaan pysty sanomaan, että kumpi on sulle parempi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe