Olen lukenut netistä että on olemassa vinttikoira rotuja jotka puolustavat ja jotka eivät puolusta.Yksi joka puolustaa on Unkarinvinttikoira.
Entäpä esim.afgaanit,greyt jne.?
PUOLUSTAVATKO?
3
447
Vastaukset
- epra
Meillä on kaksi whippettiä jotka ovat tosi ihania seurakoiria,eivät puolusta kotia jos vaara uhkaa,ainakin uskon niin. Ovat erittäin lauhkeita ja leikkisiä koiria.Suosittelen tätä rotua lapsiperheisiin.
- no suhteellista
Polskit ja unkarilaiset on ehkä parhaiten "puolustavia" vinttikoiria, mutta ei nekään mitään vahteja ole (poikkeuksiakin löytyy)... jos vahtikoiraa haluat niin kannattaa miettiä muita rotuja jos kotisi vahtihaukkua haet.. esim suomen pustykorva niin ei mikään jää huomaamatta;-))
- pinsku
Kait se riippuu tilanteesta. itselläni 11 v saluki, erään pitkäaikaisen ystävättäreni vanha koira joka muutti meille vuosi sitten yst.vakavan sairastumisen ( aika vaikea astma. myös 2v pojalla oli astmaoireita) takia. se asui ennen toisen salukin kanssa joka oli sitä vuotta nuorempi, ja nyt minun koirieni kanssa. Ulkona kyllä puolustaa kavereita jos kokee että joku vieras koira uhkaa niitä, samoin puolusti sitä toista salukia jonka kanssa eli.Muuten se ei kyllä puolusta kuin omaa persnahkaansa : ei siis mikään voimakkaan suojeluvietin omaava todellakaan, mutta aivan ihana kullannuppu, ja eihän se puolustus ole kait näille erityisen ominaista. Tuosta suomenpystykorvan puolustusvietistä vielä: Niillä on, siis muutenkin kuin että ilmoittavat tulijoista , käsittääkseni aika usein ja tyypillistä keskimääräistä korostuneempi puolustusvietti. Tätä ei vaan moni (kaupunkilainen?) tiedä. Usein pystykorvaa kosk. kirjoituksissankin mainitaan erikseen, ettei koira ole huonoluonteinen jos puolustaa vaan on pystärille tyypillistä.Espoossa asui meidän lähellä eräs eläkkeellä oleva poliisi, jolla oli (on?) pystäreitä, ja hän sanoi, ettei hänen tarvitse välttämättä ikinä laittaa esim autoa lukkoon, jos on koirat mukana esim kauppareissulla; siihen autoon ei nimittäin kellään asiattomalla sitten ollut menemistä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005288328- 2342798
- 262641
Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo42378- 1782090
- 1211941
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61765Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21646- 811275
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621218