Tämmöiseen tarvisin apua: Autoni et on 55. Ostin vanteet, joiden et on 35 myyjän mukaan käy mutta tarvin mahdollisesti ylimääräisen osan väliin.. Tarvin siis ilmeisesti noihin nuo levityspalat, jotta et "mätsää", vai? Voisiko joku, joka asiasta tietää, kertoa miten asia on? eli riittääkö, jos ostan 20mm raidevälin levityspalat ja isken väliin? asialliset vastaukset kiitos, eikä taas tarvi päivitellä naisten autoilua.. :)
Raidevälin levityspalat, help?
14
6435
Vastaukset
- meister69
Jos laitat 20mm spacerit väliin niin silloin sen vanteen ET on 15. Eli tulee vielä ulommas kaaresta... http://www.tirerack.com/wheels/tech/techpage.jsp?techid=101 http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
- salitut?
Ennen noi välipalat oli kielletty, onko ne nykyään sallitut?
- meister69
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon rakenne ja varusteet/Henkilö- ja pakettiautojen rakennemuutokset/Rengas ja vanne muutokset.htm No omapahan on asia jos joku haluaa pilata autonsa ajettavuuden ja laakerit väärällä et luvulla....
- mahtaneeko onnistua
meister69 kirjoitti:
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon rakenne ja varusteet/Henkilö- ja pakettiautojen rakennemuutokset/Rengas ja vanne muutokset.htm No omapahan on asia jos joku haluaa pilata autonsa ajettavuuden ja laakerit väärällä et luvulla....
Jos tuota sanamuotoa lukee tarkkaan niin siinä vaaditaan että spacerit ovat joko auton valmistajan tai vanteen valmistajan tekemät ja nimenomaan tähän automalliin tarkoitetut spacerit. Tarkalleen ottaen tuolla kielletään kolmannen osapuolen (pelkkiä spacereita tekevä firma) valmistamat sovituskappaleet. Tarkoittaako tuo muuten varmasti spaceria eikä vain aluvanteen keskittävää muovirengasta? Niin ja kuten sanoit, spacerit pienentävät ET-lukua entisestään joten ne eivät alkuperäistä kysyjää auta. "Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. Vanteiden vaihdon seurauksena auton akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm ellei auton valmistaja muuta ilmoita."
- palauteta ET
meister69 kirjoitti:
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon rakenne ja varusteet/Henkilö- ja pakettiautojen rakennemuutokset/Rengas ja vanne muutokset.htm No omapahan on asia jos joku haluaa pilata autonsa ajettavuuden ja laakerit väärällä et luvulla....
takaisin oikeaksi eli ei ajettavuus mihinkään muutu. Ainoa ongelma on pulttien pituus, vakiot ei riitä ja kestääkö pidemmät pultit.
- meister69
palauteta ET kirjoitti:
takaisin oikeaksi eli ei ajettavuus mihinkään muutu. Ainoa ongelma on pulttien pituus, vakiot ei riitä ja kestääkö pidemmät pultit.
Auton alkuperäinen ET 55 Ostettu Vanne 35 levityspalat 20mm = 15
- meister69
meister69 kirjoitti:
Auton alkuperäinen ET 55 Ostettu Vanne 35 levityspalat 20mm = 15
Jos haluaa kasvattaa postiivista offset lukua niin joutuu sorvaamaan vanteen "navasta" pois.
- Anonyymi
meister69 kirjoitti:
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon rakenne ja varusteet/Henkilö- ja pakettiautojen rakennemuutokset/Rengas ja vanne muutokset.htm No omapahan on asia jos joku haluaa pilata autonsa ajettavuuden ja laakerit väärällä et luvulla....
Eivät spacerit vaikuta LAAKERIEN kestävyyteen millään lailla. Kannattaisi vähän miettiä ennenkuin ryhtyy pätemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät spacerit vaikuta LAAKERIEN kestävyyteen millään lailla. Kannattaisi vähän miettiä ennenkuin ryhtyy pätemään.
Kannattaa opetella lukemaan viestien ja ketjun ikä ennen kuin alkaa pätemään.
13 vuotta vanha juttu.
- levityspalat
ainoastaan vanteen valmistajan vanteeseen kuuluvat palat voivat olla laillisia muut eivät. ja eikä nekään aina ole laillisia. Katsastus menee hylkyyn jos sellaiset paikallaan ovat.
- Auto-Antero©
Nyt kävi niin että sinua kusetettiin. Jos autosi ET on 55 niin voit PIENENTÄÄ sitä lukemaa sovitteilla, et suurentaa. Nyt vain toivot että ne vanteet mahtuvat olemaan vaikka ovat tuolla ETllä. Ja katsastamassakin ne pitäisi käyttää, kun raideleveys on muuttunut 40 mm... Tuo liian suuri ET kun näkyy kiusallisen hyvi, kiinnittää poliisien huomion helposti...
- Anonyymi
Lokasuojiin voi laittaa levikesarjan, niin silloin renkaat eivät pullistele korista ulos.
- Anonyymi
Kiitos, nyt uskalla laittaa nuo vanteet vihdoin alle, ei tarvinnut odottaa kuin 13 vuotta kun sain viisaan ja upean opastuksen.
- Anonyymi
Aiheen vanhuudesta huolimatta. Nykyaitoissa kaikissa taitaa ET-luku olla negatiivinen eli vanteet kiinnityspinta on vanteen keskilinjasta ulospäin. Vanteen ET lukua voi pienentää levitysrenkailla, ei suurentaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀884395BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1993611- 2022981
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome702813Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main572720- 811306
- 601246
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381062MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t120973- 60968