Löytyykö V70 jotain erityisiä tyyppivikoja? Entä käytännön suorituskykyvyn erot 140/170 hv:n bensakoneilla? Valot lienee kunnossa ja lämpöä piisaa pakkasilla? Huoltojen hinnat? Hakusessa olisi uusikoppainen n. 50-100tkm ajettu. Jotain erityistä huomoitavaa 2001 malleissa; lastentauteja, vakiovaruste-eroja uusiin...
V70
42
17981
Vastaukset
- V70 2.4T
Kuljettaja on mulkku.
- Timppa
Tätä ongelmaa ei voi tehdaskaan korjata takuuna
- itsestäsi kirjoitat
Käsitin, että piti kertoa V70:sen tyyppivikoja, eikä kirjoittelijan omia vikoja. Ei kaikkia kiinnosta vastaajan omat pikku ongelmat.
- V70 2.5T
Kateellisten panettelua.
- avantouimari
V70 2.5T kirjoitti:
Kateellisten panettelua.
Kuinka pitkä se tyypillisesti V70 kategoriassa on.
Siis onko Volvomiehistä mihinkään, vai pitääkö katsella BMW:tä?
- siinä
istuu pienikullinen liikenne häirikkö....
- amis
Että ei seiso.
- avantouimari
amis kirjoitti:
Että ei seiso.
Kumpi oli ensin, se vika (ei seiso) vai V70?
- Pettynyt
Itselläni on V70/vm. 2000/ajokm. 74 tkm.. Vikoja on riittänyt enemmän kuin tarpeeksi. Unohda V70:n hankinta! Tai jos haluat vierailla usein korjaamoilla, niin siitä vaan hankkimaan V70. Onhan auto mukava ajaa, mutta mitä se lämmittää, jos autosi seisoo yhtenään pajalla!
- puananen
Kerroppa mitä ongelmia, olen juuri ostamassa V70 02 mallia 2.4D koneella. Sähköviat tuntuu joskus olevan ongelmat liekkö tässä?
- nyt
...sitten, että mitä vikoja? Kyllä mäkin voin käydä joka palstalla kirjoittelemassa mitä mieleen juolahtaa...ADACin tutkimuksissa Volvo S/V70 oli premium luokan toiseksi viattomin auto...
- Volvomania
Tämä oli hyvä provo - sai hyvälle mielelle. heh heh.
- vika
...on se, että helvetinmoinen määrä kanssa-autoilijoista on KATEELLISIA, niinkuin vastauksista huomaat...
- jorke
Auto tarjolla.01 V70.Huollettu.ajettu 43tkm
- Mitä
Käteishinta?
- tyyppiviat?
perusteella voisi päätellä, että joku on valvonut liian myöhään ja hieman kiukuttaa. Toiselta on puolestaan jäänyt aamupuurot väliin...antakaa jo isillekin vuoro koneelle, onneksi sentään joku jo on päässytkin...
Noh ei kannata provosoitua kuitenkaan. Vielä kaipaisin käyttäjien kommentteja ko. autosta. Oikeasti viatonta autoa ei liene olemassakaan.- 2. volvo
Eiköhän se ole niin että ei tänä päivänä ole autoja ilman vikoja. Mutta itselläni 850 wagonin jälkeen nyt V70 /03 ja tosi tyytyväinen, ehkä isompi ongelma on kateus mihin joku viittasikin mut sille ei voi mitään vai voiko?
- Problem Gone
2. volvo kirjoitti:
Eiköhän se ole niin että ei tänä päivänä ole autoja ilman vikoja. Mutta itselläni 850 wagonin jälkeen nyt V70 /03 ja tosi tyytyväinen, ehkä isompi ongelma on kateus mihin joku viittasikin mut sille ei voi mitään vai voiko?
mulkun maineesta pääsee irti, kun myy sen vulvan.
- Andrew
omien kokemuksien perusteella ei mitään isompia ongelmia ole ollut (V70). Ei ole tielle jättänyt alapallonivelet taisivat olla isoin remontti 200tkm.
- vikoja
esim. sähköpuolen vikoja jatkuvasti,alakerran
tiivisteet vuotavat,kurkkaapa myytävänä olevien
alle ja katso pohjaa,tulet yllättymään... - Volvo Puranen
Minulla oli kestotesti Volvo 850 seuraavalla sivulla.
Vähän vikoja ainakin mitä minuun autooni tulee ja eipä kavereillakaan näytä olevan.
Pohja on hyvän massan peitossa ja ei valuta öljyä mistään tiedän kun lämpöisessä tallissa majaileepi Volvoni.- osaa
lukea,pönttö ? kysymys on v 70 :stä.
- Volvo Puranen
osaa kirjoitti:
lukea,pönttö ? kysymys on v 70 :stä.
Kiitos ,periaateessa tekniikka kunnossa ja ajo-ominaisuudet pysyvät samana.
Auto huono alkujaan niin huonona pysyy mallinsa loppuun asti.
Kiva maa tämä kun täällä asuu sympaattisia ihmisiä.
- RolleX
Itse olen ajanut V70 TDI Volvolla 125000 km ja olen jokseenkin tyytymätön...Ostin auton 3 vuotta vanhana eli vanha vossikka. Kilometrejä oli jossain 270 tkm pinnassa. Ensinmäinen vika oli laturi, jota ei voinut korjata...Seuraavaksi meni pumpunremmi(pitää vaihtaa 50 tkm välein)...seuraavana listalla oli koiranluut eli jotkut nivelet(tyyppi vika) Sitten olen vaihtanut turbolta lähtevän putken(oli haljennut)...Sitten suurin eikä viimeinen, mutta vuorossa oli jakoremmin katkeaminen(vaihdettu 14000 km sitten) kilin kolin ja poikki ja pinoon...Onni onnettomuudessa, mutta ei venttiilien vaihtoa koska ne eivät hajonneet. Uudet remmit ja ajoon...(kuulemma yks sadasta säilyy ehjänä) voisin jatkaa tätä listaa vaikka kuinka, mutta ei jaksa!
Omapa on asiani, koska A.ostan vanhan taksin B. Ostan Volvon ;))
Silti V70 TDI on niin hyvä, että en mieti hetkeäkään uudemman vaihtamista jahka varallisuuteni antavat myöten :) - 2,4
Autoni on s60, mutta tekniikka on pitkälti samaa kuin v70:ssä. Ajettu on 50t huoletonta kilometriä. Auto on mukava, hiljainen ja hyvä ajaa. 140hv:n kone tuntuu vähän hengettömältä, koska ylärekisteri ei ole samalla tavalla käytössä kuin 170hv:ssa. Käytännössä tehottomampikin kone riittää. Ohituksiset onnistuu vaivattomasti.
Eniten on ihmetyttänyt Volvon herkkyys kerätä naarmuja ja lommoja parkkipaikoilla. Samoja ongelmia ei esiintynyt juurikaan entisellä autolla (Vectra). Olisko syynä Volvon leveys vai sittenkin se pikkusieluisten riisikuppikuskien kateus.
Koiranluita Volvoihin on vaihdettu, mutta sen ongelman kuulee koeajolla. Volvo on hyvä ja laadukas auto. Käytettyä ostettaessa kuitenkin pitää olla kriittinen, jos epäilyttää kannattaa siirtyä seuraavaan vaihtoehtoon. Kannattaa selvittää matkustajan turvatyyny, sitä ei ole kaikissa.
Mitäs vielä. Valot ei ole parhaat mahdolliset. Esim. vm2000 Vectrassa oli samantasoiset (tekisi mieli sanoa paremmat). Kone lämpiää hyvin ja lämpöä riittää todella hyvin. En ole kuullut kenenkään valittelevan isojen Volvojen kylmyyttä.. Ja ne huollot on kalliit. - V70 170 hv vm 00
, normaalihuollot ja kilometrejä takana 80 tkm. Olen ollut tyytyväinen.
En ole ajanut 140 heppasta mutta 170 hv tuntuu riittävältä, myös täydellä lastilla (vaimo kaksi lasta). Veikkaan, että 140 hv saattaa olla liian vähän.
Valot ok, lämpöä riittää. - Gunnar
Itsellä V70-2001 malli, osta ehdottomasti 170 hv, se 140hv tuntuu aainakin minusta vähän aneemiselta.
Ajettu nyt n.109 tuhatta, ei nyt isompaa harmia, pariin otteseen korjattu kolinoita pyöränripustuksesta(en muista mitä, mutta kuulemma tyyppivika),ilmastointi kenkkuili yhden kerran, ja kerran joku käyntiinlähtöhäiriö, joka korjaantui itsestään.
Kaiken kaikkiaan ihan OK-auto,mutta vähän sellainen harmaavarpunen. - v70 AWD
Kello ei valitettavasti osaa vaihtaa kesäajasta talviaikaan ja päinvastoin...muuten on toiminut virheettömästi..
- Lähi
Itselläni V70 -03 ollut 2 kk, ja olen todella tyytyväinen. Vikoihin en ole törmänyt. Maantieajossa bensankulutus ok, kaupunkiajossa helposti yli 10 l/100 km (no olihan se tiedossa jo ostaessa). Lähivalojen huonous ihmetyttää. Esim Golfissa (IV) oli paremmat valot. Kaukovalot ovat ihan hyvät.
140 ja 170 heppaset koneet ovat mekaanisesti identtiset, ero on elektroniikassa. Kummasakin koneessa on suunnilleen sama vääntö. Alakierroksilla eroa tuskin huomaa, korkeammilla kierroksilla kireämpi kone on aavistuksen verran pirteämpi. En kuitenkaan ole sitä mieltä että tehoerosta kannattaa maksaa minkä Bilia siitä veloittaa.
Ja sitten: On se saatana kummaa että joka automerkin alla on samat urpot tuhlaamassa muiden lukuaikaa täysin asiattomilla ja turhilla kommenteillaan. Hankkikaa oma otsikko jonka alla voitte haistatella ja vittuilla itsellenne.- kyykkyyn
Olen samaa mieltä kanssasiV-70 on autojen
auto.Ja sitten näille kateellisille matala-
otsaisille pers´aukisille :avatkaa oma keskus-
telupalsta ,vaikkapa Lada 1200:sta .Siinä
teille fundeeramista yllin kyllin!
- VulvaPenninen
Lueppas tämän vuoden(03) TM nro 11, missä Adac;in tilasto tiellejääneistä, V70 on epäluotettavin iso auto, huonompi kuin surkea Opel Omega.
Muutenkin tekstissä mielenkiintoista Volvon laadun romahduksesta, mutta eipähän siinäkään näköjään uutta, samasta tekstistä löytyy v.78 kolme epäluotettavinta nimenomaan kolme Volvoa;66,343 ja monien Volvo-friikkien ylistämä 240-sarja!
Toinen "testimenestyjä" sitten Renault, mutta sepä onkin myynnissä saman katon alla.
Ajattele minkä ostat.. - roi
Vaihdoin vajaa vuosi sitten 850:n v70 140hp jota kadun kuin asunto olisi viety alta. Mutta ongelmat johtunevat siitä kun vedän aika paljon vaunua takana. Muille voisi melken suositella kokeiltavaksi muuta ei pienempänä ainakaan vaunu miehille.
- K.K.
Itsellä on v 70 140 hv vm. -00.
Olen itse ajanut sillä n. 150 000 km.
Takuuseen vaihdettiin sähköisen lasinnostimen
kytkin. Etupyöriin on vaihdettu pari ns. koiranluuta, maksoivat muistaakseni n. 50 €.
Muuten ei ole ollut mitään ongelmia.
Mielestäni auto on erinomainen ajettava,
myös huonoilla keleillä. Kulutus n. 7,8 l / 100 km.
Oma kokemus on, että 140 hv riittää Suomen nopeusrajoituksissa hyvin. Jos ohitukset eivät
onnistu, vika ei ole autossa. - pelaa
Olen ajanut V-70 Volvolla 172000 km.Ns.koiranluut
on vaihdettu sekä raidetangon päät.Kone on 140hv.
Teho riittää näille nopeuksille aivan hyvin.
Matka-ajossa kulutus on 7,5 litraa satasella.
Se on yllättävän vähän isolle autolle.Mitä huo-
nompi keli sen paremmin tulevat hyvät ajo-omi-
naisuudet esiin.Omalta osaltani voin suositella. - jaska
Meillä oli ensin S70 170HV, jossa ilmeni vikaa kytkimessä kylmillä ilmoilla. Autolla oli myyjän takuu ja vein sen Malmin Biiliaan, jossa asentaja totesi vian, mutta korjaamopäällikkö kieltäytyi autoa korjaamasta. Myyjän toimesta auto korjattiin pienessä "nyrkkipajassa" ja toimi sen jälkeen hyvin. Nyt alla on V70 170HV VM 99 ja hyvin on toiminut eli mitään vikoja. Malmin Biilia on poikotissa ainakin meidän autojen osalta.....
- V40 2.0
asiakaspalvelu on törkeää.
Ihmettelen että 2000-luvulla voidaan vielä toimia näin!! - Pikku Reijo
V40 2.0 kirjoitti:
Ihmettelen että 2000-luvulla voidaan vielä toimia näin!!Ihmiset puhuu törkeetä palvelua pitää kaikkien panna boikottiin kyseinen pulju 1 kuukauden päässä pulju on kiinni.
Samalaista mitä Suomalaisten aanestys jos iso isä äänestänyt määrättyä puoluetta niin jälkipolvet samaa vaikka valtio on melkein konkunsissa puolueen ansiosta. - V70
V40 2.0 kirjoitti:
Ihmettelen että 2000-luvulla voidaan vielä toimia näin!!Minulle myytiin Malmilta katsastamaton auto, heillä kuulemma on jokin laatujärjestelmä käytössä !!
- Isämies
Miksi pitää olla volvo,kallis ku mikä,osta lada.Uusi lada on hyvän näkönen ja jää sulle rahaa vaikka lomaosakkeeseen.
- Jake
Mitään isompia vikoja ei ole ollut, joten minä olen ollut tyytyväinen. Itseasiassa V-70 on paras farkku hinta/laatusuhteeltaan tässä luokassa.
Niin kuin olet jo huomannut, Volvon ostajan täytyy totuttautua kateellisten panetteluihin. He ovat yleensä niitä, jotka haluaisivat Volvon, mutta kun rahat ei riitä.- jalluv1
Voi niitä rassukkoja,ostakoot paskaa kun ei niillä tosiaan ole varaa Volvoihin.Tai sit on johonkin tsernooppeliin niin kamala kaipuu että sellasia on pakko saada kiduttamaan itseään.Olen ajanut kombiladaa kerran,en aja enää.
- Jallu Välivelho
Ostin käytetyn -99 v70 144 hp vajaa vuosi sitten.Hinta 4000€ , mittarissa 260000km. En todellakaan ole katunut.Ei jäänyt farkku opelia ikävä,se kelpas varkaille.Auto on pidetty hyvin,mitä nyt nuo kateelliset riisikuppien polkijat tuppaavat tönimään ja raapimaan.Mutta vituttaako,kolhijat?Mulla on varaa korjauttaa autoni kolhut.Liukkalla kori on mainiossa balanssissa ja vaikka auto on iso perstuntumaa löytyy koko ajan.Kesällä on ilo potkia mutkaista tietä näkymättömiin,menee kuin kiskoilla ja moottorin tehot piisaa ihan hyvin.Ei mitään muuta vikaa kuin lasinnostimen kytkin kuskinovessa ja sekin korjautui kontaktisprayllä.Ei öljyvuotoja missään.Suosittelen.Tavaratilaa riittää,on tullut käytettyä sitä varavuoteenakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama645365Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä904360Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1173922Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732781Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1702675Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?292504Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta782488Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl812238- 1771998
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko431636