krassi

kylvöväli...

Olisi tarkotitus kylvää krassin siemeniä parvekelaatikkoon ja esikasvattaa niitä sisällä ja sitten ilmojen lämmetessä siirtää ulos,,,kysysisin, että kuinka monta siementä tälläiseen noin 60 cm laatikkoon laitetaan ? Pussissa ei oolut mitään ohjetta .

5

11296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokapaikkaan

Minä laitan noin 10-15 sentin välein, riippuu kuinka tuuhean ja kauniin laatikon haluaa. Oman maun mukkaan ;) Krassista tuo 'Alaska' on kyllä upeaa, sen lehdet ovat kaksiväriset.

• pelapuu

Älä ainakaan tee niin kuin minä. Viime kesänä laitoin sinkkiämpäreitä kolme kappaletta parvekkeelle ja istutin niihin krassin siemeniä. Laitoin jokaiseen kahdeksan siementä toiveena saada upeat istutukset. Toisin kävi. Vain 3-5 siementä iti per ämpäri. Niinpä minulla oli vain yksi ämpäri partsilla. Sinuna kylvisin tuollaiseen laatikkoon parisen kymmentä siementä ja siirtäisin sitten taimet vierekkäin jos sattuu ettei kaikki idäkkään. Lopuille varmaan keksit muun paikan. Sanoisin että tusinan verran taimia on jo kaunis laatikko.

• että jos

laitat alunperin liian isoon astiaan itämään, ei ehkä krassin kohdalla kasvu onnistu, niinkuin edellinen kirjoittaja kertoi kokemuksistaan. Idättele niitä krasseja pikku purkeissa ja istuta sitten sopivan tiheään, kyllä ne kasvavat ja rehottavat. Laita mieluummin laihaan ja vähään multaan. Krassin idättäminen ja kasvattaminen liian isoissa astoissa, liian hyvässä mullassa ei tuota parasta tulosta, laihaksi jää. Krassi on nopeakasvuinen kesäkukka ja siitä ihana, että kun olet saanut sen johonkin ulos kasvamaan, puutarhaan tai parvekkeelle, noin kuukauden päästä kannattaa tunkea muutama uusi siemen sekaan multaan itämään, tuomaan tuuheutta ja uusia kukkia sinne loppukesän puolelle, kun ensimmäiset kevään versonhaarat jo alkavat näyttää lakastumisen merkkejä. Krassi kukkii vielä myöhään syksyllä, kestää syksyn viileitä öitä.

• ensteksi

Varmin konsti on kylvää pikku purkkeihin taimimultaan kolme siementä/purkki. Kahden annat jäädä, jos kaikki itävät niin siirrät ylimääräiset tai nypit roskiin. Kun oikeita lehtiä on tullut muutama, voit istuttaa siihen parvekelaatikkoon n. 10 sentin välein. Krassi itää kyllä isossakin törpössä, mutta kastelu on hankalaa. Vesi tahtoo painua pikkutaimien juuristoa alemmas, multa on alta litimärkää ja tiivistyy liikaa. Itselläni oli viime kesänä metrinen kivikehä krasseja täynnä, kylvin suoraan ulos ja peitin harsolla. Kukkivat pakkasiin asti ja pursuilivat komeesti yli äyräiden:)

• kylvöväli...

Mää kuitenki laitoin ne tuohon parvekelaatikkoon, kun siinä oli valmiina multaa ja ei sattunut olleen pikkupurkkeja..., vähän lisäsin kukkamultaa ja pistelin niitä aluksi kuusi sinne ja sitten lisäsin niitä ainaskin 20 ja ovat siellä olleet jo viis päivää eikä mitään elonmerkkejä näy,kastellu oon jonkinverran. Pitäsikö niitä kastella rusaasti vai miten. Muutama siemen on vielä tallella. Tyhmä minä....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      31
      5743
    2. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      13
      4994
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2439
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      166
      1810
    5. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      80
      1793
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      36
      1509
    7. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      74
      1417
    8. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1395
    9. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      224
      1224
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1205
    Aihe