Kokemuksia punaisten jälkien haalenemisesta ajan kanssa?

laikukas

Hei! Olen roaccutan-kuurilla, joka tuntuu toimivan mukavasti. Jo nyt puolentoista kuukauden aikana finnit ovat lähes kokonaan lähteneet, mutta suuri osa niistä on lähtiessään jättänyt punaisen jäljen ihoon. Monet niistä ovat haaleita ja pari hieman tummempia. Iho alkaa olla finnien poistumisen jälkeen melko tasainen, ainoastaan näitä punaisia arpia on jäänyt. Nyt kiinnostaisikin tietää, että miten nopeasti niiden voi olettaa häipyvän. Olen lukenut kokemuksia, joissa jo kuurin aikana väri on selkeästi tasoittunut, mutta myös, että monilla paraneminen on kunnolla alkanut vasta kuurin loputtua. Joillakin on ilmeisesti pahimmat punoitukset säilyneet jopa vuosia. Eli voinko olettaa haaleimpien jälkien himmenevän vaikkapa jo alkukesän aikana vai pitääkö kärsivällisesti odottaa kuurin loppumista? Jonkin verran varmasti auttaa kesän tuoma rusketuskin ihon värin tasaisuuteen. Kertokaa kokemuksianne siitä, miten nopeasti punaisuus on alkanut häipyä finnien lähdettyä. Kertokaa myös kuinka paha akne on ollut ja millainen ihotyyppi on, jotta on vähän helpompi verrata omaan ihoon. Itsellä on hieman normaalia tummempi iho, joka ruskettuu helposti. Olen miespuolinen, joten pieni punaisuus ei häiritse, kunhan tuo pahin punoitus vain lähtisi pois. Hoidan ihoania pesemällä sen kerran päivässä vedellä suihkun yhteydessä. Rasvaan suihkun jälkeen humektanilla ja sillä iho on pysynyt mukavan kosteutettuna. Lisäksi käytin omega-kalaöljyä, sinkkitabletteja ja monivitamiinia. En puristele finnejä, eikä ihossa ole kuoppa-arpia. Ei muuta kuin kokemuksia tulemaan! :)

15

12774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laikukas

      Laittakaahan kokemuksia tulemaan! Tuossa äsken tarkastelin pidemmän tovin naamaa peilistä ja tulin siihen tulokseen, että jonkin verran on arvet haalenneet tässä viime viikkojen aikana, joka on kulunut siitä kun finnit pääosin pois lähtivät. Kuitenkin mieli muuttuu tän asian kanssa jatkuvasti: välillä näyttää jo ihan ok:lta ja välillä taas ihan kauheelta. Vaikuttaa aika paljon tohon naaman ulkonäköön aina hetkellisesti suihkut, naamarasvat, ulkoilu ym...

      • NW88

        Hei, Itsellä ei ole mitään aknea koskaan ollut, mutta finnejä kylläkin. Talvella niitä esiintyi ihan kivasti lähinnä leuan alueella. No kumminkin sen verran on kokemusta noista jäljistä että mulla oli noin 4 kuukautta yksi jälki joka näyttäisi olevan vihdoin ja viimein lähes kadonnut. Eipä aihetta iloon sillä niitä on sen jälkeen tullut muutama lisää. Olen käyttänyt nyt sitruunan mehua ja bepanthen voidetta niihin. Omenaviinietikkaakin tuli kokeiltua, tuloksetta. Aikahan ne vie pois, pirullisia ne on, mutta ei voi mitään. Toivotaan että kesä toisi tasaisen värin nassuun. :)


      • asnfindfqwe
        NW88 kirjoitti:

        Hei, Itsellä ei ole mitään aknea koskaan ollut, mutta finnejä kylläkin. Talvella niitä esiintyi ihan kivasti lähinnä leuan alueella. No kumminkin sen verran on kokemusta noista jäljistä että mulla oli noin 4 kuukautta yksi jälki joka näyttäisi olevan vihdoin ja viimein lähes kadonnut. Eipä aihetta iloon sillä niitä on sen jälkeen tullut muutama lisää. Olen käyttänyt nyt sitruunan mehua ja bepanthen voidetta niihin. Omenaviinietikkaakin tuli kokeiltua, tuloksetta. Aikahan ne vie pois, pirullisia ne on, mutta ei voi mitään. Toivotaan että kesä toisi tasaisen värin nassuun. :)

        Kyllähän tuo vähän aknelta kuulostaa jos finnejä tulee siihen malliin, että arpiakin on jatkuvasti. Olen lukenut muutaman muunkin keskustelun jossa olet jutellut iho-ongelmistasi ja kyllä se on aknelta kuulostanut. Ei siis millään pahalla, mutta tuli vaan mieleen, kun itsekin aikoinani ajattelin asian niin, ettei minulla aknea ole. Kun oli vaan muutamia näppyjä ja mustapäitä. Mutta kyllä se aknen määritelmään lopulta mahtui, kun aloin selvitellä asiaa ja ihotautilääkäriltä sain sitten avun aknen nujertamiseen. Sori, oli vaan jotenkin pakko tarttua tohon, koska itse venytin liiaksi lääkärille menoa, kun omat iho-ongelmat oli mukamas niin lieviä... Nyt harmittaa, etten mennyt aikaisemmin ihotautilääkärille. :)


      • NW88
        asnfindfqwe kirjoitti:

        Kyllähän tuo vähän aknelta kuulostaa jos finnejä tulee siihen malliin, että arpiakin on jatkuvasti. Olen lukenut muutaman muunkin keskustelun jossa olet jutellut iho-ongelmistasi ja kyllä se on aknelta kuulostanut. Ei siis millään pahalla, mutta tuli vaan mieleen, kun itsekin aikoinani ajattelin asian niin, ettei minulla aknea ole. Kun oli vaan muutamia näppyjä ja mustapäitä. Mutta kyllä se aknen määritelmään lopulta mahtui, kun aloin selvitellä asiaa ja ihotautilääkäriltä sain sitten avun aknen nujertamiseen. Sori, oli vaan jotenkin pakko tarttua tohon, koska itse venytin liiaksi lääkärille menoa, kun omat iho-ongelmat oli mukamas niin lieviä... Nyt harmittaa, etten mennyt aikaisemmin ihotautilääkärille. :)

        No se on hyvä kun olet meikäläisen nähnyt livenä niin tiedät millainen iho minulla on. :) Internetissä saa aika helposti väärän käsityksen monesta asiasta. Eihän finnejä luokitella heti akneksi jos sellaisia esiintyy, voi olla että mulla oli talvella hormonaalinen akne koska niitä esiintyi juurikin leuan ja suun alueella mutta yhtään finniä ei enää naamassa ole, vaan noita jälkiä. Noita punaisia jälkiä voi siis tulla ihoon vaikka mitään aknea ei ole ollutkaan ja kyse ei ole mistään arvista. :) Ei kannata ottaa liian vakavasti näitä keskusteluja jos tänne tulee joku heppu höpisemään ihosta joka ei olekaan niin pahassa kunnossa kuin itsellä on.


      • roan syönyt
        NW88 kirjoitti:

        No se on hyvä kun olet meikäläisen nähnyt livenä niin tiedät millainen iho minulla on. :) Internetissä saa aika helposti väärän käsityksen monesta asiasta. Eihän finnejä luokitella heti akneksi jos sellaisia esiintyy, voi olla että mulla oli talvella hormonaalinen akne koska niitä esiintyi juurikin leuan ja suun alueella mutta yhtään finniä ei enää naamassa ole, vaan noita jälkiä. Noita punaisia jälkiä voi siis tulla ihoon vaikka mitään aknea ei ole ollutkaan ja kyse ei ole mistään arvista. :) Ei kannata ottaa liian vakavasti näitä keskusteluja jos tänne tulee joku heppu höpisemään ihosta joka ei olekaan niin pahassa kunnossa kuin itsellä on.

        "Noita punaisia jälkiä voi siis tulla ihoon vaikka mitään aknea ei ole ollutkaan ja kyse ei ole mistään arvista. :)" Kyllä ne on arpia, jos on finneistä jäänyt.


    • laikukas

      Heittäkäähän rohkeesti vaan kokemuksia. Hyvin muuten on roa täällä toiminut, mutta vituttaa tosiaan toi, että iho on niin ohut ja herkkä. Kaikista finneistä jää ainakin pieni punaisuus ja tuntuu haalenevan aivan sietämättömän hitaasti. Ennen kuuria normaalista finnistä ei pitkäksi aikaa jälkeä jäänyt, isommista toki sitten jonkin verran. Nyt toinen poski on melko suurelta alueelta täynnä punaisia pisteitä, jotka yhdessä näyttävät melko rumalta... Vituttaa!

      • roan syönyt

        joku tossa yhessä ketjussa suositteli sitruunan mehua arpiin. Meinasin kans kokeilla, itsellä tosin kaikki arvet katosi roan myötä, mutta yksilöllistä sekin. Vois kyl aina katsoa mistä ihmiset täällä keskustelee ettei tarttis aina jokaisen samasta aiheesta aloittaa uusi ketju joka pv.


      • laikukas
        roan syönyt kirjoitti:

        joku tossa yhessä ketjussa suositteli sitruunan mehua arpiin. Meinasin kans kokeilla, itsellä tosin kaikki arvet katosi roan myötä, mutta yksilöllistä sekin. Vois kyl aina katsoa mistä ihmiset täällä keskustelee ettei tarttis aina jokaisen samasta aiheesta aloittaa uusi ketju joka pv.

