Olen ajatellut hankkia koiran. Soitin terveyskeskukseen, jossa sanottiin, etteivät tee koira-allegiatestiä. Ei kuulemma ole terveyteen liittyvä asia. Olen 100% varma, että olen lukenut muutamistakin paikoista, että siellä olisi saanut tehtyä testin. Kuinka paljon yksityiset lääkäriasemat pyytävät testistä?
Terveyskeskuksessa ei tehdä testejä?!
4
659
Vastaukset
- lääkäriasemille ja
kysyt sieltä labrasta. Tietenkään julkisin varoin ei tehdä sen takia testejä että joku ennen eläimen hankkimista haluaa testailla itseään. Missään julkisella puolella et testiä noilla perustein saa. yksityiselle. maksaahan se, mutta eikös koirakin maksa satoja euroja vakuutuksineen,,,
- allergiatestejä
Itse soitin täällä Joensuussa oman alueeni terveyskeskukseen. Kerroin, että olen vakavasti harkinnut koiran hankintaa, jonka vuoksi haluan allergiatestiin. Minulla on nimittäin jonkinasteinen kissa-allergia. Minulle varattiin ilman mitään lisäkysymyksiä aika allergiatestiin, jonka suorittaa kuulemma terveyskeskuslääkäri. Ihme, että terveydenhoitaja ei voi tehdä sitä. Käsittääkseni testi on simppeli ihotesti. Ihoon pieniä reikiä, joihin tiputetaan erilaisia mahdollisesti allergisoivia aineita. Sitten katsotaan, että miten iho reagoi eli onko allergiaa jollekin aineelle vai ei.
- Esa-
Voi sen terveydenhoitajakin tehdä, mutta paikallisesti käytännöt vaihtelevat. Yleensä terkkareissa allergiatestien teko keskitetään samalle henkilölle, että rutiini säilyy ja testaus tehdään luotettavasti.
- eläinallergia, asia
on silloin ihan toinen. Oletko varma että sinulle tehdään Prick-testi? Sehän ei ole kovinkaan luotettava. Miksi ei veritestiä??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1285389Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1072052- 1411494
- 1091321
- 1041316
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate1871121- 491107
Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll281093Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g651020IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57861