Outlander

kysymyksiä

Tervehdys! Pariin kysymykseen kaipaisin Outlanderin omistajien vastauksia. Kyseessä olisi tuo 2dsl malli. Eli lämpeääkö auto talvipakkasilla ilman webastoa? Onko lämmitysjärjestelmässä joku lisälämmitin kun dieselhän ei juurikaan tuota hukkalämpöä? Pysyvätkö ikkunat talvella hyvin auki myös auton takaosassa vai huurtuvatko kovin? Takaosassa ei tainnut ilmakanavia olla? Ilmastoinnin toiminta? Koeajolla tuntui, että lämpötilansäätö ei reagoinut kovin nopeasti. Puhalsi kuumaa vaikka olin laittanut viileälle. Ja viimeisenä kysyisin, että onko joku nostellut venettään kyseisellä paketilla? Miten on luiskilta noussut kun alavääntö hieman ohutta? Myös kokemukset peräkärryn vedosta kiinnostaa eli tulee mukavasti perässä ja miten liikkeellelähdöt luonaa? Kiitos jo etukäteen...

34

4464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outlanderisti

      Lämppärissä sähkövastukset joten lämpiää kyllä. Ikkunat eivät pysy automaattiasennolla auki (EDES TUULILASI) pitää säätää manuaalisesti ja silti takasivuikkunat eivät pysy kirkkaana. Se onkin talvella suurin ongelma. 1400kg perässä ei oikeastaan tuntunut kuin kukkarossa (kulutus n.10l/100km). Tommonen 600kg ei juuri tuntunut jyrkässä tallinpihassa liikkeelle lähtiessä (tyhjä kahdenhevosen traileri perässä), nousu on jyrkempi kuin useimmat venerampit.

      • vastauksestasi

        Hieno kuulla omakohtaisia kokemuksia, jotta ei sitten tulisi yllätyksiä käytössä jos Outlanderiin päädytään. Tuntuu auto kovin monikäyttöiseltä laitteelta ja taitaisi sopia parhaiten käyttöömme. Hienoa kuulla jos 1400kg paketti tulee mukavasti perässä, koska oma paketti ei paina kuin hieman päälle tuhannen. Osaatkos outlanderisti sanoa, että onko tuo takaikkunoiden huurtuminen vain kovien pakkasten ongelma vai häiritseekö jo pienemmilläkin pakkasilla? Harmi kun siellä ei ole ilmakanavia takimmaisille ikkunoille... Entäs sitten kun koeajolla tuntui, että tuo 2.vaihde oli tietyissä kaupunki tilanteissa liian suuri vaihde (vaikka oltiin hieman liikkeellä) ja ykkönen ei mennyt jouhevasti päälle niin olikohan tämä vain uuden karhean auton ongelma kun laatikko ei vielä anna yhtään periksi. Eli helpottuukohan tuo ykkösen käyttö ajan myötä? Ei viitsisi aina pysähtyä sen vuoksi, että täytyy kytkeä pienempi vaihde kun kakkonen ei vedä kunnolla.


      • lisäys...
        vastauksestasi kirjoitti:

        Hieno kuulla omakohtaisia kokemuksia, jotta ei sitten tulisi yllätyksiä käytössä jos Outlanderiin päädytään. Tuntuu auto kovin monikäyttöiseltä laitteelta ja taitaisi sopia parhaiten käyttöömme. Hienoa kuulla jos 1400kg paketti tulee mukavasti perässä, koska oma paketti ei paina kuin hieman päälle tuhannen. Osaatkos outlanderisti sanoa, että onko tuo takaikkunoiden huurtuminen vain kovien pakkasten ongelma vai häiritseekö jo pienemmilläkin pakkasilla? Harmi kun siellä ei ole ilmakanavia takimmaisille ikkunoille... Entäs sitten kun koeajolla tuntui, että tuo 2.vaihde oli tietyissä kaupunki tilanteissa liian suuri vaihde (vaikka oltiin hieman liikkeellä) ja ykkönen ei mennyt jouhevasti päälle niin olikohan tämä vain uuden karhean auton ongelma kun laatikko ei vielä anna yhtään periksi. Eli helpottuukohan tuo ykkösen käyttö ajan myötä? Ei viitsisi aina pysähtyä sen vuoksi, että täytyy kytkeä pienempi vaihde kun kakkonen ei vedä kunnolla.

        Unohtui vielä kysyä kokemuksiasi tuohon ilmastoinnin toimintaan, jota aiemmassakin viestissä kyselin. Oletkos ollut tyytyväinen siihen? Onko totellut säätöä hyvin ja suht nopeasti?


      • ranettamiseksi

        mutta voisiko ilman poistoaukkojen suurentaminen vähentää huurtumista? Kahdessa tutkimassani autossa poistoaukot ovat olleet tavaratilan sivuissa auton pohjassa. Näissä autoissa ei kyllä ollut huurtumisongelmaa, joten omakohtaista kokemusta ei ole.


      • Out2.0Did07
        lisäys... kirjoitti:

        Unohtui vielä kysyä kokemuksiasi tuohon ilmastoinnin toimintaan, jota aiemmassakin viestissä kyselin. Oletkos ollut tyytyväinen siihen? Onko totellut säätöä hyvin ja suht nopeasti?

        Samaa mieltä Outlanderistin kanssa. Käsisäädöllä saa etupään ikkunat pysymään kirkkaina talvella. Takapään ikkunat tahtovat huurtua. Takaikkunan saa auki huurteesta lämmityksellä. Sähkövastukset lämmittävät auton alussa hyvin, kytkeytyvät kuitenkin jossain vaiheessa pois päältä, jolloin ollaan moottorin lämmöntuoton varassa. Kevytperäkärri kulkee hyvin takana, takaluukun alaosaa ei saa auki kun vetokoukku on käytössä. Nyt 45000 km:n jälkeen ykkösvaihde menee päälle vauhdissa, tosin laatikko on vieläkin hieman kankea pienillä vaihteilla. Välityssuhteista johtuen ja alaväännön heikkouden takia pieniä vaihteita joutuu käyttämään useammin kuin bensakäyttöisissä autoissa. Venettä nostettaessa pitää koneeseen ensin ottaa kierroksia, että saa vääntömomentin kohdalleen, silloin kyllä sitten nousee vauhdilla - liian alhaisia kierroksia käytettäessä kone sammuu. Ilmastointi toimii melko hitaasti automaatilla, mutta sitä voi nopeuttaa käsisäädöllä. Matka-ajossa ilmastointi toimii hyvin, lyhyessä pyörityksessä joutuu ikkunan avaamista käyttämään apuna viilentämisessä.


      • vastauksesta...
        Out2.0Did07 kirjoitti:

        Samaa mieltä Outlanderistin kanssa. Käsisäädöllä saa etupään ikkunat pysymään kirkkaina talvella. Takapään ikkunat tahtovat huurtua. Takaikkunan saa auki huurteesta lämmityksellä. Sähkövastukset lämmittävät auton alussa hyvin, kytkeytyvät kuitenkin jossain vaiheessa pois päältä, jolloin ollaan moottorin lämmöntuoton varassa. Kevytperäkärri kulkee hyvin takana, takaluukun alaosaa ei saa auki kun vetokoukku on käytössä. Nyt 45000 km:n jälkeen ykkösvaihde menee päälle vauhdissa, tosin laatikko on vieläkin hieman kankea pienillä vaihteilla. Välityssuhteista johtuen ja alaväännön heikkouden takia pieniä vaihteita joutuu käyttämään useammin kuin bensakäyttöisissä autoissa. Venettä nostettaessa pitää koneeseen ensin ottaa kierroksia, että saa vääntömomentin kohdalleen, silloin kyllä sitten nousee vauhdilla - liian alhaisia kierroksia käytettäessä kone sammuu. Ilmastointi toimii melko hitaasti automaatilla, mutta sitä voi nopeuttaa käsisäädöllä. Matka-ajossa ilmastointi toimii hyvin, lyhyessä pyörityksessä joutuu ikkunan avaamista käyttämään apuna viilentämisessä.

        Täytyypi ottaa auto vielä pidempään ajoon ja katsoa, että josko tuohon alavääntöön tottuisi. Osaakos kukaan sanoa, että toisiko tuo 2.2ltr PSA:n valmista kone tuohon ongelmaan helpotusta? Auto kyllä muuten kiehtoo kovin.


      • outlanderisti
        vastauksesta... kirjoitti:

        Täytyypi ottaa auto vielä pidempään ajoon ja katsoa, että josko tuohon alavääntöön tottuisi. Osaakos kukaan sanoa, että toisiko tuo 2.2ltr PSA:n valmista kone tuohon ongelmaan helpotusta? Auto kyllä muuten kiehtoo kovin.

        Hatuttaa, kun iski kuume liian aikaisin, tuli vasta syksyllä -07 sitikkana myyntiin. Kävin kuitenkin kokeilemassa crosserin, oli hieman mukavampi alustaltaan ja paljon mukavampi koneeltaan, sekä hiljaisempi.


      • niin...
        outlanderisti kirjoitti:

        Hatuttaa, kun iski kuume liian aikaisin, tuli vasta syksyllä -07 sitikkana myyntiin. Kävin kuitenkin kokeilemassa crosserin, oli hieman mukavampi alustaltaan ja paljon mukavampi koneeltaan, sekä hiljaisempi.

        Mitsuna kyllä ottaisin mutta tuo 2.2litrainen diesel myös kiinnostaa jos tosiaan poistaa tuota alavääntö ongelmaa. Ikävä kyllä lähettyvillä ei ole tuollaista koeajettavana. Ruotsinmaalla näyttäisi olevan hyvä määrä käytettyjä ja nythän tuo kruunun kurssikin suosisi tuomista. Uutta en varmaankaan lähde ostamaan kun hintaero 2ltr ja 2.2ltr välillä on melko raju.


    • kysymystä....

      Outlanderiin olen nyt todennäköisesti päätymässä ja vielä olisi pari mieltä askarruttavaa kysymystä. Eli törmäsin väitteeseen, että Outlanderin jousitus pohjaisi melko helposti isommalla kuormalla, joten auton omistajat onkohan asia näin? Olisiko ongelmia tiedossa jos perässä venetraikku, 4henkilöä kyydissä tavaraa??? Konekokoa en ole vielä päättänyt mutta Ruotsissa näyttäisi olevan tarjolla noita 2.2ltr malleja, joten se kyllä houkuttelisi (käytettyä siis ostamassa) mutta puoltaakohan hintaero pienempään nähden kumman mallin hankintaa?? Väliin jää kuitenkin muutama tonni. Onkohan nuo PSA:n dieselit luotettavia kun itselläni ei ole niistä kokemuksia.

      • uusi auto

        Ruotsissa n. 23 t€ autovero 12 t€. Olisiko tämä oikea suuruusluokka?


      • ymmärtänyt
        uusi auto kirjoitti:

        Ruotsissa n. 23 t€ autovero 12 t€. Olisiko tämä oikea suuruusluokka?

        mitä tarkoitit mutta olen noita ruotsin 2.2litraisia katsellut ja hinnat n.21500-23000eur -08vuosimalleilla. Tuosta pieni tinki ja ollaan liki pariakymppiä. Veroja ei käytetyssä tuskin yli 10keur. Ainoa ongelma, että näitä malleja ei ole taidettu tuoda Suomeen uutena vaan tänne on tuotu ainoastaan parhaiten varusteltua mallia, jossa xenonit, nahat, jne., joten mitenköhän verot arvotaan moisessa tilanteessa. Löytyisikö tietoa tuohon jousituksen pohjaamis kysymykseen??


      • outlanderisti
        ymmärtänyt kirjoitti:

        mitä tarkoitit mutta olen noita ruotsin 2.2litraisia katsellut ja hinnat n.21500-23000eur -08vuosimalleilla. Tuosta pieni tinki ja ollaan liki pariakymppiä. Veroja ei käytetyssä tuskin yli 10keur. Ainoa ongelma, että näitä malleja ei ole taidettu tuoda Suomeen uutena vaan tänne on tuotu ainoastaan parhaiten varusteltua mallia, jossa xenonit, nahat, jne., joten mitenköhän verot arvotaan moisessa tilanteessa. Löytyisikö tietoa tuohon jousituksen pohjaamis kysymykseen??

        Mulla Euroopan turneell viimekesänä kaksi aikuista ja pika sekä menomatkalla n.200kg tavaraa mukana niin oli kumien varassa liki koko ajan. taitaa olla perän kumit aika järeet. Ihmetyttää tuo jousituksen liikeradan pienuus, kun renkaita vaihtaa niin ei normiautoa enempää tarvitse nostaa jotta renkaan saa vaihdettua.


      • oudolta...
        outlanderisti kirjoitti:

        Mulla Euroopan turneell viimekesänä kaksi aikuista ja pika sekä menomatkalla n.200kg tavaraa mukana niin oli kumien varassa liki koko ajan. taitaa olla perän kumit aika järeet. Ihmetyttää tuo jousituksen liikeradan pienuus, kun renkaita vaihtaa niin ei normiautoa enempää tarvitse nostaa jotta renkaan saa vaihdettua.

        Mitä tämä siis käytännössä aiheuttaa? Ei varmaankaan mukava ajettava kuormalla vai kuinka? Itse olisi kuitenkin tarkoitus vetää kärryä ja takaluukussakin olisi tällöin jonkin verran tavaraa, joten osaatko sanoa, että olisikohan väärä auto tähän hommaan?? Kärsiikö siis tuo matkustusmukavuus tässä kovin? Aika outo ongelma näinkin isossa autossa kun luulisi, että olisi kiinnitetty huomiota juurikin tuohon kuormankantavuuteen...


      • outlanderisti
        oudolta... kirjoitti:

        Mitä tämä siis käytännössä aiheuttaa? Ei varmaankaan mukava ajettava kuormalla vai kuinka? Itse olisi kuitenkin tarkoitus vetää kärryä ja takaluukussakin olisi tällöin jonkin verran tavaraa, joten osaatko sanoa, että olisikohan väärä auto tähän hommaan?? Kärsiikö siis tuo matkustusmukavuus tässä kovin? Aika outo ongelma näinkin isossa autossa kun luulisi, että olisi kiinnitetty huomiota juurikin tuohon kuormankantavuuteen...

        Tekee vaan muutenkin jämäkästä vielä jämäkämmän, eli joustoliike vaan lyhenee ei se kovemmaksi varsinaisesti muutu tai kolise tai paukahtele.


      • koe...
        outlanderisti kirjoitti:

        Tekee vaan muutenkin jämäkästä vielä jämäkämmän, eli joustoliike vaan lyhenee ei se kovemmaksi varsinaisesti muutu tai kolise tai paukahtele.

        ...häiritsevänä tätä ominaisuutta? Minulla on käsitys tästä asiasta se, että kun joustovara on loppunut kuormauksesta johtuen niin silloin jousitusta ei ole lainkaan ja auto ei todellakaan ole mukava ajettava??? Joustavatko siis nuo kumituetkin vielä vai olenkohan nyt ihan ulapalla tässä asiassa? Osaatkos Outlanderisti verrata tätä kuormansietokykyä esim. farmari autoihin? Nyt minulla se käsitys, että se olisi hieman huonompi... Niin ja sinullakun tuota kokemusta autosta on niin olet kokenut nämä mahdolliset puutteet sellaisina, että jos ne olisivat tiedossasi ennen auton hankintaa niin tekisitkö päätöksesi toisin? Nämä ovat kuitenkin kalliita vehkeitä ja toivoisin, että ei joutuisi pettymään auton mahdollisiin puutteisiin. Ja kiitos tähän astisesta avustasi...


      • vertailussa
        koe... kirjoitti:

        ...häiritsevänä tätä ominaisuutta? Minulla on käsitys tästä asiasta se, että kun joustovara on loppunut kuormauksesta johtuen niin silloin jousitusta ei ole lainkaan ja auto ei todellakaan ole mukava ajettava??? Joustavatko siis nuo kumituetkin vielä vai olenkohan nyt ihan ulapalla tässä asiassa? Osaatkos Outlanderisti verrata tätä kuormansietokykyä esim. farmari autoihin? Nyt minulla se käsitys, että se olisi hieman huonompi... Niin ja sinullakun tuota kokemusta autosta on niin olet kokenut nämä mahdolliset puutteet sellaisina, että jos ne olisivat tiedossasi ennen auton hankintaa niin tekisitkö päätöksesi toisin? Nämä ovat kuitenkin kalliita vehkeitä ja toivoisin, että ei joutuisi pettymään auton mahdollisiin puutteisiin. Ja kiitos tähän astisesta avustasi...

        katumaastureita; myös Mitsu 2.0D. Eikös ne testaa autoja myös täydellä kuormalla?


      • vinkistä...
        vertailussa kirjoitti:

        katumaastureita; myös Mitsu 2.0D. Eikös ne testaa autoja myös täydellä kuormalla?

        Täytyypi poiketa kirjastossa....


      • AutoBildissä
        vinkistä... kirjoitti:

        Täytyypi poiketa kirjastossa....

        AutoBildin vertailunhan Outlander voitti. Ja siinä kyllä kehuttiin kantavuutta. Mutta ilmeisesti enemmän sitä mikä oli paperilla sallittu joka taisi olla Outlanderissa suurin. Joten ei ne muutkaan citymaasturit ainakaan sen kantavapia ole.


      • Autobildin
        AutoBildissä kirjoitti:

        AutoBildin vertailunhan Outlander voitti. Ja siinä kyllä kehuttiin kantavuutta. Mutta ilmeisesti enemmän sitä mikä oli paperilla sallittu joka taisi olla Outlanderissa suurin. Joten ei ne muutkaan citymaasturit ainakaan sen kantavapia ole.

        numeron, jossa tämä testi oli?


      • Sparklasse
        Autobildin kirjoitti:

        numeron, jossa tämä testi oli?

        Autobild Allrad nr 5 Mai 2007 on saksankilelisen lehden numero. Outlanderissa moitittu vain vähäistä maavaraa ja moottorin melua. Saksassa edullisella hinnalla on ollut vaikutusta arvostelupisteisiin.


      • luettu!
        vertailussa kirjoitti:

        katumaastureita; myös Mitsu 2.0D. Eikös ne testaa autoja myös täydellä kuormalla?

        Eipä ollut minkäänlaista mainintaa tälläisestä ominaisuudesta, joten eivät varmaankaan ole kokeilleet isommalla kuormalla. AutoBildin testiä en löytänyt, koska ei ollut kuin 2008 vuosijulkaisut ja testi taisi olla 2007 julkaisussa. Jos Outlanderisti luet palstaa niin ehtisitkö jossain välissä vastaamaan edelliseen kysymykseeni. Olisin kiitollinen tiedoistasi...


      • DID2.0-07
        luettu! kirjoitti:

        Eipä ollut minkäänlaista mainintaa tälläisestä ominaisuudesta, joten eivät varmaankaan ole kokeilleet isommalla kuormalla. AutoBildin testiä en löytänyt, koska ei ollut kuin 2008 vuosijulkaisut ja testi taisi olla 2007 julkaisussa. Jos Outlanderisti luet palstaa niin ehtisitkö jossain välissä vastaamaan edelliseen kysymykseeni. Olisin kiitollinen tiedoistasi...

        Outlanderin omistajana sanoisin että auton kuorman sietokyky on aivan normaali eli hyvin verrattavissa tavallsiin henkilöautofarmareihin jos ei jopa parempi. Peräpään jousitus on jonkinverran pehmeä mikä lisää mukavuutta huonommilla teillä etupään jousitus taas on kovanpuoleinen, mikä ei ole mukavaa ainakaan hidastetöyssyjä ylitettäessä.


      • maavara
        DID2.0-07 kirjoitti:

        Outlanderin omistajana sanoisin että auton kuorman sietokyky on aivan normaali eli hyvin verrattavissa tavallsiin henkilöautofarmareihin jos ei jopa parempi. Peräpään jousitus on jonkinverran pehmeä mikä lisää mukavuutta huonommilla teillä etupään jousitus taas on kovanpuoleinen, mikä ei ole mukavaa ainakaan hidastetöyssyjä ylitettäessä.

        on 10 mm suurempi ja kokonaismassa 50 kg suurempi kuin 2,0D:ssä. Voisiko olla järeämmät jouset?


      • outlanderisti
        koe... kirjoitti:

        ...häiritsevänä tätä ominaisuutta? Minulla on käsitys tästä asiasta se, että kun joustovara on loppunut kuormauksesta johtuen niin silloin jousitusta ei ole lainkaan ja auto ei todellakaan ole mukava ajettava??? Joustavatko siis nuo kumituetkin vielä vai olenkohan nyt ihan ulapalla tässä asiassa? Osaatkos Outlanderisti verrata tätä kuormansietokykyä esim. farmari autoihin? Nyt minulla se käsitys, että se olisi hieman huonompi... Niin ja sinullakun tuota kokemusta autosta on niin olet kokenut nämä mahdolliset puutteet sellaisina, että jos ne olisivat tiedossasi ennen auton hankintaa niin tekisitkö päätöksesi toisin? Nämä ovat kuitenkin kalliita vehkeitä ja toivoisin, että ei joutuisi pettymään auton mahdollisiin puutteisiin. Ja kiitos tähän astisesta avustasi...

        En ole varsinaisesti ongelmaksi kokenut tuota kantavuutta. Normaalisti kaksi aikuista, lapsi ja vähän tavaraa, mutta toisaalta aiemmat autoni eivät ole säikähtäneet isompaakaan kuormaa (7x hydromystiikka sitikka), joten olen ehkä jäävi sanomaan mitään. Outlanderi vaihtuu todennäköisesti uuteen femmaan 1-1,5v kuluessa.


      • mielipiteestäsi...
        outlanderisti kirjoitti:

        En ole varsinaisesti ongelmaksi kokenut tuota kantavuutta. Normaalisti kaksi aikuista, lapsi ja vähän tavaraa, mutta toisaalta aiemmat autoni eivät ole säikähtäneet isompaakaan kuormaa (7x hydromystiikka sitikka), joten olen ehkä jäävi sanomaan mitään. Outlanderi vaihtuu todennäköisesti uuteen femmaan 1-1,5v kuluessa.

        Täytyy käydä vielä koeajolla ja testata itse tuota kantavuutta. Eipä se ilmeisesti niin huono ole, jonka käsityksen olin siitä saanut. Moottoriksi tulee kyllä tuo 2.2litrainen.


      • yrittää
        maavara kirjoitti:

        on 10 mm suurempi ja kokonaismassa 50 kg suurempi kuin 2,0D:ssä. Voisiko olla järeämmät jouset?

        selvittää asia, koska jos samat jouset niin silloinhan siitä käytettävissä olevasta kantavuudesta on jo 50kg mennyt. Sain sen käsityksen auton kantavuudesta, että jo viidellä hengellä jouset on pohjassa ja joustovara mennyt, joten tämä olisi kyllä vaikuttanut negatiivisesti ostopäätökseen mutta eiköhän tällä vaihtoehdolla nyt kuitenkin jatketa ja koeajetaan auto vielä tätä kantavuutta silmällä pitäen (kun ilmeni, että ei se nyt NIIN huono kantavuus ole).


      • tarjoilu
        mielipiteestäsi... kirjoitti:

        Täytyy käydä vielä koeajolla ja testata itse tuota kantavuutta. Eipä se ilmeisesti niin huono ole, jonka käsityksen olin siitä saanut. Moottoriksi tulee kyllä tuo 2.2litrainen.

        Sama auto Citroen C-Crosserina on tämän kuun tarjouksessa. Siinä on valmiiksi tuo 2,2 hdmi kone eli jos merkki ja sitikan keula ei haittaa - niin tuon paremman koneen saa hieman edulisemmin. Tosin jos vaihtoautoa tarjoaa, niin myyjillä on näköjään taipumus vähentää tuo uuden alennus vaihtoauton hyvityksestä.


      • tarjouksessa
        tarjoilu kirjoitti:

        Sama auto Citroen C-Crosserina on tämän kuun tarjouksessa. Siinä on valmiiksi tuo 2,2 hdmi kone eli jos merkki ja sitikan keula ei haittaa - niin tuon paremman koneen saa hieman edulisemmin. Tosin jos vaihtoautoa tarjoaa, niin myyjillä on näköjään taipumus vähentää tuo uuden alennus vaihtoauton hyvityksestä.

        Lähtisin heti tekemään kauppoja, jos vain saisi automaattina.


      • tuon
        tarjoilu kirjoitti:

        Sama auto Citroen C-Crosserina on tämän kuun tarjouksessa. Siinä on valmiiksi tuo 2,2 hdmi kone eli jos merkki ja sitikan keula ei haittaa - niin tuon paremman koneen saa hieman edulisemmin. Tosin jos vaihtoautoa tarjoaa, niin myyjillä on näköjään taipumus vähentää tuo uuden alennus vaihtoauton hyvityksestä.

        C-crosserinkin voisi käydä samalla katsastamassa. Hintaeroahan tuolla tarjouksella tulee kuitenkin vielä jonkinverran enemmän käytettyyn Mitsuun (från Sverige) nähden kun täytyisi ottaa lisäksi koukku, talvirenkaat, peruutustutka, jne.


      • tässä:
        Autobildin kirjoitti:

        numeron, jossa tämä testi oli?

        13.Huhtikutta 2007 ilmestynyt numero 7(75). En tiedä mitä 75 suluissa tarkoittaa, mutta olettaisin olevan 7. numero tuota 2007 kautta. Citymaasturien kantavuudet tästä lehdestä: Mitsubishi Outlander 620kg Honda CR-V 395kg Chevrolet Captiva 560kg BMW X3 385kg Jeep Compass 360kg Opel Antara 595kg Outlander voitti testin ja siinä kehuttiin lähinnä arkipäivän käytännöllisyyttä ja tilojen muunneltavuutta.


      • TM . . .
        luettu! kirjoitti:

        Eipä ollut minkäänlaista mainintaa tälläisestä ominaisuudesta, joten eivät varmaankaan ole kokeilleet isommalla kuormalla. AutoBildin testiä en löytänyt, koska ei ollut kuin 2008 vuosijulkaisut ja testi taisi olla 2007 julkaisussa. Jos Outlanderisti luet palstaa niin ehtisitkö jossain välissä vastaamaan edelliseen kysymykseeni. Olisin kiitollinen tiedoistasi...

        En tiedä juuri tuosta testistä, mutta eikös TM:n testeissä yleensä aina ajeta se käsittelykoe kuormalla sekä ilman kuormaa. Yleensä aina siinä puhutaan kahdesta käsittelytestistä. Tosin voihan tuo olla poikkeus, mutta avrelen että ovat ne sen siinäkin kuormalla ajaneet.


      • erilaisia
        tarjoilu kirjoitti:

        Sama auto Citroen C-Crosserina on tämän kuun tarjouksessa. Siinä on valmiiksi tuo 2,2 hdmi kone eli jos merkki ja sitikan keula ei haittaa - niin tuon paremman koneen saa hieman edulisemmin. Tosin jos vaihtoautoa tarjoaa, niin myyjillä on näköjään taipumus vähentää tuo uuden alennus vaihtoauton hyvityksestä.

        Nuo autot ovat silti yllättävän erilaisia. 4007:n jousitusta on jossain kehuttu, mutta toisaalla sitä taas pidetään huonompana mitä Outlanderin. Jousitukessa ja ajettavuudessa on siis merkittäviä eroja Outlander Vs Ranskalaiset serkut: Automafian testit, joissa mainitaan mm. näistä eroista. http://www.automafia.net/k/2007/mitsubishioutlander/mitsubishioutlander.php http://www.automafia.net/k/2008/peugeot4007/peugeot4007.php Toki tuo on tuon toimittajan makuun. Voihan se kysyjän mielestä ollakkin toisinpäin, mutta siinä jotain.


      • lyö pohjaan
        outlanderisti kirjoitti:

        Mulla Euroopan turneell viimekesänä kaksi aikuista ja pika sekä menomatkalla n.200kg tavaraa mukana niin oli kumien varassa liki koko ajan. taitaa olla perän kumit aika järeet. Ihmetyttää tuo jousituksen liikeradan pienuus, kun renkaita vaihtaa niin ei normiautoa enempää tarvitse nostaa jotta renkaan saa vaihdettua.

        Tuossa viikko sitten ajoin liki kuution verran koivuhalkoja pilkkeinä peräosassa ja ei tuntunut missään. Ai että mitenkä kuution halkoja saa mahtumaan? Siinä on kätevät takaistuinten rullaukset ja tilaa tulee. Ja dieseliä se lasti päällä ajo kulutti 5,7 l satasella.


      • riittää...
        lyö pohjaan kirjoitti:

        Tuossa viikko sitten ajoin liki kuution verran koivuhalkoja pilkkeinä peräosassa ja ei tuntunut missään. Ai että mitenkä kuution halkoja saa mahtumaan? Siinä on kätevät takaistuinten rullaukset ja tilaa tulee. Ja dieseliä se lasti päällä ajo kulutti 5,7 l satasella.

        ...jos kantavuus siis normaaleissa rajoissa eli ainakin tuon verran mitä noissa farmareissakin on. Tänään käytiin vielä kokeilemassa yksi farkku mutta kyllä tuo Outlanderi vei voiton eli sellainen täytyisi sitten hommata. Auto tulee todennäköisesti rakkaasta naapurimaasta kun siellä niitä on jonkinverran käytettynä toisin kuin suomessa (2.2ltr koneella). Nyt toivotaan, että kruunun kurssi olisi suotuisa vielä kesäkuun alussa, jolloin reissu olisi tarkoitus tehdä. Tuskimpa valinta harmittaa jälkikäteen kun vertailua tullut tehtyä melko paljon... Kiitoksia kaikille avustanne!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4108
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2019
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1941
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      58
      1557
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1452
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1405
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      100
      1328
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1226
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1131
    10. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1063
    Aihe