Nopeasti mestarilliseksi

MUISTA MUTTA ÄLÄ OHJELMOIDU VAAN HAVAITSE NIIN MUISTIKUVASI KUIN KULLOINENKIN TILANNE Perusohje taidossa kehittymisessä: Taitavan vastakohta on robotti. Kun siis huomaat tekeväsi jotakin, mitä hyvänsä, muistinvaraisesti, itsesi ohjelmoiden, niin luovu siitä tekemisentavasta ja korvaa se reaktiivisuudella. Kun näin huonoista reagoimattomista tavoista luopumalla saavutat luonnollisen elämän- ja tekemisentavan, niin sinusta tulee vähitellen mestarillisen taitava sivutuotteena, luonnostaan, erikseen taitoa tavoittelematta. Tämä on hyvä perusohje. Jos siis haluat kehittyä taidossa, kirjoita tämä ohje lapulle ja kertaa viimeisenä joka ilta ja ensimmäisenä joka aamu. Niin se ei koskaan unohdu päivän hälinään ja tarjoaa näkökulman, jonka huomioon ottaen päiväsi aloitat. Lähtötasollasi ei ole ohjeen kannalta väliä. Opi huomaamaan perusasiat aina vain uudestaan sen sijaan, että luottaisit havaintojesi sijasta pelkkään muistiisi. Olet näkevä etkä sokea. Joka kerran jotakin silmät avoinna tehdessäsi opit uutta ja taitosi kasvavat. Sokea mukautumaton robotti ei opi yhtikäs mitään. Huomaa: näin kannattaa tässä tilanteessa tehdä, niinpä teen niin… Saat toki muistaa myös vanhoja kokemuksiasi, koko kokemuspiirisi pohjalta valita kurssisi sen sijaan että päättäisit, että tästä lähtien minä aina teen niin ja niin, esim. en muista vanhoja ollenkaan. Sen sijaan arvioi tilanteet aina uudestaan ja jos tilanne muuttuu, niin tee uusi, tilanteeseen sopiva valinta. Robottius on kartettavaa, ei muistin käyttö.

3

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bubastis.tmi

      Ensimmäisenä kirjoituksestasi tuli mieleen miten kehittyy todella vilkkaasti, on kun heittää uskonnolliset moraalinsa mäkeen, tai vielä parempi hautaa ne kalajätteiden sekaan tunkiolle. Luterilainen perusohjelmointi istuu tiukassa jopa usko(nnot)tomilla.

    • cybo-ceronimo-cabriel-61

      Kertaus on opintojen mamma, se mitä kerrataan on oleellista tilanteessa jossa pyritään ajatuksellisuuteen. Erittäin oleellista se on pyrittäessä ajatuksellisuuteen jonka tavoite on materiattomuus.
      On hyvä ymmärtää[tieto kokemus] että asiassa kuin asiassa intensiiviyys johtaa kehitykseen. Tämä toteutuu vaikkapa puutarhan hoidossa. Sormet aina mullassa maata mennessäkin ja ei muuta mielessäkään vaikka kyse on vain kukkasista.

      • arjuuna

        Ole henkisesti kehittynyt ainakaan 10000 vuoteen,vaikka uskonnot ja aatteet ovat sitä yrittäneet.
        Tuon kehityksen tuloksena vain tullut yhä julmemmaksi ja julmemmaksi
        Uskonnot ja aatteet ovat muodostuneet esteksi ihmisen todelliselle henkisyydelle.
        uskonnot ja aatteet pyrkivät vain valtansa säilyttämiseksi ja ikuistamiseksi.
        Sillä ihmisen todellinen henkisyys tekisi ne tarpeettomiksi, ja sitä ne eivät salli


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe