Mun mielestä on tosi törkeetä kuinka lihavia ihmisiä sorretaan ja nolataan. Joillakin ihmisillä tuntuu oleavan sellainen käsitys että lihavuus on syntiä ja että lihavuus itsessään on jokin sairaus. Näiden ihmisten mielestä on vain oikein jos he huomauttavat asiasta lihavalle ihmiselle.
En oo ite ollenkaan lihava (vaikka niin voisi luulla kun paasaan tällä lailla)
Oon itse aikaisemmin tehnyt monesti pilaa lihavista ihmisistä.
Mutta sitte sattu sellainen tapaus että olin käymässä erään kaverini sukujuhlissa (itse asiassa mä kyllä olin väärässä paikassa väärään aikaan mutta kuitenkin..) Siellä oli paljon sen mun kaverin sukulaisia. Sitten siellä oli yks äiti tyttärensä kans. Tämä äiti oli sellainen langanlaiha niuhottaja ja tosi vastenmielinen ja inhottava. Sitten tämä tytär, se oli ehkä 13-14 vuotias, noin 160 cm pitkä ja aivan valtavan lihava pallero, kuitenkin ihan kaunis kasvoiltaan. Syönnin jälkeen kun kaikki olivat nousseet ruokapöydästä siirryttiin olohuoneen puolelle.
Muut sukulaiset ehtivät varata mukavat tukevat sohvat itselleen mutta se tytär joka tuli paikalle viimeisenä joutui istumaan sellaiselle erittäin hentorakenteiselle, muovi-tuolille. Ei se tuoli siittä hajonnut kun se siihen istahti, ainoastaa rusahti oikein kuuluvasti ja pahaenteisesti.
Tyttären äiti (joka oli muuten jonkinverran humalassa) lausui tyttärelleen jotain tähän tapaan: "älä nyt saatana hajoita sitäkin tuolia ettei jouduta ostamaan uutta tilalle, Voi luoja mihin minä vielä joudun tuon sinun lihavuutesi takia".
Se oli alkurepliikki sille kamalalle vuodatukselle minkä se äiti aloitti. Mutta mitä tekivät muut sukulaiset?? Eivät ne ainakaan sitä tyttöä puolustaneet vaan tekivät häijyjä kommentteja kuten että: "joo, kyllä se Mari (nimi muutettu) on tosiaan lihonut aika valtavasti!" "Mistäköhän tuo muuten mahtaa johtua??" "paljonkos sitä painoa on sitten tytölle kertynyt??"
Noista kommenteista tytön äiti sai vain lisää puhtia ja alkoi vuodattaa kaikkea sitä kurjuutta mitä hän oli tyttärensä liikapainon takia saanut kokea. Äiti kertoi kuinka tytär vaan istuu kotona lukemassa ja syö ja syö ja paisuu. ruoka kuulemma loppuu kaapista koko ajan.
Hän mainitsi senkin paljonko tyttö painoi kun viimeksi hänet oli punnittu kuukausi sitten (muistaakseni 138 kiloa) arvelivat että on kuitenkin lihonut vielä siittä lisää, Hän kertoi kuinka häntä nolotti ja hävetti käydä tytön kanssa vaateostoksilla kun ei ikinä löytynyt sopivia kokoja jne. Äiti myös sanoi että hän on jo melkein luopunut toivosta päästä koskaan mummoksi sillä hän ei usko että kukaan mies koskaan tulisi huolimaan hänen tytärtään.
Mitä sitten se tyttö teki tämän ajan. Hän istui hiljaa siinä pienellä muovituolilla kädet sylissä, punaisena häpeästä, täristen ja yrittäen pidätellä itkua. Mua ainakin hirveesti säälitti se tyttö ja ois tehny mieli käydä kuristamassa sen äiti. Kukaan muu ei kiinnittänyt siihen tyttöön juuri huomiota sillä keskipisteenä oli äiti joka oli päässyt vauhtiin ja oli äänessä koko ajan.
Tilanne keskeytyi kun kaikki kutsuttiin kahvipöytään. Kaikki muut menivät paitsi se tyttö joka kiirehti vessaan itkemään. Mä olisin halunnut käydä lohduttaa sitä mutten nähnyt sitä enää sinä iltana sillä se oli sukeutuneena sinne vessaan loppuajaksi, ja mun ja sen mun kaverin täytyi jo lähteä.
Sen jälkeen mä oon aatellut vähän erillä tavalla lihavista ihmisistä, ihmisiä nekin kuitenkin on!
Kommnetoikaas nyt jotain tästä aiheesta!
Lihavien syrjintää!!!
15
1173
Vastaukset
- Well
jos kerran ei halua tulla syrjätyksi ja kiusatuksi, miksi pitää sitten mässäillä ja herkutella roskaruuilla että tulee läskiksi? ymmärrän tietenkin, että rasvaiset ruuat ovat houkuttelevia mutta täytyy olla vain suuri itsekuri. Elämä on julmaa. Jos kaikki kiertävät lihavan ihmisen kaukaa niin sitten pitää syödä vähä kevyemmin ja laihtua. Eikös se ole ihan yksinkertaista?
- kommentoija
Ei se nyt mitenkään ole noin yksinkertaista. Juuri kaltaisesti ennakkoluuloiset ja yksinkertaiset ihmiset saavat aikaan tarpeetonta ja turhaa pahaa oloa niille, joiden on ehkä muutenkin paha olla. Lihavuuteen on monia syitä - on myös monia keinoja hoitaa ylipaino-ongelmaa, mutta mikään ei ole ihan niin mustavalkoista kuin haluaisit nähdä.
Sen sijaan Joni on oivaltanut jotain tärkeeä. Jokaisella on ihmisarvo. Riippumatta siitä onko tuo henkilö lihava vai laiha, terve vai vammainen, kaunis tai ruma. Ja kenenkään ihmisarvoa ei saa pilakta. Jos siihen syyllistyy oma äiti, on tilanne lapsen/nuoren kannalta aika toivoton. Äitien ja isien tehtävä on tukea ja auttaa, ei nolata ja häpäistä. Kuvaamasi äiti vaikuttaa todella epäinhimilliseltä ja se muu sukulaispiiri yhtä aivottomilta. On enemmän kuin todennäköistä, että äidin ja tyttären yhteydenpito loppuu heti kun tytär on riittävän vahva irrottautumaan tyranni-äidistään.
Sitä paitsi, kauneus on katsojan silmissä. En ole lihava, mutta tunnen monta lihavaa - todella lihavaa, onnellisessa parisuhteessa elävää ihmistä. Toiset vain tykkäävät - taoiset eivät, ja ne kaikkein viisaimmat osaavat katsoa kuoren alle.
T. Minä vaan - freaq
joo, sulle kaikki on näköjään tosi yksinkertaista! VITUN PELLE...
- crack
Voiks tää olla aito...? Ei noin kusipäätä mutsia olekaan. Ja se koko jengi... onks se sun kaveris yhtä välkky kun sen suku?
Tai on kai niitäki. Mut olipa varsinaine vittupäitten kokoontuminen. Mut sä oot hyvä jätkä jos halusit lohduttaa sitä, vaikkei se sitä tiäkään. Oikeesti melkee itkettää... =)
Joo hope tää lihavuuski on joku päivä jo niin kulunu juttu, ettei sitä enää jakseta jauhaa niinku se ois joku tooodella bigdeal. Siis jengi pelkää lihomista, ja se näkyy noissa skitsoissa ennakkoluuloissa ja syrjimisessä. Mut mä en kyl ikinä tule tajuumaan tyyppejä jotka tosissaan kelaa ihan asioiksee jonkun toisen painoa. Voi helewetti SO FUCKING WHAT? Hankkikaa pian se elämä. (Ja on kai se ny kurjaa inhota ihmisii vaan siks, ku ne ei oo laihoja. Saishan sitä muutenki inhota ihan tarpeeks monia tyyppejä...)- kyllästynyt..
Ainahan ihmiset syrjii toisia, lihavuuden tai minkä tahansa muun erillaisuuden takia, se on täysin luonnollista vaikka ei uskoisikaan. Eläimetkin luonnossa syrjivät sairasta tai poikkeavaa lajitoveria.Eikä lisäänny sairaan tai poikkeavan kanssa.Ja muistakaa ihmisetkin ovat myöskin vain eläimiä joten ei niiltä kaikkea voi vaatia vaikka viisaita ovatkin.Älkää jaksako valittaa..
- Well
kyllästynyt.. kirjoitti:
Ainahan ihmiset syrjii toisia, lihavuuden tai minkä tahansa muun erillaisuuden takia, se on täysin luonnollista vaikka ei uskoisikaan. Eläimetkin luonnossa syrjivät sairasta tai poikkeavaa lajitoveria.Eikä lisäänny sairaan tai poikkeavan kanssa.Ja muistakaa ihmisetkin ovat myöskin vain eläimiä joten ei niiltä kaikkea voi vaatia vaikka viisaita ovatkin.Älkää jaksako valittaa..
Olen aivan samaa mieltä, mutta lihava ihminen ei ole poikkeava tai sairas. Mutta lihavuus aiheuttaa sairautta ja ehkä poikkeavuuttakin. Eli jos leijonalaumassa olisi lihava lajitoveri, niin tottakai sitä syrjittäisiin.
- crack
kyllästynyt.. kirjoitti:
Ai jumalauta eiks se sun mielestä silti oo väärin! Se mikä on luonnollista, ei välttämättä oo oikein, ja maailmaa pitää yrittää muuttaa.
- Miettijä
kyllästynyt.. kirjoitti:
Samaa mieltä kyllästynee kanssa mutta ihminen ei juuri tuon takia ole viisas. Ihminen on yleisesti älykäs muttei yleisesti viisas. Ei olisi sotia tai tätä "helvetin" omaista maailmaa jos ihminen olisi viisas.
- THE LAW!
Siis aivan sairasta! Sille tytön äidille kyllä pitäisi sanoa jotain...Ei lihavuudesta ketään moittia saa. Jos näin tekee, on itsellä ongelmia...
Eihän se liikalihavuus terveellistä tietenkään ole mutta kuitenkin...- Hansu
Tuo oli varmasti inhottavin kommenti lihavuudesta, mihin olen törmännyt. Olen kyllä kuullut aikuisten keskustelevan keskenään lastensa lihavuudesta, mutta en ole ikinä törmännyt siihen, että pitää kuorossa pohdiskella lapsen lihavuutta lapsen läsnäollessa. Pitäisi pikkuisen enemmän alkaa mietiskelemään sitä, mistä lihavuus johtuu eikä pelkästään lopputulosta. Samassa tilanteessa olisin varmasti aukaissut suuni todella kovaäänisesti.
Kumma miten jotkut ihmiset päätyvät siihen tulokseen, että ylipainoisilla ihmisillä ei ole tunteita. Muistan toissa kesän isäni mökillä. Pikkusiskoni (meillä on eri äidit) vanhin serkku oli n. 11v. ja siinä oli yhteensä 4 tyttöä leikkimässä. Tämän 11-vuotiaan äiti ei tehnyt mitään muuta kuin valitti tytölleen. Ei sanonut mitään ylipainosta, mutta huomasin että tyttö oli koko ajan silmätikkuna. Voi että se tyttö oli iloinen, kun kutsuin hänet viereeni juttelemaan laittaessani meikkiä naamaan. Sai tyttökin osansa :)
Muutoin ylipainoisista ihmisistä.. he ovat sympaattisimpia ja hyväsydämisimpiä kaikista joita maapallo päällään kantaa. Ehkä arvostelu yms. on tehnyt heistä sellaisia, mutta parempia ystäviä ei voi löytää. Valoisia hetkiä ja erittäin hyvää uutta vuotta kaikille! - Well
Hansu kirjoitti:
Tuo oli varmasti inhottavin kommenti lihavuudesta, mihin olen törmännyt. Olen kyllä kuullut aikuisten keskustelevan keskenään lastensa lihavuudesta, mutta en ole ikinä törmännyt siihen, että pitää kuorossa pohdiskella lapsen lihavuutta lapsen läsnäollessa. Pitäisi pikkuisen enemmän alkaa mietiskelemään sitä, mistä lihavuus johtuu eikä pelkästään lopputulosta. Samassa tilanteessa olisin varmasti aukaissut suuni todella kovaäänisesti.
Kumma miten jotkut ihmiset päätyvät siihen tulokseen, että ylipainoisilla ihmisillä ei ole tunteita. Muistan toissa kesän isäni mökillä. Pikkusiskoni (meillä on eri äidit) vanhin serkku oli n. 11v. ja siinä oli yhteensä 4 tyttöä leikkimässä. Tämän 11-vuotiaan äiti ei tehnyt mitään muuta kuin valitti tytölleen. Ei sanonut mitään ylipainosta, mutta huomasin että tyttö oli koko ajan silmätikkuna. Voi että se tyttö oli iloinen, kun kutsuin hänet viereeni juttelemaan laittaessani meikkiä naamaan. Sai tyttökin osansa :)
Muutoin ylipainoisista ihmisistä.. he ovat sympaattisimpia ja hyväsydämisimpiä kaikista joita maapallo päällään kantaa. Ehkä arvostelu yms. on tehnyt heistä sellaisia, mutta parempia ystäviä ei voi löytää. Valoisia hetkiä ja erittäin hyvää uutta vuotta kaikille!...on tuokin yleistämistä, että lihavat ihmiset ovat sympaattisimpia ja hyväsydämisiä kaikista joita maapallo päällään kantaa. Ei lihavat ihmiset ole sen parempia kuin laihatkaan.
- njas
kukaa ei oo täydelline
- Totuuden torvi
Mitäs on syönyt itsensä läskiksi, itsekuria kaivataan. Ja niille, jotka väittävät, että lihavuus ei ole oma vika, niin höpönlöpön...noin prosentti läskeistä kärsii aineenvaihduntahäiriöstä...suoraan sanoen:ihan oikein läskille lyllerölle, yök.
- minä
MINUSTA SEMMOSET IHMISET JOUTAISI SANONKO MIHIN JOTKA EI ARVOSTA ERILAISUUTTA. PITÄÄKÖ KAIKKIEN OLLA LAIHOJA LAUTOJA? PITÄÄKÖ KAIKKIEN TUPAKOIDA?
KASVAKAA AIKUISEKSI!!! JOS TEISTÄ KOSKAAN TULEE MITÄÄN AIKUISIA. - Papalakana
vaan jaksaa syyllistää. Rasvainen ruoka on hyvää. Sen tietää jenkitkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829