Kannattaako halpis-Ferrari?

Riskiostaja

Ferrareita saa jo hieman yli 10k€ saksasta ja näiden 80-luvun alun Maranellojen verotkin ovat parin tonnin luokkaa. Varsinkin ensimmäiset Mondialit. Uskaltaako näitä ostaa ja onko 100tkm ajettu Ferrari jo tiensä päässä? Miten on autojen kesto käytössä? Vai onko vain autotalliin jäävä tekniikkapommi?

16

6749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saksaksaksasiksak

      Noihin halpoihin Ferrareihin naksavat huollto kuitenkin maltaita, eli rahaa tulee menemään reilusti vaikka auton saisikin halvalla. Saksassa Ferrarit ovat monesti loppuunajettuja. Paremman saa Suomesta, kun ei ole talviajoa yleensä ja nopeusrajoitukset estävät suuremman huudattamisen. Hintakin on tietysti kovempi. Osta vaan halpa ferrari mutta varaa muutama tonni/vuosi huoltoihin ja muutama tonni korjauksiin.

      • Riskiostaja

        Taitaa se Ferrari olla kuitenkin hieman Italialaisen oloinen kun vertaa vaikka Porscheen. Itsellä ollut useita 80-luvun Porscheja ja vaikka kilometrejä on miltei 200tkm, niin silti ne vain puuskuttaa eteenpäin ilman suurempia huoltoja. Mutta Ferrarissa näyttää olevan pikkuvikoja vaikka niilä ei olisi ajettu lainkaan. Ikää tulee, niin osat rapisee rikki vaikka tallissa pressujen alla... Silti se on kyllä enemmän katseidenkääntäjä jo merkin vuoksi. Kuinkahan halpis-Ferrari toimii radalla?


      • Lada Erkki

        Ferrari tykkää kun sitä huudatetaan!!!


      • pippeli lyhenee/katoaa

        Jos sitä edes on?


    • Mondial...

      On poseerausautojen ykkönen, "edullinen" hankintahinta ja Ferrarin merkit avoauto. Sopii loistavasti hitaaseen liipumiseen Kaivopuiston lenkille, ei muuhun. Rata-ajoon 308/328 GTB, ei 348TB/GTB, taas 355 sopii loistavasti...Mutta eivät olekkaan enää halpoja. Porsche 911 varma valinta vuosimallista riipumatta.

    • se on selvä!

      Autonosto ei kannata. Vähiten semmoisen, jonka kuljetuskapasiteetti on olematon.

    • 308 fani

      Mondial on halpa siksi, ettei siinä ole ulkonäköä. Saksasta saattaa saada alle 15.000 eurolla toimivan Mondialin ja jos vuosimallikin on alle 1984 niin verojakaan ei ole kuin muutama tonni, eli halvalla ( nipin napin alle kahdellakympillä ) pääsee. Mutta jos Ferrarin meinaa hankkia niin kyllä sen pitää Ferrarilta myös näyttää! Ja Mondial näyttää saippualaatikolta enemmän kuin Ferrarilta. Sensijaan 308 on siitä hyvä hankinta, että se näyttää uskomattoman hyvältä ja jos onnistuu saamaan vanhan kaasarimallin, se myös kuulostaa aivan tajuttoman hyvältä. Kaasarimallissa ei ole verojakaan kuin alle kaksitonnia joten kyllä ainakin minä investoisin sellaiseen ja jättäisin Mondialit vanhoille paapoille. 308 on ajattoman tyylikäs ja kyllä meikäläinen ainakin pudottaa silmänsä kun sellaisen aina silloin tällöin onnistuu Suomessa näkemään.

    • automerkistä

      ei kannata ostaa sitä halvinta myytävänä olevaa. Erikoisessa merkissä on huollot ja ylläpito aina omaa luokkaansa. Mondial on ihan hauska edullinen harrasteauto mutta ei sitä kunnon Ferrariksi voi sanoa. 308 taas aivan eri luokkaa mutta hintaakin melkein tuplasti. Korjausrahaa kannattaa pitää sukanvarressa reilusti jos huollot ym. korjaukset teettää asiansa osaavassa liikkeessä. Tässä merkissä huollon hintaa saattaa helposti nousta 3-5000€ tietenkin mallista riippuen.

    • Jos kiinnostaa, niin mulla on myynnissä "avo" 308. Eli GTS irroitettavalla katolla. Suomen verot maksettu. Hinta 36.300€. uomen kilvissä 37.000€ Mikäli hinta on liian kova niin etsin sinulle ulkomailta halvemman 308:n tai vaikkapa Mondialin - joskaan en suosittele Mondialia kovin paljoa. Se ei säilytä arvoaan kovin hyvin, ja on aika rumakin. GTS on paljon hienompi kuin avo-Mondial.

    • Nimetön

      Ei Saksasta eikä Suomesta. Oikeasti hyvällä pidolla olleet yksilöt ovat huomattavasti kalliimpia ja usein lähes tuplahintaisia halpoihin vie pois-yksilöihin verrattuna. Itse katselisin Fiiuani Ruotsista, koska sieläkin ajokausi katkeaa talveen, ja eikä konetta ole rääkätty nopeusrajoitusvapailla motareilla. Mutta muista käytettyä urheiluautoa ostaessasi, että varmasti sen jokainen edellinen omistaja on jossain vaiheessa kokeilut mitä se kulkee. Ferrarin vioista en osaa sanoa mitään, mutta sen tiedän että osat ja huolto, ja varsinkin merkkisellaiset, ovat tyyristä lystiä. Onko Ferrariin edes olemassa tarvikeosia ? Mitä tulee koko homman järkevyyteen, niin se on fakta että urheiluautoissa ei ole MITÄÄN järkeä. Corvetten omistajana tuon tiedän. Vakuutukset huippukalliit, syö paljon bensaa, ei todellakaan sovi arkiautoksi jne. Mutta aina kun vappuviikonloppu koittaa ja talven jälkeen ajohalut ovat huipussaan, niin koko homman järkevyydellä ei olekaan niin väliä.

      • Riskiostaja

        Ainakin usean Porschen omistaneena voin sanoa, että kaikki olivat paljon ajettuja, mutta silti ajoin ilman mitään vikaa ja toimivat hienosti. Näyttää olevan niin, että vain Porsche osaa tehdä kestävän urheiluauton jota myös voi käyttää. Ja kaikki myin kalliimmalla kuin ostin, vaikka ajoin 30tkm jokaisella. Ferrari siis on jo 50tkm ajettuna pommi ja 80-luvun autot siis jo uutena susia. Ainakin viesteistä päätellen. Ja jos hyvän haluaa, niin vähintään 30t euroa on laitettava autoon kiinni. Onko tosiaan niin että Ferrari ei kestä täysiä ajelua ja niitä kohdellaan niin huonosti, ettei halvimmista ole mihinkään? Ainakin USA,ssa myydää edullisesti Ferrarin osia. Voiko niitä edes itse korjata?


      • Riskiostaja kirjoitti:

        Ainakin usean Porschen omistaneena voin sanoa, että kaikki olivat paljon ajettuja, mutta silti ajoin ilman mitään vikaa ja toimivat hienosti. Näyttää olevan niin, että vain Porsche osaa tehdä kestävän urheiluauton jota myös voi käyttää. Ja kaikki myin kalliimmalla kuin ostin, vaikka ajoin 30tkm jokaisella. Ferrari siis on jo 50tkm ajettuna pommi ja 80-luvun autot siis jo uutena susia. Ainakin viesteistä päätellen. Ja jos hyvän haluaa, niin vähintään 30t euroa on laitettava autoon kiinni. Onko tosiaan niin että Ferrari ei kestä täysiä ajelua ja niitä kohdellaan niin huonosti, ettei halvimmista ole mihinkään? Ainakin USA,ssa myydää edullisesti Ferrarin osia. Voiko niitä edes itse korjata?

