Saksan kaupungit

Von Schaumann

Tervehdys teille kaikille! Eli, olemme suunnitelleet ystäväni kanssa jo pitkän aikaa Saksan matkaa. Emme kuitenkaan ole vielä varmoja siitä, että mihin Saksassa tulisi mennä. Vaihtoehdot olisivat a) Bremen, b) Köln ja c) Hampuri. Mihin te itse matkustaisitte? Kumpi ennemmin: Köln vai Hampuri? Entäpä Bremen? Ps. onko Hampuri ihan kuiva paikka vai käymisen arvoinen?

6

1797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulostaisi, että aiotte lentää Ryanairilla ;). Joten: Bremen on ehdottomasti näkemisen arvoinen, mutta pari päivää riittää mielestäni ja olettekin nähneet ydinkeskustasta kaiken. Tehkää kuitenkin esim. näin (ehdotukseni): Päivä 1: Aamulento Bremeniin. Päivä 2: Päivä Bremenissä Sitten eteenpäin! Tiesittekö, että Kölniin pääsee Bremenistä suoralla junalla (useampi päivässä) ja matka kestää vain 3 tuntia? Netin kautta ostettuna (2-3 kk. ennen matka www.bahn.de sivuston välityksellä) junalippu maksaa 29 euroa. Eli siis: Paivä 3: 8.44-11.46 junalla Kölniin, iltapäivä Kölnissä Päivä 4 Kölnissä Paluu bussilla Frankfurt Hahnin kentälle (bussiaikataulut Köln - Hahn löytyvät tästä: http://omnibusse.bohr.de/routes/wtc/routes.php?action=detail&route_id=5&language=en ). Ja takaisin Suomeen sieltä. Hyvää matkaa!

    • ergiö

      Jo aiotte lentää ns.kaupunkilomalle muutamaksi päiväksi, ei kannata vaihtaa paikkaa. Bremen sinänsä riittää kyllä, suuri upea kaupunki. Weser-joen rannalla huvipuistotunnelmaa ja muuta katseltavaa aina. Paljon kauppoja ja väkeä. Tai lento Hahniin, josta bussilla Kölniin, joka on vielä suurempi kaupunki. Rein-joki rantabulevardeineen, tuomiokirkko ja muut kirkot, shoppailua, näyttelyitä, konsertteja.. Jos on kyse automatkasta, voisi ajatella jotain paikanvaihtoakin matkan aikana. Se on sitten eri juttu.

    • Kissus

      saksassa on erinomainen junaverkosto ja siellä kulkeminen on helppoa (nopeat junat ja hyvät yhteydet). Junalla pääsette vaikka jokaiseen kohteeseen ja voitte viettää niissä sen verran aikaa kun haluatte. Toinen vastaaja tuossa jo kertoikin kuinka helpolla pääsee Kölniin. Myös Hampuriin pääsee vaivatta n. tunnin välein kulkevalla junalla. Matka-aika oli muistaakseni vajaat 2 tuntia. Hampurin näkee hyvin päivässä. Jos kuitenkin haluaa kokea "syntisen Reberbahnin" myös illalla, hotellejakin on jokaiselle kukkarolle sopivia.

    • vaihtoehtoja on

      Nuo mainitut kaupungit ovat Pohjois-Saksan osalta aivan hyviä, mutta etelämpänä on hieman erilainen tunnelma. Tulin juuri Münchenistä, suorat edestakaiset lennot Lufthansalla kaikkine veroineen kahdelta hengeltä yhteensä 174 Euroa. Lennolla saa vielä ilmaiset ateriat ja juomat. Nämä halvat hinnat vain edellyttävät melko aikaista tilausta. Münchenissä on paljon nähtävää ja sitten voi hankkia päiväksi Bayern-Ticketin jolla max 5 henkilöä voi matkustaa 28 Eurolla esim Salzburgiin Itävaltaan, tai mihin tahansa Bayerin alueella.

    • Saksa<3

      Itse olin noin kuukausi sitten Kölnissä ja menisin sinne. Se on mitä ihanin kaupunki!
      Tuomiokirkossa on pakko käydä ja se onkin loistava suunnistus kohde, sillä aivan sen vieressä on juna-asema. Shopppailu mahdollisuudet on mahtavat ja kauppoja on todella halvasta ihan kalliimpiin.
      Museoitakin Kölnissä on. Kävimme itse aivan tuomiokirkon viereisessä Roomalaisen-germaanisessa museossa ja ELDE-hausissa, joka on pienen kävelymatkan päässä.

      Itse en ole Hampurissa koskaan käynyt, mutta mitä nyt olen lukenut, niin vaikuttaa sekin hienolta paikalta.

      • Bambulaberg

        Saksassa kävijöille muistutukseksi, että keskellä Saksaa on Unescon maailmanperintökohde nimeltään Bamberg.

        http://www.bamberg.info/en/

        Jos vaan osuu reitille, suosittelen siellä käymistä.

        Muuten suosikkini on München ja miksei myös Berliini. Ne ovat tyystin erilaisia, mutta mielenkiintoisia molemmat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe