Menkat aattona!

Haidu

Tietty täyty just tulla aattona. Mä niin vihaan menkkoja yli kaiken. Ne aina pilaa kaiken. Täytyy vaihtaa siteitä, eikä voi mennä kaverille yöks ku joutuis vaihtaa sen siteen ja sit sieltä vessasta kuuluis kauhee rapina jne. Sit on mahakipuja ja sen sellasia. Mieliala on vähän laidasta toiseen... Kenellä muulla on just nyt menkat? Ehkä se auttais mua olee "sovussa" menkkojen kaa :) Älkää sanoko mitään, jos se on pelkkää urputusta!!

30

2831

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minna

En halua urputtaa, mutta olet kyllä aivan hölmö jos todella ajattelet: "eikä voi mennä kaverille yöks ku joutuis vaihtaa sen siteen ja sit sieltä vessasta kuuluis kauhee rapina jne". Ei kukaan kuuntele vessassakäyntejäsi, eikä kukaan takulla pohdi onko joku rapina jotain menkkajuttuja. Ja vaikka olisikin, niin kukaan ei pidä sitä yhtään outona. Ryhdistäydy nyt.

• Haidulle

Äh, sulla on joo aattona, sou? Mulla alkaa just kun lähen reissuun,ja joudun kai rämpimään metsässäkin, oleman siellä yötä. Ja kyllä oli sillon ytks kesä kiva, kun oltiin pitkällä viikon vaellusreissulla, ja kuukautiset alko sitten puolessa välissä matkaa, niin että kiva oli niitä siteitä raahata aina riu'ulle. Onneks ne ei loppunu kesken. Nykyään käytän usein tamponeita, muttaei se silti aina kivaa ole, mutta eipä kuukautisten pitäisi kaverille menoa haitata. Munkin kaverilla oli menkat koko sen ajan, kun oltiin reissussa viime talvena. Jotenkin ne sattuu aina niin pahaan aikaan, mutta älä luulekaan, että se joula haittaisi. Sulla menkat on kai suhteellisen uus juttu. Kyllä mäkin sillon aluks aattelin, että nr pilaa kaiken, mutta en enää. Ei ne säännöliset ole, ja pelottaa että ne sattuu aina matkan ajaks, kun niitten siirtämistä en oikein haluais ajtella, enkä puhua siitä kellekään, mutta kyllä sä niihin totu, ei hätää. Älä turhaan pilaa jouluasimurehtimalla niitä. Rauhallista joulua, älä turhia murehdi!

• Haidu

on ollu menkat jo yli vuoden....

• *tytsi88*
        Haidu kirjoitti:

on ollu menkat jo yli vuoden....

ohhhoh,mulla on ollu uutena vuotena jo kolme vuotta..et silleen..=)mitäs kauheeta niissä on ku oppii elämään....:D ekaks kai vähän hankalaa...no niin,kaverille vaikee mennä yöks..?!no jos se kaveri on tyttö,ni ehkä sillä ittelläänki on...et sillain...

• ~Jakatta~
        *tytsi88* kirjoitti:

ohhhoh,mulla on ollu uutena vuotena jo kolme vuotta..et silleen..=)mitäs kauheeta niissä on ku oppii elämään....:D ekaks kai vähän hankalaa...no niin,kaverille vaikee mennä yöks..?!no jos se kaveri on tyttö,ni ehkä sillä ittelläänki on...et sillain...

Vaikka se sun kaveri, jolle oot menossa yöks olisikin poika, mitä sitten? Oot tyttö ja sulle kuuluu menkat yhtä lailla ku sille heppi haaroihin! Älä häpeile menkkoja, ei niistä tarvi puhua jossei halua, mutta ympäristön kannalta olisi ihan järkevää puhua niistä, ettei porukka ihmettele mitä riehut yhdestä leivän murusta keittiön matolla! ;)Jos poika jättää sut sen takia ku on menkat niin huh-huh!

• tytsi88*
        ~Jakatta~ kirjoitti:

Vaikka se sun kaveri, jolle oot menossa yöks olisikin poika, mitä sitten? Oot tyttö ja sulle kuuluu menkat yhtä lailla ku sille heppi haaroihin! Älä häpeile menkkoja, ei niistä tarvi puhua jossei halua, mutta ympäristön kannalta olisi ihan järkevää puhua niistä, ettei porukka ihmettele mitä riehut yhdestä leivän murusta keittiön matolla! ;)Jos poika jättää sut sen takia ku on menkat niin huh-huh!

mun poikaystävä aina sanoo mulle et hänest on seksyy ku on menkat...sit ainaki on naine...=)ja kyl se aika useesti tietää millon on menkat...=)jostain ihmeen syystä....:D *hihi* mut sillonki se vaan sanoo et sie oot seksikäs ku sie hermostut.....:D:D

jouluja kaikille..

• ~Jakatta~
        tytsi88* kirjoitti:

mun poikaystävä aina sanoo mulle et hänest on seksyy ku on menkat...sit ainaki on naine...=)ja kyl se aika useesti tietää millon on menkat...=)jostain ihmeen syystä....:D *hihi* mut sillonki se vaan sanoo et sie oot seksikäs ku sie hermostut.....:D:D

jouluja kaikille..

No tollai kaikkien kakslahkeisten pitäs suhtautua mutta suurin osa niistä suhtautuu päin vastoin... :/ Mun poikakaverin "työ" menkkojen aikaan on pitää mua kainalossa ja halia hirveesti.

• mie

Ei ne vielä oo alkanu, mutta hyvällä tuurilla vielä huomiseksi. Ei siinä mitään pahaa, jos ne aattona olisivat, mie oon jo oppinu elämään ihan normaalia elämää menkkojen kanssa. Mutta kaikkein inhottavinta on, kun ne VARMASTI alkaa jo sunnuntaihin mennessä ja mulla on silloin synttärit. Poikaystävä on tietysti tulossa käymään ja olis kiva tehdä kaikenlaista, mutta ei...
      Minuu ärsyttää joskus, kun joissain paikoissa ei ole terveyssiteille mitään roskista. Onneksi poikaystävä asuu vielä vanhempiensa luona ja heillä on vessassa roskis.
      Tsemppiä, kyllä se siitä.

• Muhku

No itselläni on kyllä edelleen aika epäsäännölliset menkat, vaikka ekat menkat olikin varmaan 4-5 vuotta sitten. Kuitenkin luulen, että taas käy minullakin niin, että menkat sattuu just jouluks. Vielä niitä ei oo kuulunut, mutta todennäkösesti ne alkaa tässä parin päivän sisään. Eihän siinä muuten mitään, vaikka alkaakin, mutta kun sitten olen kärttyinen ja kiukuttelen, ja kun vielä veljeni ja vähän muitakin vieraita tulee käymään, niin... Toivottavasti en kauheasti mitään tiuski!

Niin juu, samalla tavalla oli muuten viime joulunakin. Just jouluaattona alko menkat. Täytyy vaan toivoo, ettei taas ens jouluna ois sama juttu...

No juu, mutta älä sä anna niitten menkkojen pilata sun joulua! Ei ne menkat paha asia oo, hyvä vaan! =)

Hauskaa joulua!

• Flikka

Mulla on sama homma.. vielä ei oo menkat alkanu mut ne alkaa varmasti tänää tai huomena. Rasittavaa.... ne tulee aina väärään aikaan.

• Minde

Mäkään en mene minnekään yökylään jos mulla on menkat. Koska mulla aina vuotaa jostakin läpi lakanalle. Kiva sitten kun joku kamu pyytää yöks kylään niin ei oo kiva sanoo että en voi tulla. Kun sitten kamu ajattelee että mä oon suuttunu sille.

• Haidu
        Minde kirjoitti:

Mäkään en mene minnekään yökylään jos mulla on menkat. Koska mulla aina vuotaa jostakin läpi lakanalle. Kiva sitten kun joku kamu pyytää yöks kylään niin ei oo kiva sanoo että en voi tulla. Kun sitten kamu ajattelee että mä oon suuttunu sille.

Kiitos kaikille vastanneille! Nytyritän olla ajattelematta niitä. En anna niiden pilata mun iloa ja joulua. Useimmilla mun kavereilla on pikku sisaruksia, ni kerra yks Carita meni Heidin luona vessaan ku sillä oli menkat ni sen Heidin pikkusisko meni oven taa kuuntelemaan ja sit ku Carita tuli vessasta ni Heidin systeri kysy:"Mikä rapina sieltä kuulu? Onko sulla karkkia vai samoja pehmeitä pusseja kuin äitillä?" Sit Carita sano ettei sil ollu karkkia. No, Sit se heidin systeri ilmotteli sitä kaikille että vessa on ihan verinen aina ku Carita tulee sieltä ja sit se käyttää myyttejä jne... Tuntuu varmaan Caritasta kauhealta. En mä ainakaan tollasesta tykkäis. Siitä se mun kammo onki tullu :)

• Fleur
        Haidu kirjoitti:

Kiitos kaikille vastanneille! Nytyritän olla ajattelematta niitä. En anna niiden pilata mun iloa ja joulua. Useimmilla mun kavereilla on pikku sisaruksia, ni kerra yks Carita meni Heidin luona vessaan ku sillä oli menkat ni sen Heidin pikkusisko meni oven taa kuuntelemaan ja sit ku Carita tuli vessasta ni Heidin systeri kysy:"Mikä rapina sieltä kuulu? Onko sulla karkkia vai samoja pehmeitä pusseja kuin äitillä?" Sit Carita sano ettei sil ollu karkkia. No, Sit se heidin systeri ilmotteli sitä kaikille että vessa on ihan verinen aina ku Carita tulee sieltä ja sit se käyttää myyttejä jne... Tuntuu varmaan Caritasta kauhealta. En mä ainakaan tollasesta tykkäis. Siitä se mun kammo onki tullu :)

Menkat on ihan normaali asia ja toivon että oikeesti opit elämään niitten kanssa. Tuleehan sille pikkusiskollekin joku päivä, ja sitten sekin tajuaa. Siis turhaan valittelet.. rohkeesti vaan kaverille yöks ja siteet mukaan. Aika lapsellisia kavereita sulla jos rupee jotain sanoo. :D

• hika
        Haidu kirjoitti:

mulla oli viime jouluna menkat, ja q oltiin joulusaunassa nii kiva sitten ku sitä verta meni niille pefleteillekkii.. kyllä mäkin menkkojen aikaan vähän enemmän kavereille yöks menoo välttelen, koska mulla vuotaa aina jostain läpi ellei oo kunnon yösidettä. tyhmää kuitenki on, jos kuvittelet että yöllä q käyt piillä ja vaihdat siteen, että kaikki herää ja tulee kuuntelemaan oven taakse, että ny sillon menkat ja se vaihtaa sidettä! hui kauhistus. ei voi olla niin kamalaa, mutta antaa jokaisen toimia omalla tavallaan.

• qwerty

Alko ne menkat sitte tänään, tosi kivaa ;/ mut mielummin kuitenki nyt ku uutenavuotena :]

• Minä!!

Mulla on kans just nyt ja no ei sillä niin valiä oo, mut se on todella ärsyttävää jos on esim. uutenavuotena menkat ja pitäis mennä jonnekkin ryyppää ja on menkat.. se on kauheeta..
      Mulla on monesti ollu niin.. :S Ei oo kivaa..
      Jouluaattona nyt ei oo niin väliä ku kerta oon vaan kotona.. :)
      ut kylhän sitä voi silti mennä kamulle yöks vaik onki menkat?
      Eihän se kauheen mukavaa oo, mut silti..

• minä

aina menkat alkaa silloin kun ois jotain kivaa meneillään :/ Itsellä on ollu menkat jo 8 (!) vuotta ja vasta nyt viimesen vuoden aikana niiden kanssa on oppinu elämään..käytän yleensä tamponeja. En silti edelleen mieluusti menis reissuun tai frendille tms. menkkojen aikaan. Lähinnä siks et vatsa on joskus silloin sairaan kipee että oksettaa enkä oo hyvällä tuulella.

• neiti

Ketä luulet kiinnostavan se, että vessassa rapisee? Tuskin siellä kukaan kuuntelemassa on oven takana...vai teetkö itse niin kun kaverisi on vessassa?
      Haloo..minkä ikänen oot tai ÄLÄ vastaakkaan! Koita tulla sinuiksi naisellisuutesi kanssa.

• Haidu

Kaveellani on pikkusisaruksia ja ne levittää siitä juttuu.. koeta pistää se sinne kaalin. Kuinka vanha sä oikeen oot ku et tie tästä asiasta paljon p*skaakaan? Tai no, älä sanokkaa. Mä en haluu ees tietää...

• mie vaan..
        Haidu kirjoitti:

Kaveellani on pikkusisaruksia ja ne levittää siitä juttuu.. koeta pistää se sinne kaalin. Kuinka vanha sä oikeen oot ku et tie tästä asiasta paljon p*skaakaan? Tai no, älä sanokkaa. Mä en haluu ees tietää...

Mikä on kaveellani? Sulla on joku lukihäiriö! Olet joku 12v!

• Haidu
        mie vaan.. kirjoitti:

Mikä on kaveellani? Sulla on joku lukihäiriö! Olet joku 12v!

Sori jollei kaikki näppäimet aina toimi... Täytyy sunki aina sanoa kaikki päähän pistot! Varo vaan ettet joku ukerta sano vaikka: "Voi rakas 40-luvun nalleni, tuuutko mun kaa uinuun?" Ja mä kaipasin vaa "apua" ja neuvoja ja yks tulee tänne vaa valittaa.

• joulutyttö

on mullakin nyt menkat,mut ei se haittaa.
      hyvä et ne vatsakivut mulla tulee siin iha ekana pävänä kun on menkat nii voi ainakin jouluna olla rauhassa ja keskittyä jouluun.

• Snöyh:)

Niin ne sattu mullekkin just täks päiväks... :/
      Eilenkin kylläkin oli... mutta minkäs sille voi..
      Naisen elimistö on tämmönen......
      Se on niin epäreilua,kun jätkien ei tartte "kärsiä" menkoista... x/

Mutta kun on menkat, tietää että keho on kunnossa ;)

• Haidu

Tossa joku sano että sillä tulee ilmeisimmi uutena vuotena menkat. Kyllä mielummin jouluna ku on kotona. En enää sure niitä :) Uutena vuotena oon kavereiden kanssa ulkona tuolla kaupungilla jne. ni ei ois kiva jos sillo ois menkat ;)

Kiitos kaikille JÄRKEVILLE VASTAAJILLE/AUTTAJILLE yhtä lukuun ottamatta..!! :)

• minä

mä joskus tunnustin terkkarille ettei menkkani kovin mukavat ole.sain lapun mil hain lääkkeet tohon kipuun ja nyt on helpottanu.ja muuteki kuulostaa aika tutulta ja itteeni on ärsyttäny siinä määrin et käytän 90% ajasta tamponia.eipähä tartte rapissa niiden siteiden kanssa ja tulee hetkeksi olo ettei menkkoja olisikaan.

• Vanha...

No ei täl keskustelul oo kauheesti virkaa...

• vipotiina

heei et oo yksin, mullaki on ja äskö oli kauheet kivut mut kun otin buranaa ni se autto. ja jos joku kuuntelee siel oven takana, mitä väliä, koska se et sul on menkat nii tarkottaa sitä että oot nainen etkä oo raskaana. piste

• Anonyymi

Eilen lorahti kesken baari-illan ja oli pakko lähtee kotiin :(

• Anonyymi

Itselläni sama juttu, alkoivat hieman ennen uutta vuotta.
      Ei se nyt kavereille menoa ole estänyt, mutta onhan siitä ylimääräistä vaivaa.
      Vielä kun itsellänikin on jonkun verran menkkakipuja ja mielialan vaihtelua.
      Mut yks, mikä ärsyttää, on toisten hössötys, jos nyt joku läheisistä hoksaa, että on vuotopäivät.
      Kaikista veemäisin oli, kun pikkuveli oli huomannut meidän vessan roskiksessa mun verisen siteen ja aloitti kovaan ääneen mekastamalla kyselemään, että miksi meidän veskissä on verisiteitä ja onko joku satuttanut itsensä vai miksi sellainen on meidän roskissa?!?!?!
      Kun olin laittanut sen käytetyn siteen huolimattomasti roskiin ja oli jäänyt näkyville. Oli ihan hilkulla, etten napauttanut häntä korvalle ja ärähtänyt että nyt se turpa tukkoon.

• Anonyymi

Sama oli mulla :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      102
      6618
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3970
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3405
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      383
      1817
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1418
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1360
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1113
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      1006
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      940
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      899
    Aihe