Oliko se Turun seudulla, 14 viljelijää perustivat viljanvientifirman, ja saivat 20% paremman hinnan viljasta myymällä ulkomaille. Ehkä täälläkin nollatuloksista valittavat voisivat yhdistyä ja tehostaa juuri oikeiden markkinoiden löytämistä. Allaoleva kirjoitettiin jo 2007: "Kuka suojelisi maajussia? Suomalaiset tilat ovat auttamattomasti liian pieniä. Ennen EU:ta menestyi alle 50 hehtaarin tila, nyt tekee tiukkaa 150 hehtaarinkin tilalla. Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskus MTT:n mukaan suomalainen maatila kannattaa huomattavasti EU-keskiarvoa heikommin. Parhaiten kannattavat liettualaiset, virolaiset ja espanjalaiset tilat." PS Onko kukaan miettinyt nykyisen tilansa myymistä ja samalla rahalla isomman ostamista vaikka virosta tai liettuasta? TS muuttaa sinne missä homma kannattaa paremmin?
Viljelijät perustavat Yhteisyrityksiä
Ventiin..
1
513
Vastaukset
- Paalinpyörittäjä
Miksi muuttaa pelkän katteen takia ulkomaille ja opetella kieli, hallinto, toimintavat ynnämuut? Samalla vaivalla voi täällä suomessakin tehostaa toimintansa kannattavaksi tai sitten opetella uuden ammatin.. Kuitenkin koti, perhe, ystävät ynnämuut tutut asiat ovat täällä suomessa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984