Asuin paikalleni on jatkuvasti ennusteissa öiksi miinusasteita. Joskus kylvin vappuna krassit suoraan ulos, ei onnistunut, sillä samanlaisia kylmiä öitä oli silloinkin. Tuskin herneillä on mitään kiirettä, eivät selviä hengissä. Laitoin (asun nyt kerrostalossa) pari päivää sitten krassin siemenet parvekelaatikkoon ja amppeleihin, mutta pidän ne sisällä, kunnes öisin on varmasti plus asteita. Jo helmikuussa sisällä kylvämäni revonhäntä on kasvanut mukavasti, noin 20 tainta. Se käy myös sisäkukaksi. Eka yritys myös ämpäriperunoiden kanssa. Taimet ovat jo nousseet, niitä suihkuttelen päivittäin. Olisi mukavaa jos nuo yöt lämpiäisivät, saisin puutarhani parvekkeelle...
Kylmät yöt
5
480
Vastaukset
- kylmää täälläkin
Hei, oletko kokeillut bataattia vaikkapa ämpärissä ? Siitä saa komean köynnöksen ja syksyllä pikkubataateita.
- Kysynpä kuitenkin
Ihmettelen vain, miksi aloitatte ainakin kuukautta liian aikaisin koko kesäkylvöt ja vieläpä jopa suoraan ulos ?
- ole mikään
yksivuotisten kukkien uloskylvöaika edes Etelä-Suomessakaan. Jos muutama lämpimämpi päivä tai yö saisikin ne itämään, ne kuolevat seuraaviin yökylmiin tai jopa päiväkylmiin.
- ulos kanniskelua
Näin eläkeläisenä minulla on aikaa siirrellä pikkuviljelmiäni öiksi sisälle ja aamusella takaisin parvekkeelle. Nyt jo yötkin alkavat lämmetä. Jos teillä on pihaa, kokeilkaa hallaharsoa. Sen avulla aikoinani onnistuin pihaviljelmissä mukavasti. Voisihan sitä ehkä parvekkeellakin kokeilla, sillä ei maksa enää paljoakaan ja voi leikellä sopivia palasia. Kertokaahan, mitkä kasvit (ei orvokkeja)sietävät miinus-öitä? Bataatti-idea HYVÄ! Aion tulevaisuudessa kokeilla.
ulos kanniskelua kirjoitti:
Näin eläkeläisenä minulla on aikaa siirrellä pikkuviljelmiäni öiksi sisälle ja aamusella takaisin parvekkeelle. Nyt jo yötkin alkavat lämmetä. Jos teillä on pihaa, kokeilkaa hallaharsoa. Sen avulla aikoinani onnistuin pihaviljelmissä mukavasti. Voisihan sitä ehkä parvekkeellakin kokeilla, sillä ei maksa enää paljoakaan ja voi leikellä sopivia palasia. Kertokaahan, mitkä kasvit (ei orvokkeja)sietävät miinus-öitä? Bataatti-idea HYVÄ! Aion tulevaisuudessa kokeilla.
ei tiennyt pakkasista mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836209
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj514353- 734091
- 1314071
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263028Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?462904Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72667- 292326
- 2042161
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4661901