WH-matkaajan budjetti

aussie...

olen lähdössä elokuussä wh-viisumilla aussilaan ja tarkoituksena oleskella n. 10kk. Tarkoituksena tehdä duunia n. 3-5kk matkan ajasta. Säästöjä minulla on n. 5000e pohjakassaksi, mitä mieltä olette, onko se tarpeeksi riittävä matkakassa? En ole menossa bilettämään vaan elämään suht. säästeliäästi tinkimättä kuitenkaan lomailustakin. Selviääkö 500e:lla kuukaudessa majoituksesta, ruuasta sekä pienestä viihteestä? Itsestähän se on kiinni paljon kuluttaa, mutta kyselisinkin noin suuntaa antavasti neuvoja teiltä :).

4

1526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Exreissaaja

      Itse olin 8kk ja keskimäärin vähän alle tonni meni kuussa sekä töistä (6vk) ansaitut rahat. Tosin se sisälti auton oston, ja 12t kilometria reissailua, sukelluskurssit ym ym. Sanoisin että 500€/kk ei kyllä riitä, pelkkä majoitus maksaa jo tuon.

      • Aussit alas

        Kumman haluat tuntuvan hyvältä? Sehän siinä aussilassa kiinnostaa että se on niin kaukana sieltä kotoa mutta ei täällä kyllä niin ihmeellistä. 5000 donalla saat melkoset seikkailut aikaan kolmannessa mailmassa (Aasia, Afrikkassa ja E-amerikassa). Ite tulin tänne kolmannenmailman kautta "töihin". Jos haluaa tutkia Backpakker kulttuuria rumimmillaan niin tää on oikea paikka. Jos oot alle 20 etkä oo vielä kyllästyny sedukoskisen tyypisiin meininkeihin etkä reissannu aikasemmin niin tää on ihan hyvä paikka tulla irrottelemaan. Aussilan valtti on se että se on niin kaukana joka paikasta ja siksi sitä kohtaan tunnetaan syvää viehätysvoimaa. Australia osaa käyttää tämän edukseen houkuttelemalla valtaosan backbakkereista ja se saa teetettyä koko maan paskaduunit ulkomaalaisille teineille. Uraa et ilmeisesti meinaa luoda jos työskentelet vain 3 kk? Visan voit hankkia mutta ei sun työtä tarvi tehdä. Ainakaan cv:ssä se ei näytä hyvältä jos olet manipuloitavissa orjaksi. Jos tänne oot kuitenkin tulossa n. 3kk reissu ja päätavoitteena aktiviteetit,biletys, ja backbakkerien pokailu. Luulen että 3kk riittää ja pystyt sen tekeen tyylillä. Tosin jos haluat työskennellä niin kokeile jotain hedelmänpoimintaa. Et takuulla paljon nettoa ja voit tuntea olevasi jopa backpakkerien pohjakastia. Ite ehkä aijon kokeilla kuukauden verran kokemuksen vuoksi( käydä ihan pohjalla). Tästäkin huolimatta Matkailu avartaa!


      • se3kk
        Aussit alas kirjoitti:

        Kumman haluat tuntuvan hyvältä? Sehän siinä aussilassa kiinnostaa että se on niin kaukana sieltä kotoa mutta ei täällä kyllä niin ihmeellistä. 5000 donalla saat melkoset seikkailut aikaan kolmannessa mailmassa (Aasia, Afrikkassa ja E-amerikassa). Ite tulin tänne kolmannenmailman kautta "töihin". Jos haluaa tutkia Backpakker kulttuuria rumimmillaan niin tää on oikea paikka. Jos oot alle 20 etkä oo vielä kyllästyny sedukoskisen tyypisiin meininkeihin etkä reissannu aikasemmin niin tää on ihan hyvä paikka tulla irrottelemaan. Aussilan valtti on se että se on niin kaukana joka paikasta ja siksi sitä kohtaan tunnetaan syvää viehätysvoimaa. Australia osaa käyttää tämän edukseen houkuttelemalla valtaosan backbakkereista ja se saa teetettyä koko maan paskaduunit ulkomaalaisille teineille. Uraa et ilmeisesti meinaa luoda jos työskentelet vain 3 kk? Visan voit hankkia mutta ei sun työtä tarvi tehdä. Ainakaan cv:ssä se ei näytä hyvältä jos olet manipuloitavissa orjaksi. Jos tänne oot kuitenkin tulossa n. 3kk reissu ja päätavoitteena aktiviteetit,biletys, ja backbakkerien pokailu. Luulen että 3kk riittää ja pystyt sen tekeen tyylillä. Tosin jos haluat työskennellä niin kokeile jotain hedelmänpoimintaa. Et takuulla paljon nettoa ja voit tuntea olevasi jopa backpakkerien pohjakastia. Ite ehkä aijon kokeilla kuukauden verran kokemuksen vuoksi( käydä ihan pohjalla). Tästäkin huolimatta Matkailu avartaa!

        Ehkä se 3kk kannattais sitä hedelmänpoimintaa tehdä jotta saa mahdollisuuden hakea toista vuoden viisumia, tapaahan siellä muita backbackereitä kans


      • aussie/jack
        Aussit alas kirjoitti:

        Kumman haluat tuntuvan hyvältä? Sehän siinä aussilassa kiinnostaa että se on niin kaukana sieltä kotoa mutta ei täällä kyllä niin ihmeellistä. 5000 donalla saat melkoset seikkailut aikaan kolmannessa mailmassa (Aasia, Afrikkassa ja E-amerikassa). Ite tulin tänne kolmannenmailman kautta "töihin". Jos haluaa tutkia Backpakker kulttuuria rumimmillaan niin tää on oikea paikka. Jos oot alle 20 etkä oo vielä kyllästyny sedukoskisen tyypisiin meininkeihin etkä reissannu aikasemmin niin tää on ihan hyvä paikka tulla irrottelemaan. Aussilan valtti on se että se on niin kaukana joka paikasta ja siksi sitä kohtaan tunnetaan syvää viehätysvoimaa. Australia osaa käyttää tämän edukseen houkuttelemalla valtaosan backbakkereista ja se saa teetettyä koko maan paskaduunit ulkomaalaisille teineille. Uraa et ilmeisesti meinaa luoda jos työskentelet vain 3 kk? Visan voit hankkia mutta ei sun työtä tarvi tehdä. Ainakaan cv:ssä se ei näytä hyvältä jos olet manipuloitavissa orjaksi. Jos tänne oot kuitenkin tulossa n. 3kk reissu ja päätavoitteena aktiviteetit,biletys, ja backbakkerien pokailu. Luulen että 3kk riittää ja pystyt sen tekeen tyylillä. Tosin jos haluat työskennellä niin kokeile jotain hedelmänpoimintaa. Et takuulla paljon nettoa ja voit tuntea olevasi jopa backpakkerien pohjakastia. Ite ehkä aijon kokeilla kuukauden verran kokemuksen vuoksi( käydä ihan pohjalla). Tästäkin huolimatta Matkailu avartaa!

        en löytänyt ruotsalaista oota aan paikalle, hiukan on tarussa tottakin. Australian siirtolaisministeri ilmoitti backpakersien olevan tärkein turismi tulo. @ 5000 each. Jos nykyinen "sikatauti" aiheuttaa vaikeuksia Cairnsissa niin ota yhteyttä [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1416
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1243
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1042
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      757
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      652
    Aihe