eli oon nyt 17 ja armeija lähestyy en kuitenkaan haluaisi mennä sinne vaan olen koko ikäni oikeastaan pelännyt sitä kovin urheilullinen en ole mutta en mikään läskikasakaan ja terveydellisesti kai ihan kunnossa mutta tuo sivarikaan ei kiinnosta lähinnä sotahullujen sukulaisten takia jotka pottuilisivat siitä lopun ikääni paras vaihtoehto olisi siis vapautus terveydellisistä syistä hulluus ei ehkä olisi paras vaihtoehto tulevaisuuden kannalta mutta saako esim. rasitusastmasta vapautuksen vai joutuuko esim sivariin ja pitääkö asepalveluksen keskeyttäneiden mennä sinne uudestaan myöhemmin olisin kiitollinen vastauksista
tarviin apuu
8
1314
Vastaukset
- Papereilla eteenpäin
Käyt jutteleen psykologille ja kerrot sille asiat mitkä painaa ja minkä takia ei halua mennä sinne tappokouluun ja näin saat vapautuksen. Jos saat C-paperit niin sinun ei tarvi mennä sinne ollenkaan. Niin ja muista olla vahvana, eli jos psykologi kääntää sun päätä että: Sinun kannattaisi se käydä - sano jyrkästi takaisin ei ja selitä samat asiat uudelleen ja uudelleen niin monta kertaa kuin pitää ja se antaa luultavasti C-paperit sitten sinulle. Kutsunnoissa näytät paperit niille sotahulluille ja pääset pois hetimiten sieltä. Ei niitä mitenkään muulla tavalla pystynyt muistaakseni niitä papereita näyttämään. Se on sairasta kun meillä on vielä asevelvollisuus, vaikka emme elä enään millään keskiajalla, jolloin ihmisten älykkyysosamäärä oli hyvin alhainen.
- Sivarihkontapainen
Rasitusastman takia, jos ei ole hirvittävän paha ja kuolemaksi, saa tod.näk. B-paperit (rajoitettu palvelus. Esteellinen joissakin armeijan hommissa). Sivariin ei voida ketään lähettää. Sinne on aina haettava itse. En noista vapautuksista oikein tiedä. Vähän on ilkeän oloinen temppu valheellisesti hankkia vapautus. Sanoisin, että ajattele itseäsi, äläkä välitä sukulaisista. Jos sivari tuntuu oikealta ratkaisulta, valitse se.
- rehellinen ja
vastata lääkärille, sekä kaikkiin papereihin missä kysytään oletko mielestäsi valmis/halukas armeijaan, kieltävästi. Tuskin ne väkisin sinne ketään vie, ellei typerästi itse toimi. Rohkeutta peliin, eikä pidä mennä lampaana massan mukana teuraaksi.
- Moise
Mnäkin. Olin mutama vuosi sitten samassa tilanteessa, kutsunnat lähesty ja tuntui vastenmieliseltä, ihan niinkun pala nuoruutta olisi varastettu. Sukulaiset muakin painosti naiset varsinkin. Ätinikin sanoi että häpeäisi silmät päästään jos hänen poikansa ei olisi käynyt armeijaa. No ajattelin että atleeti kun oon ja urheilullinen että siinäpä pärjään kun muutkin ja olin oikeassa, tulipahan käytyä. Mutta ei se kaikille sovellu, kyllä siellä moni mies kypsyy ja hyytyy. Nyt sitten nykyinen tyttöystävä melkein ensirehveillä tenttasi oonko käyny armeijaa ja piti näyttää sotilaspassikin, ihmettelin sitä, paljon myöhemmin kerto ettei olisi voinut alkaa seurustelemaan miehen kanssa joka ei olisi käynyt armeijaa, vaikka ei sillä mitään kytköksiä mun tietääkseni armeijaan ole, (sukulaisia palveluksessa tai muuta) ihmettelin sitä, niin sanoi "Kusipäitä ja mämmikouria ne on kaikki sivarit" Eikai nyt kaikki sanoin. Sanoi tuntevansa pari, "ihme hörhöjä molemmat" ja että jollaintapaa kaikki.
- pärjäät
eli oon nyt 17 ja armeija lähestyy en kuitenkaan haluaisi mennä EI SINNE MONIKAAN HALUA. myöhempää elämää/työllistymistä ajatellen on etu jos on käynyt intin. (joku voi nyt sitten kirjoittaa, että ei pitäisi vaikuttaa. MUTTA KYLLÄ SE VAIKUTTAA)
- vi**n apina
Se on ihan vit*n sama käykö intin vai ei se ei vaikuta työn saantiin eikä mihinkää muuhunkaan
- vaikuttaa
vi**n apina kirjoitti:
Se on ihan vit*n sama käykö intin vai ei se ei vaikuta työn saantiin eikä mihinkää muuhunkaan
esim.jos käyt autopuolen niin saat ajokortin kai ilmatteeks.kuljetus alaa silmällä pitäen varma työpaikka eikä kai astmakaan haittaa. ei sitä armeijaa pelätä tarvitse rohkeasti vain sekaan.itseäkin hirvitti alkupäivät mutta kannatti. saa uusia kavereita ym.eikä sitä alikessujen huutoa tarvitse henkilökohtaisesti ottaa ne saattaa huutaa vaikka ei olis aihettakaan :)sehän vain karaisee. kunhan vain katsoo ettei mitään typeryyksiä mene tekemään mutta äkkiä sielä oppii talontavoille.
- minä vaan
vaikuttaa kirjoitti:
esim.jos käyt autopuolen niin saat ajokortin kai ilmatteeks.kuljetus alaa silmällä pitäen varma työpaikka eikä kai astmakaan haittaa. ei sitä armeijaa pelätä tarvitse rohkeasti vain sekaan.itseäkin hirvitti alkupäivät mutta kannatti. saa uusia kavereita ym.eikä sitä alikessujen huutoa tarvitse henkilökohtaisesti ottaa ne saattaa huutaa vaikka ei olis aihettakaan :)sehän vain karaisee. kunhan vain katsoo ettei mitään typeryyksiä mene tekemään mutta äkkiä sielä oppii talontavoille.
Sivari olen ja töitä olen aina saanut. Riippuu vaan asenteestasi. Itse menin siviilipalvelukseen kun en halua toista ihmistä maarajojen tai poliitikkojen takia tappaa. Sota on vain epäonnistuneen ulkopolitiikan jatke... Se ei tappamiseen oikeuta. Eettisistä syistä kun siviilipalveluksen valitsin, tämän olen kysyttäessä kertonut, ei ole koskaan ollut ongelmia työllistyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549