Hei kaikki Helsingin valtsikassa opiskelevat! Tuskin kuuluu tälle palstalle, mutta kokeillaan: Mulla on seuraavanlainen tilanne. Saksalainen tyttöystäväni meinaa tehdä kandin ensi vuonna. Hän opiskelee Saksassa valtsikassa ja hänellä on mahdollisuutena hakea stipendiä (jonka saaminen kuulemma aika helppoa), että voi mennä ulkomaille tekemään kandinsa, kunhan on hyvät perustelut. Hyväksi perusteluksi mainitaan, että tutkimusolosuhteet ovat aihepiirin osalta suotuisat. Hän on nyt harkinnut Helsinkiä taikka Lontoota (LSE) (jonne meinaa hakea maisteritutkintoa suorittamaan kandin jälkeen). Hän oli pikaisesti selvittänyt, että Helsingin valtsikka vois olla hyvä esim. Itä-Eurooppaan suuntautuvan tutkimuksen osalta, muttei ole kuulemma aihepiiristä kiinnostunut. Eniten häntä kiinnostaisi tällä hetkellä kansainväliset kriisit. (toisaalta Suomessahan pitää on Ahtisaaren Crisis Management Initiative, en tiedä parantaako tutkimusolosuhteita tosin...) Koitin katella valtsikan kirjaston nettisivuilta, millaiset resurssit kirjastolla on. Onko teillä englanninkielisiä kirjoja paljonkin? Ilmeisesti ainakin sähköisessä muodossa löytyy tieteellisiä lehtiä kiitettävä määrä, olenko oikeassa? Muutenkin, jos tulee mieleen mahdollisia perusteluita miten saisin tytön tänne, niin kertokaa ihmeessä... ;)
valtiotieteellisen kirjastosta
2
677
Vastaukset
- opViskelija
Ensiksi nyt tuli mieleen että mikäs sinne Valtsikan kirjastoon pakottaa rajoittumaan? Se ei ole oikeastaan kovinkaan laaja. Yleinen opiskelijakirjasto taas on suhteellisen kattava. Valitettavasti en osaa sanoa aineiston kielellisen tarjonnan jakautumisesta mitään tarkkaa, ainakin itse olen löytänyt kaiken etsimäni. Ehkä joku muu infoaa vähän paremmin. Lehtitietokannat ovat tosiaan ihan hyvät mutta vanhimpia sieltä ei toki yhtä hyvin löydy kuin uudempia. Voisiko naisesi tulla Suomeen vaikka ihan sinun takiasi? Onhan tämä maa elämys muutenkin :) tsemppiä teille
- Valtiotieteilijä
Valtsikan kirjasto on ahdas ja tunkkainen. Pari-kolme hyllyriviä per pääaine. Onneksi Helsingin yliopistolla on muitakin kirjastoja. Suosittelen HELKA-tietokantaa, jossa voi suorittaa hakuja kaikista Helsingin yliopiston kirjastoista (myös erikseen vaikkapa vain valtsikasta): https://helka.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?LANGUAGE=English&DB=local&PAGE=First
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446