Nuorten Kesätyöpaikat

Kokkolassa 2009

Olen hakenut useammasta kokkolalaisesta yrityksestä kesätyöpaikkaa. Tänään tuli ensinmäinen kielteinen,OMG Kokkola. Heille on kirjelmän mukaan hakenut 700, nuorta kesätöihin. Miten teillä muilla on mennyt? Onko tullut vastauksia? Ja kuinka moneen eri yrityksiin olette hakenut Kokkolan alueella? Mitä mieltä olette olisiko kannattanut hakea kesätöitä myös Kokkolan ulkopuolelta,nythän se tietenkin on myöhäistä. TV:Kesätöitä ootellessa

17

3001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johtajien lapsille, serkuil...

tai niille jotka ovat olleet työharjotteluissa kys.paikoissa ja saaneet jalkansa oven väliin jotain muuta kautta. Kannattaa kokeilla ihan suoraa toimintaa ja koittaa hakea jotain , netti haut ovat sellasia että tuntemattomana jäät A4 sekaan...

• luettua

Oliko se nyt viimme viikolla kun kokkolan palstoilla valitti jokun,koska Kokkolan kaupungin kesätyöpaikat menee GBK:n porukalle? Miksiköhän tämän tyylin toiminta Kokkolalta, omaa nuorisoa kohtaan? Kuka sitten mahtaa vastata noista kokkolan kaupungin kesätyöpaikoista? Ilmeisesti joutuu lähteen muuhalle kokkolasta jos haluaa kesätyötä,olis kiva tietää vähäsen muiden kokkolalaisten nuorten kohtalosta.

• Lenkkinakki

Ite hain viiteen eri paikkaan, kahesta sain töitä :)

• opiskelija0101

Olen hakenut internetin kautta yli 10 työpaikkaan eikä tunnu natsaavan.. pitäis oikeesti lähtee kyseleen vaan paikanpäälle niin vois saada..

• ei kyllä..

Kannata netin kautta,paras kun menee itse paikan päälle.

• kikkkk
        ei kyllä.. kirjoitti:

Kannata netin kautta,paras kun menee itse paikan päälle.

Totta, mutta hain netin kautta, sain 3 paikkaan, kaikissa oon ollu. harmi ku jotku ei saa.

• Khyllä

no iteppä ehin pirusti kesätöitä netin kautta eikä kumiskaan löydy... missäköhän vika? voi olla ett itessään mutt kannatan sitä ett menee paikan päälle kyseleen

• asdfg45

Suhteilla ne työt helpoiten saadaan, mutta jos ei ole suhteita niin pitää mennä ihan paikanpäälle kysymään. Ei niitä netistä saada, muutakuin täydellisillä papereilla!

• eisuhteita..

Mua ärsyttää kaikista eniten se että laitetaan nettiin ilmotuksia että haetaan kesätyöntekijoitä, mutta sitte otetaan niitä vain suhteitten kautta.. Olen hakenut joka ikiseen kesätyöpaikkaan mol.fi:stä ja en ole saanut yhestäkään töitä! Olen täytän valehtelematta kaikki kriteerit mitä he hakevat, mutta ei vaan natsaa.. Ja sitten mietin kans sitä että jos jollekkin yritykselle tulee 700 hakemusta niin tuskin ne jaksaa kaikkea lukea.. ja ei ne ota sellasia jotka netin kautta lähettelevät hakemuksia.. On tää vaan niin perseestä :( rahaa tarvis ja olisin hyvä työntekijä, mutta sitte ei oteta muutako suhteilla :(

• j

Paikathan on menny jakoon jo ennen varsinaista hakua. Haku on sitten ihan muotoseikka, olishan se silmiinpistävää jos ei haettais kesätyöläisiä.

• njoo..

Kokkolassa ei kesätöihin pääse muutaku suhteilla, eli sun pitää olla jonkun sukulainen tai tuntea joku pamppu jostain työpaikasta. Tai sitte valitaan joka vuosi samat tyypit. On huomattu että Kokkolan kesätyösysteemi on ihan PERSEESTÄ! Työpaikan saa vain oikeita naruja vetelemällä tai tuurilla, kuten ite sain. Laitoin hakemuksen paikkaan johon ei ees ollu mitään avointa hakua tai ilmotusta mollin sivuilla ja pääsin töihin, hyvällä palkalla vieläpä. Samoin kävi miehelle, pääsi kaupungin hommiin kun otti suoraan puhelimella yhteyttä asioista päättävään tahoon eikä lähetelly mitään nettihakemuksia.

Eli vinkki on jotta soitelkaa ja kyselkää, älkääkä hakeko noihin perinteisiin.

Ja en edes muista montako hakemusta olen laittanut eri paikkaan. Seki vaikuttaa kokkolassa, että minkälainen turpavärkki sulla on, ja ruotsiahan on melkein pakko osata.

• dfgh778aa

Tottakai otetaan vanhat kesäntyöntekijät uudestaan.. Ei tarvitse perehdyttää montaa viikkoa, hommat tuttuja ja tiedetään mitä he osaavat!

• jaa....

Ei oo osaamisesta kii, vaan siitä että suositaan jotain perseennuolijoita. Mulla on osaamista vaikka muille jakaa, silti työpaikat kiven alla.

• työt'npelle

esim minne vois päästä kesätöihin??

• lol92

Kesä meni jo

• ammattiliitot suunta

Kohta ei pääse mihinkään. Ammattiliitot pitää huolen siittä että työllistäminen ei kannata. Otetaan vaan muutamaksi kuukaudeksi . Ei tässä ainakaan minä yrittäjänä uskalla palkata vakituista. Liian riskialtista. Ei mitään suojaa vaan kaikki maksatetaan ja mitään et saa jos pitää päästä laiskiaisesta eroon. Ei koskaan enään vakituista. Sen verran olen tapellut.

• Eläkekäinen

On se harmi, ettei nuorille löydy työpaikkoja vaikka niitä haetaan oikeaoppisesti netin kautta ja yritykset ovat itse niin toivoneet. Tsemppiä vain kaikille nuorille jotka töitä hakevat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6755
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2313
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1271
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1065
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      90
      963
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      850
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      152
      783
    Aihe