Kiinostais lähinnä kaukokuljetusten kuljettajien palkat mutta miksi ei myös yleisesti.
Yhdistelmäajoneuvonkuljettajan palkat?
25
7995
Vastaukset
- äölpo
Kymppi jää käteen verojen jälkeen kotimaassa.
- Palkkakuoppa
Ei kuljetusalalla enää mitän tienaa. Ennen työ perustu siihen että painettiin menee niin paljon kuin jaksettiin. Palkkakin oli eri luokkaa. Nyt on isoissa taloissa TES palkka. 80 tuntia kaksviikkos jaksossa ja sen jälkeen kotiin. Korkeintaan 2-5 ylituntia päälle. Palkat näät www.akt.fi sivuilta. Pienet yritykset maksavat vielä kilometri-, päivä- tai jotain muuta urakkapalkkaa, mutta eipä niistä taida paljon TES palkkaa isompia määriä tulla. Töitä tosin saa tehdä enemmän.
- näin se menee
Ei sovi unohtaa että nykyisin on valvonta saatanan paljon tiukempaa kun 10 vuotta sitten jolloin sai ajella vaikka viikon samoilla silmillä jos jakso, nyt on paljon poliisin valvomassa ja sakot on myös aika reippaita alkaen n. 200 (vaikka 10min. lyhyt tauko) sinne 800 (jatkuvaa ajo/lepoaika rikettä yms.) Eli ei oikein enää kilometri tai urakka taksalla voi tehdä sitä tiliä kunnolla ja kaikki nykyajan kiire kiire kiire jutut kun ottaa huomioon niin kyllä muuten kuski on tänäpäivänä aika paskaraossa, siispä olenkin meinannut vauhtaa nyt alaa, koulu kutsuu...
- on pitänyt
....jo kauan että minkä ihmeen takia kuljetuspuolella on tarvinnut tehdä kautta aikojen selvästi enemmän tunteja että olisi saanut edes jonkinlaisen palkan???? Eikö silloin jos peruspalkka ei riitä elämiseen niin se ole ihan perseestä??? Onneksi laki on tiukentunut että saadaan paskoja liksoja edes pikkasen nykypäivän palkkatasoa lähemmäs. Miksi autonkuljettajan työtunti on paljon arvottomampi kuin jonkun raksajätkän???
- ABF
Puolikkaalla 11.86 lisät.. elikkä vähintää se 952 per 2vk.. Tämä siis aloittelijan palkka.
- näin on juu
Kyllähän tuohon yleensä jotain prosentteja mahdollisesti päivärahan tynkää tai muuta tulee. Mutta eipä tuossa juhlimista ole siltikään..
- hyvä ihiminen
vaa tuu tänne kuletus alalle..Ensinnäki suomess ei löyvy montaa puljua joka edes ns.minimipalakkaa maksaa (tes)...Jouvut olemaan 24/7 työnantajas tavotettavissa eikä sitä korvata millään lailla (ehkä vittuilemalla). Oman elämäs jouvut suunnitteleen työnantajas ehoilla..Harvalla puljulla on mitään työvuorolistoja seinällä (se on paljon helpompi tehdä jälkikäteen) Elikkäs jos vain jotain muuta löytyy nii mee sinne vaan...
- väsynyt nyytikuski
Tässä juuri muutaman työkaverin kanssa pohdittiin firman kuskien elämäntilannetta. Lähes kaikki ovat nykyään sinkkuja, koska eivät naiset pitkään jaksa katsella näitä työmääriä. Nuoruusaikojen kavereihin ei ole tullut enää yhteyttä pidettyä. Eihän voi mihinkään kyläilemään lähteä, kun vapaat on niin harvassa ja jos sellainen tulisikin, niin kyllä se perutaan ilman hälytysrahoja. Polvet ja selät alkaa olla romuina, hermot riekaleina. samalle viikolle kun kuukaudesta toiseen sekoitetaan yö- ja päivävuoroja, menee kroppakin sekaisin. Kyllähän sitä rahaa kertyy, mutta hinta on kyllä aika kova. Aikuiskoulutuksen esitteitä minäkin olen tutkiskellut. Kuten niin moni muukin.
- Ratti Reijo
väsynyt nyytikuski kirjoitti:
Tässä juuri muutaman työkaverin kanssa pohdittiin firman kuskien elämäntilannetta. Lähes kaikki ovat nykyään sinkkuja, koska eivät naiset pitkään jaksa katsella näitä työmääriä. Nuoruusaikojen kavereihin ei ole tullut enää yhteyttä pidettyä. Eihän voi mihinkään kyläilemään lähteä, kun vapaat on niin harvassa ja jos sellainen tulisikin, niin kyllä se perutaan ilman hälytysrahoja. Polvet ja selät alkaa olla romuina, hermot riekaleina. samalle viikolle kun kuukaudesta toiseen sekoitetaan yö- ja päivävuoroja, menee kroppakin sekaisin. Kyllähän sitä rahaa kertyy, mutta hinta on kyllä aika kova. Aikuiskoulutuksen esitteitä minäkin olen tutkiskellut. Kuten niin moni muukin.
jotkut tykkää ja joillekkin se ei kertakaikkiaan sovi vaikka haluaisivatkin.
- Tyttövaillaapua
Olen 15 vuotias tyttö ja halusin yhdistelmäajoneuvon kujettajaksi, kannattako tämä ? :) rehellisiä mielipiteitä ! :)
- nuunuu.
ei. Jos olet aikuisenakin sitä mieltä, voit käydä aikuiskoulutuskeskuksessa puolen vuoden kurssin. Mene joko ammattikouluun tai lukioon. Jos meinaat ammattikoulusta eteenpäin, niin lukion pitkä matikka on todennäköisesti hyödyllinen.
- lakasinlakasinkoneen
Itse olen aikuisiällä ajamassa CE-korttia, mutta rahan takia sitä ei kannata ajaa. Mulla se on yhdenlainen elämänkokemus. Kuten palstaa lukemalla selviää, niin aika villiä on meno työmarkkinoilla ja villimmäksi menee parin vuoden päästä.
Tee itsellesi palvelus ja opiskele joku muu ammatti. - rahtari jo 20v
Nykyään kylläkin tienaa selvästi enemmän kuin vaikka 10v. sitten. Vaikka poliisit kyttäävätkin enemmän kuin ennen niin kyllä näissä hommissa palkoille pääsee. Ennen joutuikin painamaan hukkun lailla hommia kun palkka oli selvästi alempi. Itse ajan 80-90 tuntia kahteen viikkoon ja saan tessin mukaista palkkaa.
Ennen ajoin vähintään 120 tuntia kahteen viikkoon, ja vasta sitten pääsi jonkinlaisille palkoille. Tämä ala hakkaa monen tehdastyöntekijän palkan.- Nolo Sika
Tosin ongelma on siinä että palkka on usein sama työn luonteesta riippuen
Esim Meidän talossa, inun lenkkiä on lähinnä huilaamista ja suoran tien ajoa, kun taasen jollain toisella voi olla päivässä jopa 70 käyntiä, ja ahtaita pihoja, portaita pitkin kulkemista yms yms.
Eli kuljetusalalla on hyviä hommia, ja myös paskoja hommia, palkka ei juurikaan ole eri
Lisäksi saan 80h/2vko vaikka lenkilläni menee usein 5-6 tuntia päivään 5 kertaa viikossa, tulee aika hyvä tuntipalkka - 87k=palstan nero!
Nolo Sika kirjoitti:
Tosin ongelma on siinä että palkka on usein sama työn luonteesta riippuen
Esim Meidän talossa, inun lenkkiä on lähinnä huilaamista ja suoran tien ajoa, kun taasen jollain toisella voi olla päivässä jopa 70 käyntiä, ja ahtaita pihoja, portaita pitkin kulkemista yms yms.
Eli kuljetusalalla on hyviä hommia, ja myös paskoja hommia, palkka ei juurikaan ole eri
Lisäksi saan 80h/2vko vaikka lenkilläni menee usein 5-6 tuntia päivään 5 kertaa viikossa, tulee aika hyvä tuntipalkka> Lisäksi saan 80h/2vko vaikka lenkilläni menee usein 5-6 tuntia päivään 5 kertaa viikossa, tulee aika hyvä tuntipalkka <
Silti sä tienaat vuodessa monta tuhatta Euroa vähemmän kuin keskiverto yhdistelmäkuljettaja! - Nolo Sika
87k=palstan nero! kirjoitti:
> Lisäksi saan 80h/2vko vaikka lenkilläni menee usein 5-6 tuntia päivään 5 kertaa viikossa, tulee aika hyvä tuntipalkka <
Silti sä tienaat vuodessa monta tuhatta Euroa vähemmän kuin keskiverto yhdistelmäkuljettaja!Totta, mutta todellinen tuntipalkka on aika hyvä.
Tosin joskus on tullut 5 tonniakin kuukauteen
Se on vähän niin ja näin, arvostaako omaa aikaa, tai rahaa, itse arvostan omaa aikaa
Saan 2 viikkoon bruttona 1350€ yölisien yms jälkeen, 2 viikkoon tulee yleensä noin 55 tuntia
1350/55=24,5€
Eli tunnin työpanosta kohden saan hitusen vajaa 25€ (huom, esitin laskeman mistä summa koostuu, en heittänyt hatusta "pari tonnii")
Totta onhan lentäjilläkin hyvät vuosiansiot, todella hyvä, mutta moniko lentäjä tekee maks 8h päivää, eli menee työpaikalle esim 10:00 ja pääsee lähtemään kotiin 18:00... en tiedä kuin kaksi.
Tosiaan, toisille on vapaa-aika arvotonta, ja toisille se on arvokasta, itse osaan JO TÄSSÄ IÄSSÄ laskea arvon omalle ajalle
Eksäni ajoi työkseni ambulanssia, töitä oli aina 10 päivää putkeen, ja 7 vapaata, työaika oli 20:00-6:00 palkka oli 4 tonnia kuukauteen, kelpais mullekin tommonen homma :) - Nolo Sika
Nolo Sika kirjoitti:
Totta, mutta todellinen tuntipalkka on aika hyvä.
Tosin joskus on tullut 5 tonniakin kuukauteen
Se on vähän niin ja näin, arvostaako omaa aikaa, tai rahaa, itse arvostan omaa aikaa
Saan 2 viikkoon bruttona 1350€ yölisien yms jälkeen, 2 viikkoon tulee yleensä noin 55 tuntia
1350/55=24,5€
Eli tunnin työpanosta kohden saan hitusen vajaa 25€ (huom, esitin laskeman mistä summa koostuu, en heittänyt hatusta "pari tonnii")
Totta onhan lentäjilläkin hyvät vuosiansiot, todella hyvä, mutta moniko lentäjä tekee maks 8h päivää, eli menee työpaikalle esim 10:00 ja pääsee lähtemään kotiin 18:00... en tiedä kuin kaksi.
Tosiaan, toisille on vapaa-aika arvotonta, ja toisille se on arvokasta, itse osaan JO TÄSSÄ IÄSSÄ laskea arvon omalle ajalle
Eksäni ajoi työkseni ambulanssia, töitä oli aina 10 päivää putkeen, ja 7 vapaata, työaika oli 20:00-6:00 palkka oli 4 tonnia kuukauteen, kelpais mullekin tommonen homma :)On muuten hauska miten teet näitä "vastausmaratoneja" eli illan aikana kaivat kaikki uudet läåi ja vastaat oikein urakalla niihin.
Sun haku löytää viestit vuoteen 2002 asti, laita hakusanaksi esim "vittu" ja nosta ylös kaikki jossa se mainitaan, ja taivastele viestissä miten valvoja ei tee töitään kunnolla :) - 87k=palstan nero!
Nolo Sika kirjoitti:
On muuten hauska miten teet näitä "vastausmaratoneja" eli illan aikana kaivat kaikki uudet läåi ja vastaat oikein urakalla niihin.
Sun haku löytää viestit vuoteen 2002 asti, laita hakusanaksi esim "vittu" ja nosta ylös kaikki jossa se mainitaan, ja taivastele viestissä miten valvoja ei tee töitään kunnolla :)> On muuten hauska miten teet näitä "vastausmaratoneja" eli illan aikana kaivat kaikki uudet läåi ja vastaat oikein urakalla niihin. <
Niin minä en jaksa päivystää täällä tuntikausia siksi vastailen "massoittain" viesteihin ja yhä enenevissä määrin pyrin välttämään vastailemasta typeriin kirjoituksiisi. Ne on sellaista sontaa että niihin ylläpidon pitäisi puuttua. No aivopierujen kirjoittelu ei kuulu kiellettyjen listalle mutta kirjoituksesi on välillä niin suurta packaa että pakko yrittää niitä välillä korjata. Turhaahan se on mutta pahimpiin on pakko puuttua ja korjailla niitä. Näin pitkään kuljetusalalla olleena on pelottava ajatus että kaltaisiasi ja kaltaisilla ajatuksilla olisi enemmän porukkaa tien päällä! Toivottavasti muutaman vuoden päästä luet näitä kirjoituksiasi kun pikkasen enemmän sulla on konkreettista tietoa alalta eikä vain pelkkiä kuvitelmia!
- perkkoonkatu
Parhaat hommat kuljetusalalla on Itellan jakoauton ajo. Ei rasita liikaa, eikä työ ole koskaan ns. resuamista. Ja palkkakin on vielä kohdillaan.
- Nolo Sika
Totta, itellan hommat on OK, etenkin ns. päviälenkit johon sisältyy
- Pakettien vienti konttoreihin (maaseudulla)
- Postilaatikoiden tyhjennys
- Firmojen postien nouto
- Pienien konttorieden paluulähetykset/pahvit/tyhjät
Tosin työssä on käytössä aika kinkkinen kämmentietokone, postilaatikoita tyhjennettäessä luetaan laatikon sisäpuolella oleva viivakoodi, ja paluuhäkeistä niiden oma viivakoodi, firmojen noudot vain kuitataan koneelle.
Lisäksi laitteelle pitäisi aina merkata montako paluurullakkoa/sinistä laatikkoa on tullut, ja montako sinistä jätetty (firmojen noutopaikat)
Isoin ongelma on kellonaika, postilaatikoissa kun on usein kellonaika mistä mihin sen saa tyhjätä, eli voi olla että odotat jossain laatikolla 30 min että saat tyhjätä sen, ja sitten hana auki seuraavaan paikkaan, ettei siellä mene laatikko yliajaksi.
Tosin tämän ongelman saa korjattua niin että ottaa digikameralla kuvan laatikon viivakoodista, ja tuloste siitä autoon, ja esim 17:00 tyhjennettävän laatikon tyhjää 16:40 (että ehtii seuraavaan paikkaan) ja ampuu sen autossa olevan "kuvan" sitten 17:00
Lisäksi auton pakkaaminen on helppoa, sidotaan seinään kiinni kyläposteihin menevät pakettirullakot, ja auton etuseinään kaikki paluukuorma, niitä saa sekottaa niin paljon kuin tykkää, ja postisäkit/siniset laatikot saa heittää vain jonkun rullakon päälle, koska kaikki paluukuorma tulee aina yhteen ja samaan paikkaan.
Tosin näin talvella on helpolla "päivä pilalla" on mennään hommiin siinä 12:00-13:00 aikoihin ja kotiin päästään kuuden jälkeen
- perkkoonkatu
Nolo Sika, aivan oikein mitä kirjoitit. Se on kuitenkin muuttunut, että postilaatikoita ei enää ammuta laatikon sisäpuolisesta koodista, vaan se skannataan aina sekalaatikkona. Minäkin aina autosta skannaan sen. Edellyttää ettei auto ole yli sadan metrin päässä postilaatikosta.
- Nolo Sika
Hmm, eli onko sinulla autossa joku vakiotarra, tai kuitataanko se vain noudetuksi, aivan kuten esim. tehdään firmojen laatikoiden noudoissa?
Aika omituiselta tuntuu, ettei haluttaisi tietää nimenomaan mikä laatikko on tyhjätty, ja mikä ei
- perkkoonkatu
Joo, autossa on vakiotarra missä lukee sekalaatikko, ja sen ammun aina joka postilaatikolla.
En tiedä miksi se muutos tehtiin. Minä tykkäsin vanhasta käytännöstä enemmän. Tietokonekapulatkin vaihtuivat lokakuussa. Mielestäni vanha kapula oli parempi. Tässä uudessa on koko ajan ollut ongelmia tiedon siirron kanssa. - Tablet
Moro!
Laitan täss hiukan fakta tietoa erään kuljettajanpalkkakehityksestä.Työ kaukoliikennettä ja kaikki palkat ns liitonmukaisia.
Elikkä 1995-2010 välisenä aikana bruttona 594650e ja keskiarvo 39643e/v(hiukanparempikin olisi mutta muutama lamakin nähty 1998(28000e) ja 2009(31400e).Elikkä jos vanhojarahoja muisteltaisiin niin 3.535.628 markkaa olis bruttona tuohon aikaväliin tienattu.Tässä olis faktaa palkkakehityksestä toivottavasti helpottaa ammatinvallinnassa. - ei palkkaa
Menkää Juhani Saukolle (Isonkyrön mahtavin) ja Seinäjoen paskin palkanmaksaja. Menkää sinne niin tiedätte mitä on orjatyö. Mä olin ja käräjillehän täs joutuu saatana. Ei mitään hätää minun puolelta, kun Saukko on hävinnyt jo päivänselvän jutun, mutta vituttaa odottaa niitä rahoja. Yrittää viivytellä, että luopuisin. En tosiaankaan, on kyllä pelle paikka. Voi kun olisi tiennyt. Varoitan edes teitä muita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151016Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82913Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839