Mistähän vois johtua että kuukautiset alkoivat ihan yllättäen kesken pillerilaatan??Taukoviikkoon on vielä vajaat pari viikkoa.En oo ikinä kuullu tälläsesta, ja nyt on hieman hätä. Onko kellään tietoa, en viittisi turhaan tilata lääkäriäkään jos tää onkin vaikka suht yleistä/normaalia.??Kiitos.
Menkat kesken laatan
13
29747
Vastaukset
- hormoonit sekaisin
Moi,kävin itse juuri pari viikkoa sitten lekurilla kun jo toista kertaa alkoi tiputteluvuoto kesken kaiken. Mulla on ikää jo yli 40 ja sen takia pillerit on kovin matalahormoonisia (femilar), jotka ei kuulema pysty pitämään vuotoja poissa. Jos olet nuorempi, saattaa merkin vaihto olla paikallaan, mulla se ei enää onnistunut. Toki vuoto voi olla merkki myös esim klamydiasta, joka tietty pitää sulkea pois jos mahd että tartunta päällä... Älä pitkään kattele jos oireet jatkuu.
- ollenkaan
Ei sinulla tule kuukautisia ollenkaan kun pillereitä syöt. Taukoviikolla tulee kuukautisia muistuttava tyhjennysvuoto. Siten tämä viestikin kuuluu enemmän ehkäisy-palstalle, koska kysymyksesi liittyy ehkäisyvälineeseen eikä kuukautisiin. Samaisella palstalla tätä aihetta on käsitelty monia ja taas monia kertoja. Jos tuo toistuu, menet lääkäriin. Yksi kerta voi olla poikkeus, kaksi jo pidempään jatkunutta oireilua, jonka syy on selvitettävä.
- sivusta seuraaja
Et viitsisi puuttua aina pikku seikkoihin!!! Viimeksi kun kävin uusiis pilleri reseptin,lääkäri kysyi,koska viimeiset kuukautiset on ollut?? Naurettiin yhdessä näille typerille TYHJENNYSVUOTO jutuille.Kyllä se vain niin on,et naiset puhuu kuukautisista vaikka kuinka täällä kirjoitat:)
- on juu...
On normaalia kun syö pillereitä. Itse söin 8 vuotta Yasmineita, kunnes viime vuoden lopulla alkoi sellainen homma, että aina laatan 2. pilleriviikolla alkoi ylimääräinen vuoto, jota saattoi kestää 2-6 päivääkin. Ihan tyhjennysvuodon näköistä. Pari kuukautta sitä jaksoin, kunnes varasin ajan yksityiselle gynelle. Vaihdettiin pillerimerkki Cypretyliin. Tehtiin sisätutkimus, eli ultrattiin munasarjat ja kohtu. Ei ollut polyyppeja, myoomia eikä kystia. Joskus kun tuo tiputtelu saattaa johtua niistäkin. No, Cypretylien kanssa se ylimääräinen vuoto kuitenkin tuli TAAS, pilleriviikolla 2. Jatkoin sitten taukoviikon yli pillereiden syömistä kahdella viikolla, ja ajoitan tän seuraavan taukoviikon sille kohdalle, mikä normaalisti olisi pilsuissa se 2. viikko, jolloin vuotoa on tullut... Kerran nimittäin unohdin pilsun Yasmineiden kanssa, jolloin kierto muuttui viikolla, joten tuo tiputtelu voi johtua siitäkin. Mutta mulle gyne sanoi, että ei tiputteluun ole välttämättä mitään sen kummempaa syytä, naisen keho vain on sellainen.
- .....
Jos tuo on normaalia, kuten väität, niin miksiköhän gyne halusi vaihtaa sinulle toisenmerkkiset pillerit? Mitä niitä vaihtamaan, jos tuo kerran kuuluu asiaan. Siten, tuo EI OLE normaalia eikä asiaankuuluvaa. Jos tulee ylimääräisiä vuotoja, silloin on syytä tehdä asialle jotain eli ottaa yhteys lääkäriin. Pillereiden EI kuulu aiheuttaa ylimääräisiä vuotoja.
- vaihtaa..
..... kirjoitti:
Jos tuo on normaalia, kuten väität, niin miksiköhän gyne halusi vaihtaa sinulle toisenmerkkiset pillerit? Mitä niitä vaihtamaan, jos tuo kerran kuuluu asiaan. Siten, tuo EI OLE normaalia eikä asiaankuuluvaa. Jos tulee ylimääräisiä vuotoja, silloin on syytä tehdä asialle jotain eli ottaa yhteys lääkäriin. Pillereiden EI kuulu aiheuttaa ylimääräisiä vuotoja.
ITSE HALUSIN VAIHTAA, ei ollut gynen ehdotus. Hän suositteli jatkamaan vanhalla merkillä, mutta halusin nuo cypretylit, sillä mulla on ilman pillereitä erittäin epäsäännöllinen kierto, ja lievää hirsutismia. Ja minulle gyne sanoi, että toisilla sitä läpivuotoa vain tulee pillereiden syömisen yhteydessä, ei siihen sen kummempia syitä ole, ja kuten sanoin, mulle tehtiin perusteelliset tutkimukset, ja kaikki on kunnossa. Eli kyllä jos pillereitä on syönyt vuosia kuten minä kohta 10 vuotta, niin ei ole ihme jos tulee ylimääräisiä vuotoja. Kyseisten pillereiden hormonimäärä ei välttämättä enää riitä pitämään kiertoa vakiintuneena, ja aiheuttaa ylimääräistä vuotoa. Sulla ei taida olla asiasta kokemusta?
- että silleen.
..... kirjoitti:
Luulisi sinunkin tietävän, että aina ei edes se pillerimerkin vaihto auta ylimääräisiin vuotoihin. Katsos kun naisen kroppa on sellainen, että jos niitä hormoneja popsii aikansa, niin voi silti alkaa vuotamaan kesken kaiken. Ehkäisyteho säilyy, mutta se hormoniannos ei riitä pitämään vuotoja poissa. " on syytä tehdä asialle jotain ". Jos olet noin tietäväinen tämän asian suhteen, niin luulisi myös olevan faktat hallussa. Eli ei ole mitään säikähdettävää/pelättävää jos alkaa vuotamaan kesken laatan.
- .....
että silleen. kirjoitti:
Luulisi sinunkin tietävän, että aina ei edes se pillerimerkin vaihto auta ylimääräisiin vuotoihin. Katsos kun naisen kroppa on sellainen, että jos niitä hormoneja popsii aikansa, niin voi silti alkaa vuotamaan kesken kaiken. Ehkäisyteho säilyy, mutta se hormoniannos ei riitä pitämään vuotoja poissa. " on syytä tehdä asialle jotain ". Jos olet noin tietäväinen tämän asian suhteen, niin luulisi myös olevan faktat hallussa. Eli ei ole mitään säikähdettävää/pelättävää jos alkaa vuotamaan kesken laatan.
Missä väitin, että ylimääräisestä vuodossa olisi säikähdettävää/pelättävää? En missään, koska siinä ei ole. Se ei silti ole normaalia ja jatkuessaan vaatii jatkotoimia. Se on sitten ihmisestä kiinni haluaako vaihtaa ehkäisyä vai lopettaa hormoniehkäisyn kokonaan. En väittänyt myöskään, että pillerimerkin vaihto auttaisi aina ylimääräisiin vuotoihin. Faktat ovat hallussa. Sinulle suosittelen luetunymmärtämisen harjoittelemista.
- .....
vaihtaa.. kirjoitti:
ITSE HALUSIN VAIHTAA, ei ollut gynen ehdotus. Hän suositteli jatkamaan vanhalla merkillä, mutta halusin nuo cypretylit, sillä mulla on ilman pillereitä erittäin epäsäännöllinen kierto, ja lievää hirsutismia. Ja minulle gyne sanoi, että toisilla sitä läpivuotoa vain tulee pillereiden syömisen yhteydessä, ei siihen sen kummempia syitä ole, ja kuten sanoin, mulle tehtiin perusteelliset tutkimukset, ja kaikki on kunnossa. Eli kyllä jos pillereitä on syönyt vuosia kuten minä kohta 10 vuotta, niin ei ole ihme jos tulee ylimääräisiä vuotoja. Kyseisten pillereiden hormonimäärä ei välttämättä enää riitä pitämään kiertoa vakiintuneena, ja aiheuttaa ylimääräistä vuotoa. Sulla ei taida olla asiasta kokemusta?
Itsellä on kuin onkin kokemusta asiasta. Asianosaava lääkäri suositteli pillerimerkin vaihtoa, kun 5 vuotta Yasmineja käytettyäni alkoi tulla tiputteluvuotoa säännöllisesti jokaisen liuskan aikana. Itselläni vaihto auttoi ja ylimääräiset vuodot loppuivat. Todellakin ihmettelen millainen lääkäri suosittelee pillereiden jatkamista, jos tiputteluvuodosta tulee ongelma. Ei jatkuvista päänsäryistäkään kärsivää kehoiteta jatkamaan pillereitä, vaikka muita sivuoireita ei olisikaan.
- vaan.
..... kirjoitti:
Missä väitin, että ylimääräisestä vuodossa olisi säikähdettävää/pelättävää? En missään, koska siinä ei ole. Se ei silti ole normaalia ja jatkuessaan vaatii jatkotoimia. Se on sitten ihmisestä kiinni haluaako vaihtaa ehkäisyä vai lopettaa hormoniehkäisyn kokonaan. En väittänyt myöskään, että pillerimerkin vaihto auttaisi aina ylimääräisiin vuotoihin. Faktat ovat hallussa. Sinulle suosittelen luetunymmärtämisen harjoittelemista.
Väität edelleen kiven kovaan, että vaatii jatkotoimia. Mitähän ne jatkotoimet ovat, jos pillerimerkkiä on vaihdettu useamman kerran, ja kokeissa sekä tutkimuksissa ei löydy mitään? Mutta kerro toki, mielenkiinnolla haluan lukea mitä jatkotoimenpiteitä sinulle on tehty kun on asiasta niin valtavasti kokemusta? Minulla kun papa on ollut aina puhdas, sukupuolitauteja ei ole, vakituinen kumppani löytyy, sisätutkimuksessa ei löytynyt mitään, ultrassa ei löytynyt mitään, ja jos lääkäri vielä toteaa, että aina ei edes pillerimerkin vaihto auta, vaan toisilla sitä ylimääräistä vuotoa vain tulee, oli pillereiden hormonimäärä mikä tahansa, ja jos ei muu ehkäisy sovi erinäisten allergioiden ja yliherkkyyksien takia. Eli mitä jatkotoimia enää voi tehdä kun kaikki on kunnossa? En tajua, eivätkä lääkäritkään voi enempää asialle tehdä. Tuskin olet gynekologi, ja epäilen edelleen ettei sulla tästä kokemusta ole, kun jos kerta niitä jatkotoimia toitotat tehtäväksi, niin kai sitten myös kerrot mitä ne ovat.
- lopu...
..... kirjoitti:
Itsellä on kuin onkin kokemusta asiasta. Asianosaava lääkäri suositteli pillerimerkin vaihtoa, kun 5 vuotta Yasmineja käytettyäni alkoi tulla tiputteluvuotoa säännöllisesti jokaisen liuskan aikana. Itselläni vaihto auttoi ja ylimääräiset vuodot loppuivat. Todellakin ihmettelen millainen lääkäri suosittelee pillereiden jatkamista, jos tiputteluvuodosta tulee ongelma. Ei jatkuvista päänsäryistäkään kärsivää kehoiteta jatkamaan pillereitä, vaikka muita sivuoireita ei olisikaan.
Miten niin tulee ongelma? Jos sitä uutta merkkiä on syönyt vasta yhden liuskan, niin eihän voi tietää, että jatkuuko ongelma vai hoituuko se. Ei kannata yleistää, että kaikilla ne vuodot loppuu heti kuin seinään, vaan saattaa kestää jopa useamman kuukauden, ennen kuin uusi merkki toimii normaalisti.
- .....
vaan. kirjoitti:
Väität edelleen kiven kovaan, että vaatii jatkotoimia. Mitähän ne jatkotoimet ovat, jos pillerimerkkiä on vaihdettu useamman kerran, ja kokeissa sekä tutkimuksissa ei löydy mitään? Mutta kerro toki, mielenkiinnolla haluan lukea mitä jatkotoimenpiteitä sinulle on tehty kun on asiasta niin valtavasti kokemusta? Minulla kun papa on ollut aina puhdas, sukupuolitauteja ei ole, vakituinen kumppani löytyy, sisätutkimuksessa ei löytynyt mitään, ultrassa ei löytynyt mitään, ja jos lääkäri vielä toteaa, että aina ei edes pillerimerkin vaihto auta, vaan toisilla sitä ylimääräistä vuotoa vain tulee, oli pillereiden hormonimäärä mikä tahansa, ja jos ei muu ehkäisy sovi erinäisten allergioiden ja yliherkkyyksien takia. Eli mitä jatkotoimia enää voi tehdä kun kaikki on kunnossa? En tajua, eivätkä lääkäritkään voi enempää asialle tehdä. Tuskin olet gynekologi, ja epäilen edelleen ettei sulla tästä kokemusta ole, kun jos kerta niitä jatkotoimia toitotat tehtäväksi, niin kai sitten myös kerrot mitä ne ovat.
Olen jo kertonut jatkotoimista. Voit lukea aiemmista viesteistä. Älä ole noin alentuva. Suosittelen sinulle(kin) viestien lukemista uudelleen. Tuli taas sen verran vahvaa tulkintaa siitä, mitä sanoin, että parempi vaan peruutella vähän takaisin ja lukea, mitä oikeasti kirjoitin. En esimerkiksi väittänyt missään kohtaa, että jos vuodot eivät lopu heti vaihdon jälkeen, pitää ottaa taas yhteys lääkäriin. Taidat vaan kovasti haluta todistella, että olen väärässä ja sinä oikeassa, joten on pakko keksiä, mitä olen olevinaan väittänyt. Koitahan pysyä kuitenkin siinä mitä on oikeasti sanottu ja jätä ne tulkinnat pois. Ongelma tiputteluvuodosta tulee silloin, kun se haittaa normaalia elämää. Ei se välttämättä kaikkia haittaa, mikäs siinä jos tyytyy vuotamaan jatkuvasti ja käyttämään kuukautissuojia päivittäin. Toiset katsovat sen olevan ongelma eli normaalia elämää haittaava tekijä ja yrittävät löytää siihen ratkaisun. Ratkaisu löytyy keskustelemalla pillerit määränneen lääkärin kanssa. Ei, en ole gynekologi enkä ole niin missään väittänytkään. Kokemusta on silti asiasta pillerinkäyttäjän näkökulmasta.
- werttyuioij
Itselleni ainakin tulee vuotoa kesken pillerilaatan, jos olen syönyt yli kolme laattaa peräkkäin. Eli pitää pitää se yhden viikon vuototauko kolmen tai kahden laatan jälkeen!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265