Onko kokemuksia CANON Powershot SX10 IS:tä. Olisi harkinnassa, tälläiselle harrastajalle. Hoppyhallissa näkyy olevan hintaan 299. Lähinnä häät, hautajaiset, ja ehkä luontokuvia ottavalle. Meneekö rahat hukkaan. Lueskelin netistä löytyviä arvosteluja, mutta kovin oli erinlaisia kokemuksia. Tiedän että SX1 olisi parempi, vaan kun en ainakaan vielä tarvi FullHD videota, niin en siitä ole kiinnostunut.
CANON Powershot SX10 IS
10
4795
Vastaukset
- tuota...
mallia, samassa hintaluokassa ehkä näpsempi olisi Canon PowerShot SX200 IS. Pienempi koko, Ladattava litium-ioniakku, vaikket FullHD arvostakaan niin tuosta löytyy 720p tasoinen video, sopiva zoomi. Itse ainakin olen SX200 ostamassa kesäksi 720is tilalle.
- Canonisti minäkin
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=canon_eos1000d,canon_sx10is,canon_g10,oly_e420&camuser=canon_eos1000d&show=all Tuossa vähän vertailua. En vieläkään ymmärrä, miksi hankkia kameraa, jossa on yhdistetty järkkärin ja pokkarin huonot puolet. Tuon toisen järkkärin otin mukaan, koska sitä on nyt poistomyynnissä samaan hintaan.
- mitä tarkoittaa
"Tuossa vähän vertailua. En vieläkään ymmärrä, miksi hankkia kameraa, jossa on yhdistetty järkkärin ja pokkarin huonot puolet"
- on n. 300e
Niin Canon 1000D kittilinssin kanssa ei ole vaihtoehto SX10:lle.
- Canonisti minäkin
mitä tarkoittaa kirjoitti:
"Tuossa vähän vertailua. En vieläkään ymmärrä, miksi hankkia kameraa, jossa on yhdistetty järkkärin ja pokkarin huonot puolet"
Järkkärin kokoiseen pakettiin on koottu viritys, jossa on pokkarin rajoitukset kuvan tekniseen laatuun. Katsopa vaikka kohtaa kennon koko ja pikselitiheys, niin ymmärrät ongelman. Minusta kuvaajalla on käyttöä sekä järkkärille että pokkarille. Jopa rajatapauksessa voi olla vain toinen niistä.
- Canonisti minäkin
on n. 300e kirjoitti:
Niin Canon 1000D kittilinssin kanssa ei ole vaihtoehto SX10:lle.
Otin tuon toisen järkkärin mukaan, koska sen pakettia on myyty tismalleen samaan hintaan. Eikä tonninenkaan hirveästi kalliimpi ole. Halvin hinta näytti olevan 440.
- Kennon koolla
Canonisti minäkin kirjoitti:
Järkkärin kokoiseen pakettiin on koottu viritys, jossa on pokkarin rajoitukset kuvan tekniseen laatuun. Katsopa vaikka kohtaa kennon koko ja pikselitiheys, niin ymmärrät ongelman. Minusta kuvaajalla on käyttöä sekä järkkärille että pokkarille. Jopa rajatapauksessa voi olla vain toinen niistä.
ja pikselitiheydellä lienee korostuva merkitys, kun valoa on nirsosti. Miten lie sitten päivänvalossa. Kun monella budjetti on rajallinen, niin joutuu tekemään valinnan sen rajoittamana. Jos raja on SX10:n hinnan tuntumassa, niin sillä hinnalla mahdollisesti saatava järkkäri kittilinssi ei kovin hyvin tarpeita tyydytä. Vaikkapa 20m:n päässä olevan varpusen kuvaaminen valoisassa antaa paremman ( otaksun )tuloksen SX10:llä muista kauempana olevista kohteista puhumattakaan. Videomahdollisuus puuttuu halvasta järkkäristä ja sekin kääntää niukan budjetin hankinnalla tehtävää ostosta SX10:n suuntaan. Jos budjetti ei rajoita, niin se on sitten toinen juttu. Tuolloin järkkäri- ja pokkari-yhdistelmä olisi varmaan ihan käyttökelpoinen valinta. Mulla budjetti rajoitti ja jouduin kompromissin tekemään. SX10:n koko on kyllä jonkinlainen miinus, on liian iso. Vähässä valossa kuvat eivät ole kovin hyviä, valoisassa otetut kelpaavat minulle. Jos olisin nyt kameraa hankkimassa samalla budjetilla, niin ehkä ainakin kokeilisin Canonin uutta pokkaria, olikos sen malli SX200. Se menisi vielä taskuun.
- taskuunsopivuus
Canonisti minäkin kirjoitti:
Otin tuon toisen järkkärin mukaan, koska sen pakettia on myyty tismalleen samaan hintaan. Eikä tonninenkaan hirveästi kalliimpi ole. Halvin hinta näytti olevan 440.
on käteensopivuutta ja kuvanlaatua tärkeämpi?
- digigikameraa
taskuunsopivuus kirjoitti:
on käteensopivuutta ja kuvanlaatua tärkeämpi?
niin Nikonin järkkäri ja joku canon Powershot Axxx IS malli 6-10 Mpix 6x zoom ois hyvä yhdistelmä. Nikonen järkkärit ja tuon koon Powershotit aivan ehdottomia pelejä!
- kuvia
http://www.dpreview.com/reviews/q109superzoomgroup/page16.asp Useita kameroita verrattuna ja voit todeta itse et SX10 IS paras.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️861809Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1361260YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621090- 62956
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan77897Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli84838Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029826Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.47817- 57810
Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.124799