vaimon siskot tulossa kylään

soomipoeka

Hei, Vaimon systeri on tulossa kesäksi kylään ja viisumihan pitää tietysti hakea. Mutta.. Miten se matkatiketti, kun aattelimme systerille sen kustantaa. Viisumin kannalta olisi hyvä kuitenkin se vain varata aluksi ja sitten viisumin vahvistuttua maksaa se. Miten se kannattaa tehdä tai toisin sanoen, mitä kautta tiketti kannattaa hankkia? AREA:lla käytiin tänään ja sieltä yllättäen hokasivat, ettei heidän tsydeemit anna myydä lippuja Filippiineiltä Suomeenpäin. Onnistuukohan tuo muissa matkatoimistoissa .. Vinkeistä kiitoksii jo etukätee. -Soomipoeka

15

1872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

      Esimerkiksi KLM:ltä. Jos haluat käyttää matkatoimistoja, niin netin kautta onnistuu esimerkiksi supersaverilla sekä killroylla toi. Parasta hinnan kannalta olisi, että vaimosi sisko olisi alta 30 ja opiskelija, niin tulisi varmasti huomattavan paljon halvemmaksi esim. killroylla. Muistaakseni cathaylla on päässy juuri tuolla tapaa n. 800 eurolla meno paluun. Viisumiasioista sen verran, että onnea vaan haulle, ei tule olemaan helppoa. Vaimosi siskon pitää onnistua todistamaan "ystävälliselle" suurlähetystön väelle, että tarkoitus on vain vierailla Suomessa ja todistaa esim. työpaikalla tai perhekytköksillä todellakin paluun takaisin Filippiineille olevan totta. Onnea kuitenkin yritykselle.

      • soomipoeka

        On se persiistä, jos tommosta pitää todistaa. Eikö tähä lottovoittajien maahan oikeesti voi tulla vierailemaan ees vittu. Oon muutenkin aika kyrpiintynyt tähän meidän HYVINVOINTIYHTEISKUNTAAN, että laahaan akateemisen perseeni perustamaan bisnestä Filippiineille ja vien yhden Suomessa kouluttautuneen filippiiniläisen hoitajan takaisin sinne seurakseni. Saas nähä miten käy. -soomipoeaka


      • soomipoeka

        Buukkasimme KLM:ltä tiketit, vaikka tulee olemaan vähän tyyriimpi, mutta saahan siinä vähä näppärämmän vaihdonkin. Luulempa, ettei tuossa tarvi paljoa todistella jos muuten on paperit kunnossa.


      • ei maalata piruja seinille
        soomipoeka kirjoitti:

        Buukkasimme KLM:ltä tiketit, vaikka tulee olemaan vähän tyyriimpi, mutta saahan siinä vähä näppärämmän vaihdonkin. Luulempa, ettei tuossa tarvi paljoa todistella jos muuten on paperit kunnossa.

        vaihtoehto suosittelen. Ja eiköhän ne viisumitkin järjesty, kun et hae turhan pitkiä viisumeita heille, teette matkasuunnitelman täällä vierailusta, kutsukirjeen lisäksi sekä takaat, että he palaavat takaisin kotimaahan. Siellä suurlähetystössä on sitten kolmannen asteen kuulustelut ja homma ei ole miksikään muuttunut vaikka naamat on vaihdettu jo kertaalleen siellä. Tuntuu olevan pyhä lehmä ja lemmikki noille femmaritantoille toi Filippiinit, sen verran traumaattinen oli sir vili kokemus akoille täällä aikoinaan. Tosiaan kannattaa siskojen tuoda selville, että heillä on duunipaikat Filippiineillä ja hyvä jos on lapsia siunaantunut, niin viranomaiset pitävät myöskin sitä yhtenä syynä paluulle takaisin Filippiineille. Mitä taas tulee papereihin ja niiden kunnossa oloon, niin kaikkihan selviää NBI paprusta, ja varmasti ovatkin kunnossa heillä, kyse on vaan Suomen suurlähetystön "ystävällisten" ja vieraanvaraisten naisten tavasta käsitellä ihmisiä.


      • tiukka on hyvä (kaikessa)
        soomipoeka kirjoitti:

        On se persiistä, jos tommosta pitää todistaa. Eikö tähä lottovoittajien maahan oikeesti voi tulla vierailemaan ees vittu. Oon muutenkin aika kyrpiintynyt tähän meidän HYVINVOINTIYHTEISKUNTAAN, että laahaan akateemisen perseeni perustamaan bisnestä Filippiineille ja vien yhden Suomessa kouluttautuneen filippiiniläisen hoitajan takaisin sinne seurakseni. Saas nähä miten käy. -soomipoeaka

        kuitenkin järjesty. Kyse on kuitenkin filippiiniläisestä eikä esim. jostain nigerialaisesta. Sillä on aika paljon merkitystä, mistä tulee. Suomeen katoaa kokonaisia afrikkalaisia jalkapallojoukkueita, jotka ovat tulleet johonkin Helsinki Cup-tyyppiseen turnaukseen. Filippiiniläisistä tuskin on huonoja kokemuksia ja muutenkin maine paljon parempi, joten viisumin saanti on ihan mahdollista. Tuskin tarvitsee vielä Filippiineille sen takia muuttaa. :-) Onhan se kai hyvä, että maahantuloasioissa ollaan tarkkana ja linja pidetään tiukkana ainakin tiettyjen kansallisuuksien kohdalla, vai mitä?


      • moni kakku päältä kaunis
        tiukka on hyvä (kaikessa) kirjoitti:

        kuitenkin järjesty. Kyse on kuitenkin filippiiniläisestä eikä esim. jostain nigerialaisesta. Sillä on aika paljon merkitystä, mistä tulee. Suomeen katoaa kokonaisia afrikkalaisia jalkapallojoukkueita, jotka ovat tulleet johonkin Helsinki Cup-tyyppiseen turnaukseen. Filippiiniläisistä tuskin on huonoja kokemuksia ja muutenkin maine paljon parempi, joten viisumin saanti on ihan mahdollista. Tuskin tarvitsee vielä Filippiineille sen takia muuttaa. :-) Onhan se kai hyvä, että maahantuloasioissa ollaan tarkkana ja linja pidetään tiukkana ainakin tiettyjen kansallisuuksien kohdalla, vai mitä?

        Suomen suurlähetystön Filippiineillä, niin et puhuisi.


    • virkailijoiden ystävä

      niin lähetystön mukaan ei lippuja saa missään nimessä mennä maksamaan etukäteen ja se reissu on sitten sen kuukauden eikä yhtään pidempi... helpoin on ostaa ne liput filippiineiltä päin niin ei tarvii arpoo ja joudut kuitenkin sen matkavakuutuksenkin ottaan niin sekin on halvempi siellä päässä.. ja muutenkin jos maksat liput luottokortilla suomessa niin hän ei pääse koneeseen jollei ole esittää lähtöselvityksessä sinun luottokortista ja passista kopiota....ainaskin PAL lennoilla niin onko kyseessä yksi vai useampi matkustaja kun vertaa otsikkoa ja tekstiä...

      • kaikkien turvaksi

        Viranomaiset ehkäisee tehokkaasti myös laitonta maahantuloa, mikä sekin on vain kaikkien parhaaksi.Etenkin veronmaksajien.Jos tänne muuten tarvitaan koulutettua työvoimaa, tulee se ovesta eikä ikkunoista.


      • Soomipoeka

        Okei, Kiitos vinkeistä. Vaimo toivoisi tietysti 3kk viisumia, mutta saas nähä mitä antavat. Lippuvaraus hommattiin paikallisesta matkatoimistosta ja Cathay Pasificilta.


      • Soomipoeka
        kaikkien turvaksi kirjoitti:

        Viranomaiset ehkäisee tehokkaasti myös laitonta maahantuloa, mikä sekin on vain kaikkien parhaaksi.Etenkin veronmaksajien.Jos tänne muuten tarvitaan koulutettua työvoimaa, tulee se ovesta eikä ikkunoista.

        Miten tämä liitty alkuperäiseen aiheeseen? Vaimoni ainut sisko on tulossa tänne turistina vierailemaan kesäksi - Ei naimisiin, sosiaalipummiksi tänne. Hänellä on ihan oma elämä kotimaassaan.


      • ..............................
        kaikkien turvaksi kirjoitti:

        Viranomaiset ehkäisee tehokkaasti myös laitonta maahantuloa, mikä sekin on vain kaikkien parhaaksi.Etenkin veronmaksajien.Jos tänne muuten tarvitaan koulutettua työvoimaa, tulee se ovesta eikä ikkunoista.

        kirjoittelet joka palstalla paskaasi työtön elätti luuseri olet sinä.


      • ..............................
        Soomipoeka kirjoitti:

        Okei, Kiitos vinkeistä. Vaimo toivoisi tietysti 3kk viisumia, mutta saas nähä mitä antavat. Lippuvaraus hommattiin paikallisesta matkatoimistosta ja Cathay Pasificilta.

        aluksi kuukauden max viisumia, ja Suomessa paikallispoliisilla voitte pidentää sen 3 kuukaudeksi. Otat lippuhin lisäpalveluna lentopäivien siirtomahdollisuus, ei maksa paljoa.


      • paikallispoliisin ystävä
        .............................. kirjoitti:

        aluksi kuukauden max viisumia, ja Suomessa paikallispoliisilla voitte pidentää sen 3 kuukaudeksi. Otat lippuhin lisäpalveluna lentopäivien siirtomahdollisuus, ei maksa paljoa.

        kysyppäs etukäteen paikallispoliisilta, kuinka mielellään he jatkavat viisumia ilman pätevää syytä,ettei sitten tule hirveetä pettymystä.


      • Mr.Phil
        Soomipoeka kirjoitti:

        Okei, Kiitos vinkeistä. Vaimo toivoisi tietysti 3kk viisumia, mutta saas nähä mitä antavat. Lippuvaraus hommattiin paikallisesta matkatoimistosta ja Cathay Pasificilta.

        Vähän sen viisumihomma on aina tuurinkauppaa, mutta 3:kk turistiviisumikin onnistuu. Mä olin itse filppareilla 2006 kun anottiin tyttöystävälle viisumia. Otin KLM:n flexilipun jossa oli peruutusturva ja matkapäivien muutosmahdollisuus (maksoi silloin n.1100 eur edestakaisin), sit kutsukirje ja matkavakuutus ja lähetystön luukulle. Käsittely kesti 2 viikkoa ja turistiviisumi tuli just niillä päivillä kun oli haluttukin. Eli joskus napsahtaa kohdalleenkin. Olen kyllä kuullut uskomattomia tarinoita milloin mistäkin lisävaatimuksista. Esim. näytettävä valokuvia jossa olet kutsuttujen henkilöiden kanssa yms. outoa.


      • Soomipoeka
        Mr.Phil kirjoitti:

        Vähän sen viisumihomma on aina tuurinkauppaa, mutta 3:kk turistiviisumikin onnistuu. Mä olin itse filppareilla 2006 kun anottiin tyttöystävälle viisumia. Otin KLM:n flexilipun jossa oli peruutusturva ja matkapäivien muutosmahdollisuus (maksoi silloin n.1100 eur edestakaisin), sit kutsukirje ja matkavakuutus ja lähetystön luukulle. Käsittely kesti 2 viikkoa ja turistiviisumi tuli just niillä päivillä kun oli haluttukin. Eli joskus napsahtaa kohdalleenkin. Olen kyllä kuullut uskomattomia tarinoita milloin mistäkin lisävaatimuksista. Esim. näytettävä valokuvia jossa olet kutsuttujen henkilöiden kanssa yms. outoa.

        Hei, Joo, me hommattii kans tollanen flexi-lippu Cathay Pasific:lta matkatoimistolta Manilasta ja sieltä samaan pakettiin kansainvälinen matkavakuutus. Hintaa oli jotain 1250 euroa. Me ollaan sitä paitsi kutsumassa mun avovaimon siskoa tänne kylään turistiksi. Eli kyse on sukulaisesta. Ihme meininkiä, jos ei viisumia tuu 3kk kun hän ei todellakaan ole tänne tulossa asumaan. Päin vastoin me muutetaan tässä lähivuosina sinne ja pannaan pisnestä pystyyn.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe