Orvokkeja, orvokkeja

lilius

Kuulin orvokkien ilmestyneen torille. Siitä se kevät alkaa. Huommenna niitä on jo parvekkeellani. Niiden kauniit kasvot kadottavat osan mustista pilvistä. Vaikka orvokki ei ole lempikukkani niin ilontunne pyyhältää ohitseni kun kannan niitä kotiin. Vaikka kyllä variksen pesänrakennus raakunakin tuntuu keväällä liverrykseltä. Mutta ne orvokit, siitä se alkaa...

18

957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikissa ruukuissa

Minun yksi lempikukistani on orvokki. Minulla on jo orvokkeja postimerkkipihallani ruukuissa ja omenapuun ympärillä. Orvokit ovat niin hellyttäviä.

• ja orvokkeja

parveke on imuroitu niin sinne sieltä torilta niitä.

• minäkin kannoin eilen jo 800kpl kylmään kasvihuoneeseen, kun lupasivat tännekkin jo lämpimämpiä kelejä. Minun orvokkini eivät kuki vielä, mutta pian ne alkavat. Minä tykkään eniten monivuotisesta sarviorvokista, ne kukkivat koko kesän, ihan lumen tuloon asti. Samoin miniorvokit kukkivat runsaasti, ja kauan. Tavallinen tarhaorvokki on kaunis aikansa, mutta istutuksissa sitä saa alkaa juhannukselta repiä pois.

• oletko sinä
        marja-liisa41 kirjoitti:

minäkin kannoin eilen jo 800kpl kylmään kasvihuoneeseen, kun lupasivat tännekkin jo lämpimämpiä kelejä. Minun orvokkini eivät kuki vielä, mutta pian ne alkavat. Minä tykkään eniten monivuotisesta sarviorvokista, ne kukkivat koko kesän, ihan lumen tuloon asti. Samoin miniorvokit kukkivat runsaasti, ja kauan. Tavallinen tarhaorvokki on kaunis aikansa, mutta istutuksissa sitä saa alkaa juhannukselta repiä pois.

ammattipuutarhuri, mutta eivätkös ne kasvata itse taimensa? Vai onko sinulla kartano valtavine kukkaistutuksineen? Täällä on aina sellaisia jotka haluavat lyödä kaikki muut laudalta, omia toisten ideat jne.

• oletko sinä kirjoitti:

ammattipuutarhuri, mutta eivätkös ne kasvata itse taimensa? Vai onko sinulla kartano valtavine kukkaistutuksineen? Täällä on aina sellaisia jotka haluavat lyödä kaikki muut laudalta, omia toisten ideat jne.

tavallinen omakotitalo vaan. Mutta kukkia minulla ehkä on reilunlaisesti, kun ne itse kaikki kasvatan.Eikä mulla rahat piisaisikaan niiden ostamiseen kaupasta. 3600 kesäkukantainta viime keväänä istutin. Enkä ole lyömässä ketään laudalta, enkä varastele ideoita, minulla on niitä kyllä itsellänikin, enemmän, kun jaksan toteuttaa.Kukkien kasvatus ja puutarhan hoito on vaan aina ollut harrastuksistani päällimmäisenä.Ja ei tästä kuntosalille kyllä ehtisikään!

• marja-liisa41 kirjoitti:

tavallinen omakotitalo vaan. Mutta kukkia minulla ehkä on reilunlaisesti, kun ne itse kaikki kasvatan.Eikä mulla rahat piisaisikaan niiden ostamiseen kaupasta. 3600 kesäkukantainta viime keväänä istutin. Enkä ole lyömässä ketään laudalta, enkä varastele ideoita, minulla on niitä kyllä itsellänikin, enemmän, kun jaksan toteuttaa.Kukkien kasvatus ja puutarhan hoito on vaan aina ollut harrastuksistani päällimmäisenä.Ja ei tästä kuntosalille kyllä ehtisikään!

Minä yleensä sanon, että en kadehdi mitään, mutta kyllä vaan pikkasen alkaa vihertämään, kun luin sinun kesäkukantaimistasi. Tässä vaiheessa ei ole kadehtimista, mutta sitten kun on kesä kauneimmillaan ja sinun kaikki tuhansissa laskettavat kukkasi loistavat täydessä hehkussaan... Missä sinä ne kaikki kasvatat ennen kuin saat ne kasvihuoneeseen? Minä joskus olen jotain yrittänyt esikasvattaa, mutta eipä niistä tahdo mitään tulla. Onnea ja menestystä kukkasiesi parissa!

• lilius

huomasin juuri että nimimerkkini alla on tekstejä, jotka eivät kuulu minun maailmaani, Olisiko aikaisempi nimim. Nyt niitä vasta orvokkeja tarvitaan, sillä ottaa okulaariin . Minun tarkoitus on olla tällä "orvokkilinjalla".

• vai ei taas sopinut okulaariin? Keskustele ihan rauhassa, niin ei muut tyhmät kirjoittele sopimattomia. Kirjoita ihan koko päivä sellaista tekstiä mistä SINÄ tykkäät. Sillalailla sitä keskustellaan kanssaihmisten kanssa. On se täällä jo huomattu. PS. MINÄKIN KYLLÄ OLIN ORVOKKILINJALLA!

• kaikilta vielä
        marja-liisa41 kirjoitti:

vai ei taas sopinut okulaariin? Keskustele ihan rauhassa, niin ei muut tyhmät kirjoittele sopimattomia. Kirjoita ihan koko päivä sellaista tekstiä mistä SINÄ tykkäät. Sillalailla sitä keskustellaan kanssaihmisten kanssa. On se täällä jo huomattu. PS. MINÄKIN KYLLÄ OLIN ORVOKKILINJALLA!

anteeksi pyytelet. Ihan siisti kirjoitus, ei mitään pahaa, ei mitään piikittelyä, kertoi orvokeistaan. Niin johan otti taas yhdellä kanalla okulaariin. Onko teillä akoilla he herne valmiiksi siellä nenässä? Miettikää vähän mitä herttaisuuksia olette!kyllä minunkin mielestäni voitte hoitaa terapiaanne ihan yksin!

• kritiikin kannukset

Tämän orvokki-liliuksen profiilisivukin on poistettu. Mikä sarviorokki liekään!

• ilontunne pyyhältää ohi

kuin väärään maailmaan eksyneelläkin.

• orvokkeja, ja lämpimät halaukset kaikille, jotka kävitte minua puolustamassa!Toivotan teille ihanaa kevättä!

• lilius
        marja-liisa41 kirjoitti:

orvokkeja, ja lämpimät halaukset kaikille, jotka kävitte minua puolustamassa!Toivotan teille ihanaa kevättä!

Tätä se teetättää, kun on aloittelija.Olen mielestäni hyvätahtoinen kirjoittaja. Profiilin poistin,koska menin aluksi galleriaan ja siellä tuli vastaan persoona non graattoja. Tässähän se sotku onkin , kun nimimerkkini alla (jos klikkaa) löytyy v 2006 :sta lähtie tekstejä, jotka eivät kuulu minulle. Ei orvokkiparoille ja Teillä ihanat kirjoittajat ole mitään tekemistä sen sotkun kanssa. Yritin vain lohduttaa omaa typeryyttäni orvokeilla. Galleriaan meno oli vahinko, en mäes etsi välttämättä seuraa. Joten anteeksi, anteeksi...

• lilius kirjoitti:

Tätä se teetättää, kun on aloittelija.Olen mielestäni hyvätahtoinen kirjoittaja. Profiilin poistin,koska menin aluksi galleriaan ja siellä tuli vastaan persoona non graattoja. Tässähän se sotku onkin , kun nimimerkkini alla (jos klikkaa) löytyy v 2006 :sta lähtie tekstejä, jotka eivät kuulu minulle. Ei orvokkiparoille ja Teillä ihanat kirjoittajat ole mitään tekemistä sen sotkun kanssa. Yritin vain lohduttaa omaa typeryyttäni orvokeilla. Galleriaan meno oli vahinko, en mäes etsi välttämättä seuraa. Joten anteeksi, anteeksi...

ja orvokkeja ja halaus sinullekkin!

• Ulkopuolinen ei käsitä tästä sanasodasta mitään. Onko välistä poistettu jotain? Orvokit ovat ihania tummsilmiä. Laulunkin mukaan kultasydämisiä. Miten niistä saa riidan aikaan! Hyvää kevättä nyt vaan. Vappukin tulossa. Orvokit amppeliin parvekkeelle!

• ganderi

Omaksi iloksi muiden harmiksi. Metsässä asutelen ,kukkieni kansaa. Orvokki on nyt parasta istuttaa se kestää koko kesän .Niissä on paljon ihania värejä .Itse ostin taivaan sinisä, kelta silmällisiä, valkoisia,sinisä.Tänään hinnat olivat nousseet sitten viimeviimeviikon.Saan hyvää oloa kukista. Hyvää kevättä kaikille.

• OR-Wokki

Ai hankeen istutettava ??

III kehän tuntumassa on kaksi vaihtoehtoa, toista en kerro ;-))

• tuulivei

Edelleen ne orvokit ovat kesän airueita. Saan huomenna keltaisia orvokkeja. Savo suunnalla eivät vielä orvokit torilla keekoile. Mutta jostain saa jo näitä
      iloisesti hymyileviä kaunokaisia. Vieläkin se sydän laulaa kun näkee ensi orvokin. Pienet ovat ilot näin ikäihmisellä. Kevään orvokit kestävät syksyyn asti, kun vain uskaltaa leikata ronskisti noin kolme kertaa. Tosin kukka pienenee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      31
      2898
    2. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      148
      2183
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      12
      1647
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      388
      1220
    5. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      67
      1195
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      101
      1155
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      57
      1077
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      61
      1050
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      74