Elikkäs probleema on nimenomaan se ettei Fude lähde käyntiin sähköstartilla. Pyörittää kyllä konetta ihan hyvin muttei edes yritä käyntiin. Polkaisemalla lähtee käyntiin ensi yrittämällä. Mopo toimii aivan loistavasti muuten. Mikä mahtaa olla vikana ettei lähde starttaamalla? Ja nimenomaan kylmänä. Lämpimällä koneella lähtee hyvin startillakin. Imuvuodot on kaikki tutkittu, ei vuoda mistään. Tulppakin on vaihdettu. Venttiilit ei kanna. Jos joku keksii mistä voisi kiikastaa niin otan mielihyvin vinkkejä vastaan. - Sami
Miksi ei lähde käyntiin sähköstartilla???
10
7728
Vastaukset
- b ..os...
Että kannattaa katsoa bendixin kunto se ei ilmeisesti toimi kuten pitäisi.
- os..
tai tulpan kärkiväli liian suuri.
- Ja bendix
Ovat ihan kunnossa. Kun kerran lähtee lämpimänä käyntiin startilla niin ei kait bendix voi olla sökö? Siis startti pyörittää konetta kylmänä ihan ok mutta ei edes yritä käyntiin. Tämä on melkoinen mysteeri eikä mitenkään poikkeuksellista. Mitä olen foorumeita lukenut niin samaan ongelmaan olen törmännyt useinkin eikä kukaan oikein tiedä mistä on kyse? -Sami
Ja bendix kirjoitti:
Ovat ihan kunnossa. Kun kerran lähtee lämpimänä käyntiin startilla niin ei kait bendix voi olla sökö? Siis startti pyörittää konetta kylmänä ihan ok mutta ei edes yritä käyntiin. Tämä on melkoinen mysteeri eikä mitenkään poikkeuksellista. Mitä olen foorumeita lukenut niin samaan ongelmaan olen törmännyt useinkin eikä kukaan oikein tiedä mistä on kyse? -Sami
kokeile vaikka uudella akulla niin huomaat eron... sillä kylmää koneitta ei jaksa käynnistää(pyörittää siis hyvin) ja lämmintä jaksaa :) ainoa mikä voisi lisäksi olla niin akun maadoituskaapelin liitos runkoon on hapettunut, puhdista...
- asiassa
PappaSkootteri kirjoitti:
kokeile vaikka uudella akulla niin huomaat eron... sillä kylmää koneitta ei jaksa käynnistää(pyörittää siis hyvin) ja lämmintä jaksaa :) ainoa mikä voisi lisäksi olla niin akun maadoituskaapelin liitos runkoon on hapettunut, puhdista...
Mulla on ihan uusi akku, peräti 9ah, ja se pyörittää konetta kylmänäkin todella pirteästi joten vika ei taatusti ole akussa. Ja maadoituskin on kunnossa. - Sami
- se toinen
asiassa kirjoitti:
Mulla on ihan uusi akku, peräti 9ah, ja se pyörittää konetta kylmänäkin todella pirteästi joten vika ei taatusti ole akussa. Ja maadoituskin on kunnossa. - Sami
maadoituskaapeli eli moottorista runkoon ? ja puola on ehkä sökö vaikka virta kulkeekin...tai tulpanhattu oikarissa... ja kylmän koneet öljyt ovat jähmeät...ei jaksa startti kitkaa voittaa...
- os..
asiassa kirjoitti:
Mulla on ihan uusi akku, peräti 9ah, ja se pyörittää konetta kylmänäkin todella pirteästi joten vika ei taatusti ole akussa. Ja maadoituskin on kunnossa. - Sami
olevan kunnossa, mutta oletko mitannut? Tulpan kärkiväli pitää mitata(0.6mm) ja akun jännite on hyvä mitata samalla kun starttaa(yli.10V). Tulpan väri pitää myös katsoa ajon jälkeen. Siitä näkee pensan seoksen.
- akku..
os.. kirjoitti:
olevan kunnossa, mutta oletko mitannut? Tulpan kärkiväli pitää mitata(0.6mm) ja akun jännite on hyvä mitata samalla kun starttaa(yli.10V). Tulpan väri pitää myös katsoa ajon jälkeen. Siitä näkee pensan seoksen.
Akku on upouusi geeliakku ja virtaa riittää taatusti. Sillä pyörittää kylmää konetta loputtomiin. Mutta kun ei vain lähde käyntiin. Melkoinen mysteeri. Voisi kokeilla toisella kaasarilla. Tämä nykyinen pelaa kyllä aivan moitteettomasti. Mutta kun ei muutakaan keksi? - Sami
- jotain outoa
kun kylmä kone lähtee polkimesta siis pienellä alkukierroksella käyntiin ja automaattiryyppy on tietysti päällä, niin veikkaan kun starttimoottori pyörittää huomattavasti nopeammin konetta että ilman vistaus koneeseen suodattimen kautta on nopeampaa kuin polkiessa ja koska tämä ilman virtaus ja siitä johtuvat erikokoiset alipaineet imuputkiston puolella säätävät tätä jousikuormitteista "pääkalvoa" jossa mm luisti ja neula ovat niin tätä taustaa vasten tuntuu että olet hukannut kuristimen joka sijaitsee jossain imupuolen putkessa tai suodatinkopan kannessa sisäpuolella. helppo testata jos kuristin puuttuu, asetat ilmasuodattimen kotelon kannessa olevaan ilmaottoreikään normaalin puolen tuuman hylsysarjan hylsyn koka 19mm (hylsyn ulkohalkaisija on 26mm) kone saa nyt ilmaa vain tämän 13x13mm olevan neliönmuotoisen aukon kautta, helppo ja halpa tapa kokeilla ensin vaikka näin jos ei auta niin mietittävä sitten lisää keinoja esim "pääkalvon kunto"
- yougube
Skootteri saa käyntiin (mikäli kiihdytyspumppu toimii) kylmänä kun vääntää kaasun pohjaan 6-10 kertaa ennen starttausta Ja toistaa tämän niin kauan kuin skootteri käynnistyy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2893213Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit242882TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.221965- 1301891
Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e351744Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun1181652Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71400Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s21193Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä91143- 621093