        Minulla on kokemusta kahdeksasta 308 Ferrarista ja voin sanoa, että sellaisen huoltaminen on monin paikon halvempaa kuin Mitsubishin. Tällä hetkellä osiakin saa aivan käsittämättömän halvalla Englannista kun punta on sukeltanut. Kaikkia osia saa ja Ferrari on yhtä ketsävä tai kestämätön kuin mikä tahansa muu auto. Siihen tulee aivan samalla lailla vikoja kuin muihinkin. Tällä palstalla kirjoittelevat sellaiset ihmiset jotka eivät ikinä ole Ferrarilla ajaneet saatika sellaista omistaneet. Klikkaa nimimerkkiäni niin näet etten puhu omiani. Syy miksen suosittele Mondialia on se ettei se ole minkään näköinen ja todennäköisesti vaan menetät rahaa hankkiessasi sellaisen. Mondial kestää siinä missä muutkin Ferrarit. Siitä ei ole kysymys, mutta se on aika epäonnistunut muotoilussaan. Hieman samoin kuin Bertonen suunnittelema 308 GT4. Sitten Ferrari palkkasi Pininfarinan ja kaksipaikkainen 308 klassikko oli valmis jäämään historiaan. Itse ajelin yhdellä 308 Ferkulla kaksi vuotta, maksoin kiltisti hirvittävän kovat autverot ( monta vuotta sitten ne oli kovat) ja kun möin ko. auton, niin sain silti vielä monta tuhatta euroa voittoa. 308 on hyvä sijoitus ja sen arvo tulee vain ja ainoastaan nousemaan aikojen saatossa. Jos Ferraria aletaan vertaamaan Porscheen niin kyllä Porsche on aika tavallinen auto verrattuna Ferraiin. Porschen ympärille ei koskaan kerry sellaista laumaa ihmisiä kuin Ferkun ympärille. Olimme abiturienttivuotena Italiassa vuonna 1981 koulun kanssa ja kun ilta hämärtyi ja liikenne rauhoittui, upeat Ferrarit ilmestyivät katukuvaan: Matala maavara, 4 pakoputkea ja upeat äänet! Nuori tuleva ylioppilas oli myyty: Tein päätöksen - tuollainen on joskus minullakin. Aikaa vierähti paljon, mutta sitten niitä alkoi vaan nurkissa pyöriä. En aktiivisesti toiminut sen eteen, muta kun tilaisuus tuli 2000 -luvun alussa, tartuin siihen. Jos haaveilet Ferrarista, toteuta haaveesi!


    • kokemusta myös minulla

      Olen asunut liki 15 vuotta Saksassa ja eräs syy sinne muuttamiseen aikoinaan oli urheiluautot ja niillä ajaminen! olen omistanut 308, 328, 348, 355 ja nyt hankin tänä keväänä 430 maalivikaisena (ilkivaltaa) ! Järkevin auto oli ehdottomasti tuo 348 TB , siinä oli hinta ja laatu kohdallaan, erittäin hyvä ajettava , hyvän näköinen ja kuitenkin tehoa riittävästi jopa näille Saksan baanoille! 348.ssahan on sama alusta kuin 355:ssä eli korilleen ja alustalleen sama auto, paitsi vaimennuksen osalta, mutta ei ole vielä turhia ajonestoja, airbagejä ym. hienouksia, myös koneen huoltaminen ja kestäminen on parempi 348:ssa ! Mielestäni nuo 348:n sivuilmanotot ovat ritilöineen paljon aistikkaammat kuin 355 isot aukot ja myös takalamput ovat ritilän alla 348:ssa verrattuna noihin pyöreisiin 355:n mulkero lamppuihin! Hyviä 348:ja saa Suomeen noin 65-70000 € :lla eli sijoita sen verran niin pärkäät varmasti seuraavat 20 vuotta !

      • kaipaat...

        Joten suosittelen aikoinaan muodissa olleita kuplan rungolle rakennettuja lasikuitu "Ferraeita" 1200 koneella. Pahvit heiluu mukavasti kun päästelet satasta sillä!


    • oikeasti niin

      olisi suotavaa etta osaat itse huoltaa auton, no senhan oppii kun opettelee. Jos se on halpa niin se on varmaan myos aika huono joten koita selvittaa sen historia ja varsinkin viimeisin huolto. Mieluummin huono halvalla, kuin huono kalliilla.

      Osia saa vanhempiin jo aika hyvin purkamoista ja netista, ulkomailta siis.

      Valitse malli josta pidat ja johon sinulla on varaa, pitamalla sen ajokuntoisena, tuskin ajat silla kesassa enempaa kuin 5-6 tkm kuitenkaan, saat nauttia aidosta tunnelmasta pikkurahalla.

      Tuollainen atuo tarvitsee sitten autotallin/ tallipaikan.

      Onnea hakuun.

    • Pininf.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe