Minkälaisen tupsun voisi yo-lakkiin laittaa, kun ei viitsi tuota oikeaa kokoviolettia inssinhattua hommata.
amk-inssin lakki??
11
4856
Vastaukset
- Teekkari vm 68
Osta pilailuvälinekojusta fetsi. Siis se punainen ämpärin mallinen turkkilaislakki, jossa on TUPSU.
- tiedän
Olen muuten joskus nähny semmosen vappuna..
- NoVoiHyvaeaePaeivaeae
Sekä ininöörilakin että teekkarilakin tupsu on musta. Inssilakki on kahdeksankulmainen ja sen päällinen on violetti. Teekkarilakki on pyöreä ja päällinen on valkoinen - kuten ylioppilaslakissa. Jos siis menet kiinnittämään ylioppilaslakkiisi mustan tupsun, olet rakentanut tee-se-itse-jäljitelmän teekkarilakista. Aiotko todella selittää kaikille jotka sinulle tulevat asiasta irvailemaan, että "ei, en ole rakentanut omatekoista teekkarilakkia voidakseni esiintyä diplomi-insinöörinä vaikka olen vain AMK-inssi - minä vain halusin säästää inssihatun hinnan"? Ja arvaapa uskooko kukaan. Helpommalla saat tehtyä itsestäsi pellen, kun laitat suosiolla punaisen irtonenän päähäsi etkä rupea neuloskelemaan mitään tupsuja mihinkään. Eli hanki oikea AMK-inssihattu tai käytä reilusti ylioppilaslakkia sellaisenaan.
- okokok
miksi amk-tradenomeilla on ollut violettia tupsua yo lakeissa. siitä se ajatus sitte lähti, että olis amk-insseillä jotain eri väristä tupsua.
- ...
okokok kirjoitti:
miksi amk-tradenomeilla on ollut violettia tupsua yo lakeissa. siitä se ajatus sitte lähti, että olis amk-insseillä jotain eri väristä tupsua.
jaaha eri variaatioita riittää ilmeisesti liiton oma lakki http://www.tradenomiliitto.fi/direct.aspx?area=page&prm1=305 ja joku ihme amk2000 tradenomilakki https://www.salon.fi/catalog/product_info.php?cPath=166_169&products_id=373&osCsid=a6c82c2be1a0f71dd9fbec8b392f88d8
- EiTodellakaanHyvääPäivää
" Teekkarilakki on pyöreä ja päällinen on valkoinen - kuten ylioppilaslakissa. Jos siis menet kiinnittämään ylioppilaslakkiisi mustan tupsun, olet rakentanut tee-se-itse-jäljitelmän teekkarilakista. " Teekkarilakkeja on usean muotoisia (6 kulmaisia, 7 kulmaisia yms). Ne eroavat korkeakouluittain. Kaikki ovat kuitenkin valkoisia, siinä olit oikeassa.
- mitä houraat!
https://www.salon.fi/catalog/index.php?cPath=166&osCsid=a6c82c2be1a0f71dd9fbec8b392f88d8 täältä ostat pelkän tupsun!
- Värisokea?
Mikään noista linkittämälläsi sivulla esitellyistä VALKOISISTA lakeista EI ole INSINÖÖRIEN lakki (minkä lukutaitoisena varmaan itsekin huomasit). INSINÖÖRIEN lakin kuva on valkolakkien kuvien oikealla puolella, sivun laidassa, tekstin "YHTEISTYÖKUMMPANIMME:" alla ja tekstin "Tunne se omaksesi - w w w.insinooriliitto.fi" kera. Minkä värinen siinä kuvassa oleva INSINÖÖRIEN lakki SINUN väriaistisi mukaan on? Minusta se on violetti.
- IIIIIIIII
Insinööriliitto tarjoaa mustalla silkkitupsulla varustettua violettia samettilakkia. R.K. Salolla taitaa kaikki AMK-lakit olla viininpunaisilla tupsuilla. Joten teepä oma sovellus lakista ja tupsusta. Perustarvike ylioppilaslakki ja siihen värkkäät itse hiihtotupsun mallisen pyöreän tupsun, mallia Veikko Hakulinen. Samalla tulisi kevään korvalla kunnioitusta jo edesmenneelle hiihtäjäsuuruudelle. Jos olet rakennuspuolen amk-inssi, voit laittaa tupsun viereen pienen viivoittimen osittamaan tupsun halkaisijaa. Keräät varmasti katseita Walpurina! Hyvää Vappua!
- ennenjuunykyäänei
Eipä tiedä viitsiikö tuota inssilakkia laittaa päähän tänä vappuna. Aika vähän niitä vappuna näkee ihmisten päässä vaikka inssejä kyllä on paljonkin varsinkin opiskelijoita. Itse pidin viime vappuna sitä päässä ja joitakin ihmisiä se kiinnosti niinkin paljon että vaivautuivat kysyä että mikä ihme lakki tuo on. Eli ei ole kovin kuuluisa tuo lila lakki. Kaikenlisäksi kaikki jotka minun koulusta tiedän sen lakin hankkineen ovat sellaisia juntti-idiootti insinööriopiskelijoita jotka ei etene opiskeluissa ollenkaan ja jos etenevät saavat kurssit säälistä läpi ykkösilla tai muutenvaan. Sitten ne häräävät jossakin järjestötoiminnoissa ympäripäivät osoittamassa idioottisuuttaan, "Hei olen INSINÖÖRIOPISKELIJA ja ylpeä siitä, vaikka en opiskeluissa etenekään. Itse liikuin alussa mukana muutaman ekan kuukauden kunnes huomasin kuinka typerää touhua se on. Itse haluan edetä ja vieläpä saada hyviäkin numeroita kursseista ja voin aivan hyvällä omallatunnolla tuntea olevani parempi jossakin alan osassa. Keskiarvo tällähetkellä on 4,5 luokkaa, niin ei ihan turhaan ole raatanut sen eteen että olis oikeastikin insinööri eikä vain leikisti. Että tsemppiä vaan muillekin opiskelija insseille ja miettikäähän vähän niitä opiskelujakin eikä vaan sitä lakin tupsua ja lakkia jolla voi kehuskella olevan "insinööri tasoa" Huoh... Itse arvostan enemmän hyvää ammattikoulun käynyttä osaajaa (siis heitä jotka sen jaksoi käydä kunnolla) kun wannabe inssiopiskelijaa tai varsinkaan WANNABE TEEKKARIA joka opiskelee ikuisesti eikä sittenkään valmistu. Piti vaan pääästä teekkariopiskelijaksi että voisi kehuskella tupsulakilla. Toista ne on sitten ne teekkarit jotka valmistuvatkin ja vielä hyvin arvosanoin :)
- enneneinykyäänjuu
ennenjuunykyäänei kirjoitti:
Eipä tiedä viitsiikö tuota inssilakkia laittaa päähän tänä vappuna. Aika vähän niitä vappuna näkee ihmisten päässä vaikka inssejä kyllä on paljonkin varsinkin opiskelijoita. Itse pidin viime vappuna sitä päässä ja joitakin ihmisiä se kiinnosti niinkin paljon että vaivautuivat kysyä että mikä ihme lakki tuo on. Eli ei ole kovin kuuluisa tuo lila lakki. Kaikenlisäksi kaikki jotka minun koulusta tiedän sen lakin hankkineen ovat sellaisia juntti-idiootti insinööriopiskelijoita jotka ei etene opiskeluissa ollenkaan ja jos etenevät saavat kurssit säälistä läpi ykkösilla tai muutenvaan. Sitten ne häräävät jossakin järjestötoiminnoissa ympäripäivät osoittamassa idioottisuuttaan, "Hei olen INSINÖÖRIOPISKELIJA ja ylpeä siitä, vaikka en opiskeluissa etenekään. Itse liikuin alussa mukana muutaman ekan kuukauden kunnes huomasin kuinka typerää touhua se on. Itse haluan edetä ja vieläpä saada hyviäkin numeroita kursseista ja voin aivan hyvällä omallatunnolla tuntea olevani parempi jossakin alan osassa. Keskiarvo tällähetkellä on 4,5 luokkaa, niin ei ihan turhaan ole raatanut sen eteen että olis oikeastikin insinööri eikä vain leikisti. Että tsemppiä vaan muillekin opiskelija insseille ja miettikäähän vähän niitä opiskelujakin eikä vaan sitä lakin tupsua ja lakkia jolla voi kehuskella olevan "insinööri tasoa" Huoh... Itse arvostan enemmän hyvää ammattikoulun käynyttä osaajaa (siis heitä jotka sen jaksoi käydä kunnolla) kun wannabe inssiopiskelijaa tai varsinkaan WANNABE TEEKKARIA joka opiskelee ikuisesti eikä sittenkään valmistu. Piti vaan pääästä teekkariopiskelijaksi että voisi kehuskella tupsulakilla. Toista ne on sitten ne teekkarit jotka valmistuvatkin ja vielä hyvin arvosanoin :)
Ei vittu mikä vuodatus :) turhaa pätemistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257047Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451315Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291128- 75921
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49895Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96856Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38811Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43763