Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

painosta ja sen kehityksestä

nakkimakkaroinen

Paljonko 4 kk ikäisen normaalikokoisen pk mäyräkoiran pitäisi painaa? Onko 6-7 kg normaali paino, ja mitä se ennustaa tulevaksi aikuisiän painoksi? Nimim. eka mäykky

8

4553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KoppavaHoro

      mutta en minä mikään asiantuntija ole. Oma kääpiöni painoi tuossa iässä jotain 2,5 kiloa muistaakseni ja koko alkoi asettua n. 8-kuisena ts. sen jälkeen se ei ole noussut grammaakaan. Joten jos omaani vertaa ja hänen käyriään katsoo, niin paino tuplaantuu aikuseksi.

    • Tahveli1

      on 2,5 vuotias pk. uros ja painoi viime syksynä 9,5 kiloa. Hieman liikaa, mutta varaa onneksi painoa pudottaa. Kuulostaa aika paljolta mun mielestä tuo. Ja kyse taitaa olla uroksesta?

      • Nakkimakkaroinen

        Kyllä, koirani on uros. Se ei kuitenkaan ole ollenkaan lihava, joten saapa nähdä millainen jättiläinen siitä loppujen lopuksi kehittyy :)


      • minnah68
        Nakkimakkaroinen kirjoitti:

        Kyllä, koirani on uros. Se ei kuitenkaan ole ollenkaan lihava, joten saapa nähdä millainen jättiläinen siitä loppujen lopuksi kehittyy :)

        Minulla on ollut 10.5 kg painoinen pk-uros normaalikokoinen. Iso ja lempeä luontoinen, mutta aina hoikassa kunnossa. Siinä vaan oli enemmän kokoa ja näköä, kuin muissa mäykyissä. Vielä veteraani kehissä 12-vuotiaana vei pokaalit kotiin. Tuomarit kutsuivat "Vauhti-Vaariksi". Koirasi on hyvässä kunnossa, kun sen kylkiluut pystyy helposti tunnistamaan nahan alta. Kylkiluiden päällä ei ole lihaksia, kaikki mitä sen päältä löytyy on rasvaa. Koira lihoaa siitä, mitä sen suuhun menee- ei liikunnan vähyydestä!!!


    • Nakki

      Parhaillaan martta mäykky painaa sen 7.8kg ja ikää on kertynyt sen 6kk. Mutta hiukan on ylimääräistä mutta kyllä ne tässä peuran perässä karistuu, kun aika kivasti jo toimii!

      • Jepajee241

        Meidän mäykky on nyt 4kk ja painoa tasan 7kg. Lihava ei ole kun kylkiluut näkyy ja tuntuu helposti.

        Tosi kova menemään ja touhuamaan ja jaksaa lenkkiäki jo nyt vaikka kuinka. Lienee tuo paino enemmänkin lihaksista.

        Kyseisen veijarin isoisä on tosi komea ja iso uros myöskin. Olisiko sieltä perityt geenit.


      • OOOOO :)
        Jepajee241 kirjoitti:

        Meidän mäykky on nyt 4kk ja painoa tasan 7kg. Lihava ei ole kun kylkiluut näkyy ja tuntuu helposti.

        Tosi kova menemään ja touhuamaan ja jaksaa lenkkiäki jo nyt vaikka kuinka. Lienee tuo paino enemmänkin lihaksista.

        Kyseisen veijarin isoisä on tosi komea ja iso uros myöskin. Olisiko sieltä perityt geenit.

        meidän pk mäyräkoira normaalikokoinen painaa nyt 5kk 2vk ikäisenä 8.5kg, ekä paino ole pyörinyt kuin 8,5-8,8kg välillä. Ei ole lihava yhtään kylkiluut tuntuu hyvin, liikkuu päivässä yli 2tuntia :)


    • catilito

      Onko normaalia että 6kkkarkkari kääpiömäykky painaa vajaa 4 kg? Olen huolissani onko liian pieni/laiha.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2013
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 50
      1215
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe