Tämmöiseen tarvisin apua: Autoni et on 55. Ostin vanteet, joiden et on 35 myyjän mukaan käy mutta tarvin mahdollisesti ylimääräisen osan väliin.. Tarvin siis ilmeisesti noihin nuo levityspalat, jotta et "mätsää", vai? Voisiko joku, joka asiasta tietää, kertoa miten asia on? eli riittääkö, jos ostan 20mm raidevälin levityspalat ja isken väliin? asialliset vastaukset kiitos, eikä taas tarvi päivitellä naisten autoilua.. :)
Raidevälin levityspalat, help?
14
6328
Vastaukset
- meister69
Jos laitat 20mm spacerit väliin niin silloin sen vanteen ET on 15. Eli tulee vielä ulommas kaaresta... http://www.tirerack.com/wheels/tech/techpage.jsp?techid=101 http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
- salitut?
Ennen noi välipalat oli kielletty, onko ne nykyään sallitut?
- meister69
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon rakenne ja varusteet/Henkilö- ja pakettiautojen rakennemuutokset/Rengas ja vanne muutokset.htm No omapahan on asia jos joku haluaa pilata autonsa ajettavuuden ja laakerit väärällä et luvulla....
- mahtaneeko onnistua
meister69 kirjoitti:
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon rakenne ja varusteet/Henkilö- ja pakettiautojen rakennemuutokset/Rengas ja vanne muutokset.htm No omapahan on asia jos joku haluaa pilata autonsa ajettavuuden ja laakerit väärällä et luvulla....
Jos tuota sanamuotoa lukee tarkkaan niin siinä vaaditaan että spacerit ovat joko auton valmistajan tai vanteen valmistajan tekemät ja nimenomaan tähän automalliin tarkoitetut spacerit. Tarkalleen ottaen tuolla kielletään kolmannen osapuolen (pelkkiä spacereita tekevä firma) valmistamat sovituskappaleet. Tarkoittaako tuo muuten varmasti spaceria eikä vain aluvanteen keskittävää muovirengasta? Niin ja kuten sanoit, spacerit pienentävät ET-lukua entisestään joten ne eivät alkuperäistä kysyjää auta. "Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. Vanteiden vaihdon seurauksena auton akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm ellei auton valmistaja muuta ilmoita."
- palauteta ET
meister69 kirjoitti:
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon rakenne ja varusteet/Henkilö- ja pakettiautojen rakennemuutokset/Rengas ja vanne muutokset.htm No omapahan on asia jos joku haluaa pilata autonsa ajettavuuden ja laakerit väärällä et luvulla....
takaisin oikeaksi eli ei ajettavuus mihinkään muutu. Ainoa ongelma on pulttien pituus, vakiot ei riitä ja kestääkö pidemmät pultit.
- meister69
palauteta ET kirjoitti:
takaisin oikeaksi eli ei ajettavuus mihinkään muutu. Ainoa ongelma on pulttien pituus, vakiot ei riitä ja kestääkö pidemmät pultit.
Auton alkuperäinen ET 55 Ostettu Vanne 35 levityspalat 20mm = 15
- meister69
meister69 kirjoitti:
Auton alkuperäinen ET 55 Ostettu Vanne 35 levityspalat 20mm = 15
Jos haluaa kasvattaa postiivista offset lukua niin joutuu sorvaamaan vanteen "navasta" pois.
- Anonyymi
meister69 kirjoitti:
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon rakenne ja varusteet/Henkilö- ja pakettiautojen rakennemuutokset/Rengas ja vanne muutokset.htm No omapahan on asia jos joku haluaa pilata autonsa ajettavuuden ja laakerit väärällä et luvulla....
Eivät spacerit vaikuta LAAKERIEN kestävyyteen millään lailla. Kannattaisi vähän miettiä ennenkuin ryhtyy pätemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät spacerit vaikuta LAAKERIEN kestävyyteen millään lailla. Kannattaisi vähän miettiä ennenkuin ryhtyy pätemään.
Kannattaa opetella lukemaan viestien ja ketjun ikä ennen kuin alkaa pätemään.
13 vuotta vanha juttu.
- levityspalat
ainoastaan vanteen valmistajan vanteeseen kuuluvat palat voivat olla laillisia muut eivät. ja eikä nekään aina ole laillisia. Katsastus menee hylkyyn jos sellaiset paikallaan ovat.
- Auto-Antero©
Nyt kävi niin että sinua kusetettiin. Jos autosi ET on 55 niin voit PIENENTÄÄ sitä lukemaa sovitteilla, et suurentaa. Nyt vain toivot että ne vanteet mahtuvat olemaan vaikka ovat tuolla ETllä. Ja katsastamassakin ne pitäisi käyttää, kun raideleveys on muuttunut 40 mm... Tuo liian suuri ET kun näkyy kiusallisen hyvi, kiinnittää poliisien huomion helposti...
- Anonyymi
Lokasuojiin voi laittaa levikesarjan, niin silloin renkaat eivät pullistele korista ulos.
- Anonyymi
Kiitos, nyt uskalla laittaa nuo vanteet vihdoin alle, ei tarvinnut odottaa kuin 13 vuotta kun sain viisaan ja upean opastuksen.
- Anonyymi
Aiheen vanhuudesta huolimatta. Nykyaitoissa kaikissa taitaa ET-luku olla negatiivinen eli vanteet kiinnityspinta on vanteen keskilinjasta ulospäin. Vanteen ET lukua voi pienentää levitysrenkailla, ei suurentaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733941- 1013515
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823358Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362648- 1241618
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026