        Mukavaa kuulla, että voi roa-kuurin aikanakin jo poistua nuo punaiset läiskät. Ja tosiaan mulle riittäisi, kun pahin punoitus lähtisi. Pieni ei enää haittaa mitään, mutta kunnon punaiset läiskät auringon paistaessa näyttää todella rumilta. Kuinka pitkä kuuri sulla oli, kun kuurin aikana lähti? Tai toisin sanoen, kuinka kauan aikaa meni finnien lähdöstä arven poishaalistumiseen? Mihinkäs muuten tuota sitruunaa ajattelit kokeilla jos kerran sulta arvet lähti...?


      • NW88
        laikukas kirjoitti:

        Mukavaa kuulla, että voi roa-kuurin aikanakin jo poistua nuo punaiset läiskät. Ja tosiaan mulle riittäisi, kun pahin punoitus lähtisi. Pieni ei enää haittaa mitään, mutta kunnon punaiset läiskät auringon paistaessa näyttää todella rumilta. Kuinka pitkä kuuri sulla oli, kun kuurin aikana lähti? Tai toisin sanoen, kuinka kauan aikaa meni finnien lähdöstä arven poishaalistumiseen? Mihinkäs muuten tuota sitruunaa ajattelit kokeilla jos kerran sulta arvet lähti...?

        http://www.acne.org/messageboard/FAQ-Post-Inflammatory-H-t35143.html -- Q: Are red/brown/purple marks scars? "No. Red marks left on the site of old acne lesions are usually temporary (see picture below). Red marks are simply a normal remnant of the skin’s inflammatory process - Post Inflammatory Hyperpigmentation (PIH). Pigmented areas will fade unassisted, though they can take up to 2 years to disappear."


      • roan syönyt
        laikukas kirjoitti:

        Mukavaa kuulla, että voi roa-kuurin aikanakin jo poistua nuo punaiset läiskät. Ja tosiaan mulle riittäisi, kun pahin punoitus lähtisi. Pieni ei enää haittaa mitään, mutta kunnon punaiset läiskät auringon paistaessa näyttää todella rumilta. Kuinka pitkä kuuri sulla oli, kun kuurin aikana lähti? Tai toisin sanoen, kuinka kauan aikaa meni finnien lähdöstä arven poishaalistumiseen? Mihinkäs muuten tuota sitruunaa ajattelit kokeilla jos kerran sulta arvet lähti...?

        arpiin :D aknehan palasi aina joka roa kuurin jälkeen, 2 kuuria syönyt ja joka kuurin loppupuolella iho oli virheetön, eka kuuri kesti vuoden ja toinen 3kk, kuitenkin joka kerta 3kk kuluttua akne palasi takaisin, tosin niitä paiseita mitä oli ei enää tullut, mutta perusfinnejä, nyt näyttää lähtevän basironilla ja aloitin myös spiresiksen, eli muutamia uusia arpia on tullut.


      • laikukas
        roan syönyt kirjoitti:

        arpiin :D aknehan palasi aina joka roa kuurin jälkeen, 2 kuuria syönyt ja joka kuurin loppupuolella iho oli virheetön, eka kuuri kesti vuoden ja toinen 3kk, kuitenkin joka kerta 3kk kuluttua akne palasi takaisin, tosin niitä paiseita mitä oli ei enää tullut, mutta perusfinnejä, nyt näyttää lähtevän basironilla ja aloitin myös spiresiksen, eli muutamia uusia arpia on tullut.

        laittakaahan lisää kokemuksia tulemaan!


      • jupjupjupjup
        laikukas kirjoitti:

        laittakaahan lisää kokemuksia tulemaan!

        Punaiset jäljet olleet kohta vuoden.. Ovat ne hieman vaalenneet, mutta eivät silti lähteneet kokonaan. Ja uusia jälkiä on tullut koko ajan, joten naamani näyttää tällä hetkellä järkyttävältä.


      • vassa
        jupjupjupjup kirjoitti:

        Punaiset jäljet olleet kohta vuoden.. Ovat ne hieman vaalenneet, mutta eivät silti lähteneet kokonaan. Ja uusia jälkiä on tullut koko ajan, joten naamani näyttää tällä hetkellä järkyttävältä.

        ...saa sentään piiloon meikillä ja poistuvat ajan myötä, ihon epätasaisuutta ja kuoppa-arpia taas ei, eli aika pieni paha jos vaan punaisia jälkiä on... Kyllä ne ajan myötä häipyvät ja punaisuuden poistamiseksi on monia aineitakin. Mm. sitä sitruunaa kannattaa vaikka kokeilla tosiaan niihin. Itse en ole viitsinyt, koska ei se kuoppiin vaikuta mutta punaisuuteen saattaa auttaa.


    • ***

      mehu on tosissaan mul ainaki auttanu arpiin..

    • Anonyymi

      Ihan perseestä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2136
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe