Paniikkihäiriökö?

Mulla on ollut tässä parin viikon ajan epätodellinen olo, ja vaikka päivittäiset aktiviteetit onnistuukin ongelmitta tuntuu siltä kuin ei kuitenkaan olis enään ittensä ohjaimissa (on ollut joskus pienenpänäki samanlaisia tuntemuksia). Tossa pari tuntia sitten olin jalkapallotreeneissa kun yhtäkkiä tuli niin epätodellinen olo että olis tyhnyt mieli vaan lähteä pois koko kentältä. Kaverit tuntu jotenkin oudoilta, näkö jotenkin sekoili, kun puhu niin puhe tuli jotenkin automaattisesti ja tuntu siltä ku ei ite ois niitä sanoja sanonu. Koko ajan kauhee pelko päällä että nyt tää on menoa, nyt sekoon. Jotenki selvisin sitten puolisen tuntia ja ku vihdoin lähin mopolla kotiopäin tuli sellanen ihanan rauhallinen olo, mutta sitten kotona kaikki taas paheni. Nyt on suhtkoht normaali fiilis, mutta pelottaa niin perkeleesti jos tällänen ei ookkaan ohimenevää ja että jos mä oonkin oikeesti hullu. Googlella katoin paniikkihäiriön oireet ja tuntu sopivan tähän oloon, mutta en oo yhtään varma. Oon kaiken lisäks pitkällä antibioottikuurilla ja katoin ton aineen mahdollisia sivuvaikutuksia ja yhtenä oli depersonalisaatio (harvinainen tosin), voiskohan se olla kuitenkin syy kaikkeen?
5612
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

mutta jos käytät kofeiinia, nuo outouden tunteet voivat aiheutua siitäkin, minulla niitä oli yhtenään, nyt ei ole enää mitään oireita kun lopetin kofeiinkäytön täydellisesti vuosi sitten.

Äänestä

Samat oireet..tervetuloa kerhoon.. Huomasin, että oireita lievittää rauhoittuminen, hieronta ja kunnon naurut..ei siis paranna, mutta auttaa lievittämään jännitystä, -joka minulla ainakin pahentaa oireita.

Äänestä

Voi olla lääkkeestäkin, itse sain hallusinaatioita, näkö- ja tasapainohäiriöitä eräästä antibiootista. Oireet myös voisivat viitata nestetasapainonhäiriöön. Tuleekohan juotua tarpeeksi vettä päivän aikaan. Olen itse opetellut juomalla juomaan saatuani nuorena virtsatiekivikohtauksen. Olen tarkkaillut oloani ja jos juominen jää liian vähiin (pelkkää kahvia), niin seurauksena on päänsärky, epätodellinen olo (pää on pyörällä kuin Haminan kaupunki) ja ajatuksen pätkiminen. Riittävällä veden juonnilla, 2-3 litraa päivässä pysyn kartalla. Sinulla urheilevana nuorena nesteen tarve on suurempi

Äänestä

joka päivä monesti hengenahdistuksia.. sellaisia nopeita. mistä johtuisi??? vastatkaa

Äänestä
  • Mulla kanssa samanlaisia oireita, ehkä enemmänkin tuntuu että keskittymiskyky katoaa ja ympäristön tarkkailu tuntuu oudolta. Ja noihin hengenahdistuksiin että mulla nimenomaan lyhyitä yhden hengenvedon kestäviä, tuntuu ettei saa vedettyä happea niin paljon kuin pitäisi. Epäilin aluksi allergiaa/astmaa mut oireet liian lyhyitä enkä ole sairastanut ennen kumpaakaan. Välillä mulla on ns valmiustila päällä, jos vaikka nousen edes seisomaan alkaa sydän tykyttää. Huonosta kunnosta ei kuitenkaan kyse koska välillä hypin kerrostaloja ylös alas eikä edes hengästytä. Toinen ikävä oire on lihasten temppuilu: alkanut nykimään ja vapisemaan varsinkin väsyneenä tai stressaantuneena ja oireet katoaa kokonaan kun tulee parempia jaksoja.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


epäilijä kirjoitti:

Mulla on ollut tässä parin viikon ajan epätodellinen olo, ja vaikka päivittäiset aktiviteetit onnistuukin ongelmitta tuntuu siltä kuin ei kuitenkaan olis enään ittensä ohjaimissa (on ollut joskus pienenpänäki samanlaisia tuntemuksia). Tossa pari tuntia sitten olin jalkapallotreeneissa kun yhtäkkiä tuli niin epätodellinen olo että olis tyhnyt mieli vaan lähteä pois koko kentältä. Kaverit tuntu jotenkin oudoilta, näkö jotenkin sekoili, kun puhu niin puhe tuli jotenkin automaattisesti ja tuntu siltä ku ei ite ois niitä sanoja sanonu. Koko ajan kauhee pelko päällä että nyt tää on menoa, nyt sekoon. Jotenki selvisin sitten puolisen tuntia ja ku vihdoin lähin mopolla kotiopäin tuli sellanen ihanan rauhallinen olo, mutta sitten kotona kaikki taas paheni. Nyt on suhtkoht normaali fiilis, mutta pelottaa niin perkeleesti jos tällänen ei ookkaan ohimenevää ja että jos mä oonkin oikeesti hullu. Googlella katoin paniikkihäiriön oireet ja tuntu sopivan tähän oloon, mutta en oo yhtään varma. Oon kaiken lisäks pitkällä antibioottikuurilla ja katoin ton aineen mahdollisia sivuvaikutuksia ja yhtenä oli depersonalisaatio (harvinainen tosin), voiskohan se olla kuitenkin syy kaikkeen?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu