haavalapun poisto

-miumaumou-

vinkkejä millä saada sterilisaation yhteydessä laitettu haavalappu mahd. kivuttomasti pois? Tuntuu,ettei haavalapun reunasta edes saa alkua,mistä sitä voisi alkaa "nyhtää" pois. Kissa alkoi "huutaa" heti,kun lappua yritti vähän nyplätä pois....

9

5602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koittakaa

      kastella se niin liima pehmenee. Haavaan ei varmaan kuitenkaan saisi vettä laittaa, että varovasti.

      • nenna.

        itse otin kissan nukkuessa, ottaa aina niin että vähän painaa siitä ihoa ettei tule niin aplajon venytystä. hankala selittää. siis mahdollisimman vähän kerrallaan ja kiristää ihoa vähän siitä mistä on ottamassa pois. miten kissasi voi muuten steriloinnin jälkeen, monta päivääs iitä on? =)


      • -aloittaja-
        nenna. kirjoitti:

        itse otin kissan nukkuessa, ottaa aina niin että vähän painaa siitä ihoa ettei tule niin aplajon venytystä. hankala selittää. siis mahdollisimman vähän kerrallaan ja kiristää ihoa vähän siitä mistä on ottamassa pois. miten kissasi voi muuten steriloinnin jälkeen, monta päivääs iitä on? =)

        tehtiin eilen, eilisen päivää tytskä oikeastaan vain nukkui,illasta sitten jo sai ruokaa ja sehän maistui. Tänään hän on jo leikkinyt ja ollut muutenkin pirtsakka itsensä, kipuja ei näytä olevan ollenkaan. Ruoka maistuu hyvin ja ei valita oloaan hihasta tehdyssä puvussaan! Joten tässä ohessa voinkin suositella muillekin ,tuota vanhasta trikoopuseron hihasta valmistettua "sukkapukua", elänlääkäristä saatu verkkosukka oli liian tiukka ja tuntui että jaloille tehdyt aukot painoivat nivusia & taipeita ja tötterö päässä olostahan ei tullut mitään, pelkkä sekoamiskohtaus! Mutta itsetehty puku päällä,hän ei ole olleskaan rimpuillut tai yrittänyt tutkailla haavaansa! Mutta eiköhän tämä paraneminen tästä,kunhan tuon lapun saisi kokonaan pois! Tänään saimme osan siite rapsuteltu ja leikattua pois, niin että haava saa jo ilmaa ja sehän se on pääasia!


      • nenna.
        -aloittaja- kirjoitti:

        tehtiin eilen, eilisen päivää tytskä oikeastaan vain nukkui,illasta sitten jo sai ruokaa ja sehän maistui. Tänään hän on jo leikkinyt ja ollut muutenkin pirtsakka itsensä, kipuja ei näytä olevan ollenkaan. Ruoka maistuu hyvin ja ei valita oloaan hihasta tehdyssä puvussaan! Joten tässä ohessa voinkin suositella muillekin ,tuota vanhasta trikoopuseron hihasta valmistettua "sukkapukua", elänlääkäristä saatu verkkosukka oli liian tiukka ja tuntui että jaloille tehdyt aukot painoivat nivusia & taipeita ja tötterö päässä olostahan ei tullut mitään, pelkkä sekoamiskohtaus! Mutta itsetehty puku päällä,hän ei ole olleskaan rimpuillut tai yrittänyt tutkailla haavaansa! Mutta eiköhän tämä paraneminen tästä,kunhan tuon lapun saisi kokonaan pois! Tänään saimme osan siite rapsuteltu ja leikattua pois, niin että haava saa jo ilmaa ja sehän se on pääasia!

        .. oo ollu suolisto-onglemia? ummetusta, oksentelua jne.? miks just mulle kävi sit niin. : ( ekat kissat ihan omat joten saatan olla liian hysteerinenkin, mutta ei voi mitään ku rakkaat kissat kyseessä.


      • -aloittaja-
        nenna. kirjoitti:

        .. oo ollu suolisto-onglemia? ummetusta, oksentelua jne.? miks just mulle kävi sit niin. : ( ekat kissat ihan omat joten saatan olla liian hysteerinenkin, mutta ei voi mitään ku rakkaat kissat kyseessä.

        Ei kyllä ole ollut tuollaisia ongelmia kuin sinun kissoillasi. Hiekkalaatikkoasiat onnistuneet normaaliin tapaan ja ei ole ollut pahoinvointia! ruoka maistunut liiankin hyvin. Ja ihmeen hyvin osannut käydä tuo puku päällä "veskissäkin" :)


      • jamminen
        -aloittaja- kirjoitti:

        tehtiin eilen, eilisen päivää tytskä oikeastaan vain nukkui,illasta sitten jo sai ruokaa ja sehän maistui. Tänään hän on jo leikkinyt ja ollut muutenkin pirtsakka itsensä, kipuja ei näytä olevan ollenkaan. Ruoka maistuu hyvin ja ei valita oloaan hihasta tehdyssä puvussaan! Joten tässä ohessa voinkin suositella muillekin ,tuota vanhasta trikoopuseron hihasta valmistettua "sukkapukua", elänlääkäristä saatu verkkosukka oli liian tiukka ja tuntui että jaloille tehdyt aukot painoivat nivusia & taipeita ja tötterö päässä olostahan ei tullut mitään, pelkkä sekoamiskohtaus! Mutta itsetehty puku päällä,hän ei ole olleskaan rimpuillut tai yrittänyt tutkailla haavaansa! Mutta eiköhän tämä paraneminen tästä,kunhan tuon lapun saisi kokonaan pois! Tänään saimme osan siite rapsuteltu ja leikattua pois, niin että haava saa jo ilmaa ja sehän se on pääasia!

        Miksi sinun täytyy saada lappu jo nyt pois? Et tarvitse edes sukkapukua, jos lappu on paikallaan, etenkin nyt, kun siitä osan jo olet poistanut, että haava saa ilmaa. Meillä lappu oli paikallaan pari viikkoa, kun irrotettiin lapun alareuna niin, että sai ilmaa, mutta kissa ei kuitenkaan pystynyt sitä haavaa nuolemaan. Kaikkein helpoimmalla ja vähimmällä vahtimisella pääsette, kun annat lapun olla etkä tarvitse näin ollen muita suojia. Kun haava on parantunut, niin lapun poistokin sujuu paremmin, kun ei ole kipuja.


      • -aloittaja-
        jamminen kirjoitti:

        Miksi sinun täytyy saada lappu jo nyt pois? Et tarvitse edes sukkapukua, jos lappu on paikallaan, etenkin nyt, kun siitä osan jo olet poistanut, että haava saa ilmaa. Meillä lappu oli paikallaan pari viikkoa, kun irrotettiin lapun alareuna niin, että sai ilmaa, mutta kissa ei kuitenkaan pystynyt sitä haavaa nuolemaan. Kaikkein helpoimmalla ja vähimmällä vahtimisella pääsette, kun annat lapun olla etkä tarvitse näin ollen muita suojia. Kun haava on parantunut, niin lapun poistokin sujuu paremmin, kun ei ole kipuja.

        on annettu ohjeeksi,että haavalappu tulee poistaa leikkauksen jälkeisenä päivänä. Ei lappua nyt ainakaan viikko tolkulla saa pitää ja olen kuullut "kauhutarinan" tuosta yliajallakin pitämisestä, haava tihkuttanut jotakin haavanesteitään ja tämän jälkeen ne ovat kuivuessaan liimanneet haavalapun "tyynyosan" itse haavaan kiinni. Eli poisto on ollut vielä tuskaisempaa!


      • nenna.
        -aloittaja- kirjoitti:

        on annettu ohjeeksi,että haavalappu tulee poistaa leikkauksen jälkeisenä päivänä. Ei lappua nyt ainakaan viikko tolkulla saa pitää ja olen kuullut "kauhutarinan" tuosta yliajallakin pitämisestä, haava tihkuttanut jotakin haavanesteitään ja tämän jälkeen ne ovat kuivuessaan liimanneet haavalapun "tyynyosan" itse haavaan kiinni. Eli poisto on ollut vielä tuskaisempaa!

        .. ennettiin ohjeeksi että tulee poistaa kahden päivän päästä. siellähän kaikki nesteet muhii sun muuta vaikka ilmaa saisikin. ja kyllä haava on jo hyvä siinä vaiheessa tarkistaa että tietää mennä uudestaan lääkäriin jos jotain ois sattunu.


    • tassuhasmas

      Meillä kirjallinen ohje jossa lukee että poisto 10 päivää leikkauksesta. Tiukassa on ja kasteleminen turhaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe