Bicycle race

Hector Huovinen

Tarvitsee vain mainita tuon kappaleen nimi, niin johan alkaa syntyä mielipiteitä. Ne jakaantuvat yleensä kahteen osaan: 1) Hyi helkkari, en voi sietää sitä! Ärsyttävä... 2) Se on mielestäni hauska. Ei paras kpl, mutta ihan mukava. Itse pidän siitä kappaleesta. Rento... Vaan mitäpä mieltä te olette? Ihan vain mielenkiinnosta kysäisin.

15

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bad Co.

      "Vaan mitäpä mieltä te olette?" *** Loistobiisi, ehdottomasti. Kaiken lisäksi hulvattoman hauska ja samalla mahtipontisilla vivahteilla maustettu. Tour de France`ia odotellessaan :D

    • meliini

      Todella hauska, jalat vipattamaan saava kiva kipale! :) Vaikka jotenkin siinä on sellaista... lastenlaulumaisuutta? No jaa, hauska joka tapauksessa.

    • epätasaiselta levyltä

      Freddiellä oli hauska kautensa Jazzin levyttämisen aikoihin, lähes kaikki Freddien kappaleet Jazzilla ovat hulvattomia ja hauskasti sanoitettuja; Mustapha, Bicycle race, Let me entertain you ja Don't stop me now Vain Jealoysy oli vakavamielisempi, mutta senkin sanoitus vaikuttaa ylikornilta, eli periaatteessa senkin voi tulkita vitsiksi. Yhtä kaikki, kaikki nuo kappaleet ovat loistavan hyviä. Jazz onkin siinä mielessä omituinen levy, että sillä on tosi paljon loistavia biisejä (kun lasketaan mukaan vielä Fat bottomed girls, If you can't beat them etc.), mutta kokonaisuus ei ole osiensa summa, vaan levy on Queenin koko 70-luvun heikoin tekele. Kuitenkin siltä löytyy hyviä kappaleita lähes eniten. Ehkä kokonaisuutta romauttaa ainakin se, että Roger teki tuolle levylle kaksi kaikkein surkeinta biisiään. Jazzin aikaan bändillä kuitenkin lieni hauskaa muutenkin, oli orgiat New orleanssissa ja alastomia tyttöjä pyöräilemässä siellä sun täällä.

      • Jazz...

        "Jazzin aikaan bändillä kuitenkin lieni hauskaa muutenkin, oli orgiat New orleanssissa ja alastomia tyttöjä pyöräilemässä siellä sun täällä." Tulihan "Jazz"-LP:n mukana tuo tyttö-julistekin kaupanpäälle eli fiilistä faneillekin :) Jenkkien kaksinaismoralismi oli muuten taas pinnalla tuon julisteenkin osalta sillä kun ostin jenkki-importin tuosta LP:stä niin siitäpä ei julistetta löytynytkään, vaan sen tilalla oli "tilauslappu" jolla olisi postikulujen hinnalla saanut julisteen kotiin :)


      • olisiko ollut vitsi koko homma
        Jazz... kirjoitti:

        "Jazzin aikaan bändillä kuitenkin lieni hauskaa muutenkin, oli orgiat New orleanssissa ja alastomia tyttöjä pyöräilemässä siellä sun täällä." Tulihan "Jazz"-LP:n mukana tuo tyttö-julistekin kaupanpäälle eli fiilistä faneillekin :) Jenkkien kaksinaismoralismi oli muuten taas pinnalla tuon julisteenkin osalta sillä kun ostin jenkki-importin tuosta LP:stä niin siitäpä ei julistetta löytynytkään, vaan sen tilalla oli "tilauslappu" jolla olisi postikulujen hinnalla saanut julisteen kotiin :)

        olisikohan koko biisi lähtenyt vitsinä jostain Freddien bi/homo ideasta? bi-cycle race, eli "bi kierrätys kisa" Hmm, olikohan koko kappaleella alun perin mitään tekemistä polkupyöräilyn kanssa? Freddie vain lauleskeli all i wanna is bi cycle bi cycle bi cycle race eli halusisi pelkkiä bi-seksi orgioita


      • Jazz...
        olisiko ollut vitsi koko homma kirjoitti:

        olisikohan koko biisi lähtenyt vitsinä jostain Freddien bi/homo ideasta? bi-cycle race, eli "bi kierrätys kisa" Hmm, olikohan koko kappaleella alun perin mitään tekemistä polkupyöräilyn kanssa? Freddie vain lauleskeli all i wanna is bi cycle bi cycle bi cycle race eli halusisi pelkkiä bi-seksi orgioita

        "olisikohan koko biisi lähtenyt vitsinä jostain Freddien bi/homo ideasta?" Niin mistä tuotakin lopulta tietää vaikka noin olisikin sillä Freddiellähän oli tuohon aikaan (1977 alkaen) varsinkin jenkkilässä varsin "kiivas" party-kausi mihin kuului kokaiinin nuuskailu ja poikien pokaaminen... Muistaakseni missään kirjoissa tuosta ei ole mitään yhtymäkohtaa, mutta eipä niissä kovin syvällisesti ole biisien sanoituksia muutenkaan analysoitu mitä nyt "Bohemian Rhapsodyä" on yritetty esittää Freddien sisäisen seksuaalisen kamppailun päättymistä homouden suuntaan, tiedä häntä :)


      • Bad Co.
        olisiko ollut vitsi koko homma kirjoitti:

        olisikohan koko biisi lähtenyt vitsinä jostain Freddien bi/homo ideasta? bi-cycle race, eli "bi kierrätys kisa" Hmm, olikohan koko kappaleella alun perin mitään tekemistä polkupyöräilyn kanssa? Freddie vain lauleskeli all i wanna is bi cycle bi cycle bi cycle race eli halusisi pelkkiä bi-seksi orgioita

        "olisikohan koko biisi lähtenyt vitsinä jostain Freddien bi/homo ideasta? bi-cycle race, eli "bi kierrätys kisa" " *** Niin, samaa asiaa olen itsekin joskus pohtinut. Varsin nokkelaa kaksimielistä sanoitusta jokatapauksessa, joko tahallisisesti "piilotettua" tai sitten ihan vaan hauska sattuma...tosin itse kallistuisin kyllä vahvasti ensimmäisen vaihtoehdon kannalle. Samanlaista sanaleikkiähan esiintyy mm. Queen Paul Rodgersin tsipaleessa C-lebrity, jonka Roger on kynäillyt, joten kyllä sitä muutkin ovat harrastaneet.


      • Fat Bottomed Girl
        olisiko ollut vitsi koko homma kirjoitti:

        olisikohan koko biisi lähtenyt vitsinä jostain Freddien bi/homo ideasta? bi-cycle race, eli "bi kierrätys kisa" Hmm, olikohan koko kappaleella alun perin mitään tekemistä polkupyöräilyn kanssa? Freddie vain lauleskeli all i wanna is bi cycle bi cycle bi cycle race eli halusisi pelkkiä bi-seksi orgioita

        Jostain muistan lukeneeni Freddien saaneen idean katsoessaan tv:stä Tour de Francea. Näin hän olisi jossakin haastattelussa kertonut. Totuutta ei tiedä enää kukaan, lehdet kirjoittivat mitä lystäsivät, ja vaikka ne olisivat kirjoittaneet sanatarkasti, mitä Freddie ja kumppanit sanoivat, myös he juttelivat toimittajille ihan mitä lystäsivät. Minulla on skitsofreninen suhtautuminen tähän kappaleeseen, välillä se on minusta ihan hauska, välillä en taas voi sietää sitä.


      • Bad Co.
        Fat Bottomed Girl kirjoitti:

        Jostain muistan lukeneeni Freddien saaneen idean katsoessaan tv:stä Tour de Francea. Näin hän olisi jossakin haastattelussa kertonut. Totuutta ei tiedä enää kukaan, lehdet kirjoittivat mitä lystäsivät, ja vaikka ne olisivat kirjoittaneet sanatarkasti, mitä Freddie ja kumppanit sanoivat, myös he juttelivat toimittajille ihan mitä lystäsivät. Minulla on skitsofreninen suhtautuminen tähän kappaleeseen, välillä se on minusta ihan hauska, välillä en taas voi sietää sitä.

        "Minulla on skitsofreninen suhtautuminen tähän kappaleeseen, välillä se on minusta ihan hauska, välillä en taas voi sietää sitä." *** Jonkun verran samoja fiiliksiä asian suhteen. Itse kyllä tykkään kappaleesta aika paljonkin, mutta kovinkaan montaa kertaa ei repeat`illa jaksaisi kuitenkaan kuunnella, toisin kuin monen muun tsipaleen kohdalla, joita voisin luukuttaa vaikkapa koko päivän. Yleisesti kyseisestä (Jazz) kiekosta puhuen, voisin kuvitella, että eniten viha-rakkaus ajatuksia herättää kuitenkin "Mustapha"....ainakin sen perusteella, mitä itse olen muilta Q-diggareilta kuullut.


    • SoBro

      Itse kuulun lähinnä ryhmään 1, mutta jonkinlainen viha-rakkaus-suhde minulla on tähän biisiin. Useimmiten skippaan biisin levyltä, mutta aina kun biisi tulee kuunneltua, se pysähdyttää. Biisissä on hienoja osioita ja jänniä vaihtoja, mutta jotenkin kokonaisuutena biisi menee sillisalaattiosastolle. Itse asiassa koko Jazz-levy on minulle sellainen albumi, jota tulee kuunneltua aika harvoin, mutta sitten tulee kausia jolloin levy käy todella ahkeraan soittimessa. Paljon hienoja biisejä, mutta jotenkin levy kokonaisuutena oikein toimi. Jazzissa lienee siis sama vika albumina kuin Bicycle Racessa biisinä. :)

      • Bad Co.

        "Itse asiassa koko Jazz-levy on minulle sellainen albumi, jota tulee kuunneltua aika harvoin, mutta sitten tulee kausia jolloin levy käy todella ahkeraan soittimessa. Paljon hienoja biisejä, mutta jotenkin levy kokonaisuutena oikein toimi." *** Minun kohdallani puolestaan Jazz kuuluu suosikkilevyjen joukkoon - yksi niistä monista. Kokonaisuus ei välttämättä ole osiensa summa. Ja vaikkei se sitä olekaan, niin ainakin se on todella tasaista (miinus Rogerin kaksi ei-niin-hyvää biisiä) siinä mielessä, ettei siitä löytynyt yhteen todellista megaluokan hittiä. Leyvltä löytyy kuitenkin tukuttain kivoja ja monipuolisia ns. pikkuhelmiä, joita on suuri nautinto kuunnella.


      • Fat Bottomed Girl
        Bad Co. kirjoitti:

        "Itse asiassa koko Jazz-levy on minulle sellainen albumi, jota tulee kuunneltua aika harvoin, mutta sitten tulee kausia jolloin levy käy todella ahkeraan soittimessa. Paljon hienoja biisejä, mutta jotenkin levy kokonaisuutena oikein toimi." *** Minun kohdallani puolestaan Jazz kuuluu suosikkilevyjen joukkoon - yksi niistä monista. Kokonaisuus ei välttämättä ole osiensa summa. Ja vaikkei se sitä olekaan, niin ainakin se on todella tasaista (miinus Rogerin kaksi ei-niin-hyvää biisiä) siinä mielessä, ettei siitä löytynyt yhteen todellista megaluokan hittiä. Leyvltä löytyy kuitenkin tukuttain kivoja ja monipuolisia ns. pikkuhelmiä, joita on suuri nautinto kuunnella.

        "Ei yhtään todellista megaluokan hittiä" - eikö Don't Stop Me Now ollut hitti? Minulle se oli suurin syy koko Jazz-levyn hankkimiseen. Sen jälkeen, kun Blackpool-sarjassa päähenkilö "lauloi" sen (sarjahan oli parodia vanhoista musiikkielokuvista, joissa ihmiset kesken kaiken puhkesivat lauluun, ja siinä käytettiin takavuosien kevyen musiikin helmiä alkuperäisäänityksinä), minulle tuli siitä suoranainen pakkomielle. Kuuluu ehdottomasti omaan top-10-listaani, mutta ehkä kaupallinen menestys ei sitten ollut kummoinen kuitenkaan?


      • Bad Co.
        Fat Bottomed Girl kirjoitti:

        "Ei yhtään todellista megaluokan hittiä" - eikö Don't Stop Me Now ollut hitti? Minulle se oli suurin syy koko Jazz-levyn hankkimiseen. Sen jälkeen, kun Blackpool-sarjassa päähenkilö "lauloi" sen (sarjahan oli parodia vanhoista musiikkielokuvista, joissa ihmiset kesken kaiken puhkesivat lauluun, ja siinä käytettiin takavuosien kevyen musiikin helmiä alkuperäisäänityksinä), minulle tuli siitä suoranainen pakkomielle. Kuuluu ehdottomasti omaan top-10-listaani, mutta ehkä kaupallinen menestys ei sitten ollut kummoinen kuitenkaan?

        "eikö Don't Stop Me Now ollut hitti? Minulle se oli suurin syy koko Jazz-levyn hankkimiseen. Kuuluu ehdottomasti omaan top-10-listaani, mutta ehkä kaupallinen menestys ei sitten ollut kummoinen kuitenkaan?" *** Itse en laskisi DSMN:ta ihan Queenin suurimpien kappaleiden joukkoon à la BoRhap, WWRY, Champions, joiden merkitys maailmanlaajuisesti on omaa luokkaansa. Toki kyseisen kappaleen voisi laskea menestyneeksi siinä mielessä, että se nousi Brittilistan TOP 10 joukkoon (9.), mutta ei ole noussut aivan samoihin sfääreihin edellä mainittujen tekeleiden kanssa. Juuri sitä hain väitteelläni takaa.


    • SingerOfSongs

      ihan suosikkeihini, mutta hauska ja omaperäinen biisi.

    • bi-race

      eli kaikki bi-seksuaalit yhtykää rallatus!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2263
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1471
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1315
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1049
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      943
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe