Hei vaan kaikille ! En vain tiedä kuuluko tämä aihe tänne, mutta yritänpä silti kysellä. Elikkäs meillä on tontti Oulun läänissä ja me itse asumme täällä Etelä-Suomessa. Pistämme tontimme myyntiin, mutta ongelmana on romahtaneet rakennukset. Paljonko tulisi maksamaan tontin siivous ja paljonko maksaa jos vie kaatopaikalle rakennusjätteet, hinnat siis suunnilleen. Päärakennus on lähes kokonaan purettu ja vanha kivinavetta on romahtanut. Lisäksi pienempiä rakennuksia, ehkä pari kolme aittaa. Tontti on yhden hehtaarin kokoinen.
Romahtaneet rakennukset
9
708
Vastaukset
- ja polta pois
koko paska.
- Tiedustelija_,
... kun pihan lähellä kasvaa koivuja ja kuuseja. Enpä tiedä syttyykö kunnolla ne hirsit enää kun ovat tietty kastuneet ja lahonneet. Aitoista en tiedä onko ne enää pystyssä kun ne ovat aika vanhoja.
- turhaa vaivaa poisviennistä
Tiedustelija_, kirjoitti:
... kun pihan lähellä kasvaa koivuja ja kuuseja. Enpä tiedä syttyykö kunnolla ne hirsit enää kun ovat tietty kastuneet ja lahonneet. Aitoista en tiedä onko ne enää pystyssä kun ne ovat aika vanhoja.
Älä tee mitään. Myy sellasenaan. Jos ostaja kitisee niin neuvottele sitten miten toimitaan. Ihan turhaa hommaa poistella lahoja rakennuksia. Tuskin sillä kauppoja edistät-
- Tiedustelija_,
turhaa vaivaa poisviennistä kirjoitti:
Älä tee mitään. Myy sellasenaan. Jos ostaja kitisee niin neuvottele sitten miten toimitaan. Ihan turhaa hommaa poistella lahoja rakennuksia. Tuskin sillä kauppoja edistät-
Mielessä on kyllä käynyt niinkin. "Tuskin sillä kauppoja edistät-" Olet oikeessa. Eräs kiinteistövälittäjä kuitenkin kertoi, että ei ole väliä onko tontilla vanhat rakennukset, silti sen voi myydä samalla hinnalla oli tyhjä tai ei. Tuosta väitteestä en sitten tiedä pitääkö paikkansa.
- juhannuskokkoaineiksi
Jos siellä lähistöllä on on juhannusjuhlien järjestäjä, niin lahjoita palava aines kokkotarpeiksi.
- Tiedustelija_,
Mä luulen että purettaessa päärakennusta palava aines on viety pois. Itse en ollut paikalla vaan sukulaiseni sai purkaa ja viedä hirret pois jos oli käyttöä. Pari aittaa on laudasta ja yksi on hirrestä tehty.
- esim kivinavetta
kannattaa ehdottomasti jättää, joku saattaa tehdä siitä talon (saattaa asiaa ymmärtämättömästä kuulostaa uodolta) Mutta siis säästä ja myy sellaisenaan!
- Tiedustelija_,
Hieman kuulosti oudolta kun luin mielessäni. ;D Enpä aivan tuolleen ole ajatellutkaan että niistä kivistä voisi rakentaa talon...hmmm. :) Mielessäni kävi kyllä että niistä kivistä voisi tehdä vaikka kiviaidan ja perustaa kivien päälle vaikka kivien peittämät kasviryhmät jne. Tosin, kivet aivät taida riittää aidan tekoon. Kiitos vinkistä. ;)
- oikeasti!
Tiedustelija_, kirjoitti:
Hieman kuulosti oudolta kun luin mielessäni. ;D Enpä aivan tuolleen ole ajatellutkaan että niistä kivistä voisi rakentaa talon...hmmm. :) Mielessäni kävi kyllä että niistä kivistä voisi tehdä vaikka kiviaidan ja perustaa kivien päälle vaikka kivien peittämät kasviryhmät jne. Tosin, kivet aivät taida riittää aidan tekoon. Kiitos vinkistä. ;)
Esim minä ja pari ystävääni suunnittelimme, että juuri kivinavetan kiviosa jos löytyisi, rakentaisi siitä ateljeetyyppisen talon. Siihen vaan hirrestä yläosa, niin onpa hieno, ikuinen ja erikoinen. Paljonko tontti maksaa :D?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245172
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34617- 1031402
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361360Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211024viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168885En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61843- 37799