hei laitoimme jo muurahaisrasioita ( valkoisia, merkki raid, yht 6 kpl ) keittiöön ja sen ansiosta pienet muurahaiset ovat selvästi vähentyneet keittiöstä. Mutta niitä on vielä vähän ja ne tulevat keittiön pöydälle ja työtasolle. Olemme myös sirotelleet kanelia. Saakohan ilmojen lämpeneminen ne katoamaan vai pitääkö vielä itse tehdä jotain? Rivitaloasunto, ja koskaan muulloin ei ole näitä kuin keväällä jonkun aikaa. Pitäisikö yksi laittaa ulko-oven ulkopuolelle, jolloin yksi rasia olisi ulkona?
miten muurahaiset pois????
6
1630
Vastaukset
- onnistu
sama meillä.. laitat myrkkyrasioita niin huomenna ne kulkee uutta reittiä, laita hunajatippa tiskipöydälle siihen yöllä voi tulla joku sata murkkua..anna raidia.. näin voivat vähetä mutteivät lopu. Ne asuu talven talon perustuksissa, sopiva lämpö ja kosteus, juuri nyt keväällä muuttavat ulos. Varmin keino saada muurahaiset taloonsa on laatoittaa talon ulkopuolen sokkelinreunat.. käännäppä kesällä pari laattaa ja hämmästy miljoonia murkkuja..
- osoittautunut
Bayerin Baition muurahaisten torjunta-aine.Asumme rivitalossa ja joka keväinen ongelma..etenkin keittiön työtasot..eli teen liuoksen jauheesta jolla käyn laatat ja saumat läpi, samoin ulkopuolelta talon reunukset,sokkelit yms.ja ulos voi ripotella jauhetta sellaisenaan.Meillä oli takapihalla liuskakiveä joiden alta paljastui miljoonien muurahaisten pesät joten poistimme kivet ja tilalle puuterassi. Terassin alle voi myös raoista ripotella jauheen.Näin toiminut meillä ja kun kerran keväässä sen tekee niin pysyy poissa.Baitionia saa marketeista, Robin Hoodista ostin juuri ja maksoi muistaakseni 7e.
- adam and the ant´s
Raid muurahaissyötit eivät mulla auta. Mökiltä aikoinaan hävisi murkut siirappimaisella myrkyllä, jota myytiin pienessä pullossa. Se kulkeutui murkkujen mukana pesään ja hävitti sen. Piru kun en vain muista myrkyn merkkiä, enkä ole mistään ainetta enää löytänyt. Jos joku tietää merkin/ostopaikan niin tiedot otetaan vastaan SUURELLA kiitollisuudella.
- Mauriaiset
Samaa ongelmaa pohtiessa löysin: http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/products_id/839
on oman kokemuksen mukaan raparperi, jota ei tällä hetkellä varmaan saa muuta kuin omasta tai mummun pakastimesta. Luin raparperikonstin jostain lehdestä takavuosina ja se on todella toimiva konsti. Raparperiä pilkotaan paikalle jossa muurahaiset liikkuvat. Raparperi ei tapa muurahaisia, mutta ilmeisesti se häiritsee huomattavasti niiden keskinäistä viestintää tms. Raparperistakin menee teho pilkottuna jonkin ajan kuluttua ja silloin pilkotaan vain lisää tuoretta tavaraa murkuille. Olen itse käyttänyt raparperia monet kerrat ja ainakin itselläni se on lähettänyt murkut etsimään siedettävämpää asuinpaikkaa. Kaikki ihmiset joille olen neuvonut tuon saman konstin, ovat olleet tyytyväisä ja kertoneet sen toimivan.
On jättää esim. sokeriliemeen säilötyn persikan liemi omassa purkissaan avattuna mauriaisten kulkureitille. Persikat voi toki syödä ensin pois. Muurahaiset kuolevat sankoin joukoin sinne purkkiin eivätkä lähde myrkkyjaloin enää kävelemään kuten rasioita käytettäessä käy. Usko pois, tämä konsti toimii!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863518
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa6552874Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi132783Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313432651- 532560
- 392378
- 1462129
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne282129- 1581922
- 311865