Kylmät yöt

pitkään riesana

Asuin paikalleni on jatkuvasti ennusteissa öiksi miinusasteita. Joskus kylvin vappuna krassit suoraan ulos, ei onnistunut, sillä samanlaisia kylmiä öitä oli silloinkin. Tuskin herneillä on mitään kiirettä, eivät selviä hengissä. Laitoin (asun nyt kerrostalossa) pari päivää sitten krassin siemenet parvekelaatikkoon ja amppeleihin, mutta pidän ne sisällä, kunnes öisin on varmasti plus asteita. Jo helmikuussa sisällä kylvämäni revonhäntä on kasvanut mukavasti, noin 20 tainta. Se käy myös sisäkukaksi. Eka yritys myös ämpäriperunoiden kanssa. Taimet ovat jo nousseet, niitä suihkuttelen päivittäin. Olisi mukavaa jos nuo yöt lämpiäisivät, saisin puutarhani parvekkeelle...

5

480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylmää täälläkin

Hei, oletko kokeillut bataattia vaikkapa ämpärissä ? Siitä saa komean köynnöksen ja syksyllä pikkubataateita.

• Kysynpä kuitenkin

Ihmettelen vain, miksi aloitatte ainakin kuukautta liian aikaisin koko kesäkylvöt ja vieläpä jopa suoraan ulos ?

• ole mikään

yksivuotisten kukkien uloskylvöaika edes Etelä-Suomessakaan. Jos muutama lämpimämpi päivä tai yö saisikin ne itämään, ne kuolevat seuraaviin yökylmiin tai jopa päiväkylmiin.

• ulos kanniskelua

Näin eläkeläisenä minulla on aikaa siirrellä pikkuviljelmiäni öiksi sisälle ja aamusella takaisin parvekkeelle. Nyt jo yötkin alkavat lämmetä. Jos teillä on pihaa, kokeilkaa hallaharsoa. Sen avulla aikoinani onnistuin pihaviljelmissä mukavasti. Voisihan sitä ehkä parvekkeellakin kokeilla, sillä ei maksa enää paljoakaan ja voi leikellä sopivia palasia. Kertokaahan, mitkä kasvit (ei orvokkeja)sietävät miinus-öitä? Bataatti-idea HYVÄ! Aion tulevaisuudessa kokeilla.

• ulos kanniskelua kirjoitti:

Näin eläkeläisenä minulla on aikaa siirrellä pikkuviljelmiäni öiksi sisälle ja aamusella takaisin parvekkeelle. Nyt jo yötkin alkavat lämmetä. Jos teillä on pihaa, kokeilkaa hallaharsoa. Sen avulla aikoinani onnistuin pihaviljelmissä mukavasti. Voisihan sitä ehkä parvekkeellakin kokeilla, sillä ei maksa enää paljoakaan ja voi leikellä sopivia palasia. Kertokaahan, mitkä kasvit (ei orvokkeja)sietävät miinus-öitä? Bataatti-idea HYVÄ! Aion tulevaisuudessa kokeilla.

ei tiennyt pakkasista mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6209
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      51
      4353
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      73
      4091
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4071
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      3028
    6. 46
      2904
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2667
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      29
      2326
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2161
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      466
      1901
    Aihe