lidl

symppis

Onko jollain ruusuja lidlistä? Ovatko miten talvenkestäviä? Millä vyöhykkeellä? Itse ajattelin ostaa muutaman, mutta mietityttää kestävyys. Mikä laji olisi kestävin/helppohoitoisin, kun kokemusta ei kukkien hoidosta ole. Olen ostanut Lidlistä pari vuotta sitten liljoja ja hyvin ovat talven kestäneet.

12

7905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samoja lajikkeita myyvät, kuin muutkin puutarhakaupat, ihan hyviä ja halpoja taimia, olen ostanut.

      • ruusuja ruusuja

        Tuo ei kyllä pidä paikkaansa,Lidlin ruusut ovat melkein kaikki sellaisia jotka eivät kestä suomen talvea, paitsi europeana. Mutta voihan niitä ostaa kun ovat halpoja,ihan vaan ostamisen ilosta.


      • ????
        ruusuja ruusuja kirjoitti:

        Tuo ei kyllä pidä paikkaansa,Lidlin ruusut ovat melkein kaikki sellaisia jotka eivät kestä suomen talvea, paitsi europeana. Mutta voihan niitä ostaa kun ovat halpoja,ihan vaan ostamisen ilosta.

        No onpas kummallista että edelleen on hengissä äitini pihalla ruusu, jonka ostin hänelle lidlistä v.2004.


      • Lidlistä ostin
        ???? kirjoitti:

        No onpas kummallista että edelleen on hengissä äitini pihalla ruusu, jonka ostin hänelle lidlistä v.2004.

        Oli jopa huonossa kunnossa ja halvalla sain. Hyvin teki kukkia koko loppukesän ja talvehti, hengissä on ja silmua pukkaa. Ostin samaten ritarinkannuksen, joka oli surkeassa kunnossa, alennuksella. Kuihtui syksyllä ja luulin että kuoli. Mutta ei, nyt huomasin, et on hengissä! Planragenista ostin sinisen valeunikon, se kuoli, on vaikea kai hoitaa.


      • Tummanpunainen Oklahoma
        ruusuja ruusuja kirjoitti:

        Tuo ei kyllä pidä paikkaansa,Lidlin ruusut ovat melkein kaikki sellaisia jotka eivät kestä suomen talvea, paitsi europeana. Mutta voihan niitä ostaa kun ovat halpoja,ihan vaan ostamisen ilosta.

        Kolmatta vuotta kasvaa suurikukkainen Lidlin ruusu, jonka pakkauksessa luki Oklahoma. Tosin on tuottanut vain yhden suuren tumman punaisen upean kukan kahtena kesänä, tästä kesästä en vielä tiedä. Sisukas puska, paikka ei ole kovin aurinkoinen, mutta talveksi olen havut laittanut ja aika syvään istuttanut tai siis laittanut uutta multaa joka kevät juurelle reilusti. On sitten jo aika syvässä mullassa. Muuten kyseisen putiikin kukat ovat kasvaneet ja kukkineet ihan OK (liljoja ja jotain päivänsilmän juurenpaloja sekä sipulikukkia). Siitä en tykkää, että tuppaa olemaan homeisia sipuleita eikä ruusun juurakkokaan ihan terveeltä siinä suhteessa vaikuttanut. Toisen (keltaisen) ruusunjuurakon heitin jopa pois, koska pelkäsin, että vielä leviää joku kohtalokas sienitauti, kun oli niin pahan näköinen. Pakkauksen sisältä oli paha tarkistaa, muuten olisin jättänyt kaupaan. Tosi halpoja kuitenkin ovat.


      • Anonyymi
        ruusuja ruusuja kirjoitti:

        Tuo ei kyllä pidä paikkaansa,Lidlin ruusut ovat melkein kaikki sellaisia jotka eivät kestä suomen talvea, paitsi europeana. Mutta voihan niitä ostaa kun ovat halpoja,ihan vaan ostamisen ilosta.

        Hienosti kasvavat ja kukkivat Lidlin ruusut 😀💚


      • Anonyymi

        Lhes kaikki Lidlin ulkokasvit kuolleet parvekkeella, ruusutkin, sisäkasvit menestyy paremmin.


    • parantaa!

      Kun istuttaa ruusut tosi syvälle. Jalostuskohdan (se paksu kohta josta oksat lähtee) päälle saa tulla jopa 30 cm multaa. Jos maanpäälliset osat paleltuu, ruusu tekee silti jaloversoja! :) T: puutarhuri

    • erehdyin

      lidlistä ruusuntaimia ostamaan...kasvoihan ne muutaman lehden kesällä ja talven jälkeen ne olivat kuolleet..olen miettinyt,että miten ne kukat siellä lidlissä yleensä säilytetään,kun oli kukkia mitä tahansa,niin kamalia ruppanoita,ikinä niitä ei kastella.Tasan tarkkaan ostan kaikki taimeni tästälähin puutarha-alan liikkeistä..

      • rahaa hukkaan

        Ei Lidlin ruusuihin auta syvälle istutukset,muut ruusut ovat kestäneet, mutta tuolta ostetut eivät.


      • clematis
        rahaa hukkaan kirjoitti:

        Ei Lidlin ruusuihin auta syvälle istutukset,muut ruusut ovat kestäneet, mutta tuolta ostetut eivät.

        Ostin kuusi vuotta sitten Lidlistä halpoja ruusuja yht. 10 kpl. Kaksi on vielä hengissä, tekevät muutaman suuren kukan kesässä. Kolmas hengissä pysytellyt osoittautui kurttulehtiruusuksi. Jalostusosa siis oli kuollut jo ennen kauppaan tuloa.


    • Anonyymi

      Ostan joka keväänä Lidlistä ruusuntaimia ja istutaan parvekkeelle syvään ruukkuun. Kukkivat jokaikinen todella kauniisti vielä lokakuussakin. Kerran olen onnistunut yhden pitämään talven yli hengissä ja saanut uudelleen kukkimaan. Iloa niistä aina on ollut!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe