vinkkejä millä saada sterilisaation yhteydessä laitettu haavalappu mahd. kivuttomasti pois? Tuntuu,ettei haavalapun reunasta edes saa alkua,mistä sitä voisi alkaa "nyhtää" pois. Kissa alkoi "huutaa" heti,kun lappua yritti vähän nyplätä pois....
haavalapun poisto
9
6463
Vastaukset
- koittakaa
kastella se niin liima pehmenee. Haavaan ei varmaan kuitenkaan saisi vettä laittaa, että varovasti.
- nenna.
itse otin kissan nukkuessa, ottaa aina niin että vähän painaa siitä ihoa ettei tule niin aplajon venytystä. hankala selittää. siis mahdollisimman vähän kerrallaan ja kiristää ihoa vähän siitä mistä on ottamassa pois. miten kissasi voi muuten steriloinnin jälkeen, monta päivääs iitä on? =)
- -aloittaja-
nenna. kirjoitti:
itse otin kissan nukkuessa, ottaa aina niin että vähän painaa siitä ihoa ettei tule niin aplajon venytystä. hankala selittää. siis mahdollisimman vähän kerrallaan ja kiristää ihoa vähän siitä mistä on ottamassa pois. miten kissasi voi muuten steriloinnin jälkeen, monta päivääs iitä on? =)
tehtiin eilen, eilisen päivää tytskä oikeastaan vain nukkui,illasta sitten jo sai ruokaa ja sehän maistui. Tänään hän on jo leikkinyt ja ollut muutenkin pirtsakka itsensä, kipuja ei näytä olevan ollenkaan. Ruoka maistuu hyvin ja ei valita oloaan hihasta tehdyssä puvussaan! Joten tässä ohessa voinkin suositella muillekin ,tuota vanhasta trikoopuseron hihasta valmistettua "sukkapukua", elänlääkäristä saatu verkkosukka oli liian tiukka ja tuntui että jaloille tehdyt aukot painoivat nivusia & taipeita ja tötterö päässä olostahan ei tullut mitään, pelkkä sekoamiskohtaus! Mutta itsetehty puku päällä,hän ei ole olleskaan rimpuillut tai yrittänyt tutkailla haavaansa! Mutta eiköhän tämä paraneminen tästä,kunhan tuon lapun saisi kokonaan pois! Tänään saimme osan siite rapsuteltu ja leikattua pois, niin että haava saa jo ilmaa ja sehän se on pääasia!
- nenna.
-aloittaja- kirjoitti:
tehtiin eilen, eilisen päivää tytskä oikeastaan vain nukkui,illasta sitten jo sai ruokaa ja sehän maistui. Tänään hän on jo leikkinyt ja ollut muutenkin pirtsakka itsensä, kipuja ei näytä olevan ollenkaan. Ruoka maistuu hyvin ja ei valita oloaan hihasta tehdyssä puvussaan! Joten tässä ohessa voinkin suositella muillekin ,tuota vanhasta trikoopuseron hihasta valmistettua "sukkapukua", elänlääkäristä saatu verkkosukka oli liian tiukka ja tuntui että jaloille tehdyt aukot painoivat nivusia & taipeita ja tötterö päässä olostahan ei tullut mitään, pelkkä sekoamiskohtaus! Mutta itsetehty puku päällä,hän ei ole olleskaan rimpuillut tai yrittänyt tutkailla haavaansa! Mutta eiköhän tämä paraneminen tästä,kunhan tuon lapun saisi kokonaan pois! Tänään saimme osan siite rapsuteltu ja leikattua pois, niin että haava saa jo ilmaa ja sehän se on pääasia!
.. oo ollu suolisto-onglemia? ummetusta, oksentelua jne.? miks just mulle kävi sit niin. : ( ekat kissat ihan omat joten saatan olla liian hysteerinenkin, mutta ei voi mitään ku rakkaat kissat kyseessä.
- -aloittaja-
nenna. kirjoitti:
.. oo ollu suolisto-onglemia? ummetusta, oksentelua jne.? miks just mulle kävi sit niin. : ( ekat kissat ihan omat joten saatan olla liian hysteerinenkin, mutta ei voi mitään ku rakkaat kissat kyseessä.
Ei kyllä ole ollut tuollaisia ongelmia kuin sinun kissoillasi. Hiekkalaatikkoasiat onnistuneet normaaliin tapaan ja ei ole ollut pahoinvointia! ruoka maistunut liiankin hyvin. Ja ihmeen hyvin osannut käydä tuo puku päällä "veskissäkin" :)
- jamminen
-aloittaja- kirjoitti:
Miksi sinun täytyy saada lappu jo nyt pois? Et tarvitse edes sukkapukua, jos lappu on paikallaan, etenkin nyt, kun siitä osan jo olet poistanut, että haava saa ilmaa. Meillä lappu oli paikallaan pari viikkoa, kun irrotettiin lapun alareuna niin, että sai ilmaa, mutta kissa ei kuitenkaan pystynyt sitä haavaa nuolemaan. Kaikkein helpoimmalla ja vähimmällä vahtimisella pääsette, kun annat lapun olla etkä tarvitse näin ollen muita suojia. Kun haava on parantunut, niin lapun poistokin sujuu paremmin, kun ei ole kipuja.
- -aloittaja-
jamminen kirjoitti:
Miksi sinun täytyy saada lappu jo nyt pois? Et tarvitse edes sukkapukua, jos lappu on paikallaan, etenkin nyt, kun siitä osan jo olet poistanut, että haava saa ilmaa. Meillä lappu oli paikallaan pari viikkoa, kun irrotettiin lapun alareuna niin, että sai ilmaa, mutta kissa ei kuitenkaan pystynyt sitä haavaa nuolemaan. Kaikkein helpoimmalla ja vähimmällä vahtimisella pääsette, kun annat lapun olla etkä tarvitse näin ollen muita suojia. Kun haava on parantunut, niin lapun poistokin sujuu paremmin, kun ei ole kipuja.
on annettu ohjeeksi,että haavalappu tulee poistaa leikkauksen jälkeisenä päivänä. Ei lappua nyt ainakaan viikko tolkulla saa pitää ja olen kuullut "kauhutarinan" tuosta yliajallakin pitämisestä, haava tihkuttanut jotakin haavanesteitään ja tämän jälkeen ne ovat kuivuessaan liimanneet haavalapun "tyynyosan" itse haavaan kiinni. Eli poisto on ollut vielä tuskaisempaa!
- nenna.
-aloittaja- kirjoitti:
on annettu ohjeeksi,että haavalappu tulee poistaa leikkauksen jälkeisenä päivänä. Ei lappua nyt ainakaan viikko tolkulla saa pitää ja olen kuullut "kauhutarinan" tuosta yliajallakin pitämisestä, haava tihkuttanut jotakin haavanesteitään ja tämän jälkeen ne ovat kuivuessaan liimanneet haavalapun "tyynyosan" itse haavaan kiinni. Eli poisto on ollut vielä tuskaisempaa!
.. ennettiin ohjeeksi että tulee poistaa kahden päivän päästä. siellähän kaikki nesteet muhii sun muuta vaikka ilmaa saisikin. ja kyllä haava on jo hyvä siinä vaiheessa tarkistaa että tietää mennä uudestaan lääkäriin jos jotain ois sattunu.
- tassuhasmas
Meillä kirjallinen ohje jossa lukee että poisto 10 päivää leikkauksesta. Tiukassa on ja kasteleminen turhaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389