Mistä hankin verensokerimittarin kotikäyttöön? Apteekeissa ei ole. Kertokaa!
Sokerimittari
15
7321
Vastaukset
- hanki
jostakin, esim. kirajstosta, niistä saat ositteita, joista saat muutamalla eurolla mittarin ja ensimmäisen annoksen liuskoja.
- Ninni
minun äitini sai mittarin terveyskeskuksesta.Ja se on hänen käytössään niin kauan kuin hän sitä tarvitsee.Kyseessä on pieni,itäsuomalainen kunta.
Kannattaa kysyä,ennen kuin ostat,ovathan ne kalliita. - Jape
Ninni kirjoitti:
minun äitini sai mittarin terveyskeskuksesta.Ja se on hänen käytössään niin kauan kuin hän sitä tarvitsee.Kyseessä on pieni,itäsuomalainen kunta.
Kannattaa kysyä,ennen kuin ostat,ovathan ne kalliita.Aloituspaketteja saa muutamalla eurolla, eikä ne ns. normaalihinnallakaan maksa muutamaa kymppiä enempää.
Ja ensin kannattaa kysyä oman paikkakunnan hoitotarvikejakelusta, voipi saada ilmaiseksikin. - Tuleva diabeetikko?
Ninni kirjoitti:
Kannattaa kysyä,ennen kuin ostat,ovathan ne kalliita.Sain riskiryhmään kuuluvana laitteen ilmaiseksi käyttööni. Asun Helsingissä.
Toivottavasti samanlaisia itsehoitolaitteita kehitellään muihinkin nyt lääkärissäkäyntejä vaativiin diagnooseihin. - Yogi
Tuleva diabeetikko? kirjoitti:
Sain riskiryhmään kuuluvana laitteen ilmaiseksi käyttööni. Asun Helsingissä.
Toivottavasti samanlaisia itsehoitolaitteita kehitellään muihinkin nyt lääkärissäkäyntejä vaativiin diagnooseihin.>Toivottavasti samanlaisia itsehoitolaitteita kehitellään muihinkin nyt lääkärissäkäyntejä vaativiin diagnooseihin.
Kolesterolimittauksiin on jo saatavissa kotitestejä, verenpainetta voi mitata itse eikä vaakaa ja mittanauhaakaan sovi unohtaa. Omahoito on tulossa vauhdilla ainakin metabolisesta oireyhtymästä kärsivien päivään.
- usko
Selasin diabetes lehteä. Tässä ainakin yksi osoite mistä voi tilata, Oriola Oy puh 010 4293467 Voit myös katsoa sivua www.accu-chek.com
Tarjous 2€, voim.16.1.04
Testiliuskoja kyllä sitten pitäis saada aina terveyskeskuksesta tarvittava määrä ilmaiseksi.- Yogi
Tässä muutama www-sivu:
http://www.lifescaneurope.com/fin/
http://www.accuchek.roche.fi/
http://www.medisense.abbott.fi/softsense.php
- mittari
terveyskeskuksissa on diabetes hoitajilla ilmaisia mittareita vaikka kuinka paljon, sieltä hakemaan vai rohkeesti
- edes lainaksi
Tänään kysyin täällä Turussa mittaria muutamaksi viikoksi lainaksi ! Ei saa !! Että se siitä ilmaisesta :)
- elisa99
Hei, alueemme lehdissä on ollut ilmoitus: Tilaa ilmainen Freestyle Mini-verensokerimittari!. Osoite on: elina.kalliokoski(at)abbott.com ja puhelin maksuttomaan palvelunumeroon 0800 555 500.
- Diabeetikko
Hei; myös Accu-Chek -verensokerimittareita saa veloituksetta heidän palvelupuhelimestaan; jonne voi soittaa ilmaiseksi arkisin: 0800 92066.
Näihin mittareihin saa useasta kunnasta ja kaupungista veloituksetta DIABEETIKOT (ei siis kuka tahansa "terve ihminen" tietenkään) testiliuskoja omalta terveysasemaltaan. Kannattaa katsoa myös diabetes-lehden tarjouskuponkeja, joilla saa aina välillä tilata veloituksetta mittareita eri firmoilta. Kannattaa myös kysyä mittariedustajalta, joiden yhteystiedot saa jokaisesta firmasta, he antavat melkein aina mittareita veloituksetta. Vinkkinä vaan kaikille diabeetikoille :) - Diabeetikko
Hei; myös Accu-Chek -verensokerimittareita saa veloituksetta heidän palvelupuhelimestaan; jonne voi soittaa ilmaiseksi arkisin: 0800 92066.
Näihin mittareihin saa useasta kunnasta ja kaupungista veloituksetta DIABEETIKOT (ei siis kuka tahansa "terve ihminen" tietenkään) testiliuskoja omalta terveysasemaltaan. Kannattaa katsoa myös diabetes-lehden tarjouskuponkeja, joilla saa aina välillä tilata veloituksetta mittareita eri firmoilta. Kannattaa myös kysyä mittariedustajalta, joiden yhteystiedot saa jokaisesta firmasta, he antavat melkein aina mittareita veloituksetta. Vinkkinä vaan kaikille diabeetikoille :)- akkushek
juu noinhan se on diab lehdestä ja muualta saa mittaerin alle 10€ ja jopa ilmaiseksi
mutta tilaappa koeliuskoja netistä tai haet diab kaupasta maksaa 3X koneen hinta 50 liuskaa
keräävät firmat katteensa noilla liuskoilla
muistan sen ajan kun nuo mittarit maksoivat 2000mk pala - se on!
akkushek kirjoitti:
juu noinhan se on diab lehdestä ja muualta saa mittaerin alle 10€ ja jopa ilmaiseksi
mutta tilaappa koeliuskoja netistä tai haet diab kaupasta maksaa 3X koneen hinta 50 liuskaa
keräävät firmat katteensa noilla liuskoilla
muistan sen ajan kun nuo mittarit maksoivat 2000mk palaValmistajan/maahantuojan kannattaa jakaa kalliita mittareita vaikka ilmaiseksi jotta ihminen saadaan sidotuksi käyttämään kyseisen mittarin liuskoja. Valmistaja ei ajattele kuka maksaa liuskat, suurimmat tulot saavat kun terveyskeskukset jakavat potilaille ilmaiseksi liuskoja ja silloin potilaskaan ei välitä mitä liuskat maksaa.
- Mustispeppers
se on! kirjoitti:
Valmistajan/maahantuojan kannattaa jakaa kalliita mittareita vaikka ilmaiseksi jotta ihminen saadaan sidotuksi käyttämään kyseisen mittarin liuskoja. Valmistaja ei ajattele kuka maksaa liuskat, suurimmat tulot saavat kun terveyskeskukset jakavat potilaille ilmaiseksi liuskoja ja silloin potilaskaan ei välitä mitä liuskat maksaa.
Joopa joo... No, tällä hetkellä ei kaikkiin mittareihin jakelusta saa liuskoja. Olen joutunut hylkäämään 3 aivan loistavaa mittaria, melkein perä vuosina, jotka sopivat minulle, mutta en saa niihin liuskoja. Kunnat kilpailuttavat hankintoja ja jotkut torvet päättävät, mitä mittareita missäkin kunnassa käytetään, mittari saatetaan vaihtaa vuosittainkin. Tästä se säästö syntyy. Minunkin mittaamiset ovat todella vähentyneet, kun ei jaksa kaivaa liuskaa liki sormen paksuisesta liuskapurkista ja yleensä siinä käy niin, että valkkaan sen liuskan sieltä lattialta sitten viimein, kun ne kaikki hölvähtää sinne. Paras tulos näihin päättäjien päätöksiin tulisi, että vaikka viikon aina kokeilisivat itse mittaria ja mittaisivat sellaisen 5-8 kertaa päivässä, jonka 1-tyyppiläisen tekevät. (ei nyt tietenkään kaikki tarvitse noin tiheää mittaamista). Niin näkisivät, mitä se elämä tämän taudin kanssa on.
Ihanne tilanne oli joskus 80 -luvulla, kun tk hommasi semmoiseen mittariin liuskat, mikä minulla oli. Eli nyt minä valkkaan mittarin, jonka tk hommaa ja minun on valittava aina joku ja välttämättä se ei ole paras mittari eikä sellainen, jota tahtoisin käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713