olen hankkimassa siis 330d-mallia, takaveto ja manuaalit käy ainoastaan(mielellään faceliftiä). voisiko joku kyseisen auton omistaja jakaa kokemuksia auton suhteen, viat, kulutus ja muut normaalit autoiluun liittyvät asiat. muutamaa yksilöä olen nettiautossa seurannut, tuntuvat olevan vaan paljon ajettuja, paljonko näillä dieseleillä voi oikein ajaa?? kiitos! -ville
Bmw 330d
30
11703
Vastaukset
- yritin
kysellä tällä palstalla kokemuksia e46 330 da touringista, mutta arvata saattoi että yhtäkään käyttäjä kokemusta en saanut, tämä kun on provopalsta.
- olet_oikeassa
Täällä bemaripellet provoilee 24/7 haukumalla lähinnä tojoa ja ylistämällä bemarin erinomaisuutta maasta taivaaseen.
- Sulle tietoo
http://www.nettiauto.com/viewArticle.php?id=120&content=more&PN[0]=all_art&PL[0]=listAllArticle.php
- hyvä homma
mutta edellä mainitun ilmoituksen auto ei ole facelift-mallia. palsta on täynnä jauhantaa, silti kenelläkään ei ole oikeasti bemaria jotta voisi antaa vinkkejä...
- malli...
hyvä homma kirjoitti:
mutta edellä mainitun ilmoituksen auto ei ole facelift-mallia. palsta on täynnä jauhantaa, silti kenelläkään ei ole oikeasti bemaria jotta voisi antaa vinkkejä...
johon liittyen saat neuvoa on 316i vm. 86. Tämä palsta keskittyy enemmänkin provoiluun ja kinasteluun kuin neuvomiseen.
- tuollainen
-03 330d manuaali facelift 184 hv. -Ilmastoinnin kompura vaihdettiin takuuseen. -Ilmastoinnin aivot vaihdettiin takuuseen. -Koiranluut vaihdettiin takuuseen (ajettu noin 60 tkm) -Takaluukku vaihdettiin takuuseen ruostepilkun vuoksi ilman jupinoita. Auto silloin vajaa 3 vuotta vanha. Lastutin auton, jolloin penkitettynä oli 231 hv/510 Nm (Karala). Auto lähti kuin hauki rannasta, mutta parin vuoden päästä kytkin ja vauhtipyörä piti vaihtaa. Sen jälkeen laitatin vakio-ohjelman autoon. Oli viimeinen kerta kun lastutin auton. On se vaan uskottava, että kyllä autotehtaat ottaa itse ulos sen, jonka uskovat auton kestävän. Tuossa nyt mitä äkkiä muistan autosta. Tykkäsin autosta todella paljon. Ainoa mitä jäin kaipaamaan oli automaatti. Pk-seudun ruuhkissa loistava. Auto oli minulla 2003-2008. Ostin sen 6 kuukautta vanhana esittelyautona Laakkoselta. Ajoin sitä 10 tkm-138 tkm. Terveisin 520da touring -08 & Z3 -96
- Biimah
Ei BMW:stä voi hajoo ilmastointi! Mun 325i:ssä ei oo ilmastointii, mut mä tiiän et ne ei hajoo!!
- BMWDriver
Hevosvoimat väärin, kyseisessä autossa oli 204 hevosvoimaa ja kunnon iso turbo, jolloin potkua löytyi.
Ajelin sellaisella uutena ostetulla parisen vuotta, eikä todellakaan ollut tarvetta lastuttaa.
Hieman ahdas isolle miehelle, mutta ajamisen iloa, jopa enemmän kuin nykyisissä tasapaksuissa turbo moottoreissa.
Kuutosen ääni oli nautittavaa ja hukkaportin sihaus kuului ikkuna raollaan ajettaessa. Sen jälkeen hankitun 335 version äänet olivatkin pettymys, menohalut ja kulutus ei. Yli 300 hevosvoimaa on valtava repäisy ja kulutus kaupungissa oli 9,6 litraa bensiiniä sadalla.
BMW kuutosmoottoria on ikävä, nyt kun joutuu diesel 520 X Drivellä ajelemaan, muuten auto on täydellinen.
Taitaa olla nämä Saksan tuonnit ja mittariviritetyt niitä ongelmia, kahteen kymmeneen vuoteen ei minun BMW autoissa ole koskaan ollut minkäänlaista vikaa. - TuollainenAlkuperäinen09
Ei ollut. Minulla oli 184 hv fl, jossa vilkun kaaret meni jo ylöspäin. Mainitsemasi 204 hv tuli hieman myöhemmin fl koriin.
Mutta facelift tuli tuolla 184 hv versiolla.
Minä olen ostanut autoni uusina tuon esittelyauto vm 2003 jälkeen ja kyllä jotain pientä on mennyt takuuseen. Onneksi ei mitään isoa ja kallista.
Ajan vuodessa noin 35-40 tkm.
Nyt kuitenkin hieman kiinnostaa MB GLC, mutta arveluttaa tavaratilan koko. Toisaalta sieltä on tulossa MB E ja BMW 5 ensi vuonna.
Samaa mieltä tuon 335:n äänistä.
Aikamoinen sattuma, että näin tämän vanhaan viestiini olleen vastauksen.
Nykyiset autot
520da touring -13 & 335i cabriolet -07
- 330 da touring
Itselläni on nimimerkin mukainen kuljin, e46 facelift. Auto on ERITTÄIN hyvä ajaa. Vaimollani on auton osto pöhinät päällä ja kävimme yhdessä koeajamassa volvo v50, pösö 30jotain ja seat altea xl. Yksikään noista ei ollu laadussa ja ajettavuudessa oman autoni tasolla, vaikka autoni alkaa olla jo ns. "ikäloppu". Tilat on riittävät neljä henkiselle perheelle ja koiralle. Tietysti 3er ei mikään tilaihme ole. Kun ajat koeajoa kiinnitä huomiota seuraaviin seikkoihin. Takajarrut, tyyppivikana että ne jää laahaamaan. minulle vaihdettiin takuuseen. Jarrusylinteri kuluu ja tiukan jarrutuksen jälkeen saattavat jäädää laahaamaan. Eli 100km/h lasiin ja napakka jarrutus sen jälkeen kuuntelemaan kuuluuko ajossa taakaa jytinää/onko vanne kuuma/palaneen hajua. Kolinat edestä. Koiranluut, alatukivarret yms on kulutustavaraa, kuten kaikissa autoissa nykyään. Kiinnitä huomiota kolinoihin edestä. Se on helppoa kun auto muuten on niin hiljainen (vrt Volvo v50). Ilmastointilaite. jos puhallukset "heijaa" ilmastoinnin ollessa päällä autosta on menossa ilmastoinin "siili" hinta 250e, helppo vaihtaa itse. Lastutetut kannattaa kiertää kaukaa, varsinkin jos kyseessä on automaatti. ZF:n laatikko ei oikein kestä lastutusta (samaa laatikkoa käyttää myös audi). Jos on pitkälti yli 100tkm ajettu kysy onko autoon vaihdettu laatikkoon öljyt, siis jos kyseessä on automaatti jos ei kiinnitä erityisesti huomiota laatikon vaihtamiseen. Tee seuraava testi. Paikaltaan täyskiihdytys noin 70/kmh ja nostat kaasulta jalan nopeasti... jos kuuluu kova jysäys jätä auto kauppaan. Toinen johon kannattaa kiinnittää huomiota automaatissa miten laatikko vaihtaa 4->. Tämä onkin sitten jo vähän kinkkisempi juttu... huonoilla talvirenkailla (väärillä paineilla) tuon välin vaihtaminen takkuaa. Toivottavasti ajat kesärenkailla koeajon. Jos takkuaa kesärenkaillakin jätä auto kauppaan. Itse olen ollut autoon enemmän kuin tyytyväinen. Autossa on tehoa ja vääntöä vaikka muille jakaa. Ajettavuus täysi 10. En voi muuta sanoa kuin: et varmasti kadu jos 330d:n ostat ajamisen reimua tiedossa. Joka aamu kun menee töihin ja ohittaa 70 körötteleviä rekkoja niin hymy nousee pintaan... tulet tietämään miksi!
- 330 da touring
Kysy myös onko autosta poistettu imusarjanläpät (automaatti) jos ei ole poistata ne itse jos päädyt kauppoihin.
- infosta
330 da touring kirjoitti:
Kysy myös onko autosta poistettu imusarjanläpät (automaatti) jos ei ole poistata ne itse jos päädyt kauppoihin.
kirjoittajille!automaattia ei minulle tule, se on 100% varma. 330d, takaveto ja manuaali on se jota etsin, nelivetoa en myöskään "tarvitse". olenko väärässä jos väitän että faceliftit ovat jo sillä uudella koneella eli 204hv ja 410nm?? mahtaako päästä näillä bemarin dieseleillä alle 7:n litran keskikulutukseen, 20% kaupunkia ja 80% maantieajoa/motaria.
- 330 da touring
infosta kirjoitti:
kirjoittajille!automaattia ei minulle tule, se on 100% varma. 330d, takaveto ja manuaali on se jota etsin, nelivetoa en myöskään "tarvitse". olenko väärässä jos väitän että faceliftit ovat jo sillä uudella koneella eli 204hv ja 410nm?? mahtaako päästä näillä bemarin dieseleillä alle 7:n litran keskikulutukseen, 20% kaupunkia ja 80% maantieajoa/motaria.
Kaikki faceliftit ei ole 204hv, niitä on myös 184hv ja 390nm versioina. Oliskohan vaihtunut tuo kone -03, en ole varma. Saat varmaan aika kauan etsiä manuaali 330d:tä... suurinosa on nimittäin automaatteja joka sopiikin tuohon koneeseen kuin nyrkki silmään. Noilla ajoilla varmaankin pääset 7l korville kulutuksessa. Itselläni se on 7,9l. Jos pihistellä haluat osta 320d...
