Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

tarviin apuu

make

eli oon nyt 17 ja armeija lähestyy en kuitenkaan haluaisi mennä sinne vaan olen koko ikäni oikeastaan pelännyt sitä kovin urheilullinen en ole mutta en mikään läskikasakaan ja terveydellisesti kai ihan kunnossa mutta tuo sivarikaan ei kiinnosta lähinnä sotahullujen sukulaisten takia jotka pottuilisivat siitä lopun ikääni paras vaihtoehto olisi siis vapautus terveydellisistä syistä hulluus ei ehkä olisi paras vaihtoehto tulevaisuuden kannalta mutta saako esim. rasitusastmasta vapautuksen vai joutuuko esim sivariin ja pitääkö asepalveluksen keskeyttäneiden mennä sinne uudestaan myöhemmin olisin kiitollinen vastauksista

8

1300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Papereilla eteenpäin

      Käyt jutteleen psykologille ja kerrot sille asiat mitkä painaa ja minkä takia ei halua mennä sinne tappokouluun ja näin saat vapautuksen. Jos saat C-paperit niin sinun ei tarvi mennä sinne ollenkaan. Niin ja muista olla vahvana, eli jos psykologi kääntää sun päätä että: Sinun kannattaisi se käydä - sano jyrkästi takaisin ei ja selitä samat asiat uudelleen ja uudelleen niin monta kertaa kuin pitää ja se antaa luultavasti C-paperit sitten sinulle. Kutsunnoissa näytät paperit niille sotahulluille ja pääset pois hetimiten sieltä. Ei niitä mitenkään muulla tavalla pystynyt muistaakseni niitä papereita näyttämään. Se on sairasta kun meillä on vielä asevelvollisuus, vaikka emme elä enään millään keskiajalla, jolloin ihmisten älykkyysosamäärä oli hyvin alhainen.

    • Sivarihkontapainen

      Rasitusastman takia, jos ei ole hirvittävän paha ja kuolemaksi, saa tod.näk. B-paperit (rajoitettu palvelus. Esteellinen joissakin armeijan hommissa). Sivariin ei voida ketään lähettää. Sinne on aina haettava itse. En noista vapautuksista oikein tiedä. Vähän on ilkeän oloinen temppu valheellisesti hankkia vapautus. Sanoisin, että ajattele itseäsi, äläkä välitä sukulaisista. Jos sivari tuntuu oikealta ratkaisulta, valitse se.

    • rehellinen ja

      vastata lääkärille, sekä kaikkiin papereihin missä kysytään oletko mielestäsi valmis/halukas armeijaan, kieltävästi. Tuskin ne väkisin sinne ketään vie, ellei typerästi itse toimi. Rohkeutta peliin, eikä pidä mennä lampaana massan mukana teuraaksi.

    • Moise

      Mnäkin. Olin mutama vuosi sitten samassa tilanteessa, kutsunnat lähesty ja tuntui vastenmieliseltä, ihan niinkun pala nuoruutta olisi varastettu. Sukulaiset muakin painosti naiset varsinkin. Ätinikin sanoi että häpeäisi silmät päästään jos hänen poikansa ei olisi käynyt armeijaa. No ajattelin että atleeti kun oon ja urheilullinen että siinäpä pärjään kun muutkin ja olin oikeassa, tulipahan käytyä. Mutta ei se kaikille sovellu, kyllä siellä moni mies kypsyy ja hyytyy. Nyt sitten nykyinen tyttöystävä melkein ensirehveillä tenttasi oonko käyny armeijaa ja piti näyttää sotilaspassikin, ihmettelin sitä, paljon myöhemmin kerto ettei olisi voinut alkaa seurustelemaan miehen kanssa joka ei olisi käynyt armeijaa, vaikka ei sillä mitään kytköksiä mun tietääkseni armeijaan ole, (sukulaisia palveluksessa tai muuta) ihmettelin sitä, niin sanoi "Kusipäitä ja mämmikouria ne on kaikki sivarit" Eikai nyt kaikki sanoin. Sanoi tuntevansa pari, "ihme hörhöjä molemmat" ja että jollaintapaa kaikki.

    • pärjäät

      eli oon nyt 17 ja armeija lähestyy en kuitenkaan haluaisi mennä EI SINNE MONIKAAN HALUA. myöhempää elämää/työllistymistä ajatellen on etu jos on käynyt intin. (joku voi nyt sitten kirjoittaa, että ei pitäisi vaikuttaa. MUTTA KYLLÄ SE VAIKUTTAA)

      • vi**n apina

        Se on ihan vit*n sama käykö intin vai ei se ei vaikuta työn saantiin eikä mihinkää muuhunkaan


      • vaikuttaa
        vi**n apina kirjoitti:

        Se on ihan vit*n sama käykö intin vai ei se ei vaikuta työn saantiin eikä mihinkää muuhunkaan

        esim.jos käyt autopuolen niin saat ajokortin kai ilmatteeks.kuljetus alaa silmällä pitäen varma työpaikka eikä kai astmakaan haittaa. ei sitä armeijaa pelätä tarvitse rohkeasti vain sekaan.itseäkin hirvitti alkupäivät mutta kannatti. saa uusia kavereita ym.eikä sitä alikessujen huutoa tarvitse henkilökohtaisesti ottaa ne saattaa huutaa vaikka ei olis aihettakaan :)sehän vain karaisee. kunhan vain katsoo ettei mitään typeryyksiä mene tekemään mutta äkkiä sielä oppii talontavoille.


      • minä vaan
        vaikuttaa kirjoitti:

        esim.jos käyt autopuolen niin saat ajokortin kai ilmatteeks.kuljetus alaa silmällä pitäen varma työpaikka eikä kai astmakaan haittaa. ei sitä armeijaa pelätä tarvitse rohkeasti vain sekaan.itseäkin hirvitti alkupäivät mutta kannatti. saa uusia kavereita ym.eikä sitä alikessujen huutoa tarvitse henkilökohtaisesti ottaa ne saattaa huutaa vaikka ei olis aihettakaan :)sehän vain karaisee. kunhan vain katsoo ettei mitään typeryyksiä mene tekemään mutta äkkiä sielä oppii talontavoille.

        Sivari olen ja töitä olen aina saanut. Riippuu vaan asenteestasi. Itse menin siviilipalvelukseen kun en halua toista ihmistä maarajojen tai poliitikkojen takia tappaa. Sota on vain epäonnistuneen ulkopolitiikan jatke... Se ei tappamiseen oikeuta. Eettisistä syistä kun siviilipalveluksen valitsin, tämän olen kysyttäessä kertonut, ei ole koskaan ollut ongelmia työllistyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2287
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe