Cavan sisäsiisteys.

tytöt

Milloin ja kuinka saitte cavalieerinne sisäsiisteiksi??? Meillä 2 tyttöä ja olivat jo aika siistejä mutta nyt öisin paskovat pesuhuoneen täyteen. Ulos kun viedään monta kertaa päivässä,haluavat hetimiten sisälle ellemme itse ole ulkona.

7

612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että erittäin huonosti. Meillä ensimmäinen cava oli vuoden ennen kuin oli sisäsiisti. Vasta kun pentu tuli taloon niin koirastakin tuli sisäsiisti. Enpä ollut moiseen aikaisemmin törmännytkään. Nyt on puolivuotias pentu joka ei ole vielä sisäsiisti. Tekee ulos ihan kivasti, mutta surutta myös sisälle jos sillä tarvetta on. Eipä siihen taida olla muuta neuvoa kun hirveä kehuminen kun ulos tekee, ja sisällä puolestaan täysi huomaamattomuus jos vahinko tulee. Täytyy jotenkin vaan osata katsoa koirasta, milloin sen tarve on päästä ulos. Tuo öinen sisälle tekeminen on hiukan hankalaa, koska silloin ei voi lähteä koiraa viemään uloskaan. Mutta voisikohan siihen vaikuttaa ruoan antamisen aikataulu. Eli mikäli annat ruoan aamulla ja illalla, niin iltaruokaa voisi kokeilla tarjota aikaisemmin.. Ja ennen nukkumaan menoa vielä kunnon ulkoilu.

    • Cavalierin omistaja

      Meidän cavalier uros oppi sisäsiistiksi n. 5-6 kk ikäisenä, toki sattui vahinkoja päivisin kun oli yksin, mutta muuten ihan hyvin. Murrosiässä tuli tämä merkkailu sisälle, mutta sekin on saatu kitkettyä aika hyvin pois. Pentuna palkittiin aina kun teki asiansa ulos, jos teki sisälle niin siitä ei rangaistu vaan vietiin ulos. Nyt sitten koira on täysin sisäsiisti ja 1 vuotta vanha :D Kuinka opetitte tytöt sisäsiisteiksi? Kannatan tuota yhtä ehdotusta, että ruoka tarjotaan aiemmin ja illemmalla sitten kunnon lenkille ;) Meillä käydään joka ilta n. klo 18 pitkällä lenkillä, sitten ei tarvitse enää kun käydä pihalla joskus yhdeksän maissa.. aamulla aikaisin taas pihalle, niin ei tarvitse yöllä viedä ulos. Tosin pentuna käytettiin yöllä pissillä ulkona :D

    • hyynny

      meidän uros oppi sisäsiistiksi noin 6-7 kuukauden iässä.

    • Aatu

      Käytännössä meitin poju oli sisäsiisti heti kotiin 8 viikkoisena tullessaan.
      Olin lomalla 2 kk ja vein öin-päivin jatkuvasti sitä ulos, öisin herätti sängyn vieressä olevassa laatikossa hädälleen ja päivisin vein / vietiin ainakin kerran tunnissa ulos ihan vaikka muuten vaan.

      Ikinä tehnyt tarpeitaan sisälle ja nyt on jo yli vuoden :)

      Työtä ja sitoutumista se vaatii - mutta se kyllä kannatti...

    • 4 kk

      tyttö oppi 4 kk:n ikäisenä, mutta silloinkin piti olla vielä matot pois. Jos koetettiin mattoa laittaa, heti pissasi. 6 kk vanhana sitten oppi, ettei niillekään enää...

    • Minttuilija

      Minttu oli heti sisäsiisti. Matot alusta alkaen sisällä. Käytin 2-3 kk ikäisenä ulkona 1 h välein, sitten pidensin 2 h ja 4 kk iässä meni jo 5-6 h :)

    • Jep jep

      Ja viestiketju aloitettu VAAN 5v.sitten...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe