on ihan huuhaata. Et varmasti saa apua jos olet rivijäsen. Maksut kyllä kelpaa. jopa karhuavat. Soittaessa sinne, he vaan ovat töissä siellä, tietoa ei ole, eikä tule. Tyhjää olen maksanut40 vuotta. Vituttaa. eivät uskalla ottaa kantaa työpaikkojen luottamusmiesten tekemisiin.
Ammattiliittoihin liityminen ja kuuluminen
20
916
Vastaukset
- Poli Trukki
Joka seurasi tänään MOT-ohjelmaa huomasi, että liitothan jakavat duunarien niska limassa ansaitsemia ja sittemmin liitolle maksamia jäsenmaksuja vasemmistopuolueille, mm. sosiaalidemokraateille. Noin neljäsataa donaa tipahti esim. JHL:stä mm. sossujen tilille. Saa siinä siivojaparat painaa mopin kanssa menemään pierukorot kosteina ennenkuin on moinen summa kerättynä, suoraan sossujen likaisiin näppeihin! Millä valtuudella? Keskusta taas painattaa koristepaperia ja myy sitä 'kukkaissäätiönsä' piikkiin muka nuorison hyväksi! Ja perseet, puolueen pohjattomaanhan se menee sekin raha kun adresseja ja käärepaperia kaupasta ostetaan. Mieti kenen lahjapaperiin kääriydyt! Porvarit tekevät rehellsitä liiketoimintaa, rahaa kerätään yhtiön piikkiin vielä mustemmilta porvareilta ja jaetaan sitten suoraan vaaliehdokkaiden ahnaisiin alligaattorinnahkaisiin lompakoihin. Persuista siinä ohjelmassa ei keretty yhtään puhua, mutta luulenpa, että siellä on sama vilunki meneillään. Ei sitä muuten Timoa europarlamenttiin laiteta, eikä mummoille palovarottimien paristoja toreilla ilmaiseksi jaella! Lisää voltteja myös persujen työhön! Katsokaa MOT:n uusinta lähipäivinä, se tulee päivällä, joten vain joutilaat sen joutaa suorana tsiigaamaan. Työläisten, jotka näitä puolueita täten jäsenmaksuillaan elättelevät, täytyy tyytyä tallentamaan ohjelma digiboksiinsa, ja katselemaan se työstä tultuaan, peseydyttään ja syötyään. Siinä Emmerdalen ja maatepanon välissä. Jos ehtii.
- itse olen saman tien käynyt
itse olen myös sen läpi käynyt. esim :luvattiin viikoksi töitä.vaan se tyrehtyi vakinaisen sairaslomanloppumisseen 2pv. pyysin liitolta apua etteikö kun luvattiin viikoksi töitä niin pitäisi olla myös.no ne et niihän se pitäis olla. ei muuta kantaa. minä hain apua sit pätkäyöntekijöille et esim:2pv teet työtä niin päiväraha katkeaa siihen.sit alkaa taas pv/rahojen hakeminen joka saattaa kestää kuukausia.sanoivat saattavat jossain kokouksessa keskustella aiheesta.eihän näillä liitoilla ennen eikä nytkään ole muuta virkaa kuin met elätämme heitä. ei niillä ole tarkoituskaan puuttua työn antajaen ja työntekijöiden välisiinselkkaksiin.kuhan vain itsellä palkka juoksee. mut miksi tet ihmiset ette ota yhteyttä meitin kansanedustajiin? ei varmaan maitään saa jos ei yritäkkään? minä olen itse aikoinaan valittanut sinnepäin esm; pätkätöistä
- metalliliitossa
vuodesta -88, oikeudellista apua en ole tarvinnut koskaan, se hyöty on ollut, että saa päivärahaa työttömänä....se vain kestää. Päivät kun nollautuu, kestää 6 viikkoa, ennenkuin saa edes päätöksen, riippumatta siitä, onko lama vai ei, kerran kysyin liitossa, miksi se on se 6 viikkoa, vastausta en saanut. Kysyin myös, miksi kestää 1.5 viikkoa, kun hakemuksen tekee netin kautta, se on nimittäin sama, kun hakemuksen lähettää postissa, vastausta en saanut siihenkään. Tiedän liittoja, missä netin kautta lähetetyn jatkohakemuksen käsittely on nopeampaa, parin päivän päästä rahat on tilillä. Metalliliitto on perinteinen, mutta hitain ja varmaan vanhimmasta päästä.
- Lylykylänen
metalliliitossa kirjoitti:
vuodesta -88, oikeudellista apua en ole tarvinnut koskaan, se hyöty on ollut, että saa päivärahaa työttömänä....se vain kestää. Päivät kun nollautuu, kestää 6 viikkoa, ennenkuin saa edes päätöksen, riippumatta siitä, onko lama vai ei, kerran kysyin liitossa, miksi se on se 6 viikkoa, vastausta en saanut. Kysyin myös, miksi kestää 1.5 viikkoa, kun hakemuksen tekee netin kautta, se on nimittäin sama, kun hakemuksen lähettää postissa, vastausta en saanut siihenkään. Tiedän liittoja, missä netin kautta lähetetyn jatkohakemuksen käsittely on nopeampaa, parin päivän päästä rahat on tilillä. Metalliliitto on perinteinen, mutta hitain ja varmaan vanhimmasta päästä.
Huomaa, ettei kysymyksessä ole Metalliliitto vaan sen sisällä työttömyyskassan asioita hoitava työttömyyskassa jonka asioita Metalliliitto on sitoutunut hoitamaan. Metalliliitto ei maksa tästä aiheituvia kustanuksia vaan suomen valtio. Jos asioita hoidetaan huonosti, niin liity kassaan suoraan ja unohda koko Metalliliitto.
- pöljän poika
Minäkin pöljä maksan liiton jäsenmaksua ja sdp siitäkin vie päältä. Mutta ei huolta. Viime torstain eduskunnan kyselytunnilla verkkosukkanaisen kyselyn johdosta yli puolen tunnin jankkaamisen jälkeen saatiin selville yhden henkilön eläkeikä, jotta onko se 62 v vai 63 v . Tällä vauhdilla duunarin asiat ovat päätösvuorossa noin parin tuhannen vuoden kuluttua. Kannattaa odotella ihan rauhassa kyllä sdp ja vasemmisto asiat hoitaa, jos ammattiliitoita vaan rahaa tulee.
- yks loinen
näinhän se menee edelleen. elikkä ken leipää syöt sen käskyjä kuuntelet.sinä saat liitolta isonpaa pv.rahaa kuin kelalta,sitten kun olet työtön.joten nuoretkin pakotetaan elättää noita liittojen porsaita.sehän nähtiin tänään soininvaarakin vaan haukkui muita puolueita.(minä itse ajattelin et milloinkohan tuo mies tuo esiin sen huonon puolensa) niin eikös kun silmäni aukaisin ja puhuttiin rahoista mitkä olivat mennet puolue tukiin..soininvaara ei tiennyt mitään asiasta.mitä met teemme tuommosella ministerillä joka ei tiijä mihin rahat ovat menneet.
- Korvenkontio
tällainen tapaus, olin eräässä "Hunttalan Matin" firmassa töissä ja reilun vuoden sitä lystiä piisasi kunnes alkoi ensimmäinen palkanmaksu viivästymään. Otettiin heti yhteys liittoon ja sieltä tuli mies selvittämään papereita palkkaturvaan, joka alkoi olla jo viimeisiä hetkiä, koska sieltä ei makseta kuin korkeintaan kahden aikajakson palkat ja nekin saatoi kestää useampia viikkoja jopa kuukausia. Tämä meidän asia lähti etenemään niin, että allekirjoitettiin vaan valmiit paperit ja kahden viikon päästä oli palkat kaikkineen korvauksineen tilillä ilman vittuiluja. Olin ollut AY-jäsenenä lähes 40 vuotta ja silloin täytyi sanoa, että hyvä kun olin jäsenenä.
- Lylykylänen
Aivan turhaa liiton jäsenyys onkin. Luottamusmieheksi änkäytyy yleensä joku itseensä rakastunut narsisti ja työnantaja on jo kauan sitten kurssittanut edustajansa käsittelemään tuon tyypin ihmistä. Suomalaisen juntin pään saa sekaisin, kun vain pyytää käymään "juttelemassa" pomon luona, puhuttelee etunimellä ja tarjoaa pikkusikarin. Neuvotteluseminaarissa joka tietysti järjestetään laivalla tai hotellissa tarjotaan jo konjakkiryypyt ja aamutunneilla taputetaan ystävällisesti selkään. Tämän jälkeen onkin firman etua saatu ajamaan uusi mies, joka hetkessä unohti millä asialla oltiin. Tietysti luottamusmiehen oma palkka ja muut asiat järjestetään kohdalleen. Voisin kertoa tuosta käyttäytymismallista sivu kaupalla, mutta ei se liene tarpeen. Jokainenhan sen näkee nykyajan työpaikalla miten asiat ovat. Ainoat jotka yleiskorotusten kohdalla jotakin hyötyvät, kuuluvat luottamusmiehen kaveripiiriin. Sitten olisi hyvä huomata, että vaikka ammattiliitot hoitavat työttömyyskassoja, voi kassoihin kuulua suoraan ja maksaa näiden jäsenmaksut suoraan. Tämä on mahdollista vaikka itse liittoon ei kuuluisikaan. Tai sitten voi olla kassan jäsen ja kuulua liittoon jollakin toisella ammattialalla. Tämä menettely on suositeltavaa ja tekee paremmin riippumattomaksi liitosta josta pikkuhiljaa on tullossa työnantajan manipuloima työntekijän vihollinen n:ro 1.
- muut työntekijät äänestivät...
tämä ei kyllä oikein pidä paikkaansa. muut työntekijät äänestivät luott.mieheksi eikä paljoa työnantaja ole mitään sen kummemmin kosiskellu, ei ole antanut parempia työtehtäviä tai parempaa palkkaa.
- kun soittaa
kukaan ei tiedä mitään, käsittelijöille ei voi soittaa jne.....
- Lylykylänen
Noinhan se asia on. Siksi on korkea aika ryhtyä toimenpiteisiin ja siihen ei auta vaikuttaminen liiton sisällä vaan toimeen on ryhdyttävä välittömästi perustamalla uusia liittoja joidenka perustamissäännöt laaditaan sitä silmällä pitäen, ettei välistävetäjillä ole toimintamahdollisuuksia. Nykyajan ammattiliitot ovat vuoden 1970 luvun alkupuolelta lähtien työnantajien organisoimia. Avatkaa silmänne helvetin juntit jo viimeinkin !.
- perustaa
Lylykylänen kirjoitti:
Noinhan se asia on. Siksi on korkea aika ryhtyä toimenpiteisiin ja siihen ei auta vaikuttaminen liiton sisällä vaan toimeen on ryhdyttävä välittömästi perustamalla uusia liittoja joidenka perustamissäännöt laaditaan sitä silmällä pitäen, ettei välistävetäjillä ole toimintamahdollisuuksia. Nykyajan ammattiliitot ovat vuoden 1970 luvun alkupuolelta lähtien työnantajien organisoimia. Avatkaa silmänne helvetin juntit jo viimeinkin !.
ammattiliiton, vai metä "meuhkaat", jos kaikki liittyy siihen YTK:n, hidastaa se sen toimintaa, että tulos on plus miinus nolla. Ei pelkän "aatteen" takia olla liitossa, vaan sen takia, että saa korvauksen maksetusta jäsenmaksuista. Pitää tulla joku muukin kun tuo YTK.....vaihtoehtoja !!!!!
- Lylykylänen
perustaa kirjoitti:
ammattiliiton, vai metä "meuhkaat", jos kaikki liittyy siihen YTK:n, hidastaa se sen toimintaa, että tulos on plus miinus nolla. Ei pelkän "aatteen" takia olla liitossa, vaan sen takia, että saa korvauksen maksetusta jäsenmaksuista. Pitää tulla joku muukin kun tuo YTK.....vaihtoehtoja !!!!!
Mitenkä liitosta voi saada korvausta maksetusta jäsenmaksusta. Kertoispa sen joku mulle tyhmälle Puolankalaiselle. Työttömyyskorvaus jota liiton kautta haetaan, ei ole liiton antamaa rahaa vaan sen saman ansiosidonnaisen saisi vaikka ei kuuluisi liittoon ollenkaan, liittymällä pelkästään kassaan ja maksamalla vain kassan jäsenmaksun joka on vain murto-osa liiton jäsenmaksuista. Siis minkä tahansa liiton kautta voi liittyä työttömyyskassaan, yhteen vain kerrallaan, ns. Loimaan kassaan voi liittyä joka ei ole naimisissa minkään liiton kanssa. Jos mitä tahansa muuta etua miettii saamansa liiton taholta niin eipä tule mieleen, mutta kaikkea vahinkoa ja mielipahaa siltä taholta kyllä on tarjolla. Kyllä uusia liittoja on perustettava vielä tämän vuoden aikana. Sellaisia joidenka johdossa on ammattipsygologit jotka luotsaavat yhteiskunnan uusille raiteille ja jotka ensi töikseen saavat aikaan poliittisen päätöksen jolla nykyiset työttömyyskassat siirretään pois liittojen holhouksen alta.
- riittää
Lylykylänen kirjoitti:
Mitenkä liitosta voi saada korvausta maksetusta jäsenmaksusta. Kertoispa sen joku mulle tyhmälle Puolankalaiselle. Työttömyyskorvaus jota liiton kautta haetaan, ei ole liiton antamaa rahaa vaan sen saman ansiosidonnaisen saisi vaikka ei kuuluisi liittoon ollenkaan, liittymällä pelkästään kassaan ja maksamalla vain kassan jäsenmaksun joka on vain murto-osa liiton jäsenmaksuista. Siis minkä tahansa liiton kautta voi liittyä työttömyyskassaan, yhteen vain kerrallaan, ns. Loimaan kassaan voi liittyä joka ei ole naimisissa minkään liiton kanssa. Jos mitä tahansa muuta etua miettii saamansa liiton taholta niin eipä tule mieleen, mutta kaikkea vahinkoa ja mielipahaa siltä taholta kyllä on tarjolla. Kyllä uusia liittoja on perustettava vielä tämän vuoden aikana. Sellaisia joidenka johdossa on ammattipsygologit jotka luotsaavat yhteiskunnan uusille raiteille ja jotka ensi töikseen saavat aikaan poliittisen päätöksen jolla nykyiset työttömyyskassat siirretään pois liittojen holhouksen alta.
mulle, enkä tee mitään, ennenkuin perustetaan uusia littoja, YTK:ssa on jo tungosta ja jonot kasvaa, eikä itsellä ole varaa perustaa mitään liittoa
- kannattaa liittyä vain kassaan
riittää kirjoitti:
mulle, enkä tee mitään, ennenkuin perustetaan uusia littoja, YTK:ssa on jo tungosta ja jonot kasvaa, eikä itsellä ole varaa perustaa mitään liittoa
jos ette saa liitosta apua&tukea kannattaa liittyä vain kassaan. myöhemmin jos liiton asenne muuttuu, voittehan mennä takaisin tai vaihtaa liittoa.
- ensin...............
kannattaa liittyä vain kassaan kirjoitti:
jos ette saa liitosta apua&tukea kannattaa liittyä vain kassaan. myöhemmin jos liiton asenne muuttuu, voittehan mennä takaisin tai vaihtaa liittoa.
uusia kassoja, ei yksi loimaan liitto riitä. Ajattelen yksityisen ihmisen saamia ansiosidonnaisia päivärahoja.....jos kaikki liittyy samaan liittoon, tulos on plus miinus nolla. Toiminta hidastuu liikaa....VAIHTOEHTOJA LISÄÄ !!!!
- Lylykylänen
ensin............... kirjoitti:
uusia kassoja, ei yksi loimaan liitto riitä. Ajattelen yksityisen ihmisen saamia ansiosidonnaisia päivärahoja.....jos kaikki liittyy samaan liittoon, tulos on plus miinus nolla. Toiminta hidastuu liikaa....VAIHTOEHTOJA LISÄÄ !!!!
Uusien työtömyyskassojen perustamisessa olisi tietysti järkeä. Siihen tarvittaisiin promoottoriksi joku valmis organisaatio joka olisi poliittisesti lähellä ja kiinnostunut pienen ihmisen arjesta. Kun kassat saataisiin irroitettua liitoista, niin heidän painostuksensa kassojen avulla vesittyisi. Tähän astihan ne ovat mieluusti antaneet ymmärtää, että kassojen kautta tuleva korvaus on ikään kuin liitolta tulevaa hyvää ja jäsen on usein uskonut tuon kuvitelman. Muuten olen sitä mieltä, että liittojakin tarvitaan, mutta niissä täytyisi tehdä perinpohjainen puhdistus ja muokata ideologia sellaiseksi, ettei jäsenten tarvitseisi hävetä tuota nykyistä porvareiden perseen nuolemista. Liekkö CIA soluttanut nykyiset liitot vai mistä johtunee, että ne ovat täysin työnantajien talutusnuorassa.
- ole noin
Lylykylänen kirjoitti:
Uusien työtömyyskassojen perustamisessa olisi tietysti järkeä. Siihen tarvittaisiin promoottoriksi joku valmis organisaatio joka olisi poliittisesti lähellä ja kiinnostunut pienen ihmisen arjesta. Kun kassat saataisiin irroitettua liitoista, niin heidän painostuksensa kassojen avulla vesittyisi. Tähän astihan ne ovat mieluusti antaneet ymmärtää, että kassojen kautta tuleva korvaus on ikään kuin liitolta tulevaa hyvää ja jäsen on usein uskonut tuon kuvitelman. Muuten olen sitä mieltä, että liittojakin tarvitaan, mutta niissä täytyisi tehdä perinpohjainen puhdistus ja muokata ideologia sellaiseksi, ettei jäsenten tarvitseisi hävetä tuota nykyistä porvareiden perseen nuolemista. Liekkö CIA soluttanut nykyiset liitot vai mistä johtunee, että ne ovat täysin työnantajien talutusnuorassa.
monimutkaisesti asiaa ajartellut....toimin sitten kun niitä kassoja tulee lisää, minä en ainakaan soluttaudu minnekkään
- ne liitot
Lylykylänen kirjoitti:
ole päinvastin yhdistymässä yhdeksi isoksi liitoksi? Puu ja Metalli? Olikos siihen vielä liittymässä muitakin pienempiä liittoja?
- Lylykylänen
ne liitot kirjoitti:
ole päinvastin yhdistymässä yhdeksi isoksi liitoksi? Puu ja Metalli? Olikos siihen vielä liittymässä muitakin pienempiä liittoja?
Tuo liittojen yhdistäminen tuo vain sen, että niitä on jatkossa porvarin helpompi hallita. Hajota ja hallitse tekniikka toimisi työläisen kannalta paremmin. Paremmin toimisi jos olisi liuta pirun ärhäköitä liittoja joista kunkin asiat vuorollaan pantaisiin kuntoon toisten liittojen tuella. Näitten toimintaohjelma eläisi tilanteen mukaan ja olisi joka hetki valmis ottamaan joka ainoan sentin mikä irti on saatavissa. Eikä liian pitkiä sopimuskausia pitäisi solmia. Kaikki pois. Isävainaakin sanoi aikoinaan, että: "Hai herroille pitää tehä aina vilippiä". Tuon kun muistaa ja vielä sen, että niinhän se vastapuolikin tekee, niin asiat luistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181