Luckyn pippelistä tuli verta ja soitin eläisairaalaan. heidän mielestä ei ole mitään vaaraa vaan voi odottaa. kuulemma juoksunartut voi aiheuttaa tällaista? uskoako vaiko eikö? koskaan en ole tällaista ennen kuullut. koira ei siis nuole pippeliä eikä muutenkaan voi huonosti. tänään oli eka kerta kun huomasin. ui kyllä paljon ja vesi on kylmää. voisiko kuitenkin olla tuilehdus?
apua äkkiä!!!!!
23
9739
Vastaukset
- tippa tai pari
niin ei huolta, juoksuiset nartut tosiaan saattaa aiheuttaa ja uidessa on saattanut jokin keppi tai kivi hiukan raapaista. Jos koira on muuten ok, syö, juo ja pissaa, niin ei hätää. Seuraa tilannetta ja jos koiran vointi huononee, niin mene silloin lääkäriin. Jos on tulehdus, niin kyllä silloin koira alkaa nuolemaan ja pippeli turpoaa. Mutta seuraile vointia, todennäköisesti ihan vaaraton juttu. T. Eläinlääkäri-opiskelija =)
- virtsatietulehdus
Ei silloin penis turpoa. Jos hankit koirallesi jopa munuaisiin menevän tulehduksen uittamalla sitä jäisissä vesissä hoida se edes asianmukaisesti terveeksi.Jos tulehdus pääsee krooniseksi se on vaikea parantaa. Ota kiireesti pissanäyte jonka viet tutkittavaksi. Kuka idiootti kuvittelee peniksen turpoavan jos on virtsatietulehdus?
- oot se
idiootti, avauksessahan ei ollut mittään turpoomisesta, sie keleen vänttärä vuan et ossoo lukkee ja sitten tuota louskutustas piät, koita opetella lukkeen ennenkun tuota piätäis auvvot.
- vaan ensimmäisellä
oot se kirjoitti:
idiootti, avauksessahan ei ollut mittään turpoomisesta, sie keleen vänttärä vuan et ossoo lukkee ja sitten tuota louskutustas piät, koita opetella lukkeen ennenkun tuota piätäis auvvot.
vastaajalla "Jos on tulehdus, niin kyllä silloin koira alkaa nuolemaan ja pippeli turpoaa."
- käytit
vaan ensimmäisellä kirjoitti:
vastaajalla "Jos on tulehdus, niin kyllä silloin koira alkaa nuolemaan ja pippeli turpoaa."
tillaisuuven ja kävit avvaajan kimppuun jonkun toisen kirjottajan viestin takkii, häppee, häppee
- melko..
käytit kirjoitti:
tillaisuuven ja kävit avvaajan kimppuun jonkun toisen kirjottajan viestin takkii, häppee, häppee
vastuuton koska uittaa koiraansa jäisessä meressä.
- se oo sihukii
melko.. kirjoitti:
vastuuton koska uittaa koiraansa jäisessä meressä.
jotta sihullekkii koeran elämää, eikööhä koera ihte mene uimmaan
- vastuuttomat koiraihmiset
melko.. kirjoitti:
vastuuton koska uittaa koiraansa jäisessä meressä.
Ai melko vastuuton, minusta hän on TODELLA vastuuton. Ei hänellä järki päätä pakota, kyllä tuosta on jo aihetta sanoakkin, eikä päätä vaan silittää, johan tuosta pitää sanoa senkin tähden, ettei kukaan muu ole yhtä pösilö !!
melko.. kirjoitti:
vastuuton koska uittaa koiraansa jäisessä meressä.
jäitä ollut meressä muutamaan kuukauteen. vaikka kylmäähän se vesi tietenkin on.
Itse olen liiankin varovainen ja veisin kyllä eläinlääkäriin.
- n.sorsa
kyseessä voi olla tulehduksesta johtuvaa veristä virtsaa, mikä on tullut uidessa, kun koira on palelluttannut kulkusensa vedessä. Ja yksi vaihtoehto voi monien joukossa olla virtsakivet, mitkä johtuu esim. väärästä ruuasta, oli miten oli lääkärille.
kaikilta vastauksista. nyt ei mitään verta ole enää tullut. soitan kuitenkin omalle el.lääkärille huomenna ja kysyn asiasta.
- tautofonia
toivottavasti koiruli on kunnossa!
Toivottavasti ei mitään vakavaa. En ole ikinä kuullut että uroksilla olisi tuollaisia oireita juoksunarttujen takia, mutta en tietysti ole kuullut paljon mitään muutakaan... Kaipa se koirakin voi kylmettyä kylmässä vedessä läträämisestä? Olen sitä useinkin miettinyt... Eihän esim. tuo Santtuli pääsisi juuri koskaan mihinkään uimaan (paitsi niillä harvoilla lomilla etelämmäksi) jos ei sitä päästäisi kylmään veteen, ja kovinhan se tykkää tunturissa lammikoissa läträtä. :)
sit ei anna koirien juosta lumessakaan taikka sit niitten koirilla on villaset pallipussit :-))) seuraillaan nyt tilannetta.
- aloituksesi siis
majorica kirjoitti:
sit ei anna koirien juosta lumessakaan taikka sit niitten koirilla on villaset pallipussit :-))) seuraillaan nyt tilannetta.
vain provoilua? Sait neuvon viedä koiran tai ainakin pissanäytteen lääkäriin niin se ei ollut sitä mitä halusit kuulla? Etkö ymmärrä, veritipat saattavat olla oire jopa eturauhastulehduksesta. Seuraile tilannetta rauhassa, koirahan siitä vain kärsii? Miksi kysyt neuvoja kun et niitä kuitenkaan kuuntele?
aloituksesi siis kirjoitti:
vain provoilua? Sait neuvon viedä koiran tai ainakin pissanäytteen lääkäriin niin se ei ollut sitä mitä halusit kuulla? Etkö ymmärrä, veritipat saattavat olla oire jopa eturauhastulehduksesta. Seuraile tilannetta rauhassa, koirahan siitä vain kärsii? Miksi kysyt neuvoja kun et niitä kuitenkaan kuuntele?
kirjoitin jo aloituksessa että soitin eläinsairaalaan ja sieltä ensimmäiseksi kysyin neuvoa. minusta neuvo vaan kuullosti hieman kummalliselta. siksi kysyin täällä että onko kellään kokemusta että olisi nuo juoksunartut antanut tuollaisia oireita. soitan huomenna omalle el. lääkärille ja kysyn asiasta. olisin jo eilen vienyt koiran sinne mutta ei heidän mielestä asia ollut niin akuutti.
- Otsikossasi
majorica kirjoitti:
kirjoitin jo aloituksessa että soitin eläinsairaalaan ja sieltä ensimmäiseksi kysyin neuvoa. minusta neuvo vaan kuullosti hieman kummalliselta. siksi kysyin täällä että onko kellään kokemusta että olisi nuo juoksunartut antanut tuollaisia oireita. soitan huomenna omalle el. lääkärille ja kysyn asiasta. olisin jo eilen vienyt koiran sinne mutta ei heidän mielestä asia ollut niin akuutti.
huudat kiireesti apua. Kuitenkaan ei mitään hätää mielestäsi olekaan. Ymmärrätkö että aloituksesi kaltainen on huijaamista, ihmiset eivät enää ehkä halua neuvoa ketään jolla on todellinen hätä koska luulevat että on taas samanlainen huijaus?
Otsikossasi kirjoitti:
huudat kiireesti apua. Kuitenkaan ei mitään hätää mielestäsi olekaan. Ymmärrätkö että aloituksesi kaltainen on huijaamista, ihmiset eivät enää ehkä halua neuvoa ketään jolla on todellinen hätä koska luulevat että on taas samanlainen huijaus?
ei ollut tarkoitus huijata ketään. vaikka sain vastauksen sieltä el. sairaalasta niin kuitenkin olin huolissani. tuli pieni paniikki aluksi. otan opikseni.
Otsikossasi kirjoitti:
huudat kiireesti apua. Kuitenkaan ei mitään hätää mielestäsi olekaan. Ymmärrätkö että aloituksesi kaltainen on huijaamista, ihmiset eivät enää ehkä halua neuvoa ketään jolla on todellinen hätä koska luulevat että on taas samanlainen huijaus?
sellaiselta joka lukee vain otsikon. :) Minusta se itse asia oli siinä viestissä, ei niinkään otsikossa. Kannattaa yleensäkin opetella lukemaan kaikki rivit, ettei tule huijatuksi. :) Se voi keskustelupalstan ulkopuolisessa elämässä koitua kohtalokkaaksi.
- ~mutta~
majorica kirjoitti:
kirjoitin jo aloituksessa että soitin eläinsairaalaan ja sieltä ensimmäiseksi kysyin neuvoa. minusta neuvo vaan kuullosti hieman kummalliselta. siksi kysyin täällä että onko kellään kokemusta että olisi nuo juoksunartut antanut tuollaisia oireita. soitan huomenna omalle el. lääkärille ja kysyn asiasta. olisin jo eilen vienyt koiran sinne mutta ei heidän mielestä asia ollut niin akuutti.
Jos minun koirani pissailisi verta, niin tilanne olisi aivan varmasti akuutti, päivystävä eläinlääkäri ottaisi koirani vastaan takuulla! Tämä pulinapalsta olisi viimeinen paikka josta neuvoja hakisin sairaalle koiralleni.
yhtään verta ja pissi ihan puhdasta ja koira voi hyvin. soittelen kuitenkin huommenna el.lääkärille ja kysyn.
- !!!!!!!!!!
!!!!!!!!!! Kirjoittanut: Käytöstapa tietoinen 27.4.2009 klo 11.06 APUA huudetaan VAIN kun henki on kyseessä. Kyllä kait kasvattaja tietää minne on pentunsa myynyt, kysy sieltä.
Ketjusta on poistettu 53 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463