- Biimah
Ei bemuista noi helpolla jarrut hajoo! MEE MUUALLE PROVOO!
- tuollainen
infosta kirjoitti:
Omani 5-vaihteinen -03 184 hv/390 Nm oli facelift-malli. Muistaakseni vaihtui kesken vuonna 2003 184 hv:sta 204 Hv:maan (6-vaihteinen). Omassa kulutus oli ajotietokoneen mukaan 6,7-7,2 aina, vaikka ajoinkin paljon pk-seudulla. Toki mukana oli moottoritieajoa. Uskon sinun ajollasi pääsevän reilusti alle 7 l/100 km.
- 330 da touring
Biimah kirjoitti:
Ei bemuista noi helpolla jarrut hajoo! MEE MUUALLE PROVOO!
Ai jaa no ei sitt... biimah tietää näköjään kaiken! "Jarruviat: Takajarrut laahaavat ja toimivat epätasaisesti." Hesari on väärässä bimah oikeassa... eläköön biimah! Ja vielä ei ne jarrut hajoo vaan toimivat epämääräisesti kun jarrusylinteri jumii... Jarrut toimivat kyllä....
- Biimah
330 da touring kirjoitti:
Ai jaa no ei sitt... biimah tietää näköjään kaiken! "Jarruviat: Takajarrut laahaavat ja toimivat epätasaisesti." Hesari on väärässä bimah oikeassa... eläköön biimah! Ja vielä ei ne jarrut hajoo vaan toimivat epämääräisesti kun jarrusylinteri jumii... Jarrut toimivat kyllä....
Mä oon Bemaristi, tiiän Bemuista paljon enemmän ku sä! Ei sul mitää Bemuu ees oo, oli sellasta valetta toi sun edellinen viesti!
- Mersuuuu
Kyllä huomaa et on BMW omistaja ku täyttyy koko näyttö vioista :D
- 330d touring
A4 ja A6 jälkeen voin sanoa että "Ajamisen iloa" ei ole tuulesta temmattu. No ehkä se johtuu myös osaltaan erinomaisesta koneesta joka vie autoa todella räväkästi pienehköllä kulutuksella. Toistaiseksi erittäin tyytyväinen ilman ikäviä yllätyksiä, pieni miinus tulee 225 leveistä renkaista joiden uraherkkyyden huomaa. Jos ostat
- Jmuuhuh
Ite voin sanoo kyllä noista pikku Audeista et liian kevyt ja tunnoton ohjaus ja vaihdelaatikko tulee aika myöhässä kun painaa tallaa.
Bemari (135i) tehny aavistuksen paremmin mutta Mersu toimii kaikista parhaiten ehdottomasti mitä nyt pikku Mekeä ajanut (CLA).
- niemisen-jorppa
Automaattina oli 280 tkm asti ei vikoja. yks parhaita autoja maailmassa.
- bmw 330d 06
-06 330d: Mielettömän hyvä peli. Keskikulutus 6.7 l/100km (motaria, kaupunkia). Liikkuu ihan millä vaihteella tahansa, takavedolla pärjää myös lumisella mökkitiellä (ei mikään mersun pelletakaveto). Lämpimät suosittelut.
- 330 dA
Mulla 2009 330 dA ja voi veljet että on kiva ajaa! Tuolla pistää luun kurkkuun kaiken maailman hot hatch-GTI.lle jotka koettaa olla maailman napoja. Niin vaan pojat kattelee 330 d:n takavaloja. :D Kulutus todella pientä, 6-7 keskimäärin.
- VIRUGUMMI
MULLL ON BEMMI UUED GUMMI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- BMWDriwer
330 D on voimakas auto pienellä kulutuksella, oikeastaan tarvikevanteilla leveillä kumeilla urissa vetely ainoa miinus.
Sekin korjaantuu kitkoilla ja kesärenkaillakin kunhan hankkii kunnon vanteet.
Kone on todella vahva, jos vaan huollettu. Auto uutena erittäin kallis, joten varo Saksan tuonteja. Jos löytyy Suomi auto niin ota se. - EiRiitä
2012 M-B C350 cdi (265hv/620Nm) ja Bemari kattelee takavaloja. Jopa ennen faceliftiä tuo w204 C320 cdi 230 hv menee tasoissa teiniBemu 330d kanssa. Ja pojat päristelee vielä halpis tarvikevanteet alla
- MutuEiOleFakta
C350 cdi 0-100 on 6,0 s
330d 0-100 on 5,6 s
http://www.automobile-catalog.com/car/2012/1551605/mercedes-benz_c_350_cdi_blueefficiency_7g-tronic.html
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php - hoh-
V......u mitä rupukoita molemmat,saat...na....!
- Pareeee
Mondeo 3.0 diesel parempi, halvempi, tarkempi ohjaus ja paljon enemmän varusteita samaan hintaan ja moottori toimii ku ihmisen mieli.
- prötspux
nii ja fordin koneet ei kättele niinkuin bemmin koneet, kamulla laukes 330d kun vena ja mäntä kätteli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302275
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu272023Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121539Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121397Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961091
- 171017
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17810Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115765