Kokemuksia allergialääkkeestä telfast?

vaihtoa miettivä

Laitan tämän nyt vielä tännekin. Onkohan kenelläkään kokemuksia tuosta telfast allergialääkkeestä, onko miten tehokas, aiheuttaako väsymystä tai muita sivuvaikutuksia? Olen tähän asti käyttänyt loratadin sandoz allergialääkettä, mutta nyt todettiin maitoallergia ja epäilen, että tuossa oleva laktoosi aiheuttaa allergiaoireita.

44

30842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin minimaalisen

      vähän ettei se yleensä vaikuta

      • vaihtoa miettivä

        Kiitos vastauksestasi. Tiedän siis, että sitä laktoosia on siinä tosi vähän, mutta saan mm. buranasta myös oireet juuri samasta syystä. Tuon buranan kohdalla lääkäri sanoi, että se on harvinaista, muttei mahdotonta. Saan oireet myös naudanlihasta, johon kaikki maitoallergikot ei reagoi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • vaihdon tehnyt

      Tuntuu olevan tehokas ja on laktoositon eikä pitäisi väsyttää. Farmaseutin mukaan hyvin tutkittu ja suosittu muuallapäin maapalloa. Suomessa vasta tullut reseptiltä saatavaksi ilman sitä ja tähän saakkaset kokemukset kuulema hyviä. Sivuvaikutuksista en osaa sanoa, mut en ainakaan ole mitään erityistä huomannut. Kannattanee kokeilla.

      • Hatshih

        se kyl hiukka väsyttää. Telfast. Mut muute oikeen hyvä!


      • Telfastii
        Hatshih kirjoitti:

        se kyl hiukka väsyttää. Telfast. Mut muute oikeen hyvä!

        Minulle Telfast aiheuttaa unihäiriöitä ja kurkun puristusta.. Sivuvaikutuksena, lääkärin mukaan, on useasti tuota Kurkun turvotusta ja hengitysvaikeuksia.. Muuten tosi tehokas lääke!!


    • erkki

      Minulla on ollut Telfast juuri siitä syystä että olen maitoallegrinen ja terfast ei sisällä apuaineena maitoa. Se on ainut hitamiini jossa ei maitoa ole. Muuten se sopii hyvin mutta hieman viluttaa ja vaikka ei pitäisi väsyttää niin kyllä hieman väsytää. minulle määrättiin jota 2 x 120 mm päivässä . On se hyvä lääke, kantsii pyytää respti.

    • siitepölykö

      Hyväksi todettu, eikä väsytä. Päinvastoin olen paremmalla tuulellakin kun allergia on aisoissa.

    • hoopo2000

      Telfast on yhtä tehokas kuin muut allergialääkkeet (vaikkapa Histec, Aerius tai mitä niitä on), mutta ei väsytä tippaakaan. Suosittelen varsinkin niille, joille tulee herkästi väsy allergialääkkeistä.

    • Nuudeli

      Yhden kokeilin, hirveä liskojen yö takana. Unihäiriöitä, painajaisia, hengitysvaikeudet jatkuvat nytkin. Ei siis minulle sovi ollenkaan. Muut merkit sitten taas väsyttävät :(

      • Anonyymi

        lääkäri määräsi minulle. Minulla ollut rytmihäiriöitä, verenpainetauti. IBS. Ei huomattu.
        Luotin siihen että uskallan näitä kokeilla, koska sairauteni on tiedossa. Ensin alkoi painajaisella, kovalla väsymyksellä. Sitten rytmihäiriöt,kurkkua kuristi. Kova väsymys. Vatsa sekaisin.
        Apteekissa sanoivat, tämä lääke et väsytä. Ei ollut , tuntui että kuolen. Otin muutamana päivänä
        jos siihen tottuisi
        Nyt on astmakin pahentunut.


    • ..

      Telfastin pakkausselosteessa (joka on vasta paketin sisällä) lukee, että se voi aiheuttaa rytmihäiriöitä. Olen saanut vääristä lääkkeistä ja e-pillereistä kamalat rytmihäiriöt.

      Sydänoireiden mahdollisuus olisi pitänyt mainita jo apteekissa. En olisi ostanut.

      Uskalataakohan tuota nyt edes kokeilla? Ensiavut on kiinni.

      • Sydänoireita

        Mulla alkoi tulla sydänoireita vaihdettuani Telfastiin. Mielummin vaikka väsyneena Cetirizinillä


    • yks idiootti

      kuin nopeesti alkaa tehoo????

      Hain just tänään apteekist.... ois pitäny alottaa jo ajat sitten mutta tyhmänä sitten odotin... ja nyt on ihan hirvee oireet päällä.... niin mietin tässä kuinka nopeesti alkaa vaikuttaa??? pääsis ton ulos täst keväästäki hetkeks ees nauttii

    • miisuppi

      Minulla tehosi vetämättömyyten ja alavireeseen jo seuraavana päivänä. Mutta pidemmän aikaa otettuania alkoivat pahat huimausoireet ja sitä kautta väsymys uudelleen. Nyt lopetin kuurin ja taitaa leppäkin onneksi olla jo Etelä-Suomessa saanut kukintansa päätökseen.

    • Tohelo

      Ostin tänään apteekista, kun sanoivat että olisi vähiten väsyttävä. Otin yhden tabletin ja olen ollut sen jälkeen kuin huumattu. Ei mitään keskittymiskykyä ja vähän väliä huomaan tuijottavani tyhjyyteen, en havahdu työkavereiden kommentteihin ja puhun kuin humalassa, sanat sekoaa ja välinpitämätön olo.

      En taida käyttää tuota yhtä tablettia enempää. Eikä tuo oikein tehonnut nuhaankaan.

    • mmmmmoi

      Minulle telfast sopii erittäin hyvin eikä ole ollut mitään sivuoireita, eli on todellakin yksilöllistä kuinka mikäkin lääke sopii. Minulla muiden lääkkeiden aiheuttamat väsymys, unioireet ja hengitysvaikeudet ovat kadonneet telfastin avulla ja tuntuu, että nyt on ollut helpoin kevät vuosikausiin. Suosittelen kokeilemaan jos muut lääkkeet ei auta

      • Myös allerginen

        Käytän Duactia. Se ei väsytä ainakaan minua. Kannattaa ottaa aamuisin jotta ei vie yöunia kun siinä on piristävä ainesosa. Sitä saa vain reseptillä ja siitä ei saa kela korvausta joten se tulee kalliiksi. 100 kpl maksaa n. 45 €. Mutta jos tarvitsee kausittain niin ei liene paljon sen kalliimpaa kuin muutkaan.


    • taina9
    • älli pois

      Kokemukseni mukaan Telfast väsyttää ihan yhtä paljon kuin muutkin allergialääkkeet. Olen aivan alamaissa kun sitä olen ottanut. Enää en sitä käytä.

    • Telfast

      Telfast on oikein hyvä lääke eikä aiheuta mitään sivuvaikutuksia.

    • Keptex

      Minulle ei myöskään käy mikään laktoositon lääke. Toki sitä voi ottaa kerran tai pari ilman oireita, mutta jos ottaa useampana päivänä, niin jo alkaa mennä vatsa kuralle.

      Heinix on ehdottomasti tehokkain yskäoireisiin, joita tulee nenän tukkoisuuden lisäksi, mutta väsymys on ihan käsittämätön ja tosiaan vatsa ei sitä enää kestä, joten mietin uskaltaisinko ottaa yöksi tuota Telfastia - ei kyllä kiinnosta painajaiset ja kurkkuoireetkaan, joita jotkut ovat saaneet. Pitää miettiä...

      On se outoa, etteivät tee usemapia laktoositoomia vaihtoehtoja lääkkeisiin, vaikka on niin yleisiä nämä maitoproteiiniallergiat ja myös laktoositonta ruokavaliota noudattaa todella monet.

    • jaakko57

      turha lääke.ei mitään vaikutusta ja pirun kalliskin.ainoo vaikutus on että kävellessä
      pistää rintaan helvetisti.benadryl 8mg toimii kyllä!väsyttää vähän mutta avaa nenän
      ja poistaa kaikki allergia oireet!

    • mies443

      Vanha ketju, mutta täytyy kommentoida.
      - uniongelmat
      - etova olo, vatsaongelmat
      - rytmihäiriöt

      Neuvoisin pysymään kaukana jos vähänkin kyseisiä oireita ilmenee.
      Käyttäkää ihan perus antihistamiineja, jos suinkin riittävät.

    • pruuuuut

      Taisin maanantaina osaa ison kalliinn paketin Telfastia ja syönyt sitä nyt vajaan viikon. Allergiaan on varmaanki auttanut mutta nyt vatsa on ollut sekasin joka aamu!

      Onko kellään ilmenny vatsavaivoja/ripulia sivuvaikutuksena? Maitoallergiaa mulla ei ole

      • Thy

        Kaksi tabua Telfastia oon ottanut, maha ihan kuralla, ilmaa, turvotusta ja kipristelyä. En taija jatkaa kokeilua, harmi :(

        Ehkä hiukan saattoi oireisiin auttaa.

        Ei ainakaan väsytä. Paremminkin huonosti nukuttu yö takana...


    • Seinäjoki86

      Telfast aiheutti minulle ihottuman kauttaaltaan vatsalle ja rintakehään sekä ripulia. Lääkkeen otosta on nyt aikaa 9 tuntia eikä ihottuma ole vieläkään poistunut.

    • niiskuolli

      Helavatan hyvä lääke! Auttoi heti ja vaikutus kesti koko päivän! Suosittelen!

    • Anonyymi

      Minulle tuntuu tepsivän. Ihme kyllä myös selosteessa mainittuun ihottumaan, siis minulta poistui, eikä suinkaan tullut. Nuo yleiset cetiriziniä sisältävät, esim. Heinix, väsyttävät ihan mahdottomasti, apteekissakin sanottiin, että kannattaa ottaa vain yöksi. Jostakin tuntemattomasta syystä Benadryliä ei enää saa isossa paketissa, vain pieniä ja kalliita 12kpl pakkauksia on, Benadryl toimi minulla erinomaisesti vuosikaudet, toivon, että Telfast pystyisi sen korvaamaan.

      • Anonyymi

        Minulle tuli kauhea hiki ja rintakipu. Tutkimuksissa todettiin sydänifakti.Koskaa ei ennen rintakipuja ollut. Ei kannata missään nimessä ottaa.


    • Anonyymi

      Olen käyttänyt aina siitepölyaikaan. Tosi hyvä ei väsytä mutta kestää noin 40min ennen kun alkaa tehoa.

    • Anonyymi

      Väsyttää tuo lääke . En suosittele.

    • Anonyymi

      Minulle Telfast ja rinnakkaisvalmiste Fexorin ovat olleet ainoa toimiva nappi. Ainoa huomattava sivuvaikutus on ollut todentunteiset painajaiset tai muuten intensiiviset unet. Niiden kanssa olen pystynyt elämään, sen verran helpottavat oireita nämä lääkkeet.

      Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan etenkin, jos on sama tilanne kuin minulla, eli setiritsiinivalmisteet eivät helpota oireita ollenkaan ja/tai väsyttävät liikaa.

    • Anonyymi

      Minulle Telfast ja rinnakkaisvalmiste Fexorin ovat olleet ainoa toimiva nappi. Ainoa huomattava sivuvaikutus on ollut todentunteiset painajaiset tai muuten intensiiviset unet. Niiden kanssa olen pystynyt elämään, sen verran helpottavat oireita nämä lääkkeet.

      Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan etenkin, jos on sama tilanne kuin minulla, eli setiritsiinivalmisteet eivät helpota oireita ollenkaan ja/tai väsyttävät liikaa.

    • Anonyymi

      Minulle Telfast ja rinnakkaisvalmiste Fexorin ovat olleet ainoa toimiva nappi. Ainoa huomattava sivuvaikutus on ollut todentunteiset painajaiset tai muuten intensiiviset unet. Niiden kanssa olen pystynyt elämään, sen verran helpottavat oireita nämä lääkkeet.

      Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan etenkin, jos on sama tilanne kuin minulla, eli setiritsiinivalmisteet eivät helpota oireita ollenkaan ja/tai väsyttävät liikaa.

    • Anonyymi

      Minulle Telfast ja rinnakkaisvalmiste Fexorin ovat olleet ainoa toimiva nappi. Ainoa huomattava sivuvaikutus on ollut todentunteiset painajaiset tai muuten intensiiviset unet. Niiden kanssa olen pystynyt elämään, sen verran helpottavat oireita nämä lääkkeet.

      Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan etenkin, jos on sama tilanne kuin minulla, eli setiritsiinivalmisteet eivät helpota oireita ollenkaan ja/tai väsyttävät liikaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei vaikuta silmäoireisiin.

    • Anonyymi

      Kaikki allergialääkkeet ovat yhtä tehokkaita. Vaikutuksen nopeudessa saattaa olla hieman eroja, ei muussa. Väsymystä nuo uuden polven lääkket eivät aiheuta. Jos aiheuttavat, se on omaa mielikuvitustasi.

      • Anonyymi

        Onko kukaan huomannu että kun on sairastanu koronan,niin on pahat allergiaoireet jälkikäteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kukaan huomannu että kun on sairastanu koronan,niin on pahat allergiaoireet jälkikäteen?

        Joo mulla pitää paikkansa kyllä. Telfastin sivuvaikutukset näissä kuvauksissa on hyvin tuttuja en oo tajunnut on mennyt aina jonkun muun piikkiin. :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe