Miksi ei lähde käyntiin sähköstartilla???

???

Elikkäs probleema on nimenomaan se ettei Fude lähde käyntiin sähköstartilla. Pyörittää kyllä konetta ihan hyvin muttei edes yritä käyntiin. Polkaisemalla lähtee käyntiin ensi yrittämällä. Mopo toimii aivan loistavasti muuten. Mikä mahtaa olla vikana ettei lähde starttaamalla? Ja nimenomaan kylmänä. Lämpimällä koneella lähtee hyvin startillakin. Imuvuodot on kaikki tutkittu, ei vuoda mistään. Tulppakin on vaihdettu. Venttiilit ei kanna. Jos joku keksii mistä voisi kiikastaa niin otan mielihyvin vinkkejä vastaan. - Sami

10

7090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • b ..os...

      Että kannattaa katsoa bendixin kunto se ei ilmeisesti toimi kuten pitäisi.

    • os..

      tai tulpan kärkiväli liian suuri.

      • Ja bendix

        Ovat ihan kunnossa. Kun kerran lähtee lämpimänä käyntiin startilla niin ei kait bendix voi olla sökö? Siis startti pyörittää konetta kylmänä ihan ok mutta ei edes yritä käyntiin. Tämä on melkoinen mysteeri eikä mitenkään poikkeuksellista. Mitä olen foorumeita lukenut niin samaan ongelmaan olen törmännyt useinkin eikä kukaan oikein tiedä mistä on kyse? -Sami


      • Ja bendix kirjoitti:

        Ovat ihan kunnossa. Kun kerran lähtee lämpimänä käyntiin startilla niin ei kait bendix voi olla sökö? Siis startti pyörittää konetta kylmänä ihan ok mutta ei edes yritä käyntiin. Tämä on melkoinen mysteeri eikä mitenkään poikkeuksellista. Mitä olen foorumeita lukenut niin samaan ongelmaan olen törmännyt useinkin eikä kukaan oikein tiedä mistä on kyse? -Sami

        kokeile vaikka uudella akulla niin huomaat eron... sillä kylmää koneitta ei jaksa käynnistää(pyörittää siis hyvin) ja lämmintä jaksaa :) ainoa mikä voisi lisäksi olla niin akun maadoituskaapelin liitos runkoon on hapettunut, puhdista...


      • asiassa
        PappaSkootteri kirjoitti:

        kokeile vaikka uudella akulla niin huomaat eron... sillä kylmää koneitta ei jaksa käynnistää(pyörittää siis hyvin) ja lämmintä jaksaa :) ainoa mikä voisi lisäksi olla niin akun maadoituskaapelin liitos runkoon on hapettunut, puhdista...

        Mulla on ihan uusi akku, peräti 9ah, ja se pyörittää konetta kylmänäkin todella pirteästi joten vika ei taatusti ole akussa. Ja maadoituskin on kunnossa. - Sami


      • se toinen
        asiassa kirjoitti:

        Mulla on ihan uusi akku, peräti 9ah, ja se pyörittää konetta kylmänäkin todella pirteästi joten vika ei taatusti ole akussa. Ja maadoituskin on kunnossa. - Sami

        maadoituskaapeli eli moottorista runkoon ? ja puola on ehkä sökö vaikka virta kulkeekin...tai tulpanhattu oikarissa... ja kylmän koneet öljyt ovat jähmeät...ei jaksa startti kitkaa voittaa...


      • os..
        asiassa kirjoitti:

        Mulla on ihan uusi akku, peräti 9ah, ja se pyörittää konetta kylmänäkin todella pirteästi joten vika ei taatusti ole akussa. Ja maadoituskin on kunnossa. - Sami

        olevan kunnossa, mutta oletko mitannut? Tulpan kärkiväli pitää mitata(0.6mm) ja akun jännite on hyvä mitata samalla kun starttaa(yli.10V). Tulpan väri pitää myös katsoa ajon jälkeen. Siitä näkee pensan seoksen.


      • akku..
        os.. kirjoitti:

        olevan kunnossa, mutta oletko mitannut? Tulpan kärkiväli pitää mitata(0.6mm) ja akun jännite on hyvä mitata samalla kun starttaa(yli.10V). Tulpan väri pitää myös katsoa ajon jälkeen. Siitä näkee pensan seoksen.

        Akku on upouusi geeliakku ja virtaa riittää taatusti. Sillä pyörittää kylmää konetta loputtomiin. Mutta kun ei vain lähde käyntiin. Melkoinen mysteeri. Voisi kokeilla toisella kaasarilla. Tämä nykyinen pelaa kyllä aivan moitteettomasti. Mutta kun ei muutakaan keksi? - Sami


    • jotain outoa

      kun kylmä kone lähtee polkimesta siis pienellä alkukierroksella käyntiin ja automaattiryyppy on tietysti päällä, niin veikkaan kun starttimoottori pyörittää huomattavasti nopeammin konetta että ilman vistaus koneeseen suodattimen kautta on nopeampaa kuin polkiessa ja koska tämä ilman virtaus ja siitä johtuvat erikokoiset alipaineet imuputkiston puolella säätävät tätä jousikuormitteista "pääkalvoa" jossa mm luisti ja neula ovat niin tätä taustaa vasten tuntuu että olet hukannut kuristimen joka sijaitsee jossain imupuolen putkessa tai suodatinkopan kannessa sisäpuolella. helppo testata jos kuristin puuttuu, asetat ilmasuodattimen kotelon kannessa olevaan ilmaottoreikään normaalin puolen tuuman hylsysarjan hylsyn koka 19mm (hylsyn ulkohalkaisija on 26mm) kone saa nyt ilmaa vain tämän 13x13mm olevan neliönmuotoisen aukon kautta, helppo ja halpa tapa kokeilla ensin vaikka näin jos ei auta niin mietittävä sitten lisää keinoja esim "pääkalvon kunto"

    • yougube

      Skootteri saa käyntiin (mikäli kiihdytyspumppu toimii) kylmänä kun vääntää kaasun pohjaan 6-10 kertaa ennen starttausta Ja toistaa tämän niin kauan kuin skootteri käynnistyy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe