Olen lähdössä tuossa kesän alussa barcelonaan ja espanjassahan saa lääkkeitä, jotka ovat suomessa vain reseptilääkkeitä. onko kokemuksia minkälaisiä lääkkeitä sieltä saa? ps. en ole mikään lääkeriippuvainen narkkari.
barcelonasta (resepti)lääkkeitä?
3
510
Vastaukset
- Tapas-Papa
Viime vuosiin asti apteekista sai lähes mitä tahansa, jos nimen tiesi. Nykyisin tarvitaan reseptiä kuten muuallakin Länsi-Euroopassa. Esimerkiksi tulehdusta poistavista särkylääkkeistä indometasiinia saa ilman reseptiä mutta feldeniin vaaditaan resepti. Eli touhu on yhtä nokkelaa kuin Suomessa.
- vaihtelua?
Kotikylämme lähiapteekista sain vaivatta reseptilääkkeen eturauhaseen. Oman kylän ( Torrevieja ) lekureista ei löytynyt ko. reseptin kirjoittamiseen oikeutettua. Lähin olisi ollut Orihuelassa. Olen saanut mitä tahansa. Osa maksuttomia, reseptilääkkeet ilman reseptiä täyteen hintaan.
- annaleena
Ainakin oman kokemuksen mukaan jopa apteekittain tuossa käytännössä on vaihtelua. Kysyin yhtä reseptilääkettä (ilman reseptiä siis) ensin ensimmäisestä apteekista, jossa sanottiin että myyvät sitä ainoastaan reseptillä. Samalla sain kuitenkin tästä apteekista ohjeen kysyä korttelin toisessa päássä olevasta kilpailevasta liikkeestä, ja siellä tuo lääke myytiinkin ilman ongelmia reseptittömälle. Ja tämä siis Barcelonassa. Joten kokeilemalla muutamasta, jos ei ensimmäisessä onnistu, saat varmasti ostettua mitä tarvitset! Pidä kuitenkin mukana jotain, josta näkee vaikuttavat ainesosat, sillä nimet eivät aina vastaa suomalaisia nimiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892