MERKKAILU SISÄLLÄ

westie poika 4v

Olen neljän vanha Westie poika. Emäntäni mielestä meillä on pieni ( suuri ) ongelma ? Merkkaan sisällä kaikki huonekalut.Tapa vain tuntuu lisääntyvän koko ajan, kuten arvaatte sanomista tulee.Emäntä on yrittänyt kehua , jos en ole pissannut, mutta en vain pääse tavasta eroon. Ostivat jotakin ainettakin huonekaluihin eläinkaupasta, mutta ei tehonnut meikä poikaan. Onko teillä jokin keino, etteivät ainakaan leikkaukseen veisi...muuten olen maailman paras koira kuulemma. Ainiin käyn kyllä paljon lenkillä, joten ei minulla hätä ole. AUTTAKAA

6

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hukka-Musti

      Että emäntä >>kehuu>> sinua >>pahoista>> teoista? Olet ottanut laumanjohtajan paikan ja emäntäsi vain palvoo sinua. Emäntäsi pitäisi olla johtaja ja osoittaa olevansa sinua korkeammalla valtapaikalla. Jos emäntäsi lopettaisi sinun palvomisesi ja pistäisi sinut menemään hänen säännöillään, niin lopettaisit huonekalujen omimisen. Jos emäntä palkitsee sinut pahoista teoistasi, niin sen kus jatkat niitä omaksi parhaaksesi. Mutta kova kurittaminen ei sinuun myöskään tehoa, vaan emäntäsi on osoitettava sinulle olevansa johtaja talossa ei-aggressiivisella tavalla. Emäntäsi on vain saatava sinut kunnioittamaan häntä, kun tilanne on nyt toisin päin.

      • taavi

        Ei emäntäni kehu minua pahoista teoista, vaan silloin kun EN ole tehnyt niitä ( vahvistaminen ). Emäntäni tosiaankin on meidän pomo.


      • Hukka-Musti
        taavi kirjoitti:

        Ei emäntäni kehu minua pahoista teoista, vaan silloin kun EN ole tehnyt niitä ( vahvistaminen ). Emäntäni tosiaankin on meidän pomo.

        Mutta silti taidat saada vähän liikaa kunniaa. Emännän pitäisi jättää kehut toistaiseksi, jotta sinäkin oppisit olemaan kuninkuuden ulkopuolella. Aina laumassa on johtaja ja jos johtaja on koira, niin pian ovat huoneet märkinä. Oletkohan nyt varma, ettei emäntäsi ole tarjonnut sinulle liikaa vapauksia ja valtaa. Nyt emäntäsi saisi ruveta tekemään sinulle uusia rajoja, sillä vaikutatkin itse rajoittavasi emäntääsi. Jos emäntäsi kerran on pomo, niin leikkiikö hän vain pomoa vai onko hän tosiaan pomo, kun itse pomottelet niillä merkkilätäköilläsi?


      • alexan
        Hukka-Musti kirjoitti:

        Mutta silti taidat saada vähän liikaa kunniaa. Emännän pitäisi jättää kehut toistaiseksi, jotta sinäkin oppisit olemaan kuninkuuden ulkopuolella. Aina laumassa on johtaja ja jos johtaja on koira, niin pian ovat huoneet märkinä. Oletkohan nyt varma, ettei emäntäsi ole tarjonnut sinulle liikaa vapauksia ja valtaa. Nyt emäntäsi saisi ruveta tekemään sinulle uusia rajoja, sillä vaikutatkin itse rajoittavasi emäntääsi. Jos emäntäsi kerran on pomo, niin leikkiikö hän vain pomoa vai onko hän tosiaan pomo, kun itse pomottelet niillä merkkilätäköilläsi?

        niin eli suihkauta vesi ja etikka sekoitusta merkattuun kohtaan, ei haise ihmiselle, mutta koira haistaa ja jättää ainakin sen huonekalun merkkaamatta, meillä tepsinyt!! niin ja ei liikaa etikkaa ettei haise huonekalut etikalle.


      • samoissa ongelmissa ollut
        alexan kirjoitti:

        niin eli suihkauta vesi ja etikka sekoitusta merkattuun kohtaan, ei haise ihmiselle, mutta koira haistaa ja jättää ainakin sen huonekalun merkkaamatta, meillä tepsinyt!! niin ja ei liikaa etikkaa ettei haise huonekalut etikalle.

        Meillä auttoi sisällä merkkailuun myös se, että koirapojat laitetaan meidän poissaolojen ajaksi yhteen huoneeseen. Ja toinen mikä voisi auttaa on pallien poisto...


      • Pörrönaama
        samoissa ongelmissa ollut kirjoitti:

        Meillä auttoi sisällä merkkailuun myös se, että koirapojat laitetaan meidän poissaolojen ajaksi yhteen huoneeseen. Ja toinen mikä voisi auttaa on pallien poisto...

        Noniin, että tämmöinen ongelma.
        Siun täytyy eka löytää sisälle merkkaamisen todelliset syyt, ennen kuin yrität muuttaa sitä käytöstä. Se voi olla että koirasi tahtoo jättää pelkkiä hajuviestejä, mutta muita syitä voivat esim. olla koiran rakon täyttyminen yli pidätyskyvyn rajojen joko rakenteellisista syistä, sairauden tai vian vuoksi tai puutteellisten ulkoilumahdollisuuksien vuoksi. Taustalta saattaa paljastua tavallista vilkkaampi aineenvaihdunta joko koiran pienen koon tai esim. koholla olevan stressitason vuoksi. Tai jatkuvasti juoksuaikaisten narttujen lähellä eläminen ja silti niissä eristyksissä oleminen, levottomat kotiolot ja muu koiran turhautuminen voivat purkautua lisääntyneenä jalannosteluna niin sisä- kuin ulkotiloissa.

        Joskus paljastuu myös pentuvaiheessa väliin jäänyt sisäsiisteyskasvatus. Moni eroahdistuskoira virtsaa sisälle (jos kyse on siitä, koiraa hoidetaan eroahdistuskoirana)

        Kannattaa siis ehdottomasti aloittaa käytöksen todellisen syyn paikallistamisella. Vasta sitten on muiden toimenpiteiden ja esim. kouluttamisen aika. On reilua koiraa kohtaan, että käytöksen todellinen syy löydetään ja juuri se yritetään korjata.
        Joskus pelkkä syyn poistaminen auttaa. Jos sisälle virtsaaminen on jatkunut pitkään, opittu tapa saattaa säilyä syyn poistamisesta huolimatta ja tarvitaan lisäksi koiran uudelleenkoulutusta.

        Toivottavasti tästä oli jtn hyötyä. Kopioin suurimman osan tekstistä Tuire Kalmion kirjasta Koirien käyttäytyminen kappaleesta "Sisätiloissa jalkaansa nostavat urokset"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe