Vedet öljyn joukossa eli kansi pois. Mutta mistä uusi pahvi.Käykö perus auton pahvi vai täytyykö ostaa "kallis" Pentalainen. Niin ja mistä täältä suomesta sen mahtaisi saada nopeasti.
Volvo Penta B30 kansipahvi
10
1980
Vastaukset
Autonmoottorin kannentiiviste ei kestä merivettä. Mikäli sinulla makeavesijäähdytys, niin voit laittaa auton tiivisteen Toi ongelma kannentiivisteen kanssa on muuten tyyppivika, B 30:set ovat kuluttaneet niitä järkyttävään tahtiin jo uudesta alkaen..
- airismaa
voisitko vielä neuvoa paikan josta sen saisi suhtkoht halvalla. Maksaa näköjään tää veneily taas maltaita, vaikkei ole vielä mailia kauempana satamaa käyty.....
- mmmsssss
itellä joskus ollu B20 kone ja sinne auton kanspahvi, komeasti kesti monta kesää... ei muuta ku varaosaliikkeestä auton pahvi ja oikean paksuinen ni kestää...
- R K-S
Tarkista myös, ettei kansi tai pakosarja ole syöpynyt.
- airismaa
sillä sen verran kuumaksi se tuli ajettua. Lämmöt nousi tappiin asti ja käry oli melkoinen
airismaa kirjoitti:
sillä sen verran kuumaksi se tuli ajettua. Lämmöt nousi tappiin asti ja käry oli melkoinen
Niinkin paljon, niin syynä on pakosarjan puhkiruostuminen. Kuumat pakokaasut pääsevät moottorin yläosiin (sylinterikanteen). B 30-moottorissa, jossa kannentiiviste on kulutustavaraa mutenkin, niin ei ole muuta mahdollisuutta kun sylinterikannen remontti. Eli, älä murehdi kannen tiivisteen hintaa, pakosarja maksaa yli 500 euroa...
- OLISKO?
Meillä B20 koneessa jakopäänkopassa oleva vesipumppu alkoi tiivisteitten läpi työntämään vettä koneen sisään.Ettei vaan sullakin,varsinkin kun lämmötkin nousi.Olisko pumppu pettänyt?
- airismaa
Kansiremontti tehty, mutta ei apua. Parinkymmenen minuutin ajon jälkeen vedet taas öljyjen joukossa. 3 litraa vettä oli sinne tuupannut, joten ei ihan pieni vuoto. Täytyy varmaan seuraavaksi alkaa tarkastelemaan sitä pumppupuolta. Tosin lämmöt oli nyt aivan normaalit ja kone kävi tosi siististi ja tasaisesti.
- Airismaa
Vihdoinkin vika löytyi. stefat pumpusta mennyt. kiitos kaikille neuvoista.
- julberi
Marineparts.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 332282
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472086- 401964
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3191843- 1131471
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161405Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71298Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101157- 411055
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036