krassi

kylvöväli...

Olisi tarkotitus kylvää krassin siemeniä parvekelaatikkoon ja esikasvattaa niitä sisällä ja sitten ilmojen lämmetessä siirtää ulos,,,kysysisin, että kuinka monta siementä tälläiseen noin 60 cm laatikkoon laitetaan ? Pussissa ei oolut mitään ohjetta .

5

11070

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokapaikkaan

Minä laitan noin 10-15 sentin välein, riippuu kuinka tuuhean ja kauniin laatikon haluaa. Oman maun mukkaan ;) Krassista tuo 'Alaska' on kyllä upeaa, sen lehdet ovat kaksiväriset.

• pelapuu

Älä ainakaan tee niin kuin minä. Viime kesänä laitoin sinkkiämpäreitä kolme kappaletta parvekkeelle ja istutin niihin krassin siemeniä. Laitoin jokaiseen kahdeksan siementä toiveena saada upeat istutukset. Toisin kävi. Vain 3-5 siementä iti per ämpäri. Niinpä minulla oli vain yksi ämpäri partsilla. Sinuna kylvisin tuollaiseen laatikkoon parisen kymmentä siementä ja siirtäisin sitten taimet vierekkäin jos sattuu ettei kaikki idäkkään. Lopuille varmaan keksit muun paikan. Sanoisin että tusinan verran taimia on jo kaunis laatikko.

• että jos

laitat alunperin liian isoon astiaan itämään, ei ehkä krassin kohdalla kasvu onnistu, niinkuin edellinen kirjoittaja kertoi kokemuksistaan. Idättele niitä krasseja pikku purkeissa ja istuta sitten sopivan tiheään, kyllä ne kasvavat ja rehottavat. Laita mieluummin laihaan ja vähään multaan. Krassin idättäminen ja kasvattaminen liian isoissa astoissa, liian hyvässä mullassa ei tuota parasta tulosta, laihaksi jää. Krassi on nopeakasvuinen kesäkukka ja siitä ihana, että kun olet saanut sen johonkin ulos kasvamaan, puutarhaan tai parvekkeelle, noin kuukauden päästä kannattaa tunkea muutama uusi siemen sekaan multaan itämään, tuomaan tuuheutta ja uusia kukkia sinne loppukesän puolelle, kun ensimmäiset kevään versonhaarat jo alkavat näyttää lakastumisen merkkejä. Krassi kukkii vielä myöhään syksyllä, kestää syksyn viileitä öitä.

• ensteksi

Varmin konsti on kylvää pikku purkkeihin taimimultaan kolme siementä/purkki. Kahden annat jäädä, jos kaikki itävät niin siirrät ylimääräiset tai nypit roskiin. Kun oikeita lehtiä on tullut muutama, voit istuttaa siihen parvekelaatikkoon n. 10 sentin välein. Krassi itää kyllä isossakin törpössä, mutta kastelu on hankalaa. Vesi tahtoo painua pikkutaimien juuristoa alemmas, multa on alta litimärkää ja tiivistyy liikaa. Itselläni oli viime kesänä metrinen kivikehä krasseja täynnä, kylvin suoraan ulos ja peitin harsolla. Kukkivat pakkasiin asti ja pursuilivat komeesti yli äyräiden:)

• kylvöväli...

Mää kuitenki laitoin ne tuohon parvekelaatikkoon, kun siinä oli valmiina multaa ja ei sattunut olleen pikkupurkkeja..., vähän lisäsin kukkamultaa ja pistelin niitä aluksi kuusi sinne ja sitten lisäsin niitä ainaskin 20 ja ovat siellä olleet jo viis päivää eikä mitään elonmerkkejä näy,kastellu oon jonkinverran. Pitäsikö niitä kastella rusaasti vai miten. Muutama siemen on vielä tallella. Tyhmä minä